@Diaantje ik vind het zo erg voor je, ergens hoop ik nog, maar soms is het beter een plaatsje te geven, en dat kan effe duren met een traantje verdriet! knuffels meid! @Shiela ben blij dat je beter bent en dat het hartje mooi klopte, super nieuws he! deze avodn afsrpraak met de dokter, Silke heeft echt last is het nu wind in de darmen of maagje dat niet afsluit, ik ga het zekere nemen en even op controle , ze weente veel als ik ze pak gaat het beter maar je ziet echt het gezichtje vertrekken van pijn, en dan kan ze echt moeilijk doen! begrijpelijk! dan weet ik tenminste wat er scheelt! want tis ne goeie kinderarts! liefs Ritje
Gosh wat lomp van me! SORRY Dit was inderdaad voor SanRob bedoeld. Ik kan het wel op zwangerschapskwalen afschuiven, maar ik baal er serieus van. Sorry voor jou, ik zou ook wensen dat het anders voor je was. Natuurlijk, zeker nu zou je er veel voor over hebben om iemand bij je te hebben! Net als voor Sanrob! Door de ziekte van mijn moeder ben ik me daar extra van bewust. Ik lees geen berichtjes meer sinds gisteren van jou Sanrob. Verdrietig om te bedenken hoeveel verdriet jullie nu zullen hebben. Liefs en sterkte Anna
Ik vind jullie dapper en ik denk dat je er ook wel gaat komen om dit een plekje te geven. Als je vriend uit net zulk krachtig hout geschreven is als jij, komt dat zeker wel goed. Ook ik heb een goede vriendin die zo'n beetje alles al geprobeerd heeft. Ze was al met haar 28e begonnen. Nu hebben ze een fantastische 'chinese' dochter en wachten ze op hun tweede kindje. Dat is heel vreemd. Die zal straks rond dezelfde tijd geboren kunnen worden als ons kindje. (zo staat de planning) Daar in China is dus nu al iemand zwanger, die zal haar kindje afstaan en dan pas een ruim jaar later kunnen zij het adopteren en in de armen sluiten. Ik ben blij dat ze echt gelukkig zijn nu. Hoewel zij ook altijd dapper en optimistisch is geweest. De liefde voor hun dochter is zo groot, dat merk je aan alles. ik vind het altijd moeilijk als mensen schrijven dat het vast wel/zeker een keer wel gaat gebeuren voor iemand. Hoe graag ik dat ook zou willen. Het kan zijn dat iemands wonder uitblijft en dat het niet lukt. Ik denk dat je het best uit bent met realistisch optimisme. Hoewel ik ook blijf doorhopen op jullie wonder. Shiela, Ik ben erg blij voor jullie! Geniet van het positieve gevoel! Ritje, goed dat je jezelf wat afsluit voor het gezeur. En verstandig dat je Silke even laat nakijken. Ik hoop dat het snel over is.
Anna we zijn naar de kinderarts geweest alles is in orde met haar, alleen heeft ze een rusitg karakter maar als ze ineens begint gaat ze in overdrijf en dan maakt ze zich enorm druk uren, tja het pittig karakter zeker, dus moeten we haar even inbakeren om rustig te krijgen, is nodig want anders gaat ze door en das nie goed, ze voelt mijn onrust en het ene brengt het andere mee! goeie tips gehad dus en ze is in orde! zo leren we altijd bij, ook ze eens even op haar buikje leggen dan stopt het ook maar dan moeten we erbij zijn en altijd kijken want das gevaarlijk voor wiegedood, dus niet lang! ben dus meer voor het inbakeren als ze in overdrive gaat persoonlijk! fijne avond Ritje
Hai allemaal, ben ik weer even. Vandaag een drukke dag gehad met bezoek en wat klusjes die gedaan moesten worden. Gisteren ben ik naar het CB geweest, Danique is nu 58 centimeter en weegt 4550 gram. En ze heeft haar 1ste prikjes gehad, en dat was niet leuk. Brullen en gillen, heb meteen de borst voor een troostslok gegeven en ze wist tegelijkertijd te zuigen en te gillen. Toen ze niet meer huilde ben ik naar huis gegaan waar ze een hazeslaapje heeft gedaan. Maar daarna was het de hele middag Heel Hard Huilen, arm schaap. Ik heb zo'n beetje voor fopspeen gespeeld en 's avonds werd het gelukkig minder. Wel nog een onrustige nacht maar dat kan ook komen omdat je na vaccinatie niet mag inbakeren. Vandaag was ze gelukkig weer haar happy zelf. Lieve SanRob, ik heb aan je gedacht de afgelopen 2 dagen. Sterkte meis! Diaantje, als je nieuwe foto's van Danique wilt zien kun je op de link klikken onder mijn berichten. Dan kom je ongeveer óm in de foto's , onderaan staan de nieuwste. Ik zet hier weinig foto's neer omdat ik ze voor hier nog meer moet verkleinen als voor andere forums, en daar heb ik niet zo vaak zin in / tijd voor. Lola, wat fijn dat het zo goed gaat met Emma. Misschien heeft de combinatie van de 3 dingen die jullie gedaan hebben wel geholpen. Jeetje Inez, wat hip om op een Wii te gaan sporten! Of loop ik weer es hopeloos achter? Anna, gelukkig voel je je kindje weer en voel je het ook duidelijk. Leuk leuk! En zo'n frummel in je handen, dat is idd helemaal fantastisch. Ik zou nu ook niet meer terug willen naar wel zwanger maar geen frummel hoor. Maar af en toe een uurtje of een dagje 'zwanger' zijn, ja dat wil ik wel. Was een heel speciaal gevoel. Bebek, ik heb nu een beetje haast maar ik heb wel ervaring met ovu-testen. Maar wat is je vraag precies?
Natas, wat was ze dan even van streek! ik wist niet dat je dan niet mag inbakeren? zo leer je altijd bij, ze is wel goed bijgekomen he je dochtertje, wow das fijn, wens je een rustigere nacht vandaag toe.... Ritje
Ja, ze was gisteren behoorlijk van streek maar dat is gelukkig alweer over. Na vaccinatie mag je 24 uur niet inbakeren. Dit omdat kindjes er koorts van kunnen krijgen in die 24 uur, en bij koorts mag het niet. Jij ook welterusten!
Klopt, maar je mag wel met een gevouwen hydrofielluier haar armpjes langs haar lijfje instoppen... @Ritje: Het wordt een leuk clubje van ingebakerde kindjes zo...
Ben heel vluchtig aan het bijlezen, maar het is hier nogal druk met kolfflesjes uitkoken, twee kindjes, een huishouden etc en weer werken in deze hectische tijd. Het is op de bank een klein gekkenhuis dus. Vandaag even uitrustdagje met mijn mannetjes. Anja: ja dat klinkt als indalen Anna: wow wat fijn je kindje voelen, het is zo'n gezellig gevoelig. Ik mis dat echt hoor Bebek: ik heb wel goede ervaringen met de ovutesten, hoewel mijn eisprong pas 3 a 4 dagen na een positieve test was, omdat ik ook temperatuurde. Wij hebben het rond de positieve test elke dag gedaan, met resultaat. Het leverde wel eens de nodige stress op, om de dag schijnt ook goed te werken. Jules is een combisleeper en daar slaapt hij ook goed in. Goede opvolger voor de kleine inbakertjes. Natas: ja zielig die prikken. Jules was een maand te laat, door vakantie en een vergeten afspraak van mij en moest inderdaad nogal huilen en hij kreeg koorts, gelukkig de volgende dag weer de oude. Oh en ik kolf nu op zolder op het werk, tussen allerlei marketingspullen. Ik had eerst een spreekkamer, maar daar zat altijd iemand in als ik met mijn tasje naar boven liep. Niet goed voor de melkproduktie dus, dus ik ben blij met de zolderruimte. Nu even snel aankleden voordat Mr. Jules ontwaakt. Hij slaapt tegenwoordig nog even door na zijn ochtendslok. Wel even lekker, want de rest van de dag is hij wakker met een paar kleine hazenslaapjes.
jippie, ons Sterre heeft vandaag de grens al van 2.550 gr gehaald. Morgen moet ze terug naar de kinderarts ze is nu sinds vrijdag 220 gr bijgekomen, geweldig he
Lieve Diaantje, het was niet m'n bedoeling om je aan het huilen te maken hoor. Maar heel goed hoor, dat je het stapje voor stapje doet. Het zal met vallen en opstaan gaan, maar uiteindelijk gaat ook voor jullie de zon weer schijnen, daar ben ik van overtuigd! Shiela, zowel de VP als de vlokkentest hebben hun voor en hun tegen. Ik heb zelf voor de VP gekozen omdat deze betrouwbaarder en net wat veiliger is dan de vlokkentest en mocht het onverhoopt niet lukken met de vlokkentest 'moet' je alsnog voor de VP. Zelfs het feit dat je 'gewoon' moet bevallen mocht je onverhoopt moeten kiezen om de zwangerschap af te breken heeft voor mij meegespeeld. Voor mijn gevoel zou ik het dan beter af kunnen sluiten dan wanneer het met een curretage weg wordt gehaald. Ritje, verstandig dat je even contact hebt gehad met de kinderarts. Fijn dat hij wat heeft kunnen betekenen voor jullie. Zico, geweldig meid, dat moet een goed gevoel geven dat ze zo goed groeit! Natas, je loopt echt niet hopeloos achter hoor, voor wat betreft het sporten op de Wii. Dat ding is nog vrij nieuw en overal snel uitverkocht. We hebben mazzel dat we hem nog net op het nippertje in de aanbieding bij de Makro hebben kunnen krijgen. En nog eens driedubbel mazzel, omdat ik van alles wat ik van de Wii wilde hebben, de laatste had van wat voorradig was. Arme Nin0, kolven op de zolder, maar wel beter dan in een kantoor waar steeds iemand anders zit. Dat kolft inderdaad niet rustig. SanRob, aangezien we al een paar dagen niks van je gehoord hebben, vrees ik met grote vrezen ... Mijn gedachten zijn bij jou en je familie en ik wil je heel veel sterkte toewensen met alles wat jullie nu door moeten maken.
Natas, agossie, wat sneu dat Danique zo van slag is geweest na de entingen. En dan ook meteen zo'n slechte nacht gehad. Gelukkig voelt ze zich nu weer beter. Bij deze is Danique nu officieel groter dan Yelina. Vanochtend mocht ik met haar naar het bureau. Zij is ook weer APK gekeurd en goedbevonden. Zij weegt nu 4350 gram en is 55 cm. Ook onze kleine meid heeft vandaag de eerste prikjes gehad en ook bij haar was het brullen. Het is ook zo gemeen, 2 van die prikken in die arme kleine beentjes, maar wat moet dat moet. Nu ligt ze lekker te slapen. Ben benieuwd hoe ze het vandaag gaat doen. Ik moest trouwens nog wel even verantwoorden waarom ze nu pas voor het eerst naar het CB ging. Tja .... Zij waren zelf al een paar weken te laat voor de eerste afspraak en die heb ik afgezegd omdat ik de dag erop ook naar de kinderarts in het ziekenhuis moest. En omdat zij het zo druk hebben kon ik nu niet eerder terecht. (En dan maar beweren dat het allemaal vrijblijvend en vrijwillig is).
@Inez, ze hebben ons juist verteld dat een vlokkentest betrouwbaarder is dan een vruchtwaterpunctie met betrekking op het syndroom van down. Het risco tussen deze 2 is een half procent verschil. En de uitslag van een vlokkentest kan bij 11 weken en de uitslag bij een vruchtwaterpunctie tussen de 18 en 20 weken. Dat leek ons nou juist dat als je zo ver zwanger bent en het kindje al voelt het bijna niet te doen is om dan de keuze te maken om het weg te laten halen. Maar goed dit zijn allemaal persoonlijke beslissingen.
Goede morgen meiden, @ SANROB: meisje, trek je het nog een beetje? Denk nog steeds aan je! @ RITJE: Hoe was het bij de dokter? Gaat het weer een beetje met SILKE? Oh, ik lees het net in je berichtje aan ANNA! Pittig dametje, die SILKE Lief, jouw woorden voor mij, dankje! @ ANNA: oh, jij kan ook van die ontroerende berichtjes schrijven, ik krijg weer eens tranen in mijn ogen, maar vind het zooooooooo liefffffffffffffff, dank je! En die vriendin van je: ik vind het altijd heel knap, mensen die kindjes adopteren. Zelf ben ik er het type niet voor. Het wordt óf een kindje van vriendje en mij, óf geen kindje, maar ik ben ontzettend blij voor de kindjes die hier in een warm gezin terecht komen en zo een beter leven krijgen dan waar ze eigenlijk vandaan komen. En ja, vriendje is uit heel krachtig hout gesneden. Hij heeft in 2006 zijn jongste zoon (toen 13 jaar) verloren , maar daar wil ik liever niet over uitwijden, heb het daar ook nooit over gehad, hier op het forum. Je weet immers nooit wie hier allemaal meeleest! En jij, voel je je beebje nog steeds goed bewegen? @ NATAS: die arme DANIQUE, haar 1e prikjes , maar wat is ze gegroeid . Oké, nieuwe foto's ga ik straks ook eens bekijken. Ben erg benieuwd! @ NINO: wat fijn dat je een eigen 'kolfzolder' hebt Je klinkt heel druk, hectisch! Gelukkig heb je een uitrustdagje met je mannetjes gehad! @ ZICO: top dat STERRE de grens van 2.550 gr heeft gehaald, een hele opluchting. Helemaal geweldig. Veel succes morgen bij de kinderarts! @ INEZ: weet ik toch dat het niet je bedoeling was om me aan het huilen te maken, lieverd! En ja, je omschrijft het helemaal goed, het gaat idd met vallen en opstaan. Wat fijn dat YELINA 'goed gekeurd' is, maar wat sneu dat ook zij zo gebruld heeft bij de prikjes . En ALYSSA vandaag met een volle tas bladeren, eikeltje, etc. naar het KDV? En, gaat het een beetje met de WII, ben heel benieuwd naar het resultaat over een tijdje. Hou me op de hoogte hè.
Diaantje, op de valreep heb ik er nog aan gedacht om de blaadjes en eikels en kastanjes mee te nemen naar het KDV. Alyssa heeft ze samen met de juf mooi neergelegd op een lage kast, zodat alle kindjes ernaar kunnen kijken. En ja, ik zal je op de hoogte houden vwb de Wii. Ik ben zelf ook erg benieuwd naar het resultaat. Het is in ieder geval wel erg grappig om ermee bezig te zijn. Er staat op de verpakking zelfs een stikker van de hartstichting. Dus zij staan ook achter dit apparaat. En gisteren zag ik op tv toevallig nog een kleine documentaire over ouderen die in beweging werden gehouden met de Wii. Erg grappig om te zien.
Hoi meisjes ben ik ook weer even! Het spijt me echt maar ik heb helemaal geen energie op dit moment om hier veel te vertoeven. Als ik me beter voel zullen jullie me uiteraard weer meer gaan zien en zal ik ook weer alles van iedereen bijlezen. Voor nu wilde ik Anna bedanken voor haar lieve berichtje op mijn site en Inez en Ellenk voor het nog aan mij denken! SanRob wil ik heel veel sterkte wensen de aankomende tijd! En Limmeke feliciteren met haar zwangerschap! Super meis! Ik heb een stukje op mijn site geschreven en dat zal ik hier plaatsen voor degene die dat leuk vindt om te lezen: Gisteren hebben we de 2e echo gehad! Het was natuurlijk weer reuze spannend en ik was de dag ervoor al goed zenuwachtig! Op de dag zelf voelde ik me net een opgelaten hondje dat heel erg moet plassen en maar niet wordt uitgelaten. Met mijn mamsje ging ik weer op weg naar het ziekenhuis waar Randy ons zou vergezellen. Poe...het was zover! De 'echoprobe' werd ingebracht en ik was zo bang dat ik niet naar het scherm keek maar naar Randy's gezicht. Ik dacht: "als daar een lach verschijnt weet ik dat alles goed is". Na een paar seconden verscheen er een warme, opgeluchte en trotse lach op zijn gezicht, net of de zon opkwam, zo voelde het. Er ging een soort energiegolf door me heen en ik begon zenuwachtig te lachen met een paar snikken tussendoor. So far so good, nu naar nummer 2! Weer de zonsopgang! Nu werd ik hyper en kon mijn buik maar moeilijk stilhouden, zo blij en opgelucht was ik. Mijn mamsje was natuurlijk ook heel blij. De hartjes kloppen sterk en ze zijn weer goed gegroeid, ze bewegen nu zelfs, al zijn dat natuurlijk alleen nog maar reflexen. Ze zwaaiden druk met hun armpjes en als de één begon te bewegen ging de ander meedoen! Het is een goed teken. Er werden weer afdrukken geprint, wederom één voor mijn mamsje en Randy nam met mijn gsm zelf een heel kort filmpje op waarop de kloppende hartjes te zien zijn! Helaas heeft mijn telefoon niet zo'n groot geheugen dus hij kan niet lang opnemen. Ik zal het filmpje plaatsen bij Filmpjes. Ik voel me nu toch wel anders, ik kan het nog niet omschrijven maar het is heel mooi en warm en vooral heel speciaal! WE ZIJN DANKBAAR EN BLIJ! Veel liefs van Daantje en Randy
Lieve Daantje, wat een geweldig nieuws meid, ik ben zo blij voor je dat alles goed gaat met de kindjes. Alleen jammer dat jij je zo ontzettend beroerd voelt. Ik hoop echt dat je je snel weer beter zult voelen! En die spanning van vlak voor de echo ... zoooo herkenbaar, ik heb het bij de eerste echo echt uitgebruld, ik was er zo van overtuigd dat het weer niet goed zou zitten, maar gelukkig was alles goed en ligt ons meisje nu prinsheerlijk in haar bedje te slapen.
@MissDaantje, wat gaaf! Een tweeling toch wel heel bijzonder. Wel jammer dat alle symptonen ook dubbel zo hard aan komen. Ik hoop voor je dat het een beetje minder wordt de komende weken! Ik ben vanmorgen op het KDV geweest en direct ingeschreven. Raar hoor dat ik daar straks mijn kindje moet achterlaten. Ik vond dat de kindjes allemaal keken met zo'n blik van : Neem me mee! Maar dat zullen mijn ontluikende moedergevoelens wel zijn..... Getver, ik eet net een appel, denk wat een rare smaak. Istie helemaal paars/beurs van binnen...Terwijl ik keek werd ik me toch misselijk! Kokhalzen! Echt leuk zo achter mijn bureau! Bahhh.