35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Goed geshopt Coto! Geld moet rollen hè :)

Veronica, ik kan me voorstellen dat jullie even pas op de plaats willen maken en niet alles tegelijk willen.

2. Ik kom morgen terug om uitgebreider te reageren, maar ik wil bij deze SanRob en haar familie héél veel sterkte toewensen...

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, wat kan die kleine man dan al veel he? Kun je je voorstellen dat wij er over een maand of 10 ook zo bijzitten? Maar voor het zover is blijf ik eerst nog maar even volop genieten van het feit dat ze nu nog zo lekker klein is en van alles wat ze nu kan.

Gisteren hebben we de kinderboerderij niet gehaald vanwege die geweldige herfstbuien. En anders waren we waarschijnlijk ook niet gegaan, aangezien Alyssa niet echt lekker was.
    Gisterenavond had ik haar met een zetpil naar bed gedaan. Die hielp wel even, maar na een paar tijdje lag ze ineens te huilen in haar bedje. Troosten op haar kamer hielp niet en ik heb haar er toen maar even uitgehaald en na een half uurtje weer terug in bed gelegd. Daarna heeft ze gelukkig wel weer goed geslapen. Nu lijkt ze zich wel weer goed te voelen.

Veronika, ik kan me goed voorstellen dat je even een paar maandjes pauze neemt en even wat meer rust in je hoofd wilt hebben. Het is ook allemaal niet niks met je baan, bezig met een ander huis en alles wat daarbij hoort.

SanRob, ik moet steeds aan je denken. Hoe is het met je?

MissDaantje, op je website las ik dat je afgelopen zaterdag al weer 9 weken zwanger was, maar dat je nog steeds erg moe, ziek, zwak en misselijk bent. Ik hoop van harte voor je dat je je snel beter voelt en dat je hier dan ook gezellig weer komt meekletsen.

4. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Goede middag meiden,

@ SANROB: wilde je even laten weten dat ik vandaag ook aan jou en je familie denk. Sterkte!

@ MOBY: dat schiet al aardig op met het kamertje.

@ INEZ: jeetje, arme Alyssa, ze is echt al heel lang verkouden. Beterschap maar weer. Heerlijk dat Yelina jullie getrakteerd heeft op een luid lachje :) , zoiets doet je toch smelten! En dan grote zus die haar de borst wilde geven, wat een heerlijke meiden heb je toch!

@ NATAS: ja, dat zou een wonder mogen heten als ik er volgend jaar heel anders bij zou zitten, en dan bedoel ik dus: net zo anders als jullie (jij, INEZ, ANNA) er nu bij zitten t.o.v. vorig jaar ;) .

@ VERONIKA: kan me goed voorstellen dat je het eitje even op een laag pitje zet. Sterkte met de rest meid!

@ COTO: heerlijk om eens veel geld uit te geven en de kleine vast te verwennen. Veel succes bij het intakegesprek voor de VP!

@ INEZ-NATAS-LOLA: ik vind het helemaal geweldig die foto's van jullie kleine poppetjes onderaan jullie berichten, geniet er echt van! Echt vertederend!

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    He inez,

Omdat de kinderarts Sterre aanziet als dysmatuur-Prematuur heeft ze een verhoogde kans op wiegedood.
    We hebben van haar dan ook de vraag gekregen om een wiegedoodtest te laten uitvoeren om de verhoogde kans te kunnen uitsluiten.
    Ze doen dit tijdens ze slapen, de kindjes moeten 4 uur aan een stuk slapen.
    Heel hun hoofdje wordt vol met plakkers geplakt die verbonden zijn aan een pc, die registreerd apneu, ademhaling, hoe dikwijls ze met de ogen draaien, de slaap hoe diep die is ed.

Zoals op de foto's te zien hangen ze dan helemaal vol.
    Ze hebben bij har wiegedood kunnen uisluiten omdat ze een sterke aandemhaling had en dergelijke.
    Sterre heeft gedurende de couveuse en verwarm bedje steeds verbonden geweest met een alarmsysteem tegen wiegedood.
    We hebben dan ook de kans gegrepen deze test te laten doen want zo voel je je toch veiliger.

Sterre heeft vannacht weer een spurt gemaakt als ik de weegschaal mag geloven want die deed wat raar al is het een digitalen.

Ze weegt de ene keer 2410, dan 2420, dan 2430 dus ze weegt ergens ertussen, wou het niet geloven dus heb haar telkens opnieuw gewogen.

Dat is bijna 100gr zeker erbij tegenover gisteren.

6. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Oh ja, deze tekst geldt natuurlijk ook voor de andere moeders zoals NINO-ZICO-RITJE (heb ik nu iedereen genoemd :oops: ?)

@ ZICO: wat fijn dat STERRE geen verhoogde kans heeft op wiegedood. Ik had nog nooit van zo'n test gehoord, geweldig hoor dat zoiets bestaat. En natuurlijk neem je die kans met beide handen aan. Is toch weer een hele opluchting dat de uitslag goed is!

7. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Zico wat een mooi piepklein meisje heb je, ik heb net de fotootjes bekeken. Fijn zo.n test met goede uitslag..

SanRob: sterkte meid

Coto: goed geslaagd dus met shoppen

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    sanrob: heel veel sterkte voor jou en je familie

zico: leuke foto's :)

ritjes: leuk kaartje

mjah.. kga trouwen volgend jaar.. maar voor de wet waarschijnlijk toch iets eerder dan mijn verjaardag, scheelt toch weer hoop papieren rompslomp :) begin aan idee te wennen, maar mag 23e voor 1e echo.. pas dan zal ik het echt geloven denk ik.. ookal begint misselijkheid erg toe te nemen hier.

jullie kletsen altijd zoveel, dat ik de rest weer moet overslaan met reageren!

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Inez, ik hoop dat Alyssa niet opnieuw ziekjes wordt.

Diaantje, een wonder mag ook best wel es gebeuren en waarom dan niet bij jou ;)
    Ja, die banners met fotootjes zijn leuk hè. Moet de mijne weer es vernieuwen, Danique is sindsdien alweer veel veranderd.

10. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Hoi meiden, het duurt even voordat ik alles bijgelezen heb en kan gaan reageren, maar ik wil als eerste wel even SANROB heel veel sterkte en kracht toewensen! Het is een schrale troost, maar je hebt gelukkig nog een mooi moment mee mogen maken....Ik wens jou en je familie heel veel kracht en sterkte toe! En een dikke knuffel!

Liefs, Carola

11. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ja natas, kleintjes veranderen snel. Die van mijn vriendin is nu bijna 1.5 en echt al een knul noemt papa steeds mama dus liggen er wel dubbel om.

Ben wel blij dat MissDaantje dat iemand nog wat vertelde van haar. Want ik begon me al zorgen te maken. Tja, 2 frummels in je buik is ook niet niets!

12. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Hoi meiden,
    Het is alweer tijdje geleden dat ik iets schreef. Hoop dat jullie dat wel begrijpen, het is van alles behalve makkelijk voor mij. Ik lees wel steeds bij, maar eerlijk gezegd, durf niet te reageren.

Allereerst wil ik Zico en Ritje met hun prachtige dochters feliciteren. Goed gedaan, meiden. Jullie hebben mooi meiden. Het wereld is wel weer rijker geworden met twee mooi meiden.

SanRob, meisje, geen enkele worden kunnen jou op dat moment helpen. Ik denk dat ik voor alle meiden hier op de forum spreek: "Sterkte, we leven met je mee, we denken aan jou"

Ik heb niet veel te melden. Het gaat wel stuk beter met mij. Voor zover ik word niet herinerd aan mij wens. Mijn mannetje begrijpt hoe moeilijk ik het heb, maar hij heeft gelijk. Het is geen goed idee van mij om nog een kind te nemen. We hebben prachtige kids, hondjes, katjes, fretjes. En ze hebben allemal ons nodig. Zelfs onze klijne frutseltjes rennen naar mij toe als ik thuis kom. Zo lief. Ze zijn nu 6 weken en we gaan morgen voor de eerst bezoek brengen naar de DA voor controle en inenting. Dan zijn ze officiel HONDEN. Zoals ik had beloofd maak ik straks foto's van hun en zet ik het hier.
    Sorry, meiden. Jullie delen mooi ervaringen over jullie kindjes en ik over mij hondjes, maar ze zijn voor mij mij baby's.

Maar ik ga maar weer. Tot volgende keer.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Diaantje, dank je, ik vind het ook zo leuk dat bij deze banners foto's kunnen.

En meid, ik hoop net zo dat jij er over een jaar toch ook hetzelfde bij mag zitten als wij, maar dat weet je wel. Ik blijf hier gewoon voor je doorduimen hoor!

Zico, dankje voor de uitleg. Ik wist niet dat dysmatuur/prematuurkindjes een verhoogde kans hebben op wiegendood. Zal daar ook eens naar vragen aan de kinderarts, aangezien Yelina ook wordt gezien als dysmatuur. Maar wat goed dat ze nu toch aan is gekomen, dat voelt waarschijnlijk wel een stuk geruster voor jullie.

Met Alyssa lijkt het vandaag wel weer beter te gaan, al was ze op het KDV vanmiddag wel een beetje hangerig. Had ook nog overwogen om haar thuis te houden, maar ze wilde zelf toch wel graag erheen.
    Ik hou het wel in de gaten, want het duurt me eigenlijk wel te lang nu. Ik denk dat ik toch morgen de huisarts maar even bel om te horen hoe of wat.

Dat waren gisteren inderdaad even 2 smeltmomenten. De eerste toen Alyssa Yelina de borst wilde geven. Ik was helaas niet met de camera in de buurt en papa vertelde haar dat zij Yelina niet de borst kon geven, dus ging ze er ook maar niet mee verder.
    En de tweede dat Yelina hardop ging lachen. Ik heb het haar vandaag niet horen doen, maar ze zat wel steeds breeduit te lachen. Heerlijk om te zien.

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ellen, ik was ook erg benieuwd naar hoe het met MissDaantje ging, daarom heb ik maar even op haar website gekeken.

Limmeke, wat leuk dat je volgend jaar gaat trouwen. Dat wordt een mooi jaar volgend jaar. Een kleine en trouwen. Leuk hoor. Alleen jammer dat je last hebt van misselijkheid.

15. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ik geniet ook heel erg van de verhalen van de kinders en de moeders hier.
    Zij die zo graag moeder willen worden geef ik graag een beetje steun, op hun weg daar naar toe.

Heb Daantje maar even geschreven op haar site. Ze is gelukkig goed zwanger!

Coto, ook jij bent bjij H&M geweest dus. Als iemand anders tips heeft over leuke positiemode en beetje betaalbare in NL hoor ik het graag.

Inez,
    Hopelijk gaat je grote kleine niet ziek worden hoor! Zo mooi om te lezen hoe ze opgaat in de situatie en probeerd het te verwerken op haar manier, door de borst te willen geven etc.

Natas,
    Als je dochter een kind krijgt verdien je nou eenmaal de titel opa (ook al ben je nog zo jong), of grootvader. (maar dat klinkt echt bejaard ;) ) Maar uiteindelijk is het ook nog een jonge papa in gevoel en daden.

Ik ben dit weekend weer even van slag geweest omdat ik het kindje steeds maar niet voelde. Ik weet wel dat het nog niets hoeft te betekenen, het is nog erg vroeg. Maar ik krijg er toch een naar gevoel van. Had gisteren echt een dipje.
    Vandaag voel ik me gelukkig weer een stuk positiever. Hopelijk blijft dat zo tot we volgende week weer naar de VK gaan.

16. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    DANK JULLIE WEL VOOR AL JULLIE LIEVE WOORDEN EN KAARTJES! Jullie ijn stuk voor stuk allemaal lieverds.
    Ik ben nu alleen met mn vader, alleen mn moeder ligt boven te slapen. ik heb hem net wat extra slaapmiddel en morfine gespoten.Hij werd weer zo onrustig en vlgs mij zei hij AU AU AU AU. En dat willen we natuurlijk niet, dat hij pijn heeft. Ik blijf hier vannacht slapen, het zal niet lang meer duren. Het is vreselijk om je vader zo te zien lijden. Maar ben zo ontzettend blij met de buikfoto's van afgelopen week.

17. @Zico: Wat een snoepje is Sterre! Fijn dat ze goed door de wiegendoodtest is gekomen...

@nin0: Fijn dat je tweede werkdag al een stuk beter verliep... :D

@Giegel: De volgende maand gewoon de deur NIET opendoen als de duivels op de stoep staan... ;)

@Annna: Ik heb deze keer veel bij Future Maman gekocht, die keten opende een filiaal in Roermond toen ik pas zwanger was. Goede timing dus, want ze hebben daar veel leuke dingen...
    Ik voelde Jasmijn pas rond 22 weken voor het eerst en het duurde vervolgens nog een aantal weken voordat ik haar iedere dag voelde. Maar door de hele zwangerschap heen, heb ik Jasmijn weinig voelen bewegen. Ik heb toen regelmatig aan het cht-apparaat 'gehangen', gelukkig was altijd alles goed...

@Ritje: Wat een mooie foto heeft er op Silkes geboortekaartje gestaan!

@Inez: Het is een bekend gegeven dat kinderdagverblijfkindjes veel verkouden zijn. Jasmijn is een jaar lang aan één stuk verkouden geweest. Ik hoop dat Alyssa er eerder vanaf is...
    Jammer zeker dat je geen fototoestel bij de hand had toen Alyssa 'borstvoeding' wilde gaan geven... :) ?

@Anja: Ik kan me voorstellen dat je zoetjes aan wat ongeduldiger wordt. Mij konden die laatste weken ook niet snel genoeg gaan... :D

@SanRob: Ik steek een kaarsje voor je vader op en hoop dat hij rustig en zonder pijn in zal slapen. Ik wens je veel sterkte de komende nacht...

18. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Hoi lieve meiden, ik ga weer even lastig zijn en jullie bombarderen met vragen, hihi...Heeft iemand van jullie ervaring met ovulatietesten en zo ja, wil iemand mij dan vertellen hoe dat werkt? Wanneer je er mee moet beginnen enzo? En kan het zo zijn dat je toch een soort van ongi bent maar anders dan anders, maar toch zwangerschapskwaaltjes hebt? Of zijn dat nu weer de typische wenskwaaltjes? :rolleyes: Sorry dat ik weer zo lastig ben hoor! Welterusten allemaal!

p.s. Ik ben niet zwanger dus heb nog geen last van zwangerschapsdementie, maar ik snap niet hoe jullie het voor elkaar krijgen om op iedereen te reageren, want als ik ga antwoorden vergeet ik steeds de helft! Ik begrijp echt niet hoe jullie dat doen! *respect* Ik wil dat ook! Misschien pen en papier erbij en aantekeningen maken? :idea: Ik ga het morgen uitproberen!

@SanRob: fijn dat je nog even je momentje met je papa hebt gehad, dat zijn zulke belangrijke momenten nu, hoe kort ook! Ik denk aan je meis!

19. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    p.s. @SanRob: ik weet zeker dat het feit dat je bij hem was al een hoop verlichting voor zijn pijn heeft gegeven!

20. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    @4xmamma: Fijn dat je er weer even bent meis! Ik weet hoe dat voelt; dat je hondje je kindje is: wij hebben een pracht van een jonge rottweiler en hij is ook echt mijn kind! Als ik wist hoe ik hier foto's kon plaatsen zou ik er eentje opzetten, maar digibeet als ik ben heb ik geen idee! Maar ben blij dat je er weer even was! Ik ken je niet zo goed, maar je bent een beresterke meid volgens mij, dus je redt het wel! Maar vergeet niet je "ik-heb-even-een-hoop-verdriet-momentje" te hebben, dat mag, hoe sterk je ook bent en ik geloof er ook heilig in dat dat heilzaam is op de een of andere manier! *knuffel*

Deel Deze Pagina