35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pffft...waar Jasmijn vannacht last van had? Géén idee... :(
    Ronf 23.30 uur begon ze ineens hartverscheurend te huilen. Eenmaal beneden bleek er echter niets aan de hand te zijn. Ze accepteerde gretig een bekertje drinken en begon direct heel gezellig te kletsen. Maar toen we haar een half uurtje later weer in bed wilden stoppen, begon ze meteen weer te huilen. Roy en ik kregen dus zwaar het idee dat we 'genept' werden, maar ze krijste zó hard dat we het ook niet over ons hart konden verkrijgen om haar te laten huilen. Steeds als we bij haar kwamen was het meteen goed, maar slapen... ho maar! Ten einde raad hebben we haar rond 3.00 uur bij ons in bed genomen. Ook daar kregen we steeds te horen: 'Slaap uit!', maar uiteindelijk is ze toch in slaap gevallen.

Emma meldde zich rond 5.45 uur, dus jullie raden raden hoe fit ik vanmorgen was...

Ik had een afspraak voor lenzencontrole staan in Eindhoven en ik had een winterjas van Benetton voor Jasmijn bij V&D laten weghangen, omdat ze in Roermond haar maat niet meer hadden. Dus wij hadden ons verheugd op een gezellig middagje winkelen. Helaas werkte Emma ook niet mee. Ik had in de auto een flesje melk afgekolfd en haar dat bij V&D gegeven. Maar het was schijnbaar niet genoeg (hoewel ze het flesje nét niet helemaal leegdronk...), want mevrouw blééf huilen, ik heb haar uiteindelijk ook nog maar aangelegd.

Daarna viel Emma gelukkig in slaap, zodat wij - als twee zombies - konden gaan winkelen...

Donderdag ga ik Emma laten wegen. Ik ben namelijk niet bang dat de hoeveelheid voeding niet genoeg is (ze heeft echt goede natte plasluiers...), maar ik vraag me wel af of mijn melk Emma wel genoeg verzadigt. Ze blijft erg vaak na een voeding (2 keer 20 minuten...) hongersignalen uitzenden en dat eindigt meestal in nog een keertje extra aanleggen. Ik denk er nu over om haar morgen eens een dagje poedermelk te geven (en de afgekolfde melk dan in te vriezen...), om te kijken of ze dan wél een verzadigde indruk maakt na een voeding...

Ook wil ik Emma gaan inbakeren met behulp van de Pacco doek. De wijkverpleegkundige belt me daar morgen over terug om een afspraak te maken voor een instructie. Dan kan ik meteen het 'voedingsprobleempje' aan haar voorleggen.

2. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    @Lola: ja, bebek is turks voor baby en istiyorum betekent zoiets als ik wil graag... bebek istiyorum betekent dus eigenlijk dat ik graag een baby'tje wil :) En waarom turks? Omdat mijn liefde uit Turkije komt...als het ons gegeven is krijgen we op een goede dag dus een mooi mixje! :)
    Jij hebt vermoeiend dagje gehad als ik het zo lees! Misschien dat door de vermoeidheid iedereen vannacht lekker doorslaapt; ik hoop het voor je!

Even update...Na bloedingsveegje van vanmorgen niks meer gehad, hoewel ik wel wat kramp in mijn onderbuik heb, lijkt beetje op ongigevoel maar toch weer niet helemaal...had ook helemaal geen honger vandaag maar dorst des te meer! Durf alleen nog niet te testen, maar geduld is echt het laatste woord wat in mijn woordenboek voorkomt, dus worden zware tijden voor mij, haha!

Iedereen een prettige en en goede nachtrust gewenst!

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Oh bah Anna, ook zo'n jeuk?
    Dat lijkt me echt zo vervelend, word je gek van. Ik hoop voor je dat de HA er wat tegen heeft.

Lola, wat een raar nachtje van Jasmijn...... en nu maar hopen dat ze daar geen gewoonte van maakt :confused:
    Heb je de Pacco doek al in huis? Gelukkig zijn die heel makkelijk in gebruik, kun je daar na de instructie lekker mee beginnen.
    Misschien heeft Emma nog een grotere zuigbehoefte, niet zo zeer honger? Maar met wegen kun je in ieder geval nakijken of dat goed gaat, dat is wel lekker. Is haar ontlasting geel? (veel groene poep zou kunnen betekenen dat ze weinig vettere achtermelk krijgt).

Dit worden een paar lange dagen voor je Carola, ik duim!

4. Ellenk

Ellenk VIP lid

Hee allemaal,

sorry dat ik niet zo veel hier ben hoor! Lees wel alles mee. Na vakantie druk op werk en natuuurlijk en de dagen voor ei zijn saaaaaaaaaaaai ;)

Ritje welkom terug, lekker genieten meis!

Annna, jeuk is verschrikkelijk. Ik hoop dat je een zalfje krijgt.

Aan de rest *zwaai*

Ik ga weer aan het werk.
    Laterrrrrrrrrr

5. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    @Ritje, fijn dat je hier weer bent, hoop dat je fijne en vooral "rustige" kraamtijd hebt ;)
    Nu Zico en Sterre nog....

@diaantje, hoe gaat het nu met je, een week after zeg maar, hoop dat je niet te veel ups en downs hebt ;)

@Lola, pfff zeker heftig zo'n nacht, moet niet te vaak achter elkaar komen brrrrr, herinner ze me al te goed met Nino, die had 's nachts vreselijke buikkrampen, hoop ik niet meer meemaken :rolleyes:

Verder ben ik het kwijt over wie en wat, heb wel bijgelezen maar ben verder te moe en misselijk en futloos en sleep me de dag door, zal ook zo wel zijn met missdaantje, die heeft het dubbel op, heb ik hier ook nog weinig meer van gelezen.
    Hoop zo dat het dit keer ook overgaat bij het passeren van de 12 weken....

Fijne (regenachtige :( ) dag gewenst

6. veronika

veronika Niet meer actief

Hai Dames,

RITJE: GEFELICITEERD met julie kleine meisje! Wat fijn dat ze er is.

Heb niet veel tijd om bij te lezen. Het weekendje in de zon was heerlijk, nu weer naar mijn baas voor gesprek :cry: Vanmiddag zit ik gewoon op een opdracht bij een klant, raar hoor.

Tot snel,

7. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    @lola Raar hoor zo'n nacht. Misschien toch gewoon aandacht nodig.? Het is voor zo'n kleine meid ook heel wat, zo'n zusje erbij....
    @bebek : Spannnend! Ik ken het gevoel ook nog hoor! Ik had trouwens een week na bevruchting enorme kramp, duurde een kwartier daarna niks. En toen de vrijdag voor NOD zondag een heel klein sliertje roze bloed en daarna niks meer en zwanger. Succes met wachten...

Ik ga nu naar de echo voor de nekplooi! Wens me succes! Ik laat het wel weten vanmiddag.....

8. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Niet heel veel te melden maar wil toch even vertellen dat het hier dit keer allemaal anders voelt. Maar dan ook letterlijk voelt. Ben regelmatig misselijk en dat heb ik de vorige keer niet gehad en moe, moe, moe. Pff, word er gek van. Gisteravond om 9 uur in slaapgevallen maar vervolgens wel een halve nacht wakker gelegen das weer minder prettig.

Dit alles geeft absoluut geen zekerheid dat weet ik maar dat het anders is als de vorige keer is voelt in elk geval wel beter.

9. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Coto heel veel succes. We duimen voor je!

10. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Morguh meisjes,

@ CAROLA: ik duim voor je hoor, dat het een innestelingsbloeding is geweest [-o< Het klinkt in ieder geval heel spannend bij jou!

@ NATAS: heb je de vaseline al uitgeprobeerd? Ben heel benieuwd, namelijk, mijn haar gaat met dit weer ook kroesen.... #-o

@ MOBY: goed luisteren naar je lichaam, hoor, neem niet teveel hooi op je vork. Vind die hartkloppingen heel eng klinken :(

@ ANNA: balen die jeuk. Hopelijk kan de HA je helpen. Wat een luxe dat je 2 vrije dagen hebt ivm suikerfeest. Wat knap =D> van je dat je deel hebt genomen aan het 'brandavontuur'. Denk niet dat ik het gedurfd zou hebben als ik zwanger zou zijn. Dat moet toch een lekker gevoel zijn als je weer gewoon op de wc mag plassen :)

@ LOLA: pfffffffff, dat was een zware nacht :confused: voor jullie. Arme JASMIJN, ze zit waarschijnlijk nog in de gewenningsfase, er is ook zoveel gebeurd de laatste tijd. Jammer dat jullie shopmiddagje een beetje in het water is gevallen. Hopelijk bevalt EMMA het inbakeren!

@ DIANA: wat vervelend ](*,) dat je je zo moe, misselijk en futloos voelt. Maar nog even en je bent de 12 weken voorbij, even volhouden nog! Hier eigenlijk weinig nieuws. Ik probeer er eerlijk gezegd zo weinig mogelijk over na te denken. Als ik eraan denk dat ik waarschijnlijk nooit mama zal worden, slaat de angst me om het hart, dus ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken.

@ VERONIKA: da's idd raar dat je vanmiddag gewoon bij een klant zit. Ik zou toch staan op duidelijkheid, die onzekerheid is toch niks? Veel sterkte met het gesprek met je baas. Het weekend was heerlijk 8)

@ COTO: ik ben voor je aan het duimen dat de nekplooi goed is :thumup:

11. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ SHEILA: dat moet toch een opluchting voor je zijn dat het dit keer anders voelt. Dit keer gaat het goed komen :)

12. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Heel ver weg ergens zegt het mij ook dat het goed komt dit keer. Maar ja, gebaseerd op niks.

Nog 1 week en 1 dag wachten en dat zal ik in elk geval al iets blijer zijn!

13. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    @ Coto

Veel kijkplezier.....

groetjes Anja

14. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hallo dames bedankt voor het medeleven en om de schiterrende felecitaties,
    ik ga straks nog even melezen en op elk antwoorden hoor, zoals vroeger maar ben nog even stilaan aan het recuperen
    mijn ventje heeft me in bed gestuurd en deze nacht op ons Silke gekeken, deed me natuurlijk heel goed!
    een goede nachtrust!

Ze heeft dus in het begin niet kunnen eten door lucht in de darmen,
    en je maakt je enorm ongerust,
    nu heeft ze van 30 a 40 cc ineens overgeschakeld naar 75 cc en dat is goed nieuws,
    ze is rustig ook nu, t is een schatje, en tja zal wel aan men moedergevoel zijn maar een droomprinsesje!

OOk heb ik meer rust nu innerlijk, ik was ongerust door wat me overkomen was dat ik ook in de postnotale depressie ging landen..
    Maar nu alles goed is voor ik me echt vredig sinds lange tijd in mijn hartje!

Zico heeft me alten weten deze morgen dat het heel goed gaat naar opwaardse lijn met Sterre,
    ze eet goed komt lichtjes bij, gaat naar minder voedingen maar meer dus!
    en ze zal met baby vrijdag als het zo blijft naar huis mogen, ze was dolblij !
    want je kindje achterlaten is echt zo moeilijk!
    gisteren was er daar ook een lieve verpleegster die wat eigenlijk nog
    niet mocht Zico haar kinderen hun zusje toch eventjes mogen hebben vasthouden wat hun natuurlijk heel gelukkig maakte!
    want dit hadden ze nog niet gekund!
    Zico voreg me toch dit jullie te laten weten....en via deze is dat gebeurd
    Ook voelt ze zich nu goed na een keizersnee,
    ze voelt zich nu prima en in goede gezondheid!

Hier ons dochtertje met een knipoog naar de nieuwe wereld ,
    mijn oudste dochter Amber heeft haar op haar schoot!

liefs Ritje

15. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    :D :D Ritje wat mooiiiii, wat zal jij trosts zijn ;)

liefs

16. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ RITJE: wauw, 2 mooie dochters! Jij klinkt heel positief, daar ben ik blij om, na een heel moeilijke periode! Als je ZICO nog spreekt, zeg haar dan dat ik het top vindt dat STERRE waarschijnlijk vrijdag met haar naar huis mag! Voor jou: goed uitrusten, hoor, laat je maar lekker in de watten leggen door je ventje ;)

17. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Wat een mooie dochters heb jij Ritje. Echt om trots op te zijn!

En je wilt niet weten hoe blij ik als ik jouw verhaal lees. Zo rustig als je klinkt. Heerlijk. Geniet er vol gas van meisje. Maar dat kan haast niet anders als ik naar de foto kijk!

18. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ritje,
    Je klinkt inderdaad goed positief. En wat een makkie moet dat zijn eigenlijk met 2 mooie dochters in je wereld. Zoveel rijkdom. Je oudste lijkt geloof ik goed op je. Geniet ervan mied.

Shiela, ik denk dat je positieve gevoel de waarheid spreekt hoor! Heel veel vrouwen voelen zich toch een stuk positiever als het eenmaal wel goed zit.
    Ik duim voor een mooie echo straks!

Coto, veel plezier bij de echo en een goede meting!

4xmama, vandaag al wat beter?

Lola,
    Hoop dat jij vandaag ook een wat rustigere dag krijgt.

Ik heb koelcreme gekregen vd huisarts. Het klinkt al zalig. Hopelijk werkt het ook.
    Toen ik vroeg of het vd zwangerschap zou komen, zie hij; tijdens een zwangerschap kan eigenlijk van alles een verschijnsel zijn, bij de een verdwijnt iets juist, wat de ander ervoor terugkrijgt. Net als krullen dus!

Mijn haar krult denk ik ook iets meer nu, maar dat is sowieso de laatste jaren wat meer gaan krullen. (lees slagen) het voelt wel vol aan, maar is ook ontzettend pluizig.

Ik heb besloten dat ik nu maar eens wat leuks voor ons kindje mag kopen. Behalve de babysokjes heb ik nog helemaal niets gekocht!

19. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ ANNA: nou meid, die creme klinkt idd lekker, als die net zo voelt als die klinkt, moet die toch wel helpen. Laat je de nieuwe aanwinst nog zien als je iets leuks hebt gekocht? Veel shopplezier!

20. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Coto: heel veel succes bij de nekplooi-meting en natuurlijk ook veel kijkplezier!

@Lola:ik probeer maar wat rustiger aan te doen en hoop dat de hartkloppingen dan wegblijven....

@Ritje: mooie foto hoor en maar lekker genieten!

@Shiela: ik ga er maar vanuit dat je gevoel goed zit en hoop dat de tijd snel gaat zodat je gauw een mooi kloppend hartje te zien krijgt!

@Diaantje: hoe gaat het met jou?

Deel Deze Pagina