35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patske

patske Lid

13 sep 2008
    12
    0
    0
    Hoi Ritje , welke controles heb je precies laten doen?
    En Natas, proficiat met jullie kindje!

2. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Patske, alles gewoon je raad het niet tegen vroeger komt er veel meer bij kijken ook de dames gaven aan een 3 D echo te doen en dat heeft me enorm opgelucht want dan ziet men veel ook dat alles in orde is de vorm en zo.....
    suikertesten, urine, ook tegen een infectie die nagaat of je dit kunt doorgeven aan de baby ivm hersenvliesonsteking, dan de vruchtwaterpunctie die eigenlijk meevalt se, weet je het geslacht zeker zegt men, de rest blijft denk ik hetzelfde!

bang is men altijd, nu vroeger, eerst tot je de weken door bent voor een MK, dan tot zekerheid is alles in orde.....
    nu was ik ook ongerust mijn lichaam heeft het zwaar gehad,
    je denkt aan je kindje dat je draagt, maar alles is in orde!
    zorgen voor niets, en kijk eens naar Nats haar fotos en anderen en denk dan eens na.....
    het is een klein wondertje!
    en op latere leeftijd geniet je anders, meer tijd bewuster zegt men!
    iedereen moet de keuze zelf maken.....sommige willen nu pas leven!

kinderen krijgen is altijd een risico
    en je hebt al eentje gehad dus als alles nog in orde is waarom niet?
    maar als ik mijn dochter hier zie ben ik trots en fier!
    t is een prachtmeid net zoals de jouwe waarschijnlijk of jongen!

al was deze zwangerschap voor mij moeilijk
    ik zou het weer doen, al zijn het moeilijke lange loodjes nu!
    en er zijn er dus hier meer die ouder en zwanger zijn ,
    baby s hebben nu al.....

liefs Ritje

3. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Zico ik denk dat het ervan af hangt wel model en merk,
    heb ook verschillende cosi en wandelwagentje,
    maar zet het helemaal plat,
    als het dat is wat je bedoeld......

Ik heb respect voor je met twee kids in de buurt en dit was voor Lola en anderen enorm!
    t is nie simpel,
    nog een dikke tien daagjes voor jou!
    ik duim voor je

hou ons op de hoogte donderdag, ik moet maandag, maar alles is gecontroleerd terug in het ziekenhuis dus ik verwacht niets....

de laatste dagen kunnen zenuwslopend zijn Zico,
    denk dat er veel soms de muren oplopen thuis!
    sterkte meisje
    Ritje

4. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    @ Lola

Van harte Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje

groetjes Anja :baby:

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he meiden jullie nog van die familie an m'n moeder die na een nekplooimeting moest verder gaan voor vruchtwaterpunctie?

Ze had die laten doen en werdt verteld dat haar kleintje heel zwaar gehandicapt was, ze had iets maar wat wisten ze niet.

Ze stelden haar voor om haar het kleintje te laten verwijderen, doch heeft ze dit niet gedaan en heeft 9 maanden een zwangerschap gehad met veel verdriet maar haar kleintje laten doden kon ze niet.

Ze is gisteren bevallen van een kerngezonde dochter van 49 cm en 3150gr.

Zo zie je maar dat de geneeskunde niet altijd juist heeft he

6. veronika

veronika Niet meer actief

*** lola news ***

Lig nu lekker in bed met Emma slapend naast me, terwijl ik heb genoten van de geluiden van Jasmijn die in bad zit. Voelt heel erg knusjes. Jasmijn reageerde erg enthousiast op haar zusje.

7. veronika

Zico, wat een verhaal zeg! Wat moeten ze gelukkig zijn met hun beslissing.

8. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Dat wist ik allang.
    Toen onze Daantje was geboren, zeide die arts dat we moesten ons klaar maken dat onze meid zware gehandicapt word, ze wist nog niet of dat geestelijk of lichamelijk word. Ze had, volgens scan, hersenciste. Ik vroeg toen of er geen foutje was gemakt. "Neen" zei ze. "We hebben voor zekerheid twee keer nagekeken".
    Op mijn vraag of dat ding kleiner kan worden, zei ze dat wij moeten bieden dat die niet groter word, maar kleiner word ze zeker niet.

Na twee weken hebben ze weer dat scan gedaan. En alweer moest ik op gesprek met dat arts. Ze heeft tegen mij gelijk gezegd dat ik aan haar niet hoef te vragen hoe dat mogelijk is, maar die ciste is verdwenen. Weg. Alsof er nooit iets is geweest.

En ja, hoor. Onze meid is nu 14 jaar, en geen gehandicapt.

9. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    ja dat klopt dames,
    medicy is niet altijd vlekkeloos.....

Ik was de nekplooi meting ook vergeten Patske!

op een gegeven moment denk je ook ,
    neen ik wil het niet meer kwijt,
    zo zie je maar,
    Zico en 4xmama, dat zouden twee gezonde kinderen verloren zijn, door raad die niet altijd klopte!

Wat mooi nieuws van Lola Veronica,
    ook van Jasmijn he, schattig te horen dat ze het alemaal zo goed doen thanks meid!
    we genieten ervan en het geeft me ook wat sterkte
    om door te bijten!
    bedankt Ritje

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Gelukkig maar Zico. En wat fijn voor deze mensen dat het kindje helemaal gezond is.

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, wat fijn om te horen dat het allemaal goed gaat met jullie en erg fijn dat Jasmijn haar zusje helemaal geweldig vindt.

12. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Onze meid was al geboren, ze was week of 3 oud toen we dat te horen kregen. Het advies was om afstand van haar te doen omdat ze zou zwaar gehandicapt zijn. Maar we hebben besloten: hoe dan ook, ze is onze kind, en ze blijft bij ons.

En goed ook. Want die arts had al alle papieren klaar, we moesten alleen maar te tekenen.

13. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Naamgenootje Lola! Proficiat met jullie dochter Emma Sophie (mooie namen!). Geniet met zijn 4tjes. Veel geluk!

Liefs Lola2.

14. veronika

Ja mooi bericht he, ik zat ook mee te genieten! En ik geef het graag door hoor, is toch leuk! Jij en Zico moeten dat ook doen hoor, leuke smsjes versturen als het zover is! Maar niet tegelijk ;) En alleen als je zin hebt natuurlijk.

Hou vol, Ritje, een ding is zeker, ze komt er een keer uit! Probeer lekker te ontspannen en met afleiding gaat de tijd sneller!

15. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Joepie,
    Toch babynieuws van Lola.
    (ik maar denken dat het voor volgende week was)

GEFELICIBABY!!!!!! :D :D :D :D

Wat ontzettend fijn dat ze helemaal gezond is. En wat leuk dat je ons via 2 mensen laat weten dat alles goed met haar en jou gaat.
    Het lijkt me vol met roze wolken daar bij jullie. (afgezien van de minder leuke dingen dan)

Ik vind Emma Sophie beide heel mooie namen en ze passen ook mooi bij elkaar! En bij Jasmijn.

Nou ik wacht met smart op de foto's!

Patske,
    Waar ben je het meeste bang voor? Dat het niet gaat lukken zwanger te raken? Dat je een miskraam krijgt? Of dat het kindje een handicap krijgt?

Vooral het risico op een miskraam is behoorlijk vergroot tov jongere dames. Of je snel zwanger zal raken is natuurlijk een onzekere factor, waarop je het antwoord alleen weet wanneer je eenmaal begint.

De kans dat je een gezond kindje krijgt is gelukkig vele malen groter dan dat er iets mis zou zijn. Wel verhoogd tov jongere moederes, maar echt nog niet hoog te noemen.

Sterkte met het maken van jullie keuze. En wanneer je meer vragen hebt, dan kun je hier altijd terecht.
    In Utrecht en Rotterdam zijn tegenwoordig ook spreekuren voordat je zwanger wilt worden, daar kun je altijd terecht met specifieke vragen.

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Patske, welkom hier.

Volg je gevoel meid. En ja, wanneer je geen 25 meer bent is de kans op een MK wel groter, maar weet ook dat de kans dat je zwangerschap wel goed verloopt nog steeds vele malen groter is.

Ik was 37 toen onze oudste dochter werd geboren en onze jongste dochter is nu bijna 7 weken. Daartussenin heb ik helaas 5x een MK gehad, maar dat is eerder uitzondering dan regel.

Wij hebben bij beide dochters een vruchtwaterpunctie laten doen en we hebben de 20-weken echo gehad.

17. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    LOLA: GEFELICITEERD MET JE DOCHTER EMMA.

SHEILA: ONTZETTEND GEFILICITEERD, geniet ervan.

RITJE: meid, meid, wat moet jij toch allemaal weer doorstaan, bah. HEEL VEEL STERKTE EN KNUFFELS.

MOLLY: STERKTE, wel fyn dat je lichaam het weer doet.Als je beslist om het weer te proberen.

18. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ LOLA, ROY, JASMIJN: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje. Wens jullie veel geluk! Geniet van haar!!

19. Ellenk

Ellenk VIP lid

lola meis gefeliciteerd met jullie dochter!

Meiden, ik heb vanmiddag feest en ga morgen heel vroeg al op vakantie dus waarschijnlijk zie ik jullie niet eerder als de 24e of 25e weer!
    En dan wil ik veel goed nieuws!

doegdoeg

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Have fun Ellen!

Lola, wat heerlijk dat je zo kan genieten van je 2 prachtige dochters!

Deel Deze Pagina