Beste 4xmamma en alle anderen, wil toch, een beetje laat misschien, ook nog even reageren op jouw eenzame berichtje; Een forum als deze betekent voor mij, dat je kunt delen met anderen wat je op je hart hebt. En anderen kunnen daar in vrijheid op reageren. Zelf vind ik het prettiger om een 'echt gemeende' reactie te krijgen en te geven, dan zomaar iets. Soms "begrijp'' ik het ene berichtje beter, dan het andere. Als ik mij in kan leven in de gevoelens van een ander kan ik wanneer ik tijd (en zin) heb daarop reageren. Maar ook kiezen er niets mee te doen. Zelf heb ik meestal geen zin om mee te rekenen in cycli, wanneer eisprong, innesteling en de klachten die daarbij horen. Waarom; omdat ik zelf hard mijn best doe om dat een beetje los te laten, met als doel mijn leven niet te laten beheersen door mijn zwangerschapswens. Dat lukt meestal aardig. Ik weet er nu al veel meer van dan ik zou willen. Vorig jaar begonnen we ons "wij willen een baby avontuur" zorgeloos en vol optimisme. Ik wist vrijwel van niets en kon meestal niet op internet, omdat we op een boot leefden. Dat is nu een jaar geleden en ik weet inmiddels meer dan me lief is. Omdat we met zijn allen er zo hard mee bezig zijn (en omdat ons nou eenmaal van alles overkomen is in dit jaar). Ik reageer ook weinig op vrouwen die bang zijn in de eerste weken van de zwangerschap. Waarom, omdat ik het foute voorbeeld ben. Bij mij ging het immers ook vaker mis. Als ik zelf weer zwanger ben zal dit me meer dan wat ook maar weer bezig houden. Ik gun echt iedereen haar zwangerschap en haar kindje. De vrouwen die nog nooit een kindje hebben gekregen, die gun ik het wel net ietsje meer. Simpelweg omdat ik denk dat het verschil tussen wel of geen kindje veel ingrijpender is dan wel of niet een tweede, derde of vijfde of achtste kindje. Maar daarmee snap ik nog steeds dat iedereen die een kinderwens heeft die net zo hard wenst als ikzelf. En nu een heleboel persoonlijks voor 4x mama; Wat fijn dat je dochter nu helemaal gezond getest is. En wat een verschrikkelijke spanning moeten jullie rond de geboorte en daarna hebben gehad. Hopelijk gebeurt jullie dat nooit meer. Heb jij dan geen hersteloperatie gehad van je sterilisatie? En weet je zeker dat beide eileiders open zijn? Misschien is het een optie om dit te laten onderzoeken in het ZH. Dat zou je kansen erg verhogen, of kan dat echt helemaal niet meer na het dichtbranden? Ovutesten gebruiken voor een zwangerschap geven vaak meer onzekerheid. Je test nl je hele cyclus wel een beetje positief op een ovutest. Echt waar, ik weet het uit ervaring. Ovutest kan licht positief zijn, voor NOD maar een zwangerschapstest die dan negatief is heeft het toch bij het rechte eind. Wanneer je vroeg wilt testen, moet je gewoon zwangerschapstesten kopen via internet. Lekker goedkoop, dus je kan er wat voor niets gebruiken. Ik gebruik Sensitest en heb daarmee 4 dagen voor NOD licht positief getest. Bij Molly kon het juist wel, want die was al vrij lang zwanger. Dus die test knalde positief. Echt alleen een zwangerschapstest kan een zwangerschap echt bevestigen. Lola, ik had graag met jou samen ons eigen BB septembermama 2008 meeting willen organiseren, los vd jonkies. Maar ik hoop ontzettend dat ik deze keer echt een Maart mama mag worden. Leek me vorig jaar ook een prima tijd. Er kunnen nog een heleboel meiden zich aansluiten bij die uitnodiging. Shiela, Succes vandaag met de spanning en morgen met testen. Duim voor je dat het weer raak is. Diaantje, Wat raar zeg dat nou net deze keer je cyclus zo onregelmatig is. Zou het nog geen zin hebben in IVF? Mensen die pas veel later positief testen hebben meestal gewoon later een eisprong gehad. Ik weet niet hoe zeker jij bent van de eisprong die je gehad hebt. Maar ik vind het wel vreselijk balen voor je dat het zo op zich laat wachten. Net nu jullie een positief vooruitzicht hebben. Ik had je ook heel graag roze gezien Juist omdat jullie al zo lang hebben moeten wachten. Wanneer je een eisprong in Bali hebt zou ik denk ik toch proberen nog ergens een potje te vrijen. Logisch dat zijn zoon voor gaat tijdens deze eerste reis samen, maar toch is het ook niet raar als jullie even een paar uurtjes samen willen hebben en oma wat met haar kleinkind doet. Hoe oud is hij? Ik heb echt respect voor jullie en al die anderen die al zo lang moeten wachten op die positest. Ik weet dat statistisch mijn kansen hoger zijn, ook al is het resultaat tot nu toe gelijk, ik ben toch wel blij met de zwangerschappen die ik heb gehad. Zeker de eerste zwangerschap, ook al was het (maar) drie maanden, dat was zo´n mooie tijd... daar ben ik toch dankbaar voor. Daarom voel ik me ook schuldig tegenover jou en al die anderen die al zo lang wachten. En daarom duim ik ook vooral voor jullie. Benthe, Ik hoop dat jouw vriend een mooie eerste vaderdag krijgt en volgend jaar een afdruk van een voetje of handje van een kleine uk van drie maanden. SanRob, Ik mis je hier een beetje, is alles goed met je? Oh ja, bedenk me nu dat je met vakantie bent. Goed, dan maak ik me geen zorgen. Kaat, Wat een (#&*((&^%$# ik snap dat alleenstaande ouderen blij zijn met de aandacht in het ziekenhuis. Dat is op zich al triest genoeg. Maar om daar tussen te liggen is nooit leuk. Ik zou het fijn vinden als het ZH daar een beetje rekening mee houd met je plaatsing. Ik zou ook erg graag terug shockeren als ik jou was. Je praat niet echt meer over je misselijkheid. Is dat nou nog steeds? Of is dat grotendeels weg nu, omdat je weinig eet en er wat voor krijgt. Hoewel ik graag misselijk zou zijn voor een gezond kindje. Vind ik het niet erg dat ik daar weinig last van had. Misselijk zijn is echt een rotgevoel. En het is ook erg slecht voor je energiepeil. Ik hoop dat je genoeg afleiding krijgt daar. Ritje, Ik hoop dat de laatste maanden van je zwangerschap zonder externe storingen verlopen. Dat heb je volgens mij echt wel nodig. Sterkte ermee, al die externe zaken zijn echte energieslurpers. Ellen, Jij bent ook al weer een jaar bezig he! Confronterend dus ook voor jou. Ik hoop je deze maand weer positief test, dan volg ik je een paar dagen daarna in Juli. Ik hoop dat ons cirkeltje met een jaar rond mag zijn. Dan ben ik al met al best tevreden. LLM zat geloof ik ook in hetzelfde schuitje. Ik hoop dat zij zich ook snel weer zwanger meld. Naarmate de ongi weg gaat ben ik ook wel minder triest hoor. Emoties duren maar kort, ook negatieve emoties hoeven niet lang te duren, tenzij je er voor kiest daarin te blijven hangen. Maar jullie lieve berichtjes doen me ook achteraf nog goed. En de zon schijnt hier eindelijk. Afgelopen dagen waren in het hele land mooi, behalve aan zee waar ik zat. Ik heb afgelopen dagen voortdurend in een mistwolk rondgehangen. Raar te lezen dat iedereen in de tuin zat te puffen. Ik heb nu lekker een weekje extra vakantie van school. Omdat Hemelvaart een Pinksteren zo vroeg vielen en onze regio als laatste aan de zomervakantie begint, hebben we een weekje extra vakantie. Heerlijk, kan ik ook lekker wat tijd nemen om de laatste weken voor te bereide. Rapporten schrijven, allemaal overdrachtsformulieren van de kinderen. Ik moet trouwens ook nog afwachten of ik deze baan kan behouden. Ik ben nog steeds invaller en ik weet in elk geval dat ik geen vaste functie krijg. Misschien kan ik blijven als invaller en anders heb ik in Augustus gewoon geen salaris. Kan ik ook wel overheen komen, maar leuk is het niet om je spaarcentjes op te eten. Een uitkering voor een maand (of wanneer ik daarna ook geen werk vind langer) aanvragen heeft ook weinig zin, want dat zou betekenen dat ik die maand dan ook moet solliciteren en dan heb je nog geen vakantie.
IK MAG NAAR HUIS TOE EN WEL NU. de dokter is gevallen voor mijn charmes (of zou het dat mes zijn dat ik tegen zijn keel hield), nee ik denk dat het mijn charmes waren. Ik mag naar huis. Ik krijg een hele stoot voedingssuplementen mee en ik moet iedere dag mijn pies laten controleren, maar dat maakt me allemaal niets uit. IK MAG NAAR HUIS. Kan ik vanmiddag naar de verloskundige toe en morgen mijn nieuwe bedje opwachten. @molly: leuk hoor, nu heb je het verklapt en blijf ik met die wandelendetak zitten. En jij natuurlijk met de koelkast, al komt die nu wel van pas met de warme weer: lekker koude biertjes drinken. Super van je paard!nu moet die scanner snel jou kant op (of ben je niet zo van het rectaal scannen?). @4xmamma: het blijft spannend op deze manier. Heel wijs om eerst een ovu-test te doen. Dan kun je alvast een beetje voorkijken. en wij willen het natuurlijk heel graag weten. @ritje: rust goed uit na het weekend. Meestal is het weekend om uit te rusten, maar jij doet het dus andersom. @ninO: hier is het al zo tropisch dat ik de neiging heb om een bamboerokje te gaan dragen. Dat wordt dus een dagje binnen blijven! heb je een beetje een koel huis. @Benthe en Beele: ook succes vanuit hier. @diaantje: kan me voorstellen dat het allemaal wel een heel onrustig gevoel geeft. Ik duim heel hard voor je! Ik ga nog even mijn kamergenoten emotioneel gedag zeggen. Mogen ze vanaf nu zelf hun depentslips pakken en weggooien! Zal ik nog ff die rollatorbanden lek prikken of toch maar niet..........toch maar niet. oh ja had ik het al verteld: IK MAG NAAR HUIS. fijne dag, Kaat
Kaat wat fijn dat je naar huis mag. Thuis is altijd beter. Maar voel je zich al beter, kan je alweer iets binnen houden, want dat gaat voor, je eigen gezondheid en dat van je kindje. En naturlijk laat ik even weten, maar nu nog even niet, het is nog tevroeg, moet nog even paar dagjes gedoeld hebben. Annna: ik ga hier ook niet vanuit dat als ovutest positief is ben ik werkelijk zwanger, het is meer om mijn nieuwschirigheid te stillen. En ook zal het positief zijn, wacht ik tot mijn NOD met echt testen. NOOIT MEER VOOR NOD TESTEN, een keer was voor mij al te veel.
Ik ga even weg, moet vanmiddag naar Nijmegen naar st.Maartenskliniek voor mijn rug en bekken. Tot vanavond dus. Doei
Jippie! Kaat proficiat dat je huiswaarts mag keren! Super... voor jou en waarschijnlijk ook voor de achterblijvers in het ziekenhuis, hahahaha Ga lekker in de zon zitten en geniet! Gr. Benthe
Kaat wat pik ik nog even goed nieuws mee. Lekker meid. Morgen lekker in je eigen nieuwe bedje pitten en vannacht lekker in het oude tegen vriendlief aan.
Hey meiden! Daar was ik weer. Jeetje wat gaat het toch snel allemaal. Ben nu 36 weken en Nin0 ik herken het helemaal hoor, rare nachten en geen zin in warmte pffff, ik heb echt van die olifantenpootjes. Maar op zich voel ik me wel weer goed en met mijn meissie gaat he volgens mij ook goed, ze probeert nog steeds veel te bewegen, maar de ruimte wordt natuurlijk steeds minder. Kaat, fijn dat je naar huis mag! Annna, ik begrijp helemaal wat je bedoelt met je stuk over meeleven en meevoelen. Het is ook goed als je jezelf een beetje beschermd, want continu bezig zijn met zwanger worden helpt niks en maakt je alleen maar extra teleurgesteld als het niet lukt. Natuurlijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan want als je zo graag wilt... Ik ga duim voor iedereen die weer aan de beurt is om te testen of bijna aan de beurt. Hopelijk krijgen we binnenkort weer een paar mooie nieuwe vruchtjes erbij! Liefs, Lientje
Lientje, wat goed om weer even van je te horen. En de laatste loodjes wegen ook bij jou best zwaar begrijp ik. Wat mooi dat jouw mooie bannerpuzzel bijna compleet is. Ik hoop de mijne binnenkort weer te mogen plaatsen en wil dan ook een complete puzzel natuurlijk. Ik hoop dat we over een week of 6 jouw mooie meisje mogen bewonderen hier. (of is twee weken na bevallingsdatum niet voldoende?) Hoe is het trouwens op je werk? Nu verlof natuurlijk, maar daarvoor en straks?
Kaatje hahahaha, leeft die man op je zaal nog? Wat fijn dat je naar huis mag! Jeetje Diaantje, deze onzekerheid begint nu wel erg lang te duren. Zenuwslopend voor je! 4xmamma, een echt vette positieve ovutest zou ook wat over zwangerschap kunnen zeggen ja. Maar dan moet de teststreep wel dikker zijn als de controlestreep (niet zoals bij zwangerschapstesten dat een heel licht streepje al positief is). En alle ovutesten reageren op hcg. Maar je bent erg vroeg hoor, pas een week tot 10 dagen na de bevruchting nestelt een eitje zich in en pas vanaf dat moment begint de aanmaak van hcg. Ritje, probeer je rust te nemen. Een middagdutje is zo gek nog niet. Benthe, heel veel sterkte met deze laatste wachtedagen en ik duim voor je! En Sheila ook bijna de testdag, spannend! Inez, leuk dat het klussen een beetje op begint te schieten! En straks met de vakantie zal het helemaal lekker gaan. Hahaha, te zien dat Anna vakantie heeft een haar lange bericht Geniet ervan meid, ik hoop voor je dat een paar dagen mooi zomers weer hebt. Wanneer hoor je of je je baan kan houden? Hey Lientje, wat leuk weer wat van jou te horen! Nino, sterkte met de combinatie van de warmte en klussen in huis. Ik heb nu voor het eerst ook last van de warmte maar heb ook een lijstje 'to do' liggen voor vandaag want de rest van de week weer werken.
Lieve, lieve meiden... ik heb helemaal de bibbers terwijl ik dit zit te typen... Ik las jullie advies aan 4xmamma om een ovulatietest te doen ipv een zwangerschapstest. Nu bedacht ik me dat ik die nog had liggen. Omdat ik opgewekte cyclussen heb en door de Pregnyl precies weet wanneer mijn ovulatie is, gebruik ik die testen niet meer. Maar ik vond het wel een goed doel om ze nu eens te gebruiken... Volgens de bijsluiter mag je 4 uur van te voren niet plassen, maar dat red ik never nooit... Dat moet ik zo'n beetje om de drie kwartier. Het was dus een hooguit een uur geleden dat ik geplast heb. Mijn Pregnyl injectie was 11 dagen geleden, dus de Pregnyl zou uit mijn lichaam moeten zijn.... Tot mijn grote schrik: een STREEPJE! Een licht streepje weliswaar (niet zo´n dikke vette streep als waar Natas het over heeft) maar ik viel bijna van de pot toen ik het zag. Schoorvoetend naar mijn lief gelopen (die werkt van huis uit en ik ben vrij) om hem te laten kijken. Hij vindt dat ik mijn nieuwsgierigheid eigenlijk moet bedwingen dus hij was al een beetje nukkig dat ik getest had... Maar hij heeft het bevestigd, ik ben niet gek.... er staat echt een streepje! Zeker weten dat ik woensdag er een zwangersschaptest tegenaan ga gooien... dikke kans dat ik dat morgen ook doe en alle dagen daarna tot ik het helemaal zeker weet.... Willen jullie alsjeblieft heel hard meeduimen, want dit is een wonder waar ik nooit meer op had durven dromen! Liefs, Benthe
Benthe, ik heb de vorige keer ook 3 dagen voor NOD die test gedaan ook een streepje. Ik heb er wel gelijk een zwangerschapstest achteraan gedaan. De digitale van Clear Blue en die was 3 dagen voor NOD dus ook positief. Dus... Ik kon niet wachten. Ik vind knap als je wel het geduld op kunt brengen. Mijn NOD is zaterdag maar ik ga echt as woensdag de eerste test doen!
Ohhhooo Benthe, Ik hoop het zooooooo ontzettend voor je. Maar tegelijkertijd vind ik het ook zo vervelend. Ik heb ook voor NOD op ovutesten een streepje gehad, maar met een zwangerschapstest daarna had ik geen streepje. Echt die zwangerschapstest is het enige wat alleen het hCG test. De ovutest test ook het LH hormoon en dat heb je vaak gedurende de hele cyclus een beetje in je urine. Maar ooooh ik hoop het zo voor je. Ik kan de spanning door de compter heen voelen. Ik duim ontzettend voor je dat jullie snel zekerheid en goed nieuws hebben. Echt ik vind het zo ellendig dat je hiermee op het verkeerde been gezet kunt worden.
@ Annna: de eerste bibbers zijn gezakt en ik realiseer me heel goed dat ik hier geen conclusies aan mag verbinden... Maar voor iemand die nog nooit een streepje op een test heeft gehad is dit heel wat! Ik durf ook nog niet al te happy te zijn, ik probeer blij te zijn met de testen uit te stellen tot ik een vette positieve test in handen heb! @ Shiela: ik moet ook echt op mijn handen zitten om geen zwangerschaptest te doen. Maar ik heb met mijn lief afgesproken dat ik dat woensdag pas ga doen... Mwah, het zal wel smokkelen naar morgen worden! Gr. Benthe
smokkelen naar morgen lijkt me een heel goed idee Benthe. Ik vind het zo spannend voor jullie. Natuurlijk is het altijd beter om wel een licht lijntje op een ovutest te hebben, dan helemaal geen lijntje (dat zou echt duiden op geen zwangerschap) Zet 'm op samen morgen!
Benthe, hoe het ook zij, ik ga heel erg hard voor je duimen! Annna, afgelopen vrijdag heb ik mijn afscheid op mijn werk "gevierd" met de collega's. Mijn baas en ik zijn het niet eens kunnen worden over hoe het in de toekomst verder moet. Hij wil dat ik meer uren ga werken en ik wilde dat niet. Verder gelooft hij niet dat ik met de uitbreiding van mijn gezin nog voldoende gemotiveerd ben om mijn werk vol overgave te doen. Uiteindelijk hebben ze me een goede regeling aangeboden en ik krijg na mijn verlof nog tot het einde van het jaar salaris. In totaal 3,5 maand extra. Ik heb vorige week een contract getekend bij mijn baas van daarvoor voor 24 uur (ipv de 32 die ik bij deze baas werkte). Ik begin daar per oktober, dus ik heb 2 weken extra verlof straks. Al met al is het dus goed gekomen. Een paar collega's weten hoe het zit en ze zijn zeer verbolgen over hoe het gegaan is. Dat is wel fijn. Ik ben ook erg verwend door iedereen met veeeeel kadootjes voor de baby enzo. En een heerlijk etentje met de mensen van mijn afdeling. Dat was wel fijn, zo hebben we het onder elkaar toch leuk weten af te sluiten. Natas, lekker he? zomerweer? Kun je er nog een beetje tegen? Groeten, Lientje
Anna, wat fijn, even lekker vakantie en nog even bijtanken om de laatste weken tot de grote vakantie door te komen. Kaat, HOERAAAA, weer naar huis. Lientje, ook voor jou zijn de laatste loodjes nu aangebroken. Nog even doorbijten die laatste ongemakkelijke weken. Anna, ik hoop met je mee dat ook jij weer heel snel die mooie bannerpuzzel mag plaatsen en dat ook jij dan een mooie complete puzzel gaat krigen.
Warm Lientje, warm! Benthe, een licht streepje hoeft bij ovutesten dus niets te zeggen maar ik hoop het zoooooooooooooo voor je! [-o<