35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by prinses, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Oja, wat bedoelen jullie precies met NOD? Is dat de 1e dag dat je ongi moet worden maar hopelijk niet?! Als dat het betekent is mijn NOD dus op 5 oktober...Spannend! Sorry voor de stomme vraag... :(

2. Shiela

Shiela Bekend lid

Feb 14, 2008
    602
    0
    0
    Bebek neem van mij aan ik heb veel dommere vragen gesteld dus schaam je voor geen enkele vraag. Ik wist toen ik hier in februari kwam alleen hoe een kind gemaakt werd maar voor de rest echt helemaal niks. Dusss............ hihi.

NOD is inderdaad - niet ongesteldheid dag.

3. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Bebek, domme vragen bestaan niet meid. Als je iets niet weet of begrijpt gewoon vragen hoor, we helpen je graag verder.

Moby, de kleine heeft inderdaad nog even de tijd om te draaien. Ik denk dat ik je niks dan gelijk kan geven om het gewoon z'n beloop te laten.

Coto, fijn dat mannetje helemaal trots was op de kleine. Dat mag ook wel. En wat geweldig dat je nog een keertje mag en dat hij dan wel gewoon lekker meemag.

Diaantje, ik kan me goed indenken dat je er verder weinig mensen bij hebt betrokken. Je krijgt inderdaad van die goedbedoelde adviezen, vragen en opmerkingen en nog wel het ergste zijn die blikken die mensen je kunnen toewerpen, die zeggen vaak nog meer dan woorden.
    Ik ben blij voor je dat jij en je mannetje elkaar hierin goed kunnen steunen en ja, laat die tranen maar even lekker stromen zo nu en dan. Ze maken de situatie welliswaar niet beter, maar het lucht wel even lekker op.
    Ook voor jou een fijn en zonnig weekeinde!

Shiela, gelukkig was je bloeddruk gewoon goed. Houden zo meid. En tja, die hormonen ... daar is vrees ik weinig tegen te doen.

We zijn inderdaad erg blij dat Alyssa het zo naar haar zin heeft op het KDV. Maar wat Ritje al voorspelde dat ze even wat dwarser kan zijn dat komt helaas ook uit. Al die nieuwe indrukken zijn erg vermoeiend en daardoor is ze weer even wat dwarser, maar dat zal ook best wel weer goedkomen.
    Het is voor een 2 1/2 jarige ook allemaal niet niks wat ze de afgelopen maanden heeft meegemaakt. Een verbouwing, een nieuwe kamer, een zusje erbij en dan ook nog eens naar het KDV. Dat wordt voorlopig toch maar even niet al te veel inplannen op de dagen dat ze thuis is tot ze gewend is aan deze nieuwe situatie. Of te wel rust en regelmaat.

4. lies

lies Lid

Aug 11, 2008
    43
    0
    0
    Ritje ik ben erg blij met dit berichtje! Ik vond er echt een vervelende negatieve ondertoon inzitten. Dat vond jezelf dus ook. Ritje, bij deze wens ik je een superbevalling toe en heel veel geluk met je kleintje! Geniet ervan.

"neem het zo erg niet op het kwam verkeerd over, zet je ertussen en praat!
    je bent een beentje vreem maar dat komt wel ,
    wie zijn wij om te oordele,n en eigenlijk maakte ik er een grapje van,
    welkom erbij en geniet van jullie zwangerschap!

soms heb ik ook dak iets verkeerd zeg hoor, iedereen af en toe,
    mag ook iedereen is maar een mens!

tot binnen een paar dagen meisje ...

liefs Ritje"

Nogmaals succes! Ritje en 'puf' ze!

Ik heb inmiddels al te veel misverstanden voorbij zien komen.
    Diaantje1 en Sheila, ik denk inderdaad dat 'het net' geen geschikt medium is voor mij. Ik vind het vreselijk zoals sommige mensen oordelen over mekaar zonder iemand daadwerkelijk te kennen. Daarnaast heb ik volgens mij niemand gekwetst. Hoe kun je nu iemand kwetsen door alleen maar zwanger te worden? Jullie moeten goed lezen en als je iets niet begrijpt kun je om uitleg vragen! En ben gewoon blij voor iedereen die zwanger wordt. Probeer je eigen verdriet of misschien jaloerse gevoelens of andere gedachten erbuiten te houden.
    Ook voor jullie hoop ik met heel mijn hart dat het goed komt en dat er binnenkort heel veel roze, of blauw natuurlijk, op de stick verschijnt.

Verder alle andere meiden heel veel succes, ik stop ermee. Was hier toch al niet zo vaak. Ennuh...maak elkaar niet gek!

5. Shiela

Shiela Bekend lid

Feb 14, 2008
    602
    0
    0
    Lies je haalt me de woorden uit de mond "LEZEN".

6. coto500

coto500 Bekend lid

Jul 23, 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Het is inderdaad wel waar, dat je soms bepaalde berichten op een bepaalde manier leest en als je het dan nogmaals leest het er ineens heel anders kan staan. Vind ik van mailtjes ook altijd!
    Maar ik denk dat het geen handig media voor haar is...gelukkig ziet ze het zelf in....mmmm
    Nog geen nieuws van Ritje?
    IK WIL BABYNIEUWS!

7. Shiela

Shiela Bekend lid

Feb 14, 2008
    602
    0
    0
    Coto je hebt gelijk wat dat lezen betreft maar daar gaat het mij helemaal niet om. Het doet mij gewoon zeer dat iemand ongeinterreseerd langs komt terwijl o.a. Diaantje hier de pagina's zit te vullen met haar verdriet!

En dit is echt het laatste wat ik er over wil zeggen. Want ik begin me haast een over verhitte zwangere te vinden. :confused:

8. Ik kwam kijken of er al nieuws van Ritje is, maar we moeten dus nog even geduld hebben...

Vanmorgen om 6.00 uur de wekker gezet om tegen 7.50 uur bij de osteopaat te kunnen zijn. Maar ik werd rond 5.45 uur gewekt door een - nogal luidruchtig - hikkende Emma.

De osteopaat is een klein uurtje bezig geweest. Eerst heeft hij Emma onderzocht via mij. Dat klinkt gek (vond ik eerst ook...), maar dat ging als volgt:

Ik moest mijn arm op schouderhoogte horizontaal en in een hoek van 90 graden houden. De osteopaat probeerde vervolgens mijn elleboog naar beneden te duwen (ik moest tegendruk geven), terwijl mijn hand of vinger op een bepaald lichaamsdeel van Emma lag. Kon ik geen tegendruk geven, dan was op die plek iets aan de hand. Dat gebeurde drie keer: Eén keer toen ik twee vingers in haar nekje had, één keer toen ik mijn hand op haar onderrug hield en één keer toen ik een vinger op haar middenrif legde. Op die plekken is de oateopaat verder gaan zoeken en ontdekte dat haar 3e nekwerveltje en een lage rugwervel scheef zaten. Die heeft hij recht gezet. Ook het middenrif werd 'aangepakt'.
    Op de plek van haar sleutelbeentjes heeft hij niets gevonden waar Emma last van heeft.

Ik ben dus héél benieuwd of ik snel verbetering merk. Over anderhalve week moet ik met Emma terug...

9. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Coto, wat een mooie echofoto's!

Diana, hopelijk ga je je na de 12 weken wat beter voelen want zo misselijk en moe kan slopend zijn. Sterkte!

Benthe, fijn dat het met de eitjes weer goed gaat...... nu de rest nog, ik duim voor je.

Inez, is Alyssa ook fijn met andere kindjes aan het spelen op de kdv, of meer alleen?

Sheila, fijn dat je bloeddruk goed was.
    Laat die hormonen maar gieren! :D

Ik hoop dat de osteopaat Emma heeft kunnen helpen Lola. Wel bijzonder, die manier van onderzoeken.

Liesje, als ik me een mening vorm over iets of iemand dan doe ik dat op basis van gegevens die ik weet. Ik heb jouw berichtjes gelezen, ook wat Giegel heeft gequote en je 'laat maar' bericht.
    Je spreekt jezelf tegen en je bent in dit topic onnadenkend. Dit zal jouw mening niet zijn, wel de mijne.
    En oh ja, het is not-done om een pb van iemand te quoten in het openbare gedeelte van een forum. Het woord zegt het al, tis een Privé Bericht. Had je eerst aan Ritje moeten vragen.
    Maar tot slot en bovenal : geniet van je zwangerschap!

Mijn collegaatje is gisteren bevallen van haar 3de zoon. Hij weegt 9 pond! :confused: :)

Ik ben ontzettend benieuwd hoe het met Ritje gaat!
    Heb nog geen sms van haar ontvangen. Ik ga zo naar de kapper, met Chris geregeld dat hij thuis werkt en een flesje afgekolfde melk in de koelkast. Als ik thuis kom en ik heb een sms gekregen kom ik het hier meteen even melden!

10. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Lies, ik denk dat het net inderdaad geen geschikt medium voor je is. En hoewel ik er eigenlijk geen woord over vuil wilde maken, wil ik toch nog wat kwijt.

Je kwetst een ander inderdaad niet door te zeggen dat je zwanger bent, want wat je ook van ons denkt, wij misgunnen werkelijk niemand een zwangerschap. Ook jou niet.

Wat wel bijzonder kwetsend was voor een enkele van onze dierbare vriendinnetjes hier, was jouw eerste berichtje. Zo van, ik wil zwanger worden, wil mijn man het niet alsnog niet wanneer ik uiteindelijk zwanger ben, dan laat ik het gewoon weghalen.

Hoe denk je dat dat overkomt op meiden die de MMM met alle toeters en bellen hebben doorlopen en die aan het einde van de lange weg die ze hebben bewandeld nog steeds zonder kind of zelfs zonder zwangerschap zitten. En ook deze lieve schatten misgunnen een ander een zwangerschap niet. Juist deze meiden misgunnen het een ander niet moet ik eigenlijk zeggen.
    En dan kom jij met zo'n mededeling.

En over lezen gesproken ... zou ik net als Shiela willen zeggen: Lezen Lies, lezen.

Einde bericht.

11. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, ik ben ook erg benieuwd of je snel verbetering opmerkt met Emma. Meestal hoor je daar wel positieve berichten over.

Shiela, dat van die oververhitte zwangere valt toch wel mee? :) :)

Natas, Alyssa speelt zowel alleen als met andere kindjes.

Wat leuk voor je collega, een zoon. Maar poeh, 9 pond, da's wel wat anders dan mijn kleine popje hier en dat kleine meiske van Zico.

Enne, veel plezier bij de kapper meid.

12. coto500

coto500 Bekend lid

Jul 23, 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    @natas laat je lekker verwennen bij de kapper!

Nog steeds niks van ritje?

13. Ellenk

Ellenk VIP lid

hallo allemaal,

Kwam ff checken voor Ritje.

Lola, ik hoop dat Emma er baat bij heeft.

Lees net een paar onbegrijpbare berichtjes maar ik maak me er maar niet druk over ;) Heb dus echt wat gemist de laaste weken. :)

Had Ritje een buddy hier?

14. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    He Ellen,
    Het speelde allemaal maar in 3 dagen hoor! Ik had 1 dag niet bijgelezen en viel er al middenin. :(
    Nou, we vallen er allemaal al weer uit geloof ik. En gelukkig maar! ;)
    Ik vind het wel bijzonder dat we zo meeleven met elkaar, zeker wanneer iemand het moeilijk heeft.

Lekker belangrijk natuurlijk dat de een zo'n jeuk heeft, de ander haar kindje wil voelen en weer een ander een goede nacht heeft gehad. (natuurlijk voor degene in kwestie wel en ook daar is plaats voor)
    Maar ik vind het eigenlijk wel heel 'warm' om te lezen hoe iedereen bezorgd is, voor diegenen die al (te) lang proberen en tegenslagen hebben. En het voor hen opneemt, tegen mogelijk kwetsende opmerkingen. (die natuurlijk tegen niemand bedoeld waren, alleen achteloos neergetikt)

En hoe we meeleven met Ritje, die hopelijk inmiddels al, op deze mooie dag haar kindje op de wereld heeft gezet.

Ik heb wel het idee dat er veel hartelijke mensen overblijven. En sommigen voelen zich er direct thuis, (Veronika, jij bijvoorbeeld)
    Anderen praten een tijdje mee en verdwijnen vanzelf weer. Of lezen mee om weer af en toe een supportmailtje te geven :)

Vind het wel leuk zo! Vind nog wel dat iedereen nieuw welkom is om zch aan te sluiten!

15. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND

NOD

28-09 4xmamma
    06-10 Giegel
    12-10 Sandra1967
    15-10 Benthe
    19-10 Veronika
    21-10 2xmama
    22-10 Ellenk

AFSPRAKEN

29-09 Coto nekplooi-echo
    29-09 Giegel gyn
    08-10 Shiela - verloskundige 1e echo
    08-10 Miss Daantje - 2e echo
    09-10 Diana nekplooi en 12w meting
    13-10 Anna VK
    20-10 Diana controle gyn
    27-10 Miss Daantje - prénataal onderzoek, Anna 20 weken echo!
    04-11 Diana 16w meting
    10-11 Diana pretecho en controle gyn
    02-12 Diana 20w meting en screeningsecho

BEVALDATA

29-09-2008 Ritje --> 26-09!
    03-11-2008 Moby
    11-11-2008 Vozzie
    16-11-2008 Anja
    17-01-2009 Kaat
    26-01-2009 SanRob
    12-03-2009 Anna
    05-04-2009 Coto
    18-04-2009 Diana
    09-05-2009 Miss Daantje
    22-05-2009 Shiela

:baby: BEVALLEN :baby:

29-06-2008 Nin0 - zoon Jules
    20-07-2008 Lientje - dochter Danique
    29-07-2008 Inez - dochter Yelina
    03-08-2008 Natas - dochter Danique
    13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie
    24-09-2008 Zico - dochter Sterre

[/quote]

16. Ik had gehoopt dat Ritje mijn voorbeeld zou volgen en ook een supersnelle bevalling zou hebben. Maar geduld is een schone zaak, al zullen we inmiddels allemaal op het puntje van onze stoel zitten...

Het slapen gaan gaat vandaag ook weer heel goed. Tot nu toe heeft ze slechts één keer een minuutje of 10 'gepiept'... :D

Of de behandeling van de osteopaat ook gebaat heeft, zullen we over een paar dagen pas kunnen zeggen...

@Annna: Het fotootje in je banner wordt al goed zichtbaar... :D

17. coto500

coto500 Bekend lid

Jul 23, 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Nog niks van ritje?!
    Hier nog steeds hoofdpijn aarchchch. Net even geslapen en toen wakker gemaakt door mijn mannetje dat het eten klaar was, hoe lief!

18. @Natas: Jij gebruikt voor Danique toch zo'n Pacco-doek, nietwaar? Heb jij begeleiding gehad bij het gebruik ervan? Ook vraag ik me af of je zo'n doek 'gewoon' mag gebruiken of dat dit op advies van het consultatiebureau gaat. Ik hoor van veel mensen dat hun kindje het zo prettig vindt in die doek en ik overweeg er ook eentje voor Emma aan te schaffen...

19. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Hoi meiden, is er nog steeds geen nieuws over Ritje? Neem aan dat haar kleine wondertje inmiddels de wereld al heeft verwarmd met haar eerste blik...! Hoop zo dat alles goed is gegaan en dat er een prachtig, gezond mensje onze wereld komt versterken!

20. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    [/quote]

Ikke ook NOD, op 5 oktober! Hoop dat jullie een beetje voor me willen duimen! Duim sowieso voor alle meiden hier dat alles snel goed komt!

Share This Page