Jullie zijn fantastisch. Dank je wel. Alle zwangere gefeliciteerd en geniet ervan want het is zo voorbij en alle nog niet zwangeren we gaan door he. Ooit moet het toch lukken?
Shiela wat een geweldig nieuws, ben erg blij voor je! fantastisch vier het maar, ik heb omdat er toch een risico was hier een VP laten doen! en voor mij viel dat goed mee! hangt er vanaf wie het doet, maar als het resultaat nu al goed is is het dan wel nodig? vraag eens aan je gyn! Liefs Ritje
Dank je allemaal. We zijn ook erg blij met de uitslag. @Ritje we hebben het gister gelijk besproken met de gyn. Maar zei wil uiteraard niet zeggen wat we moeten doen maar ze gaf wel een beetje aan dat dit toch wel een hele goeie uitslag was. Maar ze zegt er ook bij dat het een kans berekening blijft. @Lola weet jij toevallig nog wat jouw uitslag was des tijds. Heb nooit zoveel van die cijfertjes begrepen tot dat je er midden in zit. Maar dat heb ik wel met meer dingen moet ik zeggen. hihi Oja, ik heb nog altijd jouw tel. nummer is dat oke, of heb je liever dat ik hem verwijder?
@Shiela: bij mij was de uitslag 1:11.000 durfde een vp niet goed aan omdat het risico van een miskraam veel groter was als de kans op een kindje met down. Succes met je beslissing en het blijft natuurlijk altijd een kansberekening! Jou uitslag lijkt me heel positief..
He lieve Moby, hoe gaat het dan met jouw? 1:11.000 is wel heel ernstig goed. Ze zeggen dat bij mij 1:3200 al enorm goed is.
@ Shiela Je hebt een geweldige uitslag... en zou er maar goed over nadenken om verder te gaan, maar de keus is voor je zelf natuurlijk. Ik had 1: 1245 en heb alles maar op me af laten komen en werd mij gezegt dat deze uitslag geen verdere onderzoeken nodig had en wilde ook geen risico's nemen. Ben vanmorgen weer bij de vk geweest en alles is oke, beebje ligt in het kanaal en het is afwachten. groetjes Anja
Omdat destijds het zwanger worden niet echt opschoot ben ik al een tijd niet meer echt actief op het forum, maar ik lees het topic van mijn mede-ouwetjes nog wel steeds trouw mee. Nu wil ik toch wel even reageren: Ik ben bijna even oud als jij en had een bijna exact gelijke uitslag, namelijk 1:3300. Gezien het feit dat op onze leeftijd de kans gemiddeld 1:200 a 1:250 is, hoefden wij echt niet over de uitslag na te denken. Met deze uitslag gaat er GEEN naald richting de beeb Ik heb van heel dichtbij 2 keer meegemaakt dat iemand wel een verhoogde kans had (minder dan 1:10!), en beide keren waren deze meiden inderdaad zwanger van een kindje met down. Ik heb dus erg veel vertrouwen in de nauwkeurigheid van de kansberekening. En zoals de andere meiden ook zeggen: de kans op een MK tgv een VP is zoveel groter dan de kans op een kindje met Down...... Veel succes met het nemen van deze beslissing! Joyce
JOYCIE; gefeliciteerd, fyn dat het toch ook bij jou goed is gekomen. De aanhouder wint......, tenminste vaak.
Ja, als je acheraf het aantal reele kansen gaat tellen (vriendje weg, ik weg, ziek etc.) is het eigenlijk nog hartstikke mee gevallen. Maar op dat moment zelf lijkt het een eeeeeeeeeeeeeuwigheid te duren! Maar ja, daar kan denk ik iedereen hier over mee praten!
Shiela: fijn deze uitslag. ik ben er zelf heel erg over aan het nadenken, ben dan nog wel niet zwanger, maar kan er maar beter van tevoren een mening over hebben. Met de nekplooi meting zeggen ze alleen iets over de kans op een kindje met het Down syndroom toch? Met een vruchtwaterpunctie kunnen ze veel meer zeggen, of zie ik dat verkeerd? Zijn er hier vrouwen die wel voor een VP hebben gekozen en zo ja, kan je er iets over vertellen (waarom die keuze, hoe ging het enz.)
Joycie02 proficiat met je zwangerschap, en terug welkom! Moby nog steeds niets wanneer moet je weer naar de gyn gaan? Liefs Ritje
@Mama van alex, toen ik nog niet zwanger was waren wij er ook zeker van dat we een vruchtwaterpunctie gingen doen. Geen twijfel over mogelijk. Maar we hebben nu al 2x ons kleintje mogen zien bewegen en we zijn al 12 weken helemaal in de wolken. Je gevoel geeft nu toch wel hele andere dingen aan!
@Ritje: moet morgen weer naar de vk en ga dan even informeren hoe lang ze me willen laten lopen,zeker ook omdat mijn bloeddruk langzaam stijgt en ik er nu wel een beetje genoeg van heb! Lig op het moment ook nog met een griepje op de bank en dat is natuurlijk ook niet geweldig als je moet gaan bevallen..... Nog even afwachten maar!
Verdarrie Ellen, wat jammer van deze ronde Sheila, wat een práchtige uitslag van de nekplooimeting en combitest, gefeliciteerd! Of je nog doorgaat voor een VP is heel persoonlijk. Ik zou het bij deze uitslag absoluut niet doen, wij hadden een risico van 1:720 en zijn niet verder gegaan met testen. Het (kleine) risico op een miskraam vond ik te eng en niet in verhouding staan met de uitslag. Ritje, doe maar even heel kalmpjes aan meid! JOYCE, wat zie ik! Je bent ZWANGER, wow \/ Gefeliciteerd meid, helemaal geweldig! Moby, hou je taai!
meisje sterkte want overdragen is niet leuk! hopen dat ze er iets aan doen of het snel in actie komt , nu nog een griepje, ai hier is het virus ook aan het rondgaan, maar in zwangere toestand is dit een stuk lastiger en zeker op je laatste dagen, veel sterkte meid liefs Ritje
Sanrob mischien kan dit je op gedachten brengen of helpen! http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN klik op de link geboortekaartjes en je kunt ze misschien gebruiken om op te maken als je per mailt wilt sturen ook! succes Ritje
@Natas, ik heb net even je foto's bekeken. Wat een scheetje is Danique! Als ze op de kommode ligt, prachtig als ik dat zie dan heb ik er zo'n zin in. En dank je voor je mening over de VP. Ik denk er wel het zelfde over. 1:330 - dat het fout gaat, 1:3200 - dat het het down kindje word. Zelfs mn broers zeiden al dat deze uitslag toch duidelijk is. Maar toch vind ik het altijd prettig om andermans meningen te horen.
mmmmm Nu maak ik me weer wel extra zorgen..... Mijn NP was 1:310 Dus veel slechter als dat van jullie! En mijn VP is nog niet binnen dus ik moet nog afwachten...het wordt wel spannend.... as maandag is het 3 weken en het zou 3 weken duren dus het is nog niet raar dat er nog geen bericht is, maar het zou toch wel eerder mogen komen? toch?
@Coto, wat is eigenlijk jouw leeftijd? En wat zeiden ze bij jouw met die uitslag? Ik weet dat ik met mijn leeftijd 36 ik me zorgen moest gaan maken bij 1:250 dus!