Woei, dit ziet er ook wel leuk uit op m'n banner 8) De tekst 'vandaag kan ik testen' heb ik nog niet eerder gezien doordat ik de vorige keren een dag eerder al de tegenkwam. Toch ga ik vandaag nog niet testen denk ik
Shiela: jammer, maar inderdaad de moed nog niet opgeven. Je hebt en 's avonds getest en te vroeg, dus wie weet. Giegel: wanneer ga je testen? Heb nu vaginale schimmelinfectie en gisteren een creme gehaald. Wel belangrijk dat het weggaat voor de bevalling, anders heeft kleintje kans op spruw. Komt vast door al die broeierige Tena Lady's. Die ben ik zo zat.
Nin0, hoop met je mee dat de schimmelinfectie snel weg is. Smeren maar! Giegel, spannend hoor, maarre ... wel met ochtendurine testen voor het beste resultaat!
Ha ha, mijn ei gaat onderweg nu. Dat is misschien voor ons nog wel het allerbelangrijkste moment. (als we het even eens zijn met de artsen, dat eitjes van mindere kwaliteit vaak voor een MK zorgen) Dus alsjeblieft duim ook voor mij en de anderen die nog op hun EK ei wachten. Giegel, ga je morgen wel testen? Of wacht je tot het weekend? Nino, Kan me voorstellen dat je die TL wel zat bent inmiddels. Gebruik je ze alleen buiten de deur? Het is iets waar ik ook wel een beetje bang om ben tijdens een zwangerschap. Shiela, Sterkte weer met de nieuwe spanning. Wacht je nu tot NOD af? Natas, Hoe gaat het met de ogen van Chris?
Ik ben ook erg benieuwd Giegel wanneer je gaat testen. Weet je het al? Hier nog geen nieuws, ik ben aan het tempen; voor m'n ei 36.6 en na m'n ei 36.8. Erg saai dus. Niet een dag dat het iets omhoog of omlaag gaat. Groet, Shannah
Goede morgen dames, Eindelijk morgen, heb zo raar gedroomd vannacht. Ik dromde dat ik zal snoep te eten en een of andere dametje zat mij uit te lachen, ik werd boos en ging haar slaan. Daarna dromde ik dat ik had getest en het waren twee strepen: duidelijke controle streep en lichte met donkere randjes teststreep. Ik werd wakker met hoofdpijn, en stekjes in mijn borsten. Of mijn ongi komen er aan want ik heb altijd hoofdpijn dag of twee vantevoren, of.....ik durf niet te hopen. Moet nog 5 dagjes wachten. Giegel heb je al nieuws of doe je die test vandaag niet?
Jee, 4x mama voor jouw word het nu ook mega spannend. En wat ik je kan adviseren, test niet eerder, . Sorry, kon het niet laten je te zeggen. Ik weet nu ook zeker dat ik het niemand zal adviseren om met een ovu test voor NOD te testen. Ik heb de eerste keer gewoon enorm geluk gehad. Maar ik ga hard voor je duimen!
Moggel Jammer dat er geen goed nieuws is... Ben gisteravond bij de op 1 na jongste telg van mijn hengst geweest, geweldig beestje, heb genoten
Even wat anders, ik moet het toch even kwijt. We zijn een beetje in shock. Helaas hebben wij deze week een enorm vijverdrama. Wij zijn enorme vijverliefhebbers en hebben 2 vijvers met Koikarpers. In een paar dagen tijd is ons vissenbestand gewoon bijna gehalveerd. Vreselijk gewoon. Het zijn misschien voor sommige mensen 'maar' vissen, maar tja, je bent hobbyist of je bent het niet he? Wij gaven en geven echt om die vissen en hebben er ook altijd veel voor over gehad. Goed voer, een paar mooie grote vijvers, goede afwatering, goede filtering, omheining vanwege het kind, afgenet vanwege reigers, ga zo maar door. En nu ... maandagavond leek er nog niks aan de hand, kwamen ze allemaal nog gewoon eten en dinsdagavond heeft mannetje er zeker 10 grote jongens (50cm en groter) uit kunnen vissen, gisteren weer 2 en nu zie ik er weer 1 liggen. Ik durf gewoon bijna niet meer te kijken bij de vijver, ben bang dat het er toch nog meer zijn. Het zijn allemaal vissen die we heel klein hebben gekocht en zelf hebben opgekweekt tot wat ze nu zijn (en waren). Velen waren handtam en kon je bijna met je handen uit de vijver vissen. We kunnen nu alleen maar afwachten wat er nog over zal blijven. Op zich ben ik best wel redelijk nuchter hoor, hoe leuk ik de vissen ook vind, liever de vissen en andere huisdieren dan m'n kindjes, maar toch ... je weet dat zoiets kan gebeuren, we hebben het 5 jaar geleden ook al een keer gehad, maar het doet wel weer even flink pijn.
@ Inez, is het geen idee het water eens te laten testen? Wij waren laatst bij de Intratuin en dan blijven we altijd hangen bij de vissen. Mijn vriend wil het liefst ook een vijver met Koikarpers we hebben nu een aquarium. Maar daar kwamen ook mensen die het water lieten testen en zij hadden ook een zieke vis bij zich. Die werd helemaal onderzocht etc. Wij weten ook wat die vissen kosten dus kan me voorstellen dat je niet maar zo zegt we kopen ff een nieuwe. Succes met de vissen!
@Inez I; wat was er 5 jaar geleden de oorzaak van? Is dat nu weer aan de orde denk je? Dit is echt wel vreselijk hoor! Wij moesten onze vijver vaarwel zeggen toen we gingen verhuizen. Nu kunnen we hier geen vijver hebben, maar het was het mooiste plekje van de tuin, we zater er vaak........ Ach, ja, mooie herinneringen....... Ik hoop dat jullie de oorzaak snel zullen vinden en er iets aan kunnen doen. Sterkte ermee. Groet, Shannah
@Inez wat erg meid, het zijn dure vissen en ook heel mooi, toen ik huurde had mijn huisbaas er in een vijvertje achteraan, ze zijn prachtig, maar ik ken er niet veel van wel had ik een vriendin en hobby ist en die leek me er veel van te kennen, laten nazien op ziektes, ook water laten testen...zeer dringend wat dat kan heel snel gaan, dus handel als je kan! Hopenlijk hou je er toch nog veel alles liefst! @x4mama ia ia ik hoop dat het even uitblijft, de duiveltes daar, nog 5 daagjes... het weekend gaat het voor velen spannend zijn ik hoop voor jou ook na het weekend...mijn spotiviteit heb je wel in ieder geval. @Giegel, wat ben je nuchter en geduldig, wow doe men hoedje er voor af, laat snel iets weten he als je test en veel geluk meid! Hier ik ben dus stikop blijkbaar, ik heb geslapen tot en met 10 uur en heb nog een suffe kop, het heeft me allemaal wel meer belast dan ik dacht en ben uiteraard geen 20 jaar meer! Ik ga dat tweede deel van verven van het baby kamertje uitstellen tot volgende week en wat meer rusten! Mijn dochter spartelt zich door de laatste weken en vraagt veel aandacht ik doe men best, Ik ben dus heel blij dat het met de baby goed gaat! fijne dag dames niets van Kaat gehoord Molly? en wat een fijn gevoel dat je had bij het zien van dat jong paardje van je hengst, daar mag je best fier op zijn! Hier regen veel regen wateroverlast op de straten.... Liefs Ritje
Inez, ik ben helemaal met Shiela eens, even water laten testen, en nog iets, hebben jullie mss iets nieuw, voer, plantjes, iets anders? Ik had een tijdje geleen ook zoiets meegemakt, maar dan wel met mijn waterschildpadjes. Alles was goed en aardig tot dat we lavasteen hebben gekocht. We hebben hem wel schoon gemakt en al, maar twee dagen later lagen onze schildpadjes met buikjes omhoog, ze waren drie jaar oud. Na het onderzoek bleek dat die lava stenen niet goed waren. We hebben van leverancier van die steen twee nieuwe schildpadjes gekregen, maar het bleef wel moeilijk.
Goede morgen dames, Hier gelukkig nog steeds geen , dus vanmorgen toch maar even met IVF verpleging gebeld. Afspraak voor de volgende week vrijdagmiddag, dan wordt door mijn eigen ferti arts een echo gemaakt, mits er nog geen ongie is. Ze gaan dan het baarmoederslijm nakijken en kijken of er eventueel follikels te zien zijn. Naar aanleiding van de uitslag zal er bekeken worden hoe nu verder. De secretaresse was zo lief, ze gaat voor me duimen, zei ze Ben nu heel bang dat, nu de afspraak voor echo staat, toch nog de doorbreken. Ongiebuikpijn is nu ook weer even aanwezig @ Benthe: hey meisje, denk toch echt dat je te vroeg hebt getest, dus er is zeker nog hoop. Die pregnyl bijwerkingen houden je echt voor de gek. Heel veel sterkte, ik hoop dat de wegblijven en dat de volgende test posi is. @ Ellen: you go girl, klusze! @ Ritje: helemaal goed dat je een mooie echo had. Ik had ook niet anders verwacht hoor. En een leuke dag met je ventje gehad, top! Lekker genoten. Jij hebt lekker uitgeslapen, goedzo, luister goed naar je lichaam wat die nodig heeft. We zijn idd de jongsten niet meer. Hier ook vies weer, word er treurig van. Wij proberen idd hoopvol te blijven, als is dat heel moeilijk. We hangen ergens tussen hoop en vrees. @ Ellen: meisje, gewoon wachten tot NOD en dan opnieuw testen, we gaan er van uit dat ook jij te vroeg hebt getest. Veel succes met je geduld en we gaan ervan uit dat ook jouw volgende test posi is. @ Anna: ja, het was idd een man , hij vond het zonde van het geld, zei hij. Nou ja, alsof wij vrouwen ons druk maken om het geld in zo'n geval. Dat kan alleen een man bedenken En zeker duimen we voor jou voor een EK EI, jij bent toch ook echt aan de beurt nou [-o< @ Kaat: heb je lekker geslapen in je nieuwe bedje? Hoe voel je je verder? @ Giegel: ook bij jou wordt het nu spannend. Heel veel succes met testen, maar niet te vroeg hè.... @ Nin0: heel veel sterkte met die schimmelinfectie. Laten we hopen dat die snel weg is, smeren geblazen @ Shannah: succes met tempen! @ 4x mamma: hopelijk was jouw droom een voorspellende! @ Molly: wat fijn dat je zo genoten hebt van de jongste telg! @ Inez: dat klinkt niet goed, die vijver van je. Mijn ouders hebben ook een grote vijver met koikarpers en steurs (of is het steuren?). Zij hebben vorig jaar ook een ziekte erin gehad en vonden ook iedere dag een aantal dode vissen. Heel triest. En nee, het zijn niet 'maar' vissen. Ze zijn hartstikke lief en heel tam, je kan ze gewoon aaien. Dus kan me voorstellen hoe jij je voelt. Veel sterkte meid!
NOD 03-06 Diaantje (2, 4 en 8 dagen overtijd getest, negatief ) 11-06 Benthe 14-06 Shiela 17-06 4Xmamma 15-06 Diana 26-06 Ellenk 27-07 Sandra1967 03-07 Anna AFSPRAKEN 20-06 Inez gyn 20-06 Moby 20-weken echo 20-06 Diaantje echo (mits de nog niet zijn doorgebroken) 24-06 Kaat combitest echo en bloedprikken 26-06 Anja 20-weken Echo 27-06 Lola VK (16.50 uur) 02-07 Inez gyn 04-07 Kaat verloskundige 14-07 Inez gyn 17-07 Lola Intakegesprek kraamzorg (10.00 uur) Begin augustus: Diaantje start IVF 01-09 Diaantje 1e echo IVF BEVALDATA 03-07 Nin0 06-07 Lientje 28-07 Inez 04-08 Natas 19-08 SM591 (Pien) 20-09 Lola 29-09 Ritje 09-10 Zico 03-11 Moby 11-11 Vozzie 13-11 Anja 17-01 KAAT 26-01 SanRob
Wat sneu Inez. Heb je al op een internetforum voor vissen gekeken. Wij hebben ook sinds een jaartje een (klein) aquarium en ook al te maken gehad met vissensterfte, maar dit waren visjes van een paar euro. Misschien zijn er speciale medicijnen die je in het water kan gooien, of een goedje waarmee je weer een juiste waterbalans kan krijgen. Sterkte ermee en gecondoleerd met de vissen.
Diaantje, nog steeds geen . En wat fijn dat je voor volgende week een afspraak hebt staan. Ben benieuwd wat hier uit komt. Ondertussen blijft het duimen natuurlijk gewoon doorgaan. Balen dat je ouders vorig jaar ook een ziekte in de vijver hebben gehad. Hebben ze nog wel wat vissen overgehouden? (het is trouwens steuren). Molly, fijn dat je even lekker hebt kunnen genieten van 'de jongste'. Shiela, wat leuk dat jullie ook denken aan een koivijver. Erg leuk. Zoals Diaatje al zegt, dit zijn zeer handtamme vissen. En je ziet gewoon dat ze op jou anders reageren dan op bezoek. Heel leuk. In augustus wordt in Arcen in het weekeinde van 18 aug. (vrijdag t/m zondag) wederom een koishow gehouden. Ik kan je echt aanraden om hier eens te gaan kijken. En wanneer je vis gaat kopen, zou ik je liever vijvercentra dan tuincentra als Intra ed aanraden. De tuincentra krijgen wel steeds betere mensen op de juiste plek, maar bij vijvercentra weten ze toch nog steeds veel meer overal van af. Iedereen bedankt voor het meedenken. Over het testen, aangezien wij dezelfde testkits in huis hebben als de tuin- en vijvercentra heeft dit voor ons geen toegevoegde waarde. Wij zoeken de oorzaak in het waarschijnlijk te snel opwarmen van de vijver ivm het warme weer waardoor helaas alle zuurstof uit het water is verdwenen. We hebben 2 vijvers met koi en de vijver die het langste in de zon ligt is de vijver met de problemen (was de vorige keer ook zo). We hebben inmiddels al het water al ververst en daarmee ook gekoeld, extra zuurstof toegevoegd en ondanks dat het zonnetje nu weg is doeken over de vijver gelegd om het zonlicht tegen te houden. Je kunt wel medicijnen toevoegen aan het water (wat we 5 jaar geleden ook hebben gedaan) maar onze ervaring is dat ze ook van die medicijnen niet echt beter worden. Niet alleen alleen de ziektekiemen worden hiermee uitgeroeid, maar ook de goede bacteriën die ze nu juist nodig hebben om te herstellen. En verder is het nu voor ons gewoon wonden likken en weer doorgaan. Maar de eerste jaren geen nieuwe vis meer, want ondanks alles wat nu weg is, blijft er nog genoeg over om plezier van te houden en te genieten en dat ga ik zeker proberen en bij mannetje komt dat ook wel weer. Die wilde de vorige keer ook die vijver al opdoeken, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, de kriebels voor nieuwe vis kwamen toen al snel en die nieuwe vis is eerst in quarantaine gegaan in een speciale grote ton en daarna in de 'gezonde' vijver uitgezet.
@ Ellen: Heb je een prettige wedstijd gehad gisteren? @ Ritje: Jopie, positief nieuws! Fijn dat je een leuk dag hebt gehad. Maar pas op: ook een beetje je rust nemen. @ Anna: Je hebt mensen en varkens en die arts behoorde waarschijnlijk tot de laatste groep! Waar bemoeid die man zich mee zeg. @ Giegel: geduld is een schone zaak, maar wel enorm lastig om op te brengen soms. Knap dat dat jij het kunt hoor. @ Nin0: niet fijn zo'n schimmelinfectie, hopen dat het snel over is! @ Shannah: succes met tempen! Het kan niet altijd spannend zijn toch? @ 4x mamma: Als je zwanger bent dat droom je toch meestal meer (oké ik niet, maar je hoort het wel vaak) @ Molly: Wassie lief? foto's? @ Inez: Het klinkt als een schimmelinfectie (vb stip), dan hoef je nog niets aan de buitenkant te zien. je kunt via je dierenarts één van de vissen laten opsturen voor sectie, dan kom je er meestal wel achter was het is. Is wel belangrijk om te weten nu het zo snel gaat en de sterfte zo hoog is. Hoe het hier is kan ik in het kort omschrijven: same shit, different day! meiden, fijne dag, Kaat