35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    @poezen : Mooie beesies zeg, lekkere rust stralen ze altijd uit he?
    Vraagje : Tijdens een personeels medisch onderzoek is mijn cholesterol gemeten welke iets te hoog was (6.65). Nu raden ze aan na de borstvoeding het nogmaals te laten meten....
    Kan het met de zwangerschap te maken hebben? Hiervoor lag mijn cholesterol altijd rond de 4!?
    Nou ja ik maak me geen zorgen hoor....
    Nog 1 week wachten op de uitslag van de VP....gaat toch best snel.
    O en zondag lekker samen met mannetje naar de Jonge gezinnen beurs in Utrecht....lekker in de stemming komen hihi en ideeen opdoen voor het kamertje...Ik heb nog geen idee van de kleur!

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Coto, ik heb geen ervaring met verhoogd cholesterol, kan je hier dan ook geen antwoord op geven. Maar wanneer ze zeggen dat je het na de BV nog maar een keertje moet laten meten, dan lijkt mij, dat het wel mee zal vallen.

SanRob, ik vond Miep wel een aardig mens.

En Anna en Kaat, nee, KDV's uitzoeken is inderdaad niet leuk. Denk wel aan eventuele wachtlijsten. Hier in Beekbergen hadden we daar eigenlijk geen last van, maar ik hoor het vaak anders.

Kaat, een konijn van 14 kg. Dat was inderdaad een joekel. En overal om janken, dat klinkt erg zwanger meid. Bij mij ging dat af en aan. Dan had ik er een tijdje erg veel last van, dan bijna niet, maar inderdaad, even een lekkere knuffel van mannetje op zo'n moment is dan wel erg fijn.

3. kaat11

kaat11 Niet meer actief

@Inez, zelfs in het dorp waar ik woon hebben ze wachtlijsten voor het kinderdagverblijf. Ik heb me wel al ingeschreven, maar er is een wachtlijst voor een jaar! Hier hebben ze ook een gastouder bureau ed. Ons kindje zal echt naar zo iets toe gaan. Ik vind het zielig als ons kindje de hele dag thuis moet blijven bij zijn moeder. Ik ben nogal druk en dan heeft een kindje misschien wel de rust nodig in het KDV. Ik weet toen ik klein was, ik drie keer ben geweest en toen zo ontzettend heb zitten krijsen dat ik van mijn moeder niet meer hoefde. Laten we hopen dat dat niet erfelijk is!

@coto: weet niets over cholesterol. Die van mij is altijd te laag (dat kan ook namelijk), maar volgens mij is daar nu niet op gekeken. Ik heb wel gehoord tot ik positief test voor toxoplasmose. Dat heb ik dus al een keer gehad.

Met mijn misselijkheid is het oké, in die zin dat ik nog wel misselijk ben, maar dat mag geen naam hebben. Het is zo anders dan de vorige keer dat dit bijna niets is. Ik heb er geen medicijnen tegen dit keer, kun je nagaan hoe weinig dat nu is. Ik ben nu 200 gram aangekomen (poeh hé). Dat zal de komende tijd wel meer worden hoop ik. Ik eet toch echt veel (de diëtiste is heel streng en past allerlei nieuwe dingen op me toe!). Ik maak me er niet zo een zorgen om. Dinsdag mag ik weer voor de APK en dan zal ik het wel horen.

Zelfs vandaag moet manlief werken, dus heb ik de hele dag tijd om koekjes te bakken (ik heb zelfs een mixer gekocht).

fijn weekend,
    Kaat

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Kaat, wat ontzettend fijn dat de misselijkheid geen naam mag hebben. Na de vorige keer moet dit echt een verademing zijn.

Ook in dorpen al wachtlijsten van een jaar? Eigenlijk is het toch te gek voor woorden dat je je kind al moet aanmelden voor het überhaupt geboren is.

Moby, hoe is het meid?

En Anja, kun jij het nog een beetje volhouden?

5. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    @ Inez

Ik mag tot zover niet klagen, heb alleen veel last van dat ik vocht vast hou en slaap met de benen omhoog en moet veel plassen dan.
    Heb nog wel last van de banden met draaien snachts.
    harde buiken...pffffff
    En verder vind ik het spannend wat er nog allemaal gaat komen, ben alleen bang dat als je de deur uitgaat dat je kans hebt dat je vliezen kunnen breken.
    Ik heb een autotje voor de deur staan, heeft mijn mannetje ff geregeld zodat als er iets aan de hand is weg kan gaan, hij heeft wel een mobiel bij zich maar is vaak moeilijk bereikbaar door zijn werk.

Ik vind het allemaal zo snel gaan... nog 2 weekjes :) :) :)

Mijn oppas van de meiden heeft zich alweer aangeboden om op te passen en kdv vind ik niks dus dan is dit voor mij weer een fijne oplossing als ik weer ga werken.
    Raar eigenlijk dat je daar nu al over na moeten denken voordat je beebje er is.

groetjes Anja :baby:

6. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Inbakeren neen, zou niet weten hoe ik het moet doen.

ook heeft Sterre zeer veel last van krampen de laatste 14 dagen en is ze onrustig.
    Heb nu voor het eerst venkelthee gaan halen, heb spawater gekookt, thee laten trekken en haar melpoeder erbij gedaan als papje gegeven.
    Ze heeft ook weeral 3 dagen niet afgegaan, je ziet ze weg trekken.
    Hopelijk gaat het nu beter.

7. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    @coto500 ik heb geen idee van cholesterol ik heb het nog nooit laten meten
    Enne heel veel plezier op de jonge gezinnen beurs er zal vast iets tussen zitten waar je een idee van op doet!

Wij hebben ook een particuliere oppas een vrouwtje die graag op kinderen past en in de vakantie kan hij er gewoon heen zelfs als we samen een weekendje weg willen past ze voor niks op.
    En ze heeft 3 kleinkinderen waar Reinier mee speelt als ze komen in 27 December wordt hij 3 en dan wil ik hem 1 jaartje, voor hij naar de kleuterschool gaat, laten wennen aan de peuterspeelzaal.
    Zodat hij weet hoe het is om met veel kids te zijn en de regels van school leren kennen. Zoals in de kring zitten en blijven zitten als er iets verteld wordt.
    Maar ik moet bekennen daar zal ik en heb ik nu al moeite mee.

8. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Zico we wisten het ok niet hoe de vroedvrouw heeft me het toch aangewezen en hier opt forum hoorde ik veel goeds en het gaat goed!

Hier zitten we ook met verborgen reflux hoor en moeilijke momenten, heb dan dat middeltje en moeten toch naar kidn en gezin ga eens navraag doen!

rechtzetten in mijn armen en dan valt ze makkelijker in slaap,
    dat is het beste voor de reflux en ze is vriuj actief wind haarzelf enorm op!
    proberen ze rustiger te krijgen doen we!

hoop dat het daar snel doorgaat maar t is bijna met al de kindjes die problemen als je dat hoort hoor, hier moeten we door, ik hoop dat Sterre niet afvalt, mijn eet veel soms geef ik ze gewoon water bij!

Ja Kaat kinderopvang is nie simpel te vinden we hebben ons al op verscheidene plaatsen ingeschreven maar een jaar wachtlijst dus!
    daarom denk ik ook misschien thuis te blijven en het met iets minder te doen!

In Belgie ist blijkbaar iets soepelder dan in Nerderland als je de voordelen hoort wat we hebben met zwangerschapsverlof en ook wat je kunt krijgen erna welke kant je kunt opgaan ivm met tthuisblijven en werk!

Liefs Ritje

9. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Zico ik heb op Sterre gestemd op de mooiste baby!
    liefs Ritje

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ritje, dat 'stempelgeld' kennen we hier niet zoals Anna al heeft geschreven, vandaar mijn vraag. Thnx voor je antwoord.

Anna, zou allebei 4 dagen werken niet haalbaar zijn? Dat lijkt mij een mooie verdeling voor beide ouders en voor de KDV-dagen voor 't kindje.
    Ik vind 3 dagen KDV wel 't maximum, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Wij hebben uiteindelijk voor KDV gekozen en niet voor een andere manier van opvang omdat wij het belangrijk vonden dat Danique met veel kindjes kan spelen.
    Geniet maar lekker van je buik!

Kaat, ik vind het heel fijn om te horen dat je je niet zo misselijk voelt.

Anja, succes met de laatste spannende loodjes!

Ik zie er behoorlijk tegenop dat ik over een week weer aan het werk moet en Danique moet overdragen aan iemand anders. Ik heb ook wel het vertrouwen dat dat zal wennen, maar ik stop nu m'n kop zo veel mogelijk in het zand.
    Dinsdag en vrijdag gaat Danique er een paar uurtjes wennen. Dan wil ik het nog wel even over de groepsindeling hebben, want ze willen haar nu in een groep met voornamelijk oudere kindjes doen terwijl ze ook een babygroep hebben.

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, ik kan me goed indenken dat je er tegen op ziet dat je over een week weer aan het werk moet. Het is ook zo'n overschakeling. Begon je nu ook meteen in je nieuwe functie?

12. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Inez: hier alles nog steeds rustig,begin al ongeduldig te worden!
    Zeker omdat de baby nog niet is ingedaald durf ik niet meer ver weg alleen omdat ik bang ben dat mijn vliezen zullen breken en ik moet gaan liggen.
    Af en toe een harde pijnlijke buik maar verder niet echt ergens last van.
    Ik hou jullie op de hoogte en hoop dat er snel iets gebeurt!
    Groetjes, Moby

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Spannend Moby!

Inez, over m'n nieuwe functie en afdeling is nog heel weinig bekend, maar wat ik weet staat me niet zo aan.
    Ze willen me voor afdeling 1 laten werken, voor iemand back-up laten zijn op afdeling 2 (huidige afdeling) en mijn bureau blijft op afdeling 2 staan. Dat zint me dus niet, dan zie ik de mensen voor wie ik moet werken bijna nooit en dat contact is belangrijk.

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik zie nu ineens dat er een club is voor de "wat oudere vrouw" ..
    Nu ben ik 37 (vriendlief is 38) en wil graag zwanger worden. Ik vind mezelf niet oud, maar voor een eerste kindje schijn ik al op leeftijd te zijn ;)
    Ik heb mijn liefde pas laat ontmoet, dus eerder is het er gewoon niet van gekomen. Ik zit nu in de tweede cyclus na het stoppen met de pil, en wacht alles rustig af. Ik ga er in eerste instantie van uit dat het wel even zal duren, gezien mijn leeftijd en het feit dat ik lang de pil heb geslikt. Maar stiekum hoop ik natuurlijk dat het deze maand al raak is.
    Het alstige is dat ik op mijn werk erg moet manouvreren. Ik werk als verpleegkundige, en werk veel met schadelijke stoffen en straling. Mijn baas weet van mijn wens dus die houdt er rekening mee. En ik probeer alle schade zoveel mogelijk te ontlopen.
    Ik hou jullie op de hoogte!

15. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    @Liesben : welkom op dit forum!
    Ik zie dat het vandaag niet zo druk is hier, maar dat is ook wel prettig van dit forum, als je een dag mist, hoef je geen 10-15 blz door te lezen!
    Heel veel succes met zwanger worden.
    Ik ben zelf 38 en ik was ineens in de eerste ronde al zwanger! Dus het kan wel hoor!
    Ik ga zo naar de jonge gezinnenbeurs, maar eerst even een BUIKfoto plaatsen.
    Gister zei mijn moeder dat ze me "dik" vond worden.....o jeee....

16. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    LIESBEN; welkom en maar hopen dat het snel roze mag zijn voor je.

COTO: goh heb jij ookal zo'n tacvolle moeder, hahaha.

MOBY, lijkt me ook eng ja, om nu de deur uit te gaan. Hoop dat het snel begint voor, thuis dan.

ANJA: ja jii schiet ookal op. Spannend hoor.

MAMA2x: watn luxe, zo´n oppas. Wil ik ook.

Heb me nogsteeds niet aangemeld bij KDV, verdring het, maarja ik zal toch moeten.

Offerte vd verbouwing is binnen; we moesten ff paar keer slikken. 75000 euro ex BTW en dan komt er nogn keuken en badkamer bij. ZUCHT, daar gaat mn droom. Nog maares goed bedenken, uitrekenen, bespreken waar we op kunnen bezuinigen of de verbouwing kleiner houden.

Ik krig 3 mails sinds gister tig keer binnen(dus elke keer als comp controleert of er nieuwe berichten zijn komen die 3 een paar keer binnen) en kan dat niet stoppen. Weet iemand hoe ik dat moet doen?

17. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Nog ff over verbouwing; de tekeneningen maken en aanvraag bij de gemeente kost al 10.000 euro! BELACHELIJK! Maar ja zo'n bouwtekenaar schijnt al 200-300 euro per uur oid te verdienen. Ik heb echt het verkeerde beroep gekozen.

18. veronika

veronika Niet meer actief

Liesben, welkom en succes!

SanRob, wat ontzettend jammer dat het zo duur uitpakt! Jullie zijn niet handig genoeg dat je zelf een aantal zaken op je kunt nemen? En er komen tov de offerte in de praktijk alleen nog maar kosten BIJ, het wordt zelden goedkoper als je eenmaal bezig bent :cry: . Een tweede offerte elders opvragen kan nog wel eens zin hebben?
    En ja, constructietekeningen zijn echt een onderdeel dat je zelf niet kunt doen als je kosten wilt besparen... Kortom: bah, niet leuk voor jullie!

19. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    VERONIKA: het enige wat we zelf kunnen doen is slopen (oude aanbouw) en de fundering graven. Het electriciteitgedeelte zou me broer kunnen. Nee mn vriendje is niet "handig"zeg maar EN alleen weekends thuis, dus dat schiet ook niet op. Echt balen, maar we gaan goed rekenen, hypotheekkerel laten komen en dan definiteif besissen, want we krijgen er wel een hoop woongenot bij dan.

20. Ellenk

Ellenk VIP lid

Hoi Liesben, Je weet maar nooit hoor, kan maar zo snel gaan maar ook nog wel ff duren.

Hier op zoek naar ei. Verwacht hem zelf eigenlijk morgen maar misschien ook wel dinsdag.

Zico, ik zal ff op zoek gaan of ik nog kan stemmen...

Deel Deze Pagina