hoi, ik ben nu 37 en al n half jaar bezig om zwanger te worden. Ik heb twee hele gezonde lieve kinderen van n andere partner maar wil eigenlijk heel graag nog n kleintje van mijn huidige partner. Helaas gaat het niet zo eenvoudig als bij mijn vorige zwangerschappen. Toen was ik echt de 1e ronde al zwanger maar nu is het na 6 rondes nog steeds niets. Ik word er echt moedeloos van en begin alle hoop n beetje te verliezen. Ben al bij gyn geweest en alles ziet er heel netjes uit. Ik zou gewoon zwanger kunnen worden maar de leeftijd speelt n grote rol. Pffff ik word zo gek van het wachten. Hoe ervaren (ervaarden) jullie dat. Heef het bij jullie ook zolang geduurd
@ Miepke: Ik ben nu net in mijn 2e ronde bezig, dus ik heb geen idee. Maar ik kan me wel voorstellen dat je ongeduldig bent. Toch denk ik dat het, gezien je leeftijd, niet ongewoon is. Maar wie weet is het de volgende ronde raak? Ik help het je hopen!
Hallo Miepke, Heb je al ovulatietesten geprobeerd? Misschien een tip en je bent in ieder geval vruchtbaar en 6 x niets is normaal. Ik hop dat het gauw gaat lukken. Ik heb mijn 2e op mijn 44ste gekregen, dus je hebt nog tijd hoor. Ik had het liever eerder gewild, maar het is dus wel mogelijk en het gaat goed, behalve de combi werk en slapeloze nachten.
@miepke : Belachelijk hoor je bent helemaal niet "oud"! Moet nog gewoon kunnen hoor. We hopen met je mee allemaal! Hier wordt het wel spannender, ik wacht met smart op de uitslag van de VP.......Soms gaat de tijd zooooo langzaam! Maar het kan ook pas maandag komen...
Wel hier ben ik dan 42 en een baby die ik geweldig vind en waar ik elk moment van geniet! Moby ik hoop dat het snel mag beginnen en je je babytje in je armen kan houden! Ik denk veel aan je! Veel succes iedereen en het zonnetje schijn hier zalig! ik geniet ervan , zend het naar iedereen toe! liefs Ritje
Danique is vanochtend een paar uurtjes op het KDV wezen wennen. We hebben het gevraagd over die babygroep en gelukkig kan ze daar de meeste dagen wel terecht, vinden wij toch wat prettiger. Het is daar prima gegaan, ze was bij de babygroep en heeft niet gehuild en ook even geslapen. De fles heeft ze helaas pertinent geweigerd...... Haar moeder is in de tussentijd gaan shoppen en heeft 2 nieuwe setjes voor haar gekocht Daarna zijn we doorgereden naar het inloopspreekuur van het CB, even gewogen en ze weegt nu 5040 gram en is 61 cm. Nino, ik was er al bang voor dat 3 dagen werken pittig zou gaan worden Wat jammer dat je weer gebroken nachten hebt (hier ook meestal). Het scheelt zo veel als je aan 1 stuk zou kunnen slapen. Heeft Jules nog last van de prikjes? Ritje, beterschap! Moby, ik ga voor je duimen dat je kleintje nu snel komt Miepke, welkom hier. Het zwanger worden ging bij mij heel snel, maar ik heb om andere redenen lang moeten wachten. Ik kan me je ongeduld goed voorstellen, maar hou vol want op zich is een aantal maanden proberen heel normaal (ook voor jonge meiden).
Jullie zijn geweldig allemaal. Ik ga het gewoon weer proberen deze maand. Ben er veel te veel mee bezig. Moet proberen mijn gedachten ergens anders op te zetten. Me met andere dingen bezig houden. Maar als je de hele dag in je eentje thuis zit met de kids op school, gaan je gedachten zo snel over n gewenst kindje. Overal zie je ineens zwangere vrouwen of net geboren babytjes. Pffffffffff word er gek van. Of je hoort van iemand dat ze ineens zwanger zijn terwijl het eigenlijk niet gepland was of eigenlijk niet op het goede moment komt. Pffffffff. en ik loop hier iedere maand te zwoegen en te hopen en te wensen en mezelf helemaal gek te maken. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh. Ik wil zoooooooooo graag nog 1 keer het geluk voelen van leven in je buik en n nat bloot netgeboren kindje op je buik en het genot van borstvoeding geven. De eerste tandjes, de eerste lachjes, zelfs de luiers verschonen vind ik niet erg. Zucht. Waar blijft het nou?
Hee oneduldige Miepke, 6 maanden lijken dan lang te duren he! Natuurlijk is dat nog niets vergeleken bij mensen die echt lang wachten. Ik hoop dat je dat ook weet. Artsen zeggen toch al snel dat het zo maar eens een jaar of 2 kan duren boven de 35. Gelukkig blijkt het voor de meesten sneller te gaan. Hopelijk voor jou ook. Maar minder gelukkigen moeten soms natuurlijk wel jaren wachten. Maar je moet vooral niet gaan "zwoegen" om zwanger te worden hoor! Wanneer het je belemmert om in het dagelijks leven te genieten, dan zou ik vooral proberen afleiding te zoeken. Maar zet 'm op hoor! Coto, nog even wachten he! Wanneer is nou de uitslag? Sterkte met de spanning. Ik heb na mijn klusweekend bij schoonpapa echt een enorme vermoeidheid. Ik baal er zo van. Ik wist van te voren dat ik het rustig aan moest doen, maar dan gaat het op dat moment prima, dus ga ik nog even door. Nog even dit randje, nog even dat muurtje... Nu voel ik me verkouden, moe en lichamelijk brak Ben vooral ook boos op mezelf. Ik ga toch zo snel over mijn grens heen. Op school ben ik vermoeid en makkelijk geprikkeld en de kinderen lijken extra druk. En die sint moet nog komen... ZUCHT
Lastig hè, dat rustig aan doen als je je op dat moment goed voelt. Danique is moe! Na m'n vorige bericht heb ik Danique wakker gemaakt, ze had sinds we thuis waren 2 uur geslapen maar we begonnen inmiddels wel erg achter te lopen met d evoedingen. Ze heeft goed gedronken maar viel aan de borst direct weer in een diepe slaap, ze heeft net bijna anderhalf uur in m'n armen liggen tukken.
Nou hier een ronde die geen ronde is geworden... Geen geklus tijdens ei periode dus ipv NOD heb ik deze maand een WOD....
Tuurlijk weet ik dat er vrouwen zijn die ECHT al heel lang bezig zijn en ik vind het dan ook heel erg knap dat ze nog steeds de moed hebben om door te blijven gaan. Als ik op de nod lijst sommige meiden zie die al meer dan 30 rondes verder zijn dan voel ik me ook wel n beetje schuldig hoor dat ik zo loop te klagen. Want idd eigenlijk ben ik nog maar heel kort bezig. Maar omdat ik de vorige 2 keren zo makkelijk ging, lijkt het nu allemaal hopeloos. Maar we gaan gewoon verder en moet me pas zorgen gaan maken als we n jaar bezig zijn denk ik.
Hallo meiden, Sorry niet veel bij gelezen de laatste dagen, erg druk met het werk. Wij hebben gister de nekplooimeting gehad. Erg positieve uitslag. - de nekplooi is 0.9 mm. heel positief dus, dit heeft dan een berekening van 1 op de 881. - de uitslag van mn bloed is 1 op de 7700. - en in de mix is dit 1 op de 3200. Wij zijn uiteraard heel erg blij hier mee. We waren de hele tijd overtuigd dat wij een vruchtwaterpunctie gingen doen. Maar nu word dit wel iets minder. Als we dit doen is 1 op 333 kans dat het mis gaat en de kans is 1 op de 3200 dan het een kindje met het syndroom van down. Duss...... moeilijk moeilijk.. Wat was bij jullie de uitslag bij de nekplooi meting en wat is jullie idee bij de vruchtwaterpunctie.
Miepke als je iets wilt duurt het altijd lang elke maand is weer wachten... en je hoeft je er niet schuldig voor te voelen hoor dat je dat zegt! bij mijn eerste was ik 25 en heb 3 jaar moeten wachten, iedereen rond je werd zwanger , het was moeilijk.... nu was ik 41 en na 6 maand zwanger na sterelisatie ongedaan te laten maken en clomid, ik wilde te graag en toen ik het uit men hoofdje zette plannen maakte zonder baby en zwanger zijn toen ineens was ik zwanger! niet teveel over piekeren is makkelijk gezegd hoor maar dat houd het wel veel tegen! Veel succes! Natas ze zal wel heel moe geweest zijn, zal wel vele nieuwe indrukken opgedaan hebben! en voor jou sterkte is nie makkelijk ook niet he! Hey Moby hoe ist? Nog niets meiske? Anna jij bent even erg als ik, gewoon doorgan tot je niet meer kunt en achteraf zweet je het uit! dit is tijdelijk meid maar neem voldoende rust je lichaam heeft nu de kracht nodig om ook voor twee te zorgen! Komt wel terug hoor , na de bevalling, verdeel het, anders hou je dit niet vol! Hier virusje, pff gisteren niet goed maar toch wat fritjes gaan halen voor ons en in de frituur was het zo benauwd en dat duurde en ik voelde de grond onder men voeten zweven, ik dacht aia ai ben buiten frisse lcuht gaan nemen en heb daar echt zitten spuwen! heb de fritten gepakt en weer buiten in een hoekje gespuwd en even bekomen in de frisse lcuht! mens, er was een man die was bezorgd, ik schaamde me! erna thuis was ventje ongerust, en echt ik stond de hele avond te trillen op mijn benen, ik durfde het kleintje niet vast te houden angst voor denk ook die lage bloedruk! wel dit jaar heb ik het gehad van klinieken en ziek zijn! volgend jaar moet dit beter zijn! deze morgen iets lichts gegeten want heb al twee dagen bijna niets binnen gekregen! ben 2 kilo af maar wilde het wel op een andere manier! hoop dat dit voor zondag door is mijn dochter heeft me dit doorgegeven... want dan is het babyborrel! Liefs Ritje
MIEPKE: welkom en succes. 6 maand is zowieso niet "lang",ook niet als je 25 bent. maar voor jouw eigen gevoel natuurlijk wel, logisch. Je wilt het graag. VOLHOUDEN. SHEILA: bij mij was de nekplooimeting minder gunstig, ik weet het niet eens meer; 1:1200 ofzo iets. Maar de kans op complicaties bij VP is groter, dus dat risico heb ik niet genomen.
@Miepke: Welkom hier! Enne... ik ben er eentje die er erg lang over gedaan heeft. Zes jaar om precies te zijn... @Shiela: Wat een geweldige uitslag! Wij hebben destijds besloten af te zien van de vruchtwaterpunctie omdat de éxtra kans op een miskraam als gevolg van die punctie groter was (10 x) dan de kans op een kindje met het syndroom van Down...
Waar kan ik het beste, goedkoopste en VOORAL het makkelijkst zelf geboortekaartjes maken? Ben niet zo heel handig erin.Heb wel bij Fotoservice gekeken, die posten ze ook gelijk.
ik heb het geboorte kaartje van Emma via www.geboortepost.nl gemaakt. Je kunt een kaartje samenstellen uit de losse onderdelen die de site beschikbaar stelt, maar je kunt ook geheel eigen ontwerpen uploaden. Dat laatste heb ik gedaan...