Hoi meiden! Ik dacht; ik kom weer even langs waaien, ben zo lang niet geweest! Ik heb het ook enorm druk gehad: zat vorige week 5 dagen in Turkije (beetje jammer dat toen net mn ei was en we die dus niet konden benutten bij mijn schoonouders in het logeerkamertje...) en toen ik terug kwam moest ik gelijk aan het werk! Ik had me voorgenomen om alles bij te lezen, maar tot overmaat van ramp ben ik hartstikke ziek, dus ik kan het gewoon niet opbrengen, sorry... Maar ik hoop dat alles goed met jullie gaat en dat jullie me niet vergeten zijn en ik nog mee mag doen...
Hai Bebek Welkom terug. Jammer van je ei zeg, helemaal niets kunnen klussen? EDIT: o ja en beterschap natuurlijk
Neej, helemaal niet kunnen klussen...is allemaal wat anders in Turkse cultuur; het was al heel wat dat we op 1 kamer mochten slapen, maar dan niet in hetzelfde bed....En dan met een schoonmoeder die bij iedere geluidje even komt kloppen en kijken of alles wel goed gaat, is niet echt uitnodigend om ei te benutten! Ik hou mezelf voor dat ik geen haast heb, maar ik wil zo graag...! Dank je wel voor je beterschapswens, ik hoop ook dat het snel over is, voel me knap beroerd nu en manlief werkt dus ik moet met de hond uit....ga nu eerst maar lekker in bad denk ik!
Anna, je eigen groep hebben lijkt me een stuk leuker. Maar idd, voor je eigen kindje heb je dat wel over
Hoi! @ Natas1 Ja, die test van gisteren was net zo donker, misschien nog wel iets donkerder. Gisteren had ik om 14.15u ook echt de eerste positieve test, want de dag ervoor had ik namelijk nog een heel licht streepje. De test van vandaag hangt erom, die is bijna gelijk of iets lichter dan die van gisteren. We hebben niet al dagen van tevoren iedere dag geklust, een paar dagen voor deze test een keer en nu zijn we actiever. De vorige ronde had ik ook meerdere positieve testen achter elkaar (3) op 6 en 7 nov. Ik test ook 2x op een dag. Ik deed dat 1x,maar ik vind 2x toch een beter idee geven. Ik zal manlief alvast melden dat hij vanavond weer mag Dank je wel! X mex
ANNNA: ik had 1 week extra genomen(hoef dan alleen maar de maandag voor kerst vrij te nemen); dan zou ik 5 weken voor de tijd verlof hebben. Maar omdat mijn collega dus zie is, kan het zijn dat ik die toch een dag ga werken en dus gewoon 4 wkn voor de tijd verlof heb. NEFARTY: ik blijf voor je duimen! MEXICAN: KLUSZE!
NOD 09-12 Benthe 12-12 Veronika 14-12 Ellenk 17-12 Bebek/Carola 21-12 Mama2X 23-12 Mexicang 28-12 Giegel AFSPRAKEN 08-12-2008: VK (Annna?) 09-12-2008: Giegel - HSG bij gynaecoloog 16-12-2008: Miss Daantje - controle gynaecoloog 16-12-2008: Benthe - gesprek gynaecoloog over IUI 16-12-2008: Ollebolleke - afspraak gynaecoloog 22-12-2008: Giegel - uitslag HSG bij gynaecoloog 30-12-2008: Miss Daantje - 20weken-echo! 30-12-2008: Shiela - controle verloskundige 02-01-2009: Shiela - 20weken - echo BEVALDATA 26-01-2009 SanRob 12-03-2009 Anna 05-04-2009 Coto 05-05-2009 Kaat 09-05-2009 Miss Daantje 22-05-2009 Shiela 08-06-2009 Limmeke 02-08-2009 Ollebolleke 14-08-2009 nefertary BEVALLEN 29-06-2008 Nin0 - zoon Jules 20-07-2008 Lientje - dochter Danique 29-07-2008 Inez - dochter Yelina 03-08-2008 Natas - dochter Danique 13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie 24-09-2008 Zico - dochter Sterre 26-09-2008 Ritje - dochter Silke 07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn 18-11-2008 Vozzy - dochter Laura 25-11-2008 Anja - zoon Jaron Alsjeblieft Carola. en beterschap he! Iedereen bedankt voor de steunbetuigingen en de duimen. Maar het ziet er gewoon niet goed uit. Alles is te relativeren, de buikpijn en zo kan allemaal, maar die test is gewoon 'very bad news'. Ik weet niet of iemand anders eens zoiets met een test heeft gehad, en dat het later toch in orde bleek met de zwangerschap...? Ga er op dit moment van uit dat het echt niet goed zit, helaas
Volgens mij had Miss Daantje dat, maar wel iets verderop in de zwangerschap geloof ik. En ze is nu nog steeds zwanger (van een tweeling dus!). Maar zo rondom NOD is het misschien toch wel wat spannender, zo'n licht streepje. Meid ik weet het ook niet, je zult het toch nog even moeten aanzien....
Ik heb in de beginperiode ook nog ongipijnen gehad dat ik dacht het zit er neffe deze keer. Maar ons blijvertje is nu 2 maandjes oud, we hebben er ook 17 maanden over gedaan en 1 mk op net geen 12 weken erbij gehad. geef je hoop niet op. Heb je met zelfde merk getest en om de 2 dagen gaat HCG hoger.
Tijdens bezoekje van mijn ouders 'stiekem' nog even een ovutest gedaan en deze is toch echt een stuk minder dan die van gisteren en vanmorgen/vanmiddag! Kortom, we 'moeten' echt even aan de klus vandaag omdat of mijn ei net geweest is, of morgen komt. Ik verwacht nu niet meer dat mijn ei dinsdag komt. Als ik morgen mijn ei heb, dan is het op wederom op dag 16, exact dezelfde cyclusdag als de vorige ronde. Maar dan weet ik ook meteen zeker dat het de ronde ervoor dus echt mis is gegaan... Fijne avond! Groetjes, mex
Ik heb een vraagje... Met die ovulatie-testen, word het dan geen "verplicht nummertje"? Ik ben er wat huiverig voor, omdat de druk dan zo groot word. Ik probeer (let wel, probeer) nu zo ontspannen mogelijk mijn cyclus door te komen, omdat het in eerste instantie leuk moet zijn om een kindje te maken. Althans, proberen te maken Ik ben zo bang dat ik redelijk geobsedeerd door het leven ga, als ik daar aan begin. Ik vind het net zoiets als dit forum..Ik vind het echt heerlijk om alle verhalen te lezen, maar als ik lees dat iemand (en nu verzin ik maar iets) pijn in zijn grote teen had en toen zwanger bleek te zijn...dan denk ik: maar ik heb ook pijn aan mijn grote teen! Voorbeeld: Vandaag heb ik in eens wat meer wittige afscheiding, had ik vorige rondes niet. En hoe ik het ook probeer niet te doen, ik denk dan meteen: ik heb ergens gelezen dat veel afscheiding een zwangerschapssymptoom kan zijn. Ik word zo echt gek van mezelf. En ik ben dus bang dat het met die ovulatietesten nog erger word. Ik denk dat ik er meer beter mee kan wachten. Mocht ik nu met 6-7 rondes nog niet zwanger zijn kan het altijd nog. Toch? Of stel ik me aan?
Met ovutesten kan je wel beter je ei gebruiken dan zonder. Maar als het gewoon niet wil lukken zal dit ook niets verbeteren. Ik heb ze 17 maanden gebruikt en ook tijdens de kuur van clomid en pregnyl, zo kon ik de eitjes tenvolle benutten en tijdens de controle wist ik dat de ovutesten gelijk hadden want ze gaven ze exact aan
@ Liesben, Ik vind er wel een kern van waarheid inzitten wat je zegt. Ik gebruik vanaf de eerste ronde de ovutesten en ik vind het soms wel een verplichting. Wat ik nu wel merk is dat als mijn vruchtbaar slijm er is, ik meer zin heb om te vrijen dan nu ik positieve testen heb. De test van vanavond was minder,dus vanavond maken we wel gebruik van de 'situatie',maar ik had van de week wel zoiets van "ja, het moet wel leuk blijven!" Ik herken veel van wat je schrijft, sinds wij begonnen zijn, lees ik ook veel op internet en zit ik op fora. Maar ik weet heel goed, dat ik mezelf er echt knettergek mee maak en dat is na mijn eisprong nog een keer erger dan ervoor. Want ja, dan ga ik letten op allerlei dingen die met eventueel zwanger zijn te maken hebben. Maar uiteindelijk ben ik niet de rest, bij niemand verloopt 't hetzelfde. Vorige ronde maakte ik mezelf zo gek dat ik er voortdurend zwangerschapstesten tegenaan gooide Die heb ik nu dus ook niet meer in huis! Ovutesten zijn wel handig om je ei op te sporen. Ik weet veel van mijn lijf, maar eenmaal ermee bezig, haal ik alles door elkaar.
@ Nefertary: jeetje meid.... Ik blijf toch heel hard voor je duimen hoor! Veel sterkte! @ alle zieken: veel sterkte allemaal! Wij hebben ondertussen een erg gezellige Sinterklaas-avond gehad bij mijn broer. Een prachtige surprise gehad in de vorm van een bruidstaart van spekjes, echt heel erg mooi! Zo jammer dat hij helemaal stuk moest! De spekjes heb ik vervolgens maar meegenomen naar de scouting en daar waren de spekjes hartstikke welkom! hihi Vandaag was het zo'n prachtig weer dat we lekker een heel eind zijn gaan wandelen! Het was echt super! Ik ben mezelf bewust aan het bezighouden hoor, ik vind de tijd op het wachtbankje altijd zo'n drama! Tsja... over dat wachtbankje! Ik heb echt nul symptomen, echt helemaal niks! Zelfs geen buikpijn dat mijn NOD eraan zit te komen maar misschien is de onregelmatigheid weer om de hoek komen kijken! Ik wacht maar rustig af en probeer pas ergens in de loop van de komende week te gaan testen. Nou ja, ik voel me niks zwanger dus er zullen vast geen twee streepjes gaan verschijnen. Maar goed, zolang de NOD er nog niet is heb ik nog moed! Gr. Benthe
Benthe, om de burger toch een beetje moed te geven. Ik was er ook van overtuigd een neg. test te gaan zien. Omdat ik totaal nergens last van had etc en toen was het dus een mega pos. test.
Goedemorgen allemaal! Benthe, mijn duimpjes draaien toch voor je hoor! [-o< Veronika, mijn duimen zijn natuurlijk ook voor jou beschikbaar meis! Ik hoop het zo joh! [-o< Nefertary, ik had eigenlijk altijd wel 2 duidelijke strepen maar de 1e was echt zó gigantisch duidelijk en dik (zie album) dat ik een beetje ging twijfelen bij de 2e en 3e (heb er geloof ik 7 in totaal gedaan inclusief die van Moeders voor Moeders die ook weer heel dik was). Vind het dus moeilijk te beoordelen als ik jouw berichtje lees. Ik heb wel gemerkt dat die van het Kruidvat elke keer veel lichter waren dan die van Matcare (zie deze pagina). Ik hou mijn duimpjes toch nog draaiende hoor ! Succes meis! Shiela, ik heb je mailtje ontvangen (Miss Ongeduld, net als ik ) maar moet even de tijd en energie vinden om terug te mailen. Anna, veel succes vandaag bij de verloskundige meis! Met mij gaat het wel goed, mijn buik groeit echt als kool, niet normaal meer (zie album)! Liefs, Daantje