MaMa2x; dank je wel, ga ik ff bij VGZ loeren. KAATJE: hoop niet dat het al ah indalen is, vlgs mij is dat veueul te vroeg. Hoewel Robert vanavond zei; "ik weet niet of jij het nog wel 7 weken zo kunt voldouden". Ik strompel nl nogal ah eind vd dag.En kom bijna niet vooruit; last van mn buik en rug en mn schaambeen.Dus iets vroeger komen mag wel. BETERSCHAP. Bah al die zieke mensen en kinderen.
Hallo dames Ik heb gister van mijn moeder een aantal jurkjes en schoentjes gekregen die ik zelf aan heb gehad als baby....zo schattig! Ik heb fotootjes geplaatst! Fijne avond nog!
Coto, lief hoor, die kleertjes. Gaat jouw meisje ze ook nog aankrijgen? SanRob, ik ben verzekerd bij VGZ. Daar wordt wanneer je het Gezin en Zeker pakket hebt alles volledig vergoed, ik dacht ook een poliklinische bevalling. Ik vond het zelf met Alyssa ook moeilijk om in te schatten welke maatjes ik nodig zou hebben met haar. Ik had 4 pakjes 50, 4 pakjes 56 en de rest groter. Omdat zij erg klein was hebben we bijna een maand gedaan met de pakjes maat 50 en met 4 maanden paste ze nog in maat 56. (Yelina volgt haar voorbeeld heel goed). Maar inderdaad, kleertjes in grotere of kleinere maatjes zijn zo bijgekocht. En je zult waarschijnlijk ook nog wel het nodige aan kleding krijgen. Enne, natuurlijk ben je van harte welkom om een keertje te komen shoppen. MaMa2x, altijd leuk om te zien, wanneer de kindjes zo genieten van pakjesavond. Zico, nog een maand verlof. Heerlijk meid, geniet maar van die laatste maand. Succes met de nacontrole volgende week. Lola, ik vind die elastieken ook heel fijn. Daardoor kun je vaak lekker lang met de kleertjes doen.
INEZ: ik vind VGZ wel erg duur. En mijn bevalling in het ziekenhuis word zowieso vergoed omdat ik een medische indicatie heb.Lastig lastig.
Nou, ik ben er denk ik wel achter wat de kip is en wat het ei : van een pruttelende koffiepot is Danique verandert in een overlopend melkkannetje Het overgeven wordt erger, gisteravond en vannacht was het weer net zo erg als toen ze de buikgriep had. Alle voedingen kwamen er in delen uit, ik bleef verschonen (en moest dus blijven sjorren aan 't arme kind, ah gosh). Heb haar vanmorgen vroeg weer dat drankje tegen misselijkheid gegeven. Dat lijkt wat te helpen, de voeding van vanmorgen is er op wat mondjes melk terug geven na in blijven zitten. Maar je ziet dat de melk haar soms hoog zit, en ze heeft weer 38gr. verhoging. En ik heb al bijna een week geen poepluier meer gezien op 2x een veegje na. Een week, en dat voor een baby die normaliter minimaal 2x per dag een poepluier had. Als dit zo doorgaat zit ik morgen weer bij de HA. Met mij gaat het weer een stukkie beter, nog niet helemaal maar ik begin er te komen. En dat is maar goed ook met een overal overheen spugende Danique en een zieke Chris. Jawel, nu is Chris ziek en ligt op bed met koorts en de hele rataplan. Coto, pas op het moment dat ik Danique in m'n armen had wist hoe het was om je eigen baby vast te houden. Dat is van tevoren idd niet te bevatten. Wat een schattige kleertjes! Veronika, dat je verhalen over spugende babies, doorwaakte nachten en melkfabriekjes langs je heen laat gaan lijkt me logisch, dat deed ik ook. Ik kon me er ook weinig bij voorstellen. Als je nog nooit een kindje hebt gehad is het allemaal nogal abstract. Hoe vaak ik b.v. niet in een winkel heb gestaan en een keuze moest maken over een baby-aankoop maar dan dacht "weet ik veel, hoe moet ik nou kiezen!". Maar zeg maar tegen je vriend dat het klopt dat 't soms zwaar is...... maar ik zou absoluut niet anders meer willen en Chris ook niet. Je krijgt er zo veel voor terug, je bent dan zo dol op je kindje. Je doet het gewoon, soms gapend en een beetje klagen mag, maar je doet het gewoon. Inez vandaag weer aan de Sinterklaas, wat worden ze lekker verwend. Veel plezier. SanRob, ik zou er meer bijhalen in kleinere maten. Het hangt er tuurlijk een beetje vanaf of je een klein of groot kindje verwacht (en hoe groot jullie zelf zijn), maar het lijkt me stug dat je bevalt van een baby van 60 cm Als ze je kindje niet te klein schatten, dan is maat 50 waarschijnlijk niet nodig. Maar 56 toch echt wel denk ik. Danique was bij geboorte 52 centimeter en ze heeft een week of 6 lang maat 50 of 50/56 gedragen. Ze draagt nu pas sinds kort 62. Nou is zij geen hele flinkerd hoor. Mocht je een 'spugertje' krijgen of eentje die goed spuitluiers kan produceren, dan heb je ook meerdere setjes per dag nodig. Over Kraamzorg : bij mij is alles vergoed, ik zit bij CZ. Kaat beterschap, en ook bij Mama2x in de ziekenboeg! Zico, wat een poepie.
Niet zoveel tijd en fut om alles te lezen maarrrrr: Nefertary wat superrrrrr! Van harte GEFELICIZWANGEEEERRRR!!! Liefs, Daantje
Hoi allemaal! Ik kom ook weer eens even langswaaien , ik hou het hier allemaal niet bij,het gaat zo snel! Maar ik lees dat er wel zwangeren bij zijn . Dat geeft hoop! Ik heb gisteren en vandaag positieve ovulatietesten, maar het verwarrende is dat ik bijna geen slijm meer heb... Toch zijn we aan het klussen geslagen, maar omdat ik vandaag toch weer een pos test heb, komen de twijfels of we vanavond weer moeten gaan klussen... Gisteren en vrijdag ook geklust. Ik denk dat ei maandag of dinsdag komt, ik wil geen kans missen dit x. Heeft iemand van jullie ook weleens meerdere dagen achter elkaar geklust en is dit wijsheid? Groetjes, mex
Mexicang ze zeggen dat om de dag klussen beter is maar ik zelf denk vaak dat elke dag na een positieve test beter is ....of ben ik nu abuus? Het duurt 12 tot 48 uur voor dat je ei daad werkelijk springt dus... Iemand anders een tip hoe verder als je een positieve test hebt?
Hey mama2x Ik denk zelf ook dat om de dag beter is voor het zaad,maar als ik een positieve test heb en dus dat het ei eraan komt, dan wil ik geen kans missen! Ik weet dat zaad langer kan leven,maar wie geeft mij de garantie dat de zwemmers van mijn man het langer dan 24u volhouden? Want als dat niet zo is, dan redden ze het net niet en als we om de dag klussen en het ei springt net op de dag dat er niet geklust wordt.... Wij hebben tot nu toe de rondes om de dag geklust,maar dat heeft nog niet het gewenste resultaat gegeven. Dus vandaar iedere dag! Ik hou op FF ook mijn temperatuur bij, maar dat doe ik net, dus dat is nog even afwachten. Maar...ik hoop dat we het dit x goed doen!
Ik denk niet dat we goed geklust hebben man lief is ook ziek dus wil niet echt vanavond nog een keer dunnetjes over doen Volgens ff heb je, als je je eisprong hebt, ook wel een goede kans op bevruchting of lees ik dat verkeerd? nou ja ik zie wel .....we gaan door tot maart (zoals de meeste hier weten)maar misschien nog wel langer als ik mijn mannnetje moet geloven. Hij zei we plakken er desnoods nog en maand of wat aan vast, want hij wil dolgraag nog een kleine.
hmm nog steeds allemaal zieken hier. vooral voor de kleintjes zo zielig, daar komt het dubbel zo hard aan. hopelijk zijn jullie snel allemaal uit de lappenmand Wat mij betreft denk ik dat het toch einde oefening is. Gisteren merkte ik dat de kwaaltjes die ik toch al had sterk waren afgenomen, en de buikpijn nam alleen maar toe. Heb dus vanmorgen weer een testje gedaan en toen was het wel duidelijk. slechts een supervage streep te zien. Denk dus dat het wachten op die ellendige is
Ah Nefertary, wat een rot nieuws...... ik blijf voor je duimen hoor! Mexicang, het kan dat je ovutest meerdere dagen achter elkaar positief aangeeft. Dan heb je een lange LH-piek, heb ik ook een keertje gehad. Maar lang of kort maakt niet uit voor je eisprong, die komt zo'n 24 uur na de start van die LH-piek. Ik testte 2x per dag dus wist zo goed wanneer die start was. Als je al dágen voorafgaand aan je eisprong elke dag zou klussen, dat lijkt me niet zo goed voor de zaadkwaliteit. Maar wij gingen ook klussen op de dag van de ovutest én de dag daarna van de eisprong. Volgens statistieken is de dag van de ovutest, dus de dag voor eisprong, de meest vruchtbare. De dag van de eisprong is dan nooit geschoten is altijd mis vind ik. Met positief bedoel je ook echt dat de teststreep net zo donker of donkerder is dan de controlestreep? Als je gister dan je 1ste posi test had is je eisprong vandaag, en niet maandag of dinsdag zoals je zegt.
Joepie, de sint is weer in spanje. Het was gezellig, spannend en de moeite waard, maar toch ook wel heel DRUK. En nu op naar de kerst. 2 weken, dan 2 weken vakantie en door naar mijn verlof en de komst van ONS kindje! Ik heb nu gelukkig 2 dagen extra verplichte ADV en die komen heel goed uit want ik heb al 3 dagen buikkrampen en diarree. Ik zou me anders toch ook ziek moeten melden. Nog een geluk dat ik 5 december niet de hele dag op de wc zat. Inez, wat naar voor Yelina dat volle flessen er weer uitkomen. Ook voor jullie dat je weer terug moet naar een flexje extra. Je showroom is wel erg mooi! Ik vind het jammer dat we nog niet weten of het een jongetje of een meisje wordt. Ik wil daarom nog niet te veel kopen. Maar geduld is een schone zaak en er hangt genoeg he! Natas, voor de voedingen die eruit komen. Hetzelfde als voor Inez, wat naar en sterkte ermee. Ik hoop toch dat het snel ophoudt. Het hoesten kan natuurlijk ook wel het overgeven veroorzaken. Wat heerlijke verhalen over jullie kleintjes. Maakt dat ik nog meer uitkijk naar straks. En ik begrijp dat jij de nieuwe showroom al bekeken hebt? Met Danique en Yelina erbij zeker? Heb je nog wat over gelaten in de winkel? Natas en Nino, Ik ben ook heel erg benieuwd hoe mijn werkgever tegenover borstvoeding en kolven gaat staan. Ik heb zo'n idee dat ik misschien geen groep krijg volgend jaar. Ik kan het beamen hoor. Eerst tel je dagen en zelfs uren totaan een echo.En dan opeens besef je dat die 12 weken grens al weer ver achter je ligt. En ik zie ook al dat je het lef hebt om je op de lijst te plaatsen. Goed zo! Heb er vertrouwen in. 4xmama, Wat een teleurstelling. Lukt het zwanger worden je eindelijk, dan krijg je dit. Die rotleeftijd van ons ook! Je houdt er rekening mee, maar toch doet het pijn. Je innerlijke stemmetje had dus ook gelijk. Lola, bedankt voor de Tip, ik zat me vanmorgen nog af te vragen of ik dat blad niet al een keer gemist had. Ik heb het gekregen na mijn miskraam en legde ze eerst appart. Misschien sta ik nu niet meer in het systeem!? Ondanks contact van mijn kant. Sanrob, Heb je eerst nog vakantie voor je verlof dan? Ik begin ook af en toe al te waggelen hoor! Zeker als ik een harde buik of darmkramp heb Mexicang, Een Australisch onderzoek heeft juist weer gezegd dat voor een man met een gezonde zaadproductie iedere dag vrijen het beste resultaat geeft. Nou weten jullie dat geloof ik ook niet. Maar dan er maar voor uit gaan dat het zo is. Wij hebben de beste resultaten (dubbele streepjes op de testen) gehaald bij een paar dagen ervoor om de dag en dan dagelijks vrijen rond de eisprong. Maar nooit meer dan 3 dagen achter elkaar hoor! Anders wordt het zo'n uitputtingsslag. Ik temperatuurde, dus wanneer die omhoog ging vertrouwde ik er ook op dat we konden stoppen met 'moeten'. Succes ermee!
Nefartary, Lees je berichtje pas na het posten van het mijne. Rot zeg! Maar nog niet alle hoop is verloren, buikkramp kan erbij horen. Maar aan de andere kant ken je zelf je eigen lichaam waarschijnlijk het beste en voel jjij HOE de krampen zijn. Toch duim ik nog even door!
Doe je kalm aan Anna? Ja ik ben een keertje bij Inez langs geweest. En ja hoor, er hangt meer dan zat daar in de showroom Je werkgever is verplicht om je in de gelegenheid te stellen je kindje te voeden of te kolven. Daar staat maximaal 1/4de deel van je werktijd voor. Wat zou je kunnen doen als je geen groep krijgt? Hulp- en invaljuf op andere groepen of zo?
Ik kom nefertary even veel sterkte wensen in deze onzekere tijd! Maar die buikkrampen kunnen er ook bij horen hoor! Ik dacht ook echt dat ik ongi zou worden maar nee hoor! Nou sterkte dus "KNUF"!
Nefertary, bah, hoop niet dat het doorzet. Maar een hele vage streep is wel een beetje eng ja. Kan het ook liggen aan erg verdunde plas (veel gedronken)? Zet m op in elk geval. Vanochtend beetje gevoelige (.)(.). Tja, het is bijna tijd voor een eerste testje he, dus beginnen de fopklachtjes hier We hebben toch best goed geklust dit keer, dus als alles goed met ons is (geen idee) zouden we toch wel een klein kansje moeten maken vind ik 8)
Veronika, Sterkte met niet op je nagels bijten en ga op je handen zitten als je al wilt tesen want het is nog erg vroeg. Natas, Ik zou eventueel kinderen buiten de klas kunnen helpen, of anders invaljuf kunnen worden. Zit ik niet echt op te wachten, maar ja! Voor een jaartje kan het best te doen zijn. Kan natuurlijk ook nog een andere school gaan zoeken als het me niet bevalt.