Heb gisteren met Sterre naar Kinderarts geweest. Ze mag de zelfde melk blijven nemen maar moet aangedikt worden met nutriton. Ze was nog genoeg bijgekomen om echt zorgen te maken. Alsook moet ze gavisconpoeder in haar melkje. Dit moeten we 14 dagen aanzien, is het niet beter dat moeten we zantac geven ook nog, maar dan wel een afspraak terug leggen om te zien of haar maag wel goed afsluit en zal ze overgaan op volledige medicatie zei de KA. Maar ze heeft nu 2 papjes gegeten en het is al stukken beter. Hopelijk blijft het zo en veranderd het weer niet. Ventje is gisteren ook onder het mas gegaan voor sterlisatie. In begin viel alles mee, maar gisterenavond begon het toch te trekken, hij zei precies of ik een schop in m'n ballen heb gehad. Heeft moeite met zitten en rechtstaan. Ben kerjeus voor vandaag Hij geraakte al z'n bed niet uit vanmorgend en ligt er dus nog in Soms denk ik van mannen he Wat zouden ze doen als ze een baby moesten krijgen, doodgaan
@sanrob Ik heb papier en lintjes gekocht mooi pennen en heb ze zelf gemaakt ik ben er een tijd mee bezig geweest maar totaal was is misschien 50 aan kwijt ze waren wel mooi geworden oh ja en ik heb veiligheidsspeldjes gekocht om een luiertje te maken op de voorkant van het kaartje was erg leuk. Misschien kun je ze bij vista print laten maken hebben ze ook geboorte aankondigingen http://www.vistaprint.nl/tarieven.aspx? ... Product137 @sheila super uitslag als ik jou was zou ik het niet doen nou ben ik ook nog niet in de positie om zo,n keuze te maken want ben immers nog niet zwanger. Stekte met het maken van je keuze @Zico arme sterre en veel stekte met je mannetje hoop dat hij snel minder last heeft van de pijn
Ik ben vandaag naar m,n afspraak geweest bij de gyn ..ik heb geen poliepen of iets in mn baarmoeder Mijn ei staat opspringen zei ze en gezien de ovulatie moet ik volgende week bloed laten prikken om te kijken of er voldoende progesteron is aangemaakt en dan een week later wordt ik gebelt voor de uitslag. Dussssssssss meiden alles is toch goed van binnen. We moeten vanavond goed klussen, morgen mag ook als het vanavond niet lukt (dokters advies) niet erg hoor helemaal niet vervelend
Dank je Sheila voor het compliment over Danique's foto's! Hahaha Zico, het is niet voor niets dat wij vrouwen de kindjes baren. Maar toch sterkte voor hem hoor Ik duim dat het goed blijft gaan met Sterre d'r papjes. MaMa2x, veel plezier vanavond! 8) Coto, jouw uitslag van de NP is nog binnen de 'veilige' marge. Ik zou me niet heel erge zorgen maken maar ik zou het ook geen overtuigende uitslag vinden en dan door zijn gegaan met een VP. Misschien hoor je het deze week al, maar ik zou er niet op rekenen dat ze eerder zijn dan die 3 weken. Sterkte met wachten!
Toen ik zwanger was van Jasmijn, was de uitslag 1:3800 (gemiddeld 1:215). Ik was toen 36 jaar. Bij Emma was de uitslag 1:1700 en omdat ik toen alweer twee jaar ouder was (gemiddeld risico op die leeftijd is 1:132), was dit voor ons een even goede uitslag als de vorige...
Hoi lieve meiden! Hier ben ik eventjes! Mijn ecxuus dat ik niet persoonlijk op iedereen reageer, maar ik ben echt zooo moe Ik heb natuurlijk 3 maanden helemaal niet gewerkt en daarvoor 4 maanden halve dagen, dus dit is even enorm wennen! 40 uur werken, introductieweek én alles is nieuw en spannend...en dan dat vroege opstaan, poeh... Maar ik heb het enorm naar mijn zin, ik ben helemaal enthousiast en heb enorm veel zin in het echte werk volgende week! Maar ik wou jullie even laten weten dat ik aan jullie allemaal denk en dat ik zaterdag weer even uitgebreid ga reageren op iedereen...nogmaals sorry dat ik dat niet eerder heb gedaan, maar ik lig supervroeg in mn mandje en ben gewoon helemaal op 's avonds.... Hoop dat het snel beter wordt! Ik hoop ook dat het goed gaat met jullie, dat de zwangeren snel een beebje uitpoepen en dat de rest allemaal heeeel gauw roze wordt! Dikke knuffel voor jullie allemaal en tot zaterdag!
Carola, Goed om weer even van je te horen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Na een paar weken ben je vast weer helemaal ingewerkt. Ellen, wat balen dat het zeker een WOD wordt. Hopelijk geeft het je behalve balen ook wat rust tijdens het naderen van die dagen. Zico, hopelijk slaat het snel aan bij Sterre. Fijn dat ze nog steeds goed aankomt. Mama2x en Miepke, jullie gaan gewoon lekker tegelijkertijd kindjes maken en komen vast snel in het roze. Shiela, Bij deze uitslag zeg ik van harte GEFELICITEERD. Met mijn 40 jaar was onze uitlslag 1406. 20x beter dan de 1 op 71 waar vanuit we vertrokken. Ook wij waren vanwege de kans op een miskraam erg bang voor een punctie. We waren dan ook vooral erg opgelucht dat deze uitslag geen aanleiding gaf tot nader onderzoek. Of erger nog, als je zou moeten overwegen je zwangerschap te beeindigen. Op dit moment denk ik ook maar zo dat als ik dan toch die ene op 1400zoveel zou zijn die TOCH een kindje met down zal krijgen, het dan mijn lot is. Misschien ben ik ook wel blijer met een kindje met down dan zonder kindje. Een kind met een handicap krijgen betekent ook niet per definitie dat je verder ongelukkig door het leven gaat. Maar gelukkig ken ik ook wel wat mensen die een (volwassen) kind met down hebben. Ook heb ik door vrijwilligerswerk regelmatig contact gehad met mensen met een handicap. Nog iets positiefs. Het schijnt zo te zijn dat rond de 40 de kans op ontdekking van een zwangerschap van een kindje met down dmv een combinatietest groter is dan op jongere leeftijd vd moeder. De uitslag vd combinatietest is dus betrouwbaarder als je wat ouder bent. Maar wel sterkte met het nemen van jullie besluit, want het is belangrijk om er helemaal achter te staan samen. Verder ben ik het kwijt. Sorry als ik iets belangrijks vergeet. Ik ben wel HEEL gelukkig met het voelen van de trappels van ons kindje. Alleen al om dit gevoel gun ik het iedere vrouw die graag een kindje wil het zo erg om zwanger te raken en een kind te krijgen.
Liesben en Miepke, welkom hier. Natas, agossie, Danique is voor het eerst bij het KDV geweest. Hoe hebben jullie dit doorstaan? Ellen, balen van je WOD dag. Shiela, mooie uitslag. Ik weet niet wat ik in jouw geval zou doen. Wij hebben sowieso meteen gekozen voor een VP, aangezien we geen kansberekening wilden hebben, maar meer zekerheid. SanRob, ik heb zelf de kaartjes gemaakt. Gewoon bij CreaArt papier gehaald, mooie tekst erop geprint, fotootje erop geplakt, mooi lintje eromheen en klaar. We waren inclusief postzegels, fotootjes, lintjes en envelo voor EUR 75,00 klaar. Joycy, wat leuk om weer eens van je te horen en nog leuker om te lezen dat je zwanger bent. Van harte gefeliciteerd! MamavanAlex, wij hebben bewust voor een VP gekozen omdat we zekerheid wilden en geen kansberekening. En inderdaad wordt er naar veel meer gekeken dan alleen naar Down. Dat vonden wij ook niet onbelangrijk. Moby, wat vervelend dat je nu ook nog met een griepje op de bank ligt. Beterschap meid. Ik hoop met je mee dat ze je niet te lang laten doorlopen, zeker omdat je bloeddruk stijgende is. Vind ik persoonlijk een reden om wel in te grijpen, zeker aangezien je inmiddels de 40 weken al bent gepasseerd. Coto, ik hoop dat je nu snel de uitslag krijgt. Wij hadden hem zelf met 2 1/2 week in huis. Ik duim voor een goede uitslag! Zico, fijn dat Sterre zo goed groeit, alleen jammer dat jullie nog steeds zoekende zijn naar een goede oplossing voor de voeding. Hier gaat het prima met Nutriton. MaMa2x, wat vervelend dat je op doktersadvies moet klussen. Carola, fijn te horen dat je eerste werkdagen welliswaar intensief maar ook erg leuk waren. Hoop met je mee dat je snel weer minder moe bent, want alleen maar moe zijn, da's niet fijn. (sprak ze uit ervaring). Anna, lekker blijven genieten van het getrappel van je kleine uk meid!
Ellen, Leuk gevonden WOD, maar niet zo leuk dat je je ei niet hebt kunnen benutten. Houd de moed erin! Zico, Fijn dat het goed gaat met Sterre! Mama2x en Miepke, Ook voor jullie houdt de moed erin, het moet goed komen en snel ook! Shiela, Goede uitslag toch, zou ik verder blij mee zijn!. Ik heb verder niet gekozen voor een VP, werd ook eigenlijk helemaal niet gezegd dat dat ook een mogelijkheid was. Ik moet de 20 weken echo afwachten en als daar iets heel raars op te zien was, dan kan ik alsnog voor een VP. Aangezien mijn vlokkentest qua zeerheid heel erg mee viel, denk ik dat ik het wel zou laten doen. Ik ga er nu eigenlijk vanuit dat het gewoon allemaal goed is. Ik heb het gevoel dat niet één maar wel drie keer mijn hart sneller kan slaan! Ik volgens mij heel normaal, je pomp toch extra bloed rond. Moby en Anja, heel veel sterkte! Jullie lopen wel erg over en tegen het einde. Fijne dag, Kaat _________________
Ja hoor, daar heb ik ook wel vaker last van gehad... Goed nieuws hier! Ik kreeg zojuist een telefoontje van het accountantskantoor waar ik vorige week vrijdag op gesprek ben geweest en ze hebben me uitgenodigd voor een arbeidsvoorwaardengesprek komende dinsdag... ! Vanaf 16.00 uur mogen jullie voor me duimen... Het sollicitatiegesprek dat ik morgen bij een ander kantoor heb, laat ik voor de zekerheid wel gewoon doorgaan...
Lola de kaarsen branden hier al voor je Heb net naar kind en gezin geweest en Sterre is 160gr bijgekomen in 2 dagen
@Kaat, je kunt evt. kiezen tussen een vlokkentest en een VP als je je zorgen maakt over het sydroom van down. Dit zal ook vast bij jouw de reden zijn dat ze er bij jouw niks van genoemd hebben. En onze keuze om het wel of niet te doen heeft voor ons niks met pijn te maken maar met risico's dat het fout gaat. Gaaf Lola, SPANNEND! Ik ga zeker voor je duimen dinsdag!