35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Hoi meiden! Even een updateje van mij...Ik heb gisterenavond een onwijs gezellige halloweenparty gehad, dus ben beetje brak, vandaar dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer, sorry! :oops:
    Vanaf morgen zal ik misschien ook iets minder vaak reageren, want ik ga aan mijn nieuwe baan beginnen! :) Ik ben in augustus geopereerd aan een hernia en mijn werkgever heeft me zo schofterig behandeld dat ik lekker op zoek ben gegaan naar iets nieuws en dat heb ik gevonden! Heb er heel veel zin in, maar heb 4 maanden halve dagen gewerkt en daarna ruim 3 maanden helemaal niet, dus zal erg wennen worden! Vooral dat vroege opstaan, pfft...moet om 5.45 mn warme mandje uit :confused: En hoop dat mijn rug het gaat trekken, want dat gaat eigenlijk nog steeds niet helemaal goed, het is ook eigenlijk te vroeg om weer te gaan werken, maar ja.
    Maar ik blijf wel gewoon op de site komen hoor, alleen misschien iets minder vaak, maar dan weten jullie nu hoe dat komt! En ben zo nieuwsgierig naar de beebjes die eraan komen! Is zo spannend bij Moby en Anja nu, kan niet wachten! En ik wil ook wel graag snel meer roze zien, dus nu ik dit allemaal zo neerschrijf denk ik dat ik in de praktijk toch wel dagelijks even blijf checken! ;)

Ik wens jullie allemaal een fijn laatste restje zondag en tot snel! (ik mag nu fijn laatste wasjes wegwerken en vloer dweilen, ook leuk :x )

2. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ik ga zoals ik er nu tegenover sta zeker niet meteen weer 4 dagen werken. 3 is max, maar liever eerst nog 2, misschien door ouderschapsverlof op te nemen het eerste (half) jaar.
    In het onderwijs krijg je gelukkig zelfs nog wat betaald tijdens ouderschapsverlof.
    Financieel heb ik/we er helemaal nog niet over nagedacht. Maar ik denk wel dat het mogelijk moet zijn. Desnoods doen we zuiniger en eet ik mijn spaargeld wat op.
    Er zijn gezinnen genoeg die rondkomen van 1 laag salaris met 2 kindjes. (vuilnismannen, ID banen ...) Dan moet het ons met redelijk inkomen en tijdelijk 6 dagen ook wel lukken.
    Mijn vriend heeft echter wel een absurd hoge partneralimentatie te betalen (niet voor kinderen)

Natas, Lijkt het werk je ook minder leuk nu, of is het vooral het loslaten van Danique?

Ik vind het ook wel een heel raar idee daar nu al mee bezig te zijn. Toch ben ik wel gewaarschuwd door jullie berichtjes over zulke lange wachttijden.
    Ik denk ook wel na over een oppasmoeder. Wij hebben een heel leuke vrijwilliger op school rondlopen, die past ook een paar dagen op een meisje van nu twee. Die komt vaak mee met haar naar school, heerlijk om zo'n peuter rond te zien stappen en te zien groeien.

Ook heb ik een meisje in de klas van wie de moeder af en toe een paar uurt op de baby's van andere moeders past. (Die volgen dan een inburgeringscursus). Die zou het misschien ook wel leuk vinden en lijkt mij ook wel geschikt. (ze vetelde alleen dat ze haar kinderen wel eens in een kast op sloot, niet echt serieus, maar wel om ze te laten weten dat het menens was. Dat vind ik nou weer niet pedagogisch verantwoord)
    Bovendien ken ik die papa die daar hoort ook niet. Spreekt volgens mij ook weinig Nederlands, dus dat gaat moeilijk.

Maar ik heb het er nog nooit met hen over gehad. Ik vind ook dat we eerst KDV moeten bekijken. Die kan je makkelijk afzeggen. Bovendien zou ik niet weten welke dagen ik zou kunnen werken. Dat moet je vast ook al laten weten op een KDV.

Bebek,
    5h45, joepie, nog iemand die eerder op staat. Voel ik me minder zielig om 6 uur! Oh dan is het zo donker nog... Moet je zo lang reizen of zo vroeg beginnen?
    In elk geval veel succes!

Liesben, jij ook veel succes! Het kan heus heel snel gaan, je weet maar nooit. Ik was vorig jaar ook de tweede maand en eerste keer serieus proberen al weer zwanger. En daarna duurde het weer een half jaar.
    Goed dat je voorzichtig bent op je werk.

3. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36

NOD

12-10 Sandra1967
    14-11 Benthe + Veronika
    18-11 Ellenk
    20-11 Mama2x
    21-11 Bebek/Carola
    30-11 Giegel

AFSPRAKEN

29-10 Shiela - 2de echo
    30-10 Miss Daantje nekplooimeting en bloedonderzoek
    04-11 Diana 16w meting
    04-11 Shiela - nekplooimeting
    05-11 MaMa2x controle gyn
    10-11 Diana pretecho en controle gyn, Anna VK
    02-12 Diana 20w meting en screeningsecho

BEVALDATA

03-11-2008 Moby
    11-11-2008 Vozzie
    16-11-2008 Anja
    26-01-2009 SanRob
    12-03-2009 Anna
    05-04-2009 Coto
    18-04-2009 Diana
    05-05-2009 Kaat
    09-05-2009 Miss Daantje
    22-05-2009 Shiela

:baby: BEVALLEN :baby:

29-06-2008 Nin0 - zoon Jules
    20-07-2008 Lientje - dochter Danique
    29-07-2008 Inez - dochter Yelina
    03-08-2008 Natas - dochter Danique
    13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie
    24-09-2008 Zico - dochter Sterre
    26-09-2008 Ritje - dochter Silke

En weer is het niet raak deze maand :cry:

4. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ships Giegel, Balen weer!
    Ben jij nu 9 maanden bezig, of vanaf januari 2007?

Sterkte met de tegenslag en wel heel veel succes voor November.

5. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    @Giegel : Jee vervelend voor je zeg! Het wordt nu wel eens tijd voor jou! Volgende ronde MOET gewoon lukken!
    Hier naar de beurs geweest en het was echt wel leuk, maar DRUK..
    Veel folders mee en 2 flesjes gekocht met van die ventielen aan de onderkant. Verder weet ik meer van kolfapparatuur en babyfoons! En vanalles. Weer die gave kinderstoel (Bloom) gezien, hij is wel gaaf.....
    Sinds ik weer in de auto zat heel veel gekriebel in mijn buik! Zo bijzonder....
    Hebben jullie mijn nieuwe buikfoto gezien? Is echt wel zwangere buik he?
    doei....

6. Ellenk

Ellenk VIP lid

Gatsie Giegel....
    Verdorie, maar nog een kans in november!
    We moeten het maar van de positieve kant bekijken...

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Liesben, van harte welkom hier en heel veel succes.
    Jij bent nog een jonkie hoor ;)

Coto, mooi buikje!

Phoe SanRob, wat een geld! Maar kijk uit dat je je hypotheek niet heel erg omhoog gooit hoor, met de huidige financiele onzekerheid kun je beter niet tot over je nek in een financiering zitten.
    Over die mails, kun je die niet als spam markeren in jouw emailprogramma of spamfilter? Of een 'rule' instellen dat van die afzenders het bericht direct in de prullenmand gaat.

Jeetje Bebek, wat moet je vroeg je bedje uit! Heb je zo veel reistijd?
    Heel veel succes!

Anna, het werk lijkt nu ook heel wat minder belangrijk en leuk. Maar ik denk ook wel dat als je daar weer in zit het meer gaat leven dan dat het nu doet na maanden thuis geweest te zijn.
    Maar met Danique loslaten heb ik idd aardig wat moeite. Ook daarvan denk ik wel dat het goed komt maar m'n gevoel zegt wat anders. En niet alleen over het Danique de hele dag niet zien en dat anderen voor haar gaan zorgen. Het is ook de afsluiting van een periode.

Moeilijk hè, beslissingen nemen over opvang als je je kindje nog niet eens in je armen hebt kunnen houden. Het hele begrip 'baby' is dan nog veel abstracter, je kent je kindje nog niet en van sommige dingen weet je niet hoe je daarover gaat denken/voelen.
    Het zou fijn zijn als je ouderschapsverlof op kunt nemen en eerst 2 dagen zou kunnen gaan werken.

Giegel, sterkte meid :(

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, zo'n werksituatie lijkt mij inderdaad ook niet ideaal. Hopelijk verzinnen ze daar toch nog wat anders op.

SanRob, wat balen zeg, van die tegenvallende kosten. Hopelijk komen jullie er met een hypotheekverstrekker uit, want extra leefruimte is zoooo fijn. Niet alleen voor jezelf, maar zeker met een kleine erbij.

Carola, succes morgen met vroeg opstaan en veel plezier met je eerste werkweek. Fijn dat je hier toch nog gewoon blijft komen!

Moby, ik kan me goed indenken dat je nu liever niet meer van huis gaat. Ik hoop echt voor je dat jullie kleine zich nu snel aandient, zeker nu je ouders hier nog zijn. Hoe lang blijven ze nog?

Coto, da's al een mooi buikie aan het worden. Doet je mannetje nog steeds mee met de buikenwedstrijd?

Liesben, welkom hier, gezellig dat je komt meekletsen.

Giegel, he getverderrie.

Diaantje, hoe is het met je meid? We hebben al even niks meer van je gehoord?

MissDaantje, ik heb net nog weer even op je site gespiekt en zag daar prachtige echofoto's van je 2 ukkies. Wat geweldig om te zien. Ik ben blij te horen dat het met de kleintjes goed gaat. Maar hoe gaat het nu met jouzelf? Voel je jezelf inmiddels al wat beter?

9. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36

NOD

12-10 Sandra1967
    14-11 Benthe + Veronika
    18-11 Ellenk
    20-11 Mama2x
    21-11 Bebek/Carola
    30-11 Giegel

AFSPRAKEN

29-10 Shiela - 2de echo
    30-10 Miss Daantje nekplooimeting en bloedonderzoek
    04-11 Diana 16w meting
    04-11 Shiela - nekplooimeting
    05-11 MaMa2x controle gyn
    10-11 Diana pretecho en controle gyn, Anna VK
    11-11 Giegel Gyn, Cyslusanalyse
    02-12 Diana 20w meting en screeningsecho

BEVALDATA

03-11-2008 Moby
    11-11-2008 Vozzie
    16-11-2008 Anja
    26-01-2009 SanRob
    12-03-2009 Anna
    05-04-2009 Coto
    18-04-2009 Diana
    05-05-2009 Kaat
    09-05-2009 Miss Daantje
    22-05-2009 Shiela

:baby: BEVALLEN :baby:

29-06-2008 Nin0 - zoon Jules
    20-07-2008 Lientje - dochter Danique
    29-07-2008 Inez - dochter Yelina
    03-08-2008 Natas - dochter Danique
    13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie
    24-09-2008 Zico - dochter Sterre
    26-09-2008 Ritje - dochter Silke

Ik heb even een afspraak toegevoegd.
    Op dag 10 van de cyclus moet ik naar de gyn voor een cyclusanalyse (inwendige echo) en eind van de week kan ik bellen voor de uitslag van de zwemmers van manlief.

10. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Oh de foto's staan one line van buik en sterre, dat wist ik nog niet.... ;)
    Dacht dat de inzending niet gelukt was :rolleyes:

11. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Liesben welkom hier met met de gezellige oudste chatertjes, t zijn warme zieltjes je bent hier goed beland!

Giegel , meisje wat erg en frsuterend , het elke keer toch zo'n teleurstelling he!
    laten we hopen op volgende maand!
    met succes
    knuffel

coto je buikje groeit mooi en je borsten zo te zien ook hoor!
    ferme cup :)
    was hier ook!

Bebek wat een veranderingen ne als het druk is heb je het druk we horen je wel en zijn blij even dan een berichtje te ontvangen van je,
    hoop dat het lukt zo vroeg het warme bedje uit brrr
    maar misschien loont het allemaal de moeite wel!

Sanrob wat een geld en het kost allemaal veel,
    de huizen zijn in nederland duurder dan hier,
    we hebebn ons nog juist op een goed moment gekocht lage rente!
    en huisje was kant en klaar!
    want kosten komen er altijd bij en je verwacht je er altijd niet aan!
    veel succes met alles daar hoor!

Liefs Ritje

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Het is wel goed om te lezen dat ik echt niet de enige ben die pas op latere leeftijd een kinderwens heeft!
    Ik ben erg benieuwd of het lukt, en zo ja hoe snel. Ik hoop snel, de klok tikt door. En zeker nu ik het zo graag wil kan het me niet snel genoeg gaan...
    Voordeel is wel dat ik volgens mij een erg regelmatige cyclus heb. Volgens mijn banner moet ik vandaag mijn eisprong hebben...nou, volgens mijn lijf ook. Vorige maand was het idem. Dus dat is absoluut een voordeel denk ik dan.
    Ik ben er alleen nog niet zo een voorstander van van op tijd vrijen, het wordt zo snel een obsessie of een verplichting ben ik bang. Aan de andere kant merk ik wel dat ik (wij) er ongemerkt toch heel erg mee bezig zijn. Nou ja, we merken het allemaal wel. Ik wil er niet te veel spanning op leggen. Sex moet in eerste instantie leuk zijn, en niet alleen een middel om....Maar ik weet niet hoe ik daar na een jaar proberen nog over denk.

13. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    He Liesben welkom. Je bent nog lekker jong dus tijd zat en anders zijn er altijd nog thermometers en ovulatietesten. Heel veel succes en hopelijk snel een positieve test.

KDV's: als ik nog denk hoe wij bij de eerste een apart gesprek vroegen en allerlei kritieke vragen stelden en hoe makkelijk het nu gaat. Bij ons gaat het juist prima, het zijn verticale groepen, dus met kindjes van 0-4 jaar en hele leuke (zeer bekwame) leidsters. Ik ben heel positief over ons KDV, al was het ook weer heel moeilijk om Jules achter te laten, maar het gaat gewoon goed en er wordt veel geknutseld, gespeeld, gezongen, veel thema's etc. Wel vind ik drie dagen ook een maximum, zeker voor hele kleintjes, want het is wel een drukke bedoening.

Mijn oudste begint alleen wel een beetje rijp te worden voor school, al zijn vriendjes zijn nu 4 en vertrokken en dat is wel jammer.

Hier veel gebroken nachten, dus ben weer eens een zombie, zeer passend bij het Halloween gebeuren dus.

Natas: Veel sterkte met het weer beginnen. Ik heb het best naar mijn zin, maar het valt me ook tegen hoor. Ik werk nu 3 om 2.5 dag per week. Vanaf januari weer drie dagen, maar het kost me wel veel energie, vooral bij weinig slaap en borstvoeding geven is ook best pittig en heeft als nadeel dat mijn energiegehalte soms erg laag is en mijn hoofd niet echt helder is, maar ik ga natuurlijk wel door hoor.

Jules is weer geprikt vanmorgen en snurkt nu in zijn wipstoeltje. Zo zielig twee prikken en ik ga zo maar weer eens koken voor twee dagen, wel zo handig voor morgenavond, scheelt weer tijd.

en Anja en Moby wat spannend voor jullie. Leuk dat er wat jongens bijkomen op de lijst.

14. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Nin0 wat erg meisje je hebt het niet makkelijk,
    en dan nog weinig slaap, jongens toch!
    ik hoop dat de situatie voor jou snel veranderd!
    dikke knuffel hier!

hier een rustige dag en Silke heeft veel geslapen,tegen de vorige dagen een enorm verschil, kan morgen weer anders zijn,
    Silke weegt nu 4 kilo en 200 gram dus komt goed 200 gram per week bij!
    ze slaap ook op een week 6 dagen door en van gisterenavond half elf tot 8 uur smorgens!
    dan haalt ze der schade in met der melk maar ze heeft geneg hoor, mijn eerste dchter daar had ik ook dit geluk bij wanteen goede nachtrust kan wonderen doen!
    nin0 als je kan vraag eens even hulp eventjes rust kan goed doen!

fijne avond iedereen Ritje

15. mamavanalex

5 aug 2008
    75
    0
    0
    Liesben: welkom. We zijn hier de wat oudere (en wijzere :) ) vrouwen bij elkaar

Bebek: een nieuwe baan, fijn hoor dat je iets anders hebt gevonden na de problemen met je vorige werkgever

coto500: leuk he dat gekriebel in je buik. Later voelde ik vaak de hik, en dat had hij na z'n geboorte ook vaak, mijn man vond het onzin toen ik hem dat vertelde tijdens de zwangerschap, maar later heeft hij dat weer teruggenomen toen Alex zo vaak hikte!

Giegel: jammer dat het weer niet raak was.
    Ik ga met je mee naar de volgende ronde. Ik ben ook een beetje van slag omdat ik 11 dagen overtijd was de laatste keer, dus ik weet niet hoe het loopt.

ninO: Jules weer 2 prikjes gehad, gelukkig zijn ze het zelf snel vergeten!

16. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    GIEGEL; balen joh, moed en en energie verzamelen voor de volgende ronde.

OOOHHH NINO: hou op! Zie er nu al tegenop, tegen de gebroken nachten,hahaha.

Luek hoor dat gekriebel. ik was zelf erg laat, maar komt doordat ik de placenta aan de voorkant heb liggen. Ik voelde het pas bij 22 wkn ofzo.

17. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    @moby toi toi toi op de laatste loodjes suc6 hopen dat er snel een mooi kindje komt.
    @liesben welkom hier het kan echt snel gaan mijn tweede kindje kreeg ik toen ik 38 was en ik was nog maar net bezig met zwanger worden, dus alles kan
    @sanrob ja ik heb het echt getroffen met haar
    @giegel balen hoor……
    @nin0 arme Jules heeft hij er veel last van gehad van die prik?

18. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    mamavanalex hier was dat ook Silke hikte ook veel en nu doet ze dat nog veel hihi

ze is vandaag extra braaf net of ik geen kindje heb!
    aia ai morgen!
    ik heb het virus van mijn oudste gekregen,
    niet erg, gewoon rillen, koud en geen honger maar das oke moet nog 3 kilootjes kwijt!
    als ik iets eet wil het niet echt goed verteren!
    je kunt niets doen dan uitzieken zij de dokter tegen men dochter dus dat dient dan voor mij ook, maar echt ziek dat je niets kan en te bed
    ligt is het niet hoor!
    heb wel veel gerust en geslapen!

Sanrob als je geluk hebt zoals ik dat ze zo goed en snel doorslapen wel denk positief meisje!
    ja dat kriebelen is leuk in de buik,
    alleen en lach niet mijn dochtertje stmpte me soms zo hard dat het binnen gekneusd was!
    en ze is nu 5 weken en heeft zich al twee keer een licht blauw oogje geslagen, als ze dus die reflux heeft en ze kan in hoge drifd gaan haalt ze uit en ze is vrij sterk, ook met der hoofdje slaan!
    pfffff
    we moeten voorzichtig zijn hoe we ze houden en ook haar handjes soms rustig naasthaar zetten om haar te kalmeren en sussen!
    t is een hevig dondersteentje!

fijne avond iedereen Ritje

19. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Moby nog steeds niets meid!
    god het mag beginnen se!
    lukt het nog een beetje daar?
    want de laatste loodjes zijn soms het zwaarste!
    liefs Ritje

voor jou Moby!

20. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Ritje: nee nog steeds niets,alles nog rustig.
    Moet donderdag terug komen bij de vk en ga dan vragen wat de planning wordt want mijn ouders moeten 18 november weer terug naar Bonaire!
    Zou het heel erg vinden als de baby zo lang op zich zou laten wachten....
    Ik hou jullie op de hoogte!
    Liefs, Moby

Deel Deze Pagina