Lientje, lullig dat het met je oude baas zo is gelopen, maar aan de andere kant, zo'n werkgever kun je missen als kiespijn meid. Fijn dat je het eens bent kunnen worden met je oude werkgever en dat je daar na je verlof aan de slag kunt voor het aantal uren dat je graag wilde.
Fijn dat het goed gaat Lientje. Ben benieuwd wie van ons het eerste zal bevallen? Best zwaar zo'n laatste periode he? Benthe: wat spannend. Oh en dames ik ben verslaafd, anderhalf a twee pakken rijstwafels op een dag, 6 raketijsjes, twee festini ijsjes erbij, een komkommer (vind ik normaal niet lekker) om te knagen en wat bubbelwater om de boel weg te spoelen. Wel goed voor de lijn, want ik ben niet veel aangekomen de laatste tijd. Zo en nu ga ik de andere helft van de komkommer ook verorberen en dan even naar bed en misschien een van de vele ramen lappen (is al meer dan een jaar geleden).
@ Nin0: ja, ons geduld wordt idd op de proef gesteld en we hopen zoooo op een wondertje. Balen dat je nu zo slecht tegen de hitte kan, maar over een paar dagen wordt het weer koel en regenachtig. @ Sheila: dat is nu precies wat ik niet wil horen. Wens jou veel testsucces! @ Molly: voor jou veel klusplezier! @ Inez: wat heerlijk dat je al een paar dagen goed geslapen hebt. En de garage schiet ook al aardig op. Leuk hè, als je kan inrichten?! En je hoeft nog maar 7 weken. Jee, dat is echt al snel! Is je prinsesje lekker aan badderen? Lijkt me heel leuk, zou ik echt van genieten! En jij lekker met de voetjes omhoog, heerlijk hoor! @ Moby: ja, blijf idd spannend. Ik zie dat jij al bijna op de helft zit, toppie! @ Ritje: Als ik nu opeens posi zou testen, zou ik idd helemaaaaaaaaaal niks meer van mijn lijf begrijpen, maar dat zou ik dan niet erg vinden hoor. @ Anna: ik had inderdaad ook zo'n gevoel van: zou mijn lijf aanvoelen dat het een handje wordt geholpen door IVF en zou het dat niet willen en dus op het nippertje zelf zwanger worden. Belachelijke gedachte eigenlijk hè, maar je fantasie neemt echt een loopje met je. Ik heb echt geen idee wanneer ik mijn eisprong heb gehad, ik weet alleen dat ik rond de dagen dat ik denk dat ik mijn eisprong heb gehad, wat oud bloed had, niet veel. Hebben we het hier nog over gehad en we dachten toen met z'n allen dat het een ovulatiebloeding zou zijn. Vriendje en ik hebben wel op de goede dagen, tenminste dat denk ik, geklust. Zal vriendje op Bali wel proberen te verleiden . Zijn zoon is 16! Ik kan me voorstellen dat je blij bent met de zwangerschappen die je gehad hebt, je weet in ieder geval dat je zwanger kan raken én je weet hoe het voelt om zwanger te zijn, dat is toch een heleboel waard. Ik heb echt geen idee hoe het voelt om een positest in je handen te mogen hebben of hoe het voelt om zwanger te zijn. Ben nu 'gewoon' 7 dagen overtijd, voor de 1e keer in mij leven. Maar...je moet je absoluut niet schuldig voelen. Ik gun het jou ook heel erg, echt waar, vooral na de ellende die jij met de zwangerschappen hebt gehad. En daarom duim ik heel hard voor jou en daarom leek het me ook heel mooi om samen met jou, want wij liepen zo'n beetje gelijk, roze te testen. Nou meid, geniet van je vakantie. En ik duim dat je je baan mag behouden. @ Kaat: wauw, je mag al naar huis. Dat was een kort, maar aangenaam (NOT) verblijf! Pas je wel goed op jezelf? En dank voor het duimen. @ Lientje: wat leuk je weer even te 'zien'. Jij bent ook al aan het aftellen zie ik. @ Natas: jij hoeft ook nog maar 8 weken, goed hoor! @ Benthe: WAUW, meissie, dat is pas goed nieuws op deze zonnige dag. Ik ga heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je duimen. Oh, ik gun het je zoooooooooooooooooooooooooooooooo. Hier niet zoveel veranderd: nog steeds af en toe ongibuikpijn die komt en gaat. Wel meer plassen, ieder uur wel, maar dat heb ik ook als ik ongi moet worden. Verder vanmorgen doorzichtig slijm bij afvegen. Afwachten maar weer tot ik óf ongi wordt óf tot ik 2 weken overtijd ben voor een echo.
Meiden die ovulatietest gebruiken als zwangerschapstest, het gaat er wel om dat hij goed positief moet zijn he! Ter verduidelijking die van mij van 11-1-2007 http://www.mijnalbum.nl/Foto-JQBCDDQI.jpg (linkerstreep) gevolgd door 2 zwangerschapstesten http://www.mijnalbum.nl/Foto-TK8NGPVM.jpg en http://www.mijnalbum.nl/Foto-CWHR3486.jpg Dit is dus niet van nu he, maar van november 2007 =========== Kaat naar huus toe! FIJN! Rectaal scannen bij mijn merrie? Mwah niet de behoefte om dat zelf te doen, mag jij over een paar weken doen, als je toch mijn paarden eens wilt ontmoeten Ik hou me wel bij uitwendig, en weet dat ik nu nog niets zal kunnen vinden. =========== Lientje, fijn je hier weer te zien! De laatste loodjes meid! =========== Mijn merrie is DRACHTIG, yeahhh!
Diaantje, Alyssa heeft inderdaad heerlijk gebadderd. Da's wel heel fijn met dit weer, hoef ik zelf ook niet zo achter haar heen en weer te rennen in de tuin. Inmiddels hebben we even lekker gegeten, ligt de kleine dame op bed en ga ik ook even haar voorbeeld volgen. Tot later!
@diaantje, maar ik moet nu ook wel een beetje terug gehaald worden hoor. Ik voel ook echt van alles, mn bups prikkelen zeg maar. En af en toe ongi gevoel in mn buik! Maar ja, het zegt niks Dus voor mij geldt het zelfde hoor en ben daar zelf ook wel druk mee om mn beentjes op de grond te houden. Maar oke oke, ik geef toe, valt niet mee!
Heel even snel... @ Mollvg: zo ziet mijn ovu-test er ook uit... Wel een dunner lijntje als de test streep maar toch echt wel duidelijk positief! Ik blijf nog even hoop houden... Heb nog geen vergelijkingsmateriaal met de zwangerschapstest, ik hoop dat ik daar morgen iets over kan zeggen... Tuurlijk, ik zal ontzettend balen als het toch niet zo blijkt te zijn... maar hé, het is pas mijn 1e ronde met Clomid en zo dichtbij ben ik nog nooit geweest.... @ Lientje: jij bent van "voor mijn tijd" om het zo maar eens te zeggen. Ik zie dat je al lekker mag gaan aftellen. Nog eventjes en jij mag je kleine wondertje in je armen houden. Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat! @ Diaantje: ik duim stug voor jou verder hoor! Het zou toch wel helemaal geweldig zijn als het ons allebei zou lukken deze maand... Ik heb de hoop nog niet opgegeven iig, jij stiekem ook nog niet toch? @ Natas: helaas ben ik me er wel van doordrongen dat een streepje op een ovu-test nog niets zegt maar..... ik heb het nog nooit gehad, dus ik vind het wel allemaal reuze spannend! Het zou toch echt wel té mooi zijn bijna. Een paar maanden geleden nog volledig afgeschreven om zelf kinderen te krijgen en nu zou het toch zomaar kunnen.... Gr. Benthe
Inez: slaap lekker dan maar en fijn dat jullie zo genoten hebben van het weer en het eten. Volgens mij heb je geen kind aan ze als ze met water mogen spelen en het is dan idd wel lekker als mama met de beentjes omhoog mag! @ Sheila: valt echt niet mee, maar ik duim voor je hoor. Er moet toch iemand een EK-posi-test hebben
EK-posi-test klinkt mij als muziek in de oren! Maar ja, zal wel leuk zijn als we met zn allen EKtjes hebben!
@ Molly: gefeliciteerd met je drachtige merrie @ Benthe: ja, het zou idd top zijn als het voor ons beiden nog een positieve maand is. Zou het niet leuk zijn als we met vaderdag onze vriendjes al een vaderdagcadeau zouden kunnen geven van het beebje in onze buik? @ Sheila: ja, een heleboel EK vruchtjes is nog mooier. Duim, duim, duim.... Hier zijn de ongibuikpijn, lage rugpijn, hoofdpijn weer terug en inmiddels plas ik bijna ieder half uur. Zal nu denk ik snel ongi worden. Buik is heel erg opgezet
Jeetje meiden, wat weten jullie het spannend te maken in die dag dat ik niet geweest ben... Wat het (vroege) testen betreft: Ik kan me haast niet meer voorstellen dat ik toen ik zwanger wilde raken van Jasmijn altijd netjes heb kunnen wachten tot mijn ongi kwam. Nu had het ook nooit zoveel zin om te testen bij een cyclus die willekeurig tussen 4,5 en 8 weken duurde, maar dat terzijde. Mijn eerste test deed ik op 1e Pinksterdag 2005 (ben in januari gestopt met de pil...) toen ik meende dat een cyclus van 9 weken zelfs voor mijn doen erg lang was! Maar toen zat ik nog niet op een forum, dus werd ik ook niet 'zo gek gemaakt'... Maar achteraf begrijp ik dus niet hoe ik al die jaren 'geduldig' op mijn ongi kon zitten wachten... @Kaat: Ik ben heel erg blij voor je dat je naar huis mag! Net als jij gedij ik ook het beste in mijn eigen omgeving en in mijn eigen bedje. Ik hoop wel voor je dat je inmiddels iets meer binnen kunt houden. Enne... ik waardeer je humor ook hoor... @Benthe: Wat spannend meid! Ik weet nog van mijn eigen IUI-behandelingen dat ik vanaf de 12e dag ná de inseminatie (dus zeg maar 13 a 14 dagen na de Pregnyl...) in het ziekenhuis mijn bloed op hCG kon laten testen. Na de verhuizing ben ik dat gaan vervangen door zelf een zwangerschapstest te doen op die dag. Die waren bij mij toen (helaas) altijd negatief, dus moet de Pregnyl ook uit mijn lichaam zijn geweest... @4xmamma: Ik heb nooit ovu-testen gebruikt om op een eventuele zwangerschap te testen, dus kan je hier niet mee helpen... @Shiela: Ook voor jou worden spannende dagen! Ik had trouwens ook voor elke zwangerschap ongi-pijntjes, dus die zeggen helemaal niets... @Molly: Wat een relaxte manier om de nieuwe week te beginnen... @Diaantje: Het vel is al bijna van mijn duimen afgeschuurd, zolang duim ik al voor jou ! Maar ik ga stug door en blijf hopen op iets moois... @Annna: Je hebt heel mooie woorden gesproken! Het klopt inderdaad dat je op een forum als deze het meest gegrepen wordt door dingen die zelf ook meemaakt of meegemaakt hebt. Zo moet ik telkens huilen als iemand een miskraam krijgt, maar de miskraam van jou en Kainda hakte er nét even wat erger in, omdat wij drieën in september waren uitgerekend. Ook ben ik met je eens dat een welgemeende reactie meer waarde heeft, dan wanneer je uit 'plichtsgevoel' op alles gaat reageren. Bovendien krijg je dan allemaal berichten die eerst beginnen met een lange lijst reacties... @Lientje: Sterkte met de laatste loodjes! Wat fijn dat jij al weet dat je na je verlof bij een nieuwe baas terecht kan. Ik raak mijn baan helaas ook kwijt per 1 januari (vanwege de financiële situatie op het bedrijf...), maar ik merk bij het solliciteren dat mijn buik - figuurlijk gezien dan - in de weg zit...
Hey Lola, Ik had je al een paar dagen gemist. Lief hoor dat je al zolang voor me aan het duimen bent. Zal nu niet lang meer duren, denk ik, voel de ongikwaaltjes. Al hopen wij natuurlijk ook op een mooi wondertje deze ronde, zodat we nog net onder de IVF uit kunnen. Hoop dat je evengoed snel een leuke baan vindt waar je wel kunt blijven.
Mijn laatste berichtje dateerde van zondagmorgen (heel vroeg, dat wel...), dus ik heb geen dag overgeslagen. Maar jullie hebben écht veel gekletst gisteren... Wat mijn baan betreft, het zit zo... Sinds maart 2005 werk ik voor bedrijf X, dat mij na mijn zwangerschapsverlof (juli 2007) heeft gevraagd of ik wilde gaan werken voor een nieuw op te richten BV: bedrijf Y. Aangezien ik altijd in ben voor iets nieuws, heb ik 'ja' gezegd. Mijn contract bij bedrijf X loopt tot 1-1-2009 en zij hebben mij kostenloos uitgeleend aan het nieuwe bedrijf Y. Het was eigenlijk de bedoeling dat mijn contract al in april van dit jaar overgenomen zou worden door bedrijf Y, maar de financiële situatie liet dat toen niet toe. Maar ook per 1-1-2009 zal dat dus niet gaan lukken en bedrijf X wil mij niet nog een keer een contract aanbieden, terwijl ik voor hen geen werkzaamheden verricht, logisch ook. Ik voelde dit al langer aankomen en zoek al een paar maanden naar iets anders, maar een parttime baan op HBO-niveau is helaas moeilijk te vinden... Ik heb écht heel hard zitten hopen dat jullie - net als wij - de IVF-dans konden ontspringen...
Oh wat balen lola. En inderdaad is solliciteren met een dikke buik niet de meest gewenste situatie. Daarom heb ik ook aangedrongen op een vergoeding van meerdere maanden. Ik heb mijn huidige baas natuurlijk niet verteld dat ik al in gesprek was met mijn oude baas. Het voordeel daar was dat ze me al kennen van voor mijn zwangerschap en dat iedereen het juist heel leuk vond om me zwanger te zien. Maar je hoort toch ook regelmatig verhalen van mensen die hoogzwanger met succes solliciteren, dus geef de moed niet op hoor. Lientje
Hey Lola, Jeetje zeg, wat een gedoe. En ik weet dat het heel moeilijk is voor hoogopgeleiden om een parttime baan te vinden. Ze gaan er altijd maar van uit dat iemand die gestudeerd heeft, ook werkelijk fulltime wil blijven werken. Ik hoop inderdaad dat we je mogen volgen wat betreft het ontspringen van de IVF-dans
Annna, jouw puzzeltje gaat op een dag ook compleet worden hoor, zeker weten Nin0, Wat herkenbaar, onze dagen (en nachten) lijken op elkaar hihihi, ijs, komkommer en hier dan nog eens dozen vol aardbeien. En tja, middagdutjes horen er tegenwoordig ook geregeld bij. Ik ben bang dat jij eerst bent. Mijn zoontje was 2 weken over tijd en de verloskundige heeft al meermalen gezegd dat ik er maar niet op moet rekenen dat deze te vroeg gaat komen. Eerder een weekje te laat ofzo. Het kan natuurlijk wel, maar meestal is het niet zo. Inez, ja ik ben heel blij dat het allemaal duidelijk is geworden voor de bevalling, dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken. En ik heb ook echt zin om weer bij mijn oude baan te gaan starten straks. Chris mijn zoontje is al bijna 8 en kwam net uit school, hij zei: mam, ik ga meteen weer weg hoor, ik moet naar het pleintje en gewapend met een ijsje is hij meteen weer vertrokken. Wel relaxed dat hij zich al zo goed alleen (of met zijn vriendjes) kan vermaken, want mijn puf voor spelletjes en lego is minimaal op dagen als deze Diaantje, meid wat spannend allemaal. Ik duim hier heel hard voor je hoor, je weet maar nooit. Lientje