Oh meiden, ik kan het allemaal echt nog niet bijhouden hoor, sorry! Ik heb wel snel gelezen dat Ollebolleke denkt aan een tweeling...leuk! Ik ben ook zwanger van een tweeling (twee-eiig)! Ik ben benieuwd of je voorgevoel goed is. Ritje, dikke knuffel meis! Ben benieuwd hoe het met Yelina gaat Inez, beterschap voor haar! Irriproppy, welkom hier meis en succes! Natas, goed zeg van Danique, de schat! Ik heb regelmatig last van mijn buik en slaap echt heel slecht. Ik ben een buikslaper en vind het echt heel erg dat dit niet meer kan. Ik probeer het nog wel een beetje maar ik hoorde van mijn schoonzusje (zij zal deze maand nog bevallen) dat het niet echt verstandig is dus dat doe ik dan maar niet meer. Weet iemand misschien nog een natuurlijk slaapmiddel? Ik drink nu vaak warme melk met honing en het helpt wel een beetje maar misschien zijn er nog andere middeltjes? Liefs, Daantje
Een rubber hamertje? Nee hoor, da's flauw! Helaas heb ik geen tips voor je... Ik behoor tot de gelukkige zieltjes die vertrokken zijn voor ze hun kussen raken. Van de week gezellig op bezoek geweest bij een oude vriendin. Zij zijn zo'n beetje in de laatste fase van adoptie belandt en wachten nu op een voorstel. Enorm spannend, het is ze zo gegund dat het nu allemaal vlotjes gaat verlopen. Naar aanleiding van dit bezoek hebben mijn lief en ik nog maar eens een gesprek gehad over adoptie. Hoewel ik zo langzamerhand op een punt kom dat ik het wel zie zitten, ziet vriendje het nog steeds niet zitten. En dus hebben we besloten om geen procedure voor adoptie in gang te zetten. Ik blijf dus maar halsstarrig hopen op succes bij onszelf... Ik zit nu op het wachtbankje... Het is vast super herkenbaar voor jullie allemaal, maar die periode op het wachtbankje vind ik het vervelendste van allemaal... Zo heen en weer geslingerd worden tussen hoop en vrees, bah! Maar goed, niet zeuren! Vanmiddag ga ik de kliniek bellen om een afspraak te maken zodat we in januari kunnen starten met IUI. Spannend! Gr. Benthe
Dank je Benthe voor je antwoord. Ja, ik slaap ook altijd snel in en nu nog maar nu ik zwanger ben word ik heel vaak wakker 'snachts en omdat ik dan niet meer op mijn buik kan slapen lukt het me niet om weer in te slapen, vandaar dat ik hoop dat iemand iets weet. Tja, adoptie...tis een serieuze kwestie en je moet er natuurlijk allebei volledig achterstaan. Ik blijf toch nog steeds voor jullie hopen en bidden dat het geluk met jullie zal zijn en dat je via IUI of hoe dan ook zwanger mag raken. Succes op het wachtbankje meis! Succes ook voor je vriendin trouwens! Liefs, Daantje
Ja, inderdaad. ik hoop voor jou dat het wachten nu eens een keer beloond wordt Ik word sinds de miskraam afgelopen juni al heel snel uit de droom geholpen. De ongiverschijnselen dienen zich sinds die tijd al een dikke week van tevoren aan miss daantje: ik ben een slechte slaper dus weet er alles van. heb allerlei middeltjes geprobeerd maar dat mocht niet baten. Er schijnen bepaalde theesoorten te zijn die slaapbevorderend zijn. Ik houd zelf niet zo van thee maar voor jou misschien een optie?
O en Miss Daantje : Ik slaap ook een stuk slechter en lichter sinds ik zwanger ben...Moet zeker 1 a 2 keer eruit om te plassen, lig soms ineens wakker van 4 tot 6 ofzo en heb ook hele reeele dromen! Vannacht bv dat mannetje het babykamertje had veranderd en zo dat de meubels niet meer paste?! Was helemaal boos op hem.... Zit nu overdag vaak met "hete ogen" van de slaap....Ga vaak als ik thuis kom van werken lekker even slapen.....helpt wel. Doei nog 2 uurtjes werken!
oh coto wel dan was ik verstrooid en alles doorlezen dan vergeet je soms dingen, ben gaan kijken naar twee mooie nieuwe foto's die bijgevoegd waren! yep yep verstand word stilaan oud! Liefs Ritje
@Annna & Ollebolleke: Bij mij zat er maar een week tussen de uitgerekende datum van mijn eerste zwangerschap en die van Jasmijn. Bij mijn eerste zwangerschap was ik rond 17 december uitgerekend (de exacte datum hebben ze echter nooit kunnen berekenen...) en van Jasmijn was ik een jaar later op 25 december uitgerekend... @Annna: Je bent al onder de 100 dagen gekomen! Nu gaat het echt opschieten... @Danique (van Natas...): Goed zo, meisje... =D> @Ritje: Fijn dat de eerste dag op de opvang is meegevallen! @Miss Daantje: Ik ben ook een echte buikslaper en vond het vreselijk toen dat niet meer kon. Heb er ook nooit aan kunnen wennen. Na de bevalling van Emma lag ik de eerste nacht weer meteen op mijn buik. Bij Jasmijn ging dat niet, ik lag de eerste nacht toen nog aan het infuus... @Benthe: Ik hoop dat jullie nog nét aan de IUI moegn ontsnappen...
Hier ook zieke kindertjes . Jasmijn begon gisteravond hevig te spugen. Het blééf eruit komen. Vandaag heeft ze gelukkig niet meer gespuugd, maar ze heeft nu last van diarree. Gelukkig is ze wel gewoon vrolijk. Emma is ook niet helemaal in orde, al kan ik de vinger er niet precies op leggen...
Hello lieve ladies, long time no hear. Had het behoorlijk druk op het werk voor de bevalling en tijdens het moederschapsverlof liep ook niet alles van een leiend dakje maarrrrrrrrrrrrrr..........ons kleintje is er. Laura, geboren op 18-11-2008, 54cm lang en 3,640 kg zwaar. En uiteraard de mooiste meid ever born, dat spreekt vanzelf. Voila, wou dit effe kwijt. Ik wens jullie allemaal een heerlijke zwangerschap toe, veel succes en moed bij het zwanger worden ( en ook wat lol erbij indien mogelijk) en veel troost indien het niet direct lukt. Bisous, vozzie
Benthe, ga eens ten rade bij mensen die adoptie gedaan hebben, dan weten jullie wat jullie te wachte staat. Wij zijn ermee bezig geweest en hebben afgehaakt na een hele tijd omdat het prijskaartje steeds duurder werd en het moet geen kind op afbetaling zijn vonden wij. Wel is zo dat ik enkele mensen ken die net na het halen van hun kindje zelf toch zwanger zijn geraakt, de druk was eraf en hoepla toen lukte het wel. Maar de aanhouder wint he
Vozzie, gefeliciteerd! En leuk dat je het nog even meld. Fijn verlof nog verder en lekker genieten van de kleine meid. Ollekebolleke, Een twee-eiige tweeling kan erfelijk zijn aan moederskant. Springen er dus 2 eitjes tegelijk, dat kan erfelijk zijn. Of vaker voorkomen bij oudere mama's. Alle mama's met zieke of bijna zieke kindertjes, heel veel sterkte en overlaad ze maar met knuffels. Oh ja, Ik MAG nog 100 dagen! Heerlijk, wil er iedere dag extra van genieten!
Vozzie, wat leuk om weer van je te horen meid. Van harte gefeliciteerd met Laura! Go Anna Go, nog 100 dagen! Lola, beterschap voor je meisjes. Arme Jasmijn, raakt zij ook zo in paniek van het spugen? Daantje, ook hier een buikslaper. Ik kon met alle zwangerschappen al vrijwel meteen niet meer echt lekker op m'n buik liggen, dus dat werd afzien. En voor wat betreft het slapen, ik ben bang dat het zo'n kwaaltje is dat er helaas bijhoort. En als het slapen 's nachts niet lukt, probeer dan in ieder geval overdag nog even wat slaap te pakken.
Inez, kan me voorstellen dat je het nu te lang vind duren bij Yelina. Vond ik ook met Danique toen dat spugen maar doorging, dat uitdrogen kan zo snel gaan bij die kleintjes en dan raak je heel snel in een neerwaartse spiraal. Ritje, heb je ook een beetje rust kunnen pakken vandaag met Silke in de opvang? Het zal ontzettend wennen zijn dat Silke daar naar toe gaat (weet ik alles van), maar wel goed voor jou dat je het doet. En daarmee ook goed voor Silke. Ik duim hoor Benthe! (ik had de naam Benthe trouwens hoog op mijn favo-lijstje van namen staan, maar Chris was het daar niet mee eens) Gefeliciteerd Vozzie met je dochtertje, en kusje terug! Op het KDV hebben ze vandaag meteen foto's genomen van een rollende Danique. Sinds ze dat gistermiddag heeft uitgevonden weet ze niet van ophouden zodra ze ergens op haar rug ligt. Wel wennen, ze toont ineens heel anders. Maar zo leuk!
Natas , ja hoor het heeft me goed gedaan we zijn goed op weg! vandaag is ze thuis gisteren ging het ook in de opvang heel wat beter voor Silke, en dat kindje daar is van de opvangmoeder zelf zo oud als Silke is leuk voor haar om daar toch mee in contact te komen! En op te groeien..... en ik kom wat tot rust! Vozzie was nog aan je aan het denken wel fijn en wat een ferme grote dochter! gefeliciteerd! ferm gedaan! Anna ja het komt dichterbij meisje , goed he, het wondertje is stilaan op komst bereid je maar voor! Lola beterschap met de ziekertjes, beter dat alles eruit komt en leeg is en dat het erna beter gaat, maar als ze nog goedgezind is betenend veel! Ja Zico wel vorige zondag was er ook een koppel bevrucht met hulp en veel problemen geraakte niet zwanger normaal zei men eerste een tweeling dan een zoontje en vrijden zonder bescherming en oeps ineens zwanger spontaan! zo zie je maar , in het hoofd zit soms veel teveel vast en te piekeren! en dan lukt het moeilijk! Liefs Ritje
Zo, ik ben er weer! Heb 1 dag echte koorts gehad, toen nog dag slap met lichte verhoging, en gisteren ook nog slap, maar heb wel een assessment gedaan en gehaald, en het eerste baan aanbod is binnen! Das heel fijn, ik kijk nog wel even de procedures bij andere bedrijven aan, of ik straks misschien nog keus heb ook. Miss Daantje, ik hou zelf erg van kruidenthees, er zijn verschillende mixen die goed zijn voor 's avonds en waar licht werkende plantensoorten in zijn verwerkt. Avondmix, droommix, sterrenmix, kijk goed op de verpakking in de natuurwinkel of ze een "rustgevend" effect hebben. Wat bij mij ook goed helpt zijn oordoppen. Ik heb ze niet nodig voor herrie ofzo, maar ze hebben wel een slaapverwekkend effect op mij, door de stilte en de zachte druk in mijn oor! Alsof het direct op mijn slaaporgaan werkt ofzo.... Wel goeie nemen, die heel zacht zijn! (anders drukt het toch irritant in je oor) De standaardoordoppen bij een drogist zijn te stug. Bij kluswinkels of industriele bedrijven hebben ze soms goeie, hele goedkope gele zachte schuimen-wegwerpdingen. (Je kunt ze ook per doos bestellen op internet, stuur me even een pb als je het merk wilt weten, als het dan bevalt kun je er 400 paar kopen voor 40 ofzo) Vozzie, gefeliciteerd, er werd al naar je gevraagd hier
@vozzie PROFICIAT met jullie dochter! @anna geniet idd maar met volle teugen van de laatste weken @ritje fijn dat er af en toe opvang is.en voor haar is dit toch ook leuk he,zo'n vriendinnetje van dezelfde leeftijd! @sanrob wouw al 32weken(stiekem wou ik ook al zo ver staan.) @nefertary hoe is het met jou?als ik het goed heb zit je nu al op dag 25.en je zegt al een week op voorhand ongiverschijnselen te voelen!hoop van niet! @bente ook voor jou hoop ik een bank vooruit(weg van de wachtbank,en op naar de roze bank!) ikzelf heb de uitslagen van 2e bloedtest! HCG op dag 32 was 102 nu gestegen naar 923 op dag 39! oef oef weer iets meer geruster!