Jasmijn's nieuwe kamertje in eindelijk helemaal af, dus mogen jullie het nu zien... Vanmorgen is Jasmijn trouwens voor het eerst uit bed gevallen (we hoorden de 'boem'). Gezien het feit dat ze slechts even jammerde, heeft ze zich niet echt pijn gedaan. Toch maar voorlopig iets zachts naast haar bedje leggen dus... De commode is mijn oude babycommode. Héél vroeger was hij groen gebeitst, maar al jaren geleden heb ik hem eens wit geverfd. Nu hebben we hem nogmaals geverfd met kalkverf voor een ouderwetse uitstraling...
Dit is een oude - grenen - boekenkast die van mijn schoonzus is geweest. We hebben hem in dezelfde stijl als de kledingkast geverfd... Al met al vielen de kosten van het kamertje dus erg mee. Alleen de kast was best duur, het bedje is van Ikea en de commode en de open kast hadden we dus al...
Ooohhh wat een heerlijk kamertje Lola! Daar voelt Jasmijn zich natuurlijk prinsessenheerlijk! Leuk ook dat het jouw oude commode is! Zico, voor jou is het ook bijna tijd meis! Nog efkes! Ik begin alweer een beetje angstig te worden en te denken: ik moet toch ook misselijk worden en overgeven? (ook al weet ik dat lang niet iedereen dit heeft). Ben ik nog wel zwanger of gaat het weer mis? Ik had gisteravond en vanochtend een heel klein beetje kleur bij het afvegen, geen rood maar heel licht caramelachtig. Had ergens gelezen dat dit ook niks ernstigs hoeft te zijn maar toch... En ik voel me zo belabberd, is dat wel goed? Tjongejonge wat vervelend zeg, ik was tot nu toe juist heel positief... Woensdag nog een keertje testen, dan is het week later... [-o< Sorry voor mijn geklaag en onzekerheid... SanRob, voor jou een hele dikke vette knuf! Tis echt geen makkelijke situatie waar jij in zit zeg! Liefs, Daantje
Ziet er erg mooi uit Lola! Onze jongste sliep tot voor de vakantie nog steeds met een uitvalbeveiliging. In de vakantie sliep ze op een gewoon bed en is ze twee nachten uit bed gevallen. Sindsdien is ze er niet meer uitgevallen. Klinkt hard, maar als ze 'weten' dat ze uit bed kunnen vallen houden ze er onbewust meestal rekening mee.
Positief blijven denken hoor! Bij mijn eerste zwangerschap ben ik geen moment misselijk geweest en heb ik dus ook niet overgegeven. Bij mijn tweede zwangerschap was ik even lichtelijk misselijk maar heb ik ook niet overgegeven. Dit zijn geen tekenen dat het mis zou gaan!
Nee hoor, je 'moet' helemaal niet misselijk zijn en overgeven. Ik ben nooit misselijk geweest tijdens mijn zwangerschappen (oké... behoudens een buikgriepje dan...) en de eerste 12 weken van deze zwangerschap voelde ik me zelfs helemaal niet zwanger. Zegt allemaal niets dus... Blijf positief!
Volgens mij mag je echt blij zijn als je niet misselijk bent en moet overgeven Maar juich niet te vroeg want veel van de kwaaltjes beginnen "pas" bij een week of 6 als je HCG echt lekker aan het stijgen is... Diana gefeliciteerd met je goede echo, lekker genieten... SanRob, verdorie zeg! had het niet meegekregen maar heb ff terug gelezen. Dikke knuf en het zou idd een soort van zelfbescherming kunnen zijn. (daar gaan we dan maar vanuit toch?)
Diana, van harte gefeliciteerd met je mooie echo. Geweldig toch om een hartje te zien kloppen. En het begint nu ook al in beweging te komen. Mooi hoor. Lola, wat een lief kamertje is dat geworden zeg! En inderdaad ... bekend bedje! En erg leuk. Lola en Anja, inderdaad wat rustiger aan doen meiden. Jullie lichaam geeft dit nu overduidelijk aan. Voor Lola is het niet erg wanneer de bevalling zich nu al aan zou dienen, maar Anja, bij jou moet de kleine toch echt nog even blijven zitten hoor! Daantje, je twijfel is zo herkenbeer. Ik vrees dat dat ook nog wel even gaat duren. Vertrouwen hebben in en genieten van je zwangerschap moet groeien, zeker wanneer je ook in het verleden al eens een MK hebt gehad. Caramel of bruinverlies hoeft niks te betekenen te hebben. Kan nog oud bloed zijn. Natas heeft ook enige tijd bruinverlies gehad en we mogen nu ook al een maand van de foto's van haar mooie meisje genieten. Let maar op, over 8 maanden plaats jij hier de foto's van jouw wondertje! En zoals Ellen ook al aangeeft, kwaaltjes beginnen vaak pas bij week 6 en 'moeten' niet. Al kan ik me goed voorstellen dat je je daardoor wel zwangerder zou voelen. SanRob, wanneer ik het teruglees lijkt het mij inderdaad zelfbescherming van je vader. Ik kan me goed voorstellen dat het voor jou enerzijds voelt als desinteresse, maar het lijkt me voor je vader ook vreselijk moeilijk te weten dat er een kleinkind op komst is waarvan hij naar alle waarschijnlijkheid niet eens mag gaan genieten. Al hopen we natuurlijk allemaal dat hij op z'n minst de geboorte van jullie kleine uk nog mag meemaken. Giegel, he verdorie, toch naar de volgende ronde. Jammer hoor!
Molly, hele dikke knuf meis! Anna, moeilijk is dat hè om die onzekerheid van je af te schudden. Had bij mij ook meer tijd nodig, ben het ook nooit 100% kwijt geraakt. Giegel, wat balen! Diana, gefeliciteerd! Leuk hè, daar op die roze wolk Anja, doe idd maar rustig aan. Nu even aan jezelf en de baby denken. Lola, wat een GEWELDIG kamertje van Jasmijn! Daantje, ook jouw onzekerheid kan ik me helemaal voorstellen. Ik had ook heel weinig symptomen de 1ste weekjes. En je wilt zo graag bevestigingen hè, terwijl symptomen ook weer niks hoeven te zeggen. En zoals Inez al schreef, ik heb 2x bruinverlies gehad en was er dus niets aan de hand.
AUW AUW AUW Het klinkt al verschrikkelijk, goed dat je dat doorstaan hebt! Had je bij eerdere IUI ook al utrogestan bolletjes gehad? [quote="diaantje1 Vind het zo ontzettend lief van je dat je iedereen oproept om voor mij, en natuurlijk zichzelf, te duimen. Echt heeeeeeeeeeeeeel liefffffffffffffffffffffff [/quote] Wij zijn hier toch om met elkaar mee te leven en te duimen! Ik pas goed op mezelf en het beebje hoor! maar het gaat niet vanzelf! Diana GEFELICTEERD! Goed is dat he! Al 2 cm, da's al heel wat! Het grote voordeel van wachten tot de 8e week met een echo! Ik hoop dat je zo lang mogelijk op die roze wolk blijft. Je indicatie voor de gyn heeft dat nog een speciale reden? Dat is al wel weer lekker snel! Zo Anja, ik zie net pas dat je nog maar 9 weken moet! Voor mijn gevoel ben je nog niet zo heel lang zwanger, maar toch echt wel zeg. Time flies... (ook wanneer je geen fun hebt trouwens). Doe inderdaad maar lekekr rustig aan zeg! Molly, Sterkte. Inderdaad wel fijn dat je lichaam het zelf gedaan heeft nu. Voelt toch stukken beter, al voelt het k*t (sorry) Sens, Leuk dat je nog af en toe meeleest. Ben ook altijd nog erg benieuwd naar jou en hoop dat je het geluk snel vind. Dan meld je je wel toch, succes met aanmaken van eitje en deze ronde! Lola, Wat een MOOIE kleine meisjeskamer. Die Jasmijn boft maar. Jullie hebben er echt werk van gemaakt! Daantje toch! Wat een ellendige onzekerheid he! Dat caramelkleurtje lijkt mij niet zo erg hoor! Maar ik zou er ook helemaal van in de stress schieten geef ik eerlijk toe. Ik kan me herinneren dat de VK destijds tegen mij zei dat een restje oud bloed meestal vd innesteling is. Gezien de duur van je zwangerschap is dat heel waarschijnlijk. Je moeheid is ook een heel goed zwangerschapsteken hoor! En misselijk bij 5 weken zijn denk ik echt maar heel weinig vrouwen. (ja vd zenuwen, maar dat is anders. Als de misselijkheid al komt dan toch meestal wat later. (Zelfs bij Kaat die zo ziek was als maar kon begon het later) Ik hoop dat ik ook maar een klein beetje je ongerustheid weg kon nemen. Onzekerheid blijft inderdaad moeilijk. Ik wil absoluut niet mijn hele zwangerschap zo onzeker blijven en twijfelen of het wel goed gaat. Maar tegelijkertijd zoek ik ook nog zo naar bevestiging. En doet ieder krampje me nog onzeker maken. Ik vind het zelfs bij 13 weken nog erg spannend allemaal. Het vertellen vind ik ook erg spannend, net alsof ik daarmee ellende over me afroep. Beide vorige keren had ik het nl net verteld aan een aantal mensen toen het mis ging. Daar zal het wel mee te maken hebben. Maar ik kan er niet omheen, men ziet het gewoon aan me nu. Vandaag zei een oppasmoeder tegen me dat ik ook niet alleen liep. (even doordenkertje!) Vandaag heb ik het de kinderen verteld (vonden het erg spannend) en morgen dus mijn collega's. Hopelijk ben ik daarna ook veel spanning kwijt!
sory dak nie gereageerd heb op de berichtjes, heb hele dag in bed gelegen, voel me niet goed, ga straks even naar de kliniek eens controle doen, rug doet pijn en trekt, voel me echt niet goed, al heb ik een hele dag gerust, en proberen te slapen, mijn buikje voelt hard, denk geen weeen hoor maar zie er heel moe uit en ben heel gevoelig! normaal moet ik om de week gaan en hier was geen plaats moet dus even naar het andere ziekendhuis waar mijn gyn is.... het begon gister, ervoor zag ik er heel goed uit! zal wel loos allarm zijn, t is nog te vroeg trouwens hoop dat alles goed is Ritje
@Diana: gefeliciteerd met de goede echo! @Lola: wat een geweldig leuk kamertje zeg,zal Jasmijn heel blij mee zijn! @MissDaantje: probeer positief te blijven en een beetje bruin bloedverlies hoeft idd niets te betekenen! @Anja: hou je gemak maar een beetje en probeer wat tussendoor te rusten,misschien voel je je dan beter!
Nou, ik voel dus precies hetzelfde! Mijn hele buik doet zeer en wanneer het kindje beweegt wordt het erger en het straalt door naar mijn liezen. Ook ik heb flink last van mijn rug. Vanmiddag heb ik de verloskundige gebeld met betrekking tot die buikpijn en harde buik en zij zei dat het niet verontrustend is zolang ik geen bloed en/of vruchtwater verlies. Zo aan het einde van je zwangerschap kan je buik zo strak gespannen staan, dat het allemaal wat beurs gaat aanvoelen. Wel moet ik morgen mijn urine even op blaasontsteking laten controleren, want een blaasontsteking kan dezelfde klachten veroorzaken. @Moby: Je moet de woordjes
@lola wat een lieffffffffff kamertje zeg zo snoezig smelt smelt @missdiaantje maak je niet te druk het kan de innestelling zijn positief blijven
Goede avond lievies, @ GIEGEL: balen meid, heel veel succes in de volgende ronde! @ ELLEN: ja, het is superspannend! @ MISS DAANTJE: hey meid, genieten hoor, gaat goed komen! Dank je wel dat je mijn afspraak in de lijst erbij hebt gezet. @ DIANA: joepie, mijn naamgenootje heeft een mooie echo gehad , ik heb goed geduimd. En nu genieten op die roze wolk @ ANJA; rustig aan doen hoor, goed luisteren naar je lichaam. @ SENS; fijn weer eens van je te horen. Ik heb zaterdag mijn inseminatie gehad (7e IUI) met Gonal F en Otrivelle. Ben je ook bezig met de bolletjes (Utrogestan)? Heel veel sterkte! @ ZICO: dank je wel! Jij veel succes met de laatste loodjes! @ LOLA: wat een geweldige prinsessekamer heeft Jasmijn, echt super! En ook voor jou telt: rustig aan doen! @ ANNA: ja, het was best even pijnlijk, maar alles voor het goede (lees: roze!) doel . Ik heb bij mijn vorige 6 IUI's geen bolletjes gebruikt, maar duphaston (pilletjes die je slikt) die hetzelfde effect zouden hebben. En ja, we zijn hier zeker om met elkaar mee te leven en voor elkaar te duimen, maar ik vond het gewoon heel bijzonder dat jij iedereen opriep om voor MIJ te duimen, echt heel lief. Ik kan me je 'bijgeloof' heel goed voorstellen. Ik wil ook bepaalde dingen niet doen die ik de vorige keren na de IUI wel had gedaan, heb dan ook het gevoel van: dan gaat het zeker mis en word ik zeker ongi! Maar...jij bent nu dik 13 weken, het gaat goed komen! Wat leuk dat je het de kids al verteld hebt én dat ze het erg spannend vonden. Veel vertelplezier morgen bij je collega's. @ RITJE: en ook voor jou geldt: doe rustig aan. Ben je al bij de kliniek geweest? Heb je al nieuws voor ons? Veel sterkte hoor meis! *KNUF* Even een update: Vanmiddag dus de controle echo gehad. Het eitje van 25.5 mm is idd zaterdag gesprongen. Het andere eitje is toch nog doorgegroeid naar 18.5 en ook gesprongen. Helemaal goed dus. Het slijmvlies was ook nog mooi dik. Moet nu doorgaan met de 'bolletjes'. Morgen heeft het team een vergadering en gaan ze 'mij' bespreken, omdat de IVF niet is gegaan zoals die behoorde te gaan. Woensdag mag ik dan bellen om te vragen wat daaruit is gekomen. Als ik het nu moet zeggen, zeg ik nog steeds: ik ga geen nieuwe poging wagen, heb geen zin in nog meer teleurstellingen en als je het weer probeert, ga je toch weer hopen. Dat wil ik mezelf besparen, aangezien ik nu al aan de hoogste dosering zat, misschien dat ik er over een half jaartje anders over denk, maar voor nu: even niet. Alleen even bellen wat het team erover zegt.
NOD 12-09 Benthe 13-09 Shiela 19-09 MaMa2X 21-09 Veronika 23-09 Diaantje 26-09 Ellenk 06-10 Giegel AFSPRAKEN 10-09: Diaantje belafspraak met gyn over het verdere verloop 15-09: Diana eerste controle gyn 15-09: Anna - VK 24-09: Miss Daantje - 1e echo 29-09 Coto nekplooieho 29-09 Giegel gyn BEVALDATA 20-09-2008 Lola 29-09-2008 Ritje 09-10-2008 Zico 03-11-2008 Moby 11-11-2008 Vozzie 16-11-2008 Anja 17-01-2009 Kaat 26-01-2009 SanRob 12-03-2009 Anna 05-04-2009 Coto 18-04-2009 Diana 09-05-2009 Miss Daantje BEVALLEN 29-06-2008 Nin0 - zoon Jules 20-07-2008 Lientje - dochter Danique 29-07-2008 Inez - dochter Yelina 03-08-2008 Natas - dochter Danique @ MOBY: s.v.p. jouw afspraken opnieuw erin zetten, ik kon jouw lijst niet quoten!