@Daantje, mijn vriendin gebruikte Activa. Duurde een paar dagen en toen ging het al wat beter met haar stoelgang. Ze was er errug blij mee igg.
@SanRob: Mijn ervaring is dat een kindje (van gemiddelde lengte) best lang doet met broekjes in maat 56. Truitjes worden over het algemeen wat sneller te klein. Zo draagt Emma nu maat 62 in haar shirtjes, maar passen de broekjes in maat 56 nog prima. Emma was overigens al in week 33 ingedaald... @Coto: Wat lief die 'ouderwetse' babykleertjes... @Natas: Wat een lieve banner heb je! Zelf gemaakt...? Wat zielig dat Danique nog steeds (en wéér...) zo ziek is. Ze krijgt een dikke knuffel van Emma! Ik lees verderop gelukkig dat het alweer wat beter gaat en dat de eerste poepluier weer is verschoond... @Maexicang: Wij klusten meestal om de andere dag (zoals ook werd aangeraden in het ziekenhuis). Maar toevallig hebben we in de maand dat ik zwanger raakte van Emma twee dagen achter elkaar geklust. De uitslag van de ovulatietest was toen een beetje twijfelachtig... @Nefertary: Ach meid, wat ontzettend sneu voor je! Dikke knuf van mij... @Inez: Hoe gaat het nu met Yelina? @Bebek: Beterschap! @Liesben: Met ovulatietesten wordt 'het' inderdaad wel een verplicht nummertje. Ik ben die testen in eerste instantie gaan gebruiken, omdat ik graag inzicht in mijn cyclus wilde hebben (voor ik zwanger raakte van Jasmijn was die namelijk super onregelmatig...), maar wij konden het ook niet over ons hart verkrijgen om geen 'gebruik van de gelegenheid' te maken op de momenten dat de test positief was. Achteraf maar goed ook, want zo raakte ik deze keer zwanger terwijl we er nog niet zo sterk mee bezig waren. Voor de duidelijkheid: ik stopte in januari 2001 met de pil en in december 2006 werd Jasmijn geboren... @Ellybelly: Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! @Annna: Met 26 weken indalen is inderdaad wel heel erg vroeg. Zelf vond ik dat het zowel voor- als nadelen heeft als je kindje ingedaald is. Het grote voordeel is dat je weer wat meer ruimte rond je maag en longen krijgt. Maar omdat jij 'pas' 26 weken bent, had je waarschijnlijk nog niet zo'n last van benauwdheid, een vol gevoel en last van je maag. Het nadeel vond ik de toenemende druk op de blaas... @Limmeke: Super uitslag van de combinatietest hoor ! @Zico: Wat erg dat je zoontje zo gepest wordt op school. Als moeder moet je hart breken als je daar achter komt. Moeilijk dilemma. Kies je voor de leukste school of kies je voor de zekerheid. Hoe groot is de kans dat op de leukste school de 2 plaatsen die er zijn worden ingenomen door 'zakkers'? @Miss Daantje: Ik heb Roosvicee Laxo altijd 'gewoon' bij de supermarkt gehaald, maar de apotheek verkoopt het ook... @Ritje: Leuke kerstkaart ! Ik ben (ook) in PSP bezig met het maken van een (digitale) kerstkaart... Ik heb eigenlijk niet veel bijzonders te melden. Emma is al dágen werkelijk het zonnetje in huis en de oudste is ook een schatje. Het enige probleem waar wij momenteel mee wordtelen is dat Jasmijn sinds een aantal weken niet meer naar het kinderdagverblijf wil. Ze huilt niet alleen bij het afscheid (deed ze eerder overigens nooit...), maar vaak de hele ochtend. Zelf denk ik dat ze in de gaten heeft dat Emma wel gezellig bij mama mag blijven en zij niet...
@ Zico: Ik hoop toch echt dat het gaat werken en jullie zoon naar de school kan gaan waar hij het liefste heenwil... Ik duim voor jullie! @ Ritje: wat een lieve kerstfoto! Ik kom al helemaal in de stemming! @ Daantje: arme jij! Ik help je hopen dat iemand de gouden tip voor je heeft! @ Bebek: ik ben ook altijd errrrg gespitst op alles wat ik maar kan voelen in mijn eigen lijf... Ook al weet je dat de kans niet groot is, maar zou toch maar eens toevallig.... @ Ellybelly: proficiat! Ondertussen is hier in geen velden of wegen een NOD te bekennen. Geen enkel krampje, buikpijntje of weet ik wat te vinden! Vanmorgen wel al getest (zat op hete kolen)... Helaas, erg blanco! Ik ga er dus eigenlijk vanuit dat het niet gelukt is. Het zou ook wel heel bijzonder zijn dat het niet wil lukken met alle toeters en bellen bij de gyn en wel zo ineens spontaan...? Ik hoop nu dat de NOD dan maar snel doorzet. Gr. Benthe
He Benthe, Zag je banner en bedacht me dat je al een tijdje stilletjes was over zwangerschaps/ongiklachtjes en hoopte dat je ons vanuit stilte zou verrassen met fantastisch nieuws. Maar Helaas het lijkt er niet op. Maar dit soort wonderen kunnen wel hoor meissie. Hoop dat het volgend jaar jouw beurt is. Bebek en Giegel, Duim ook voor jullie! Ollekebolleke, Ik zou zeker proberen de 12 weken af te wachten voor de kinderen erbij te betrekken. Het is voor kleintjes nog zo moeilijk, zeker als het vaker achter elkaar zou kunnen gebeuren. Natas, Ben benieuwd of de tip van Inez zou kunnen werken voor je. Heb vanmorgen lekker een massage (shiatsu) gehad, was heerlijk lekker op zo'n grauwe dag. Ik zou eigenlijk met mijn moeder kerststukken gaan maken. Doen we al jaren en maken ware prachtwerken. Gelukkig was mijn moeder zo slim om het af te zeggen, na mijn kwakkelweekend. (gaan het wel doen dit weekend hoor!) Ik baal er ook heel erg van dat ik ondanks de signalen, ik toch andere mensen nodig heb om me te overtuigen dat ik het rustiger aan moet doen. Naar perfectionistisch trekje van me. Helemaal niet handig bij moederschap. Maar goed, erkennen is de eerste stap. Vannacht hebben we alletwee trouwens belabberd geslapen, vriend is verkouden en bleef maar doorhoesten, waardoor ik ook weer wakker bleef en onrustig lag te denken aan van alles, wat nog moet voor mijn werk en aan dit kleintje en de zwangerschap. Mijn 4 dagen vrij leek me zo ontzettend lang, maar het is nu al weer bijna over en heb weinig gedaan wat ik had willen doen.
Hai Anna, dat is jammer, vrij gehad maar niet echt uitgerust Kan me wel voorstellen dat je bij vrije dagen juist tijd hebt om je in je hoofd druk te maken. Benthe, balen zo'n witte test! Had er vandaag ook alweer een (ja te vroeg, maar ben toch nieuwsgierig! ), wel weer met zo'n stom indrooglijntje overigens. Jij weet ook niet precies hoe lang je cyclus is he, dat is helemaal frustrerend lijkt me, sterkte meid *knuffel*. Alle zieken: beterschap! O ja, heb zojuist gehoord dat ik een tweede baan-aanbod heb, als het goed is Dat is heel fijn! Ik moet nog praten over de details.
Veronika, Hou nog een beetje hoop hoor! Was jij nou van de Sensitest? Daar heb ik nl echt nog nooit een indrooglijntje op gehad. Hoop dat we over een paar dagen goed nieuws van je krijgen!
Ja klopt, sensitest. Nou ja, ik had twee rondes geleden ook vage streepjes en toch ongi! maar ja ik had ook andere klachtjes en werd eerder ongi dan verwacht. Heb zelf wel idee dat er toen "iets was". Dus misschien bestaan ze niet, die indrooglijntjes... Afijn, ik ga me proberen in te houden met testen, maar ik hou jullie uiteraard op de hoogte.
Dank allen voor de complimentjes over mijn buik en de adviezen over laxeermiddelen! Ik heb bij alle supermarkten gekeken hier maar geen laxo helaas! Maar bij het 30+ hadden ze idd al gezegd dat het ook bij de apotheek verkrijgbaar is, dus op naar de apo... Veronika: [-o< Benthe: [-o< Giegel: [-o< Bebek, beterschap meis en: [-o< Liefs, Daantje
@Zico : Jee wat een rot verhaal over dat pesten zeg! Dat men dat nou toch nog steeds laate gebeuren op die scholen! Een hele nieuwe start lijkt inderdaad het beste...sterkte ermee @alle dames op het wachtbankje : SUCCES! Vandaag bij de VK geweest en weer goedgekeurd! Baarmoeder op goede hoogte, hartje gehoord (Smelt) en bloeddruk 70 120 dus erg goed allemaal. En die hoofdpijn...tja kan door zwangerschap helaas gewoon komen. Mag paracetamol....afijn vandaag ook weer onwijze hoofdpijn, dus weer vroeg slapen vandaag. Ik moest goed naar mijn lichaam luisteren.... Ik heb wel toestemming van mijn baas om 5 weken vrij te zijn na mijn zwangerschapverlof....jippie....Ik ga volledige ouderschapsverlof opnemen en de rest vakantie dagen. Ik ga mijn spaarloon gebruiken om ouderschapsverlof te financieren dus geen pijn en ook nog vrije dagen over...helemaal goed dus! Doei allemaal fijne avond....
NOD 09-12 Benthe 12-12 Veronika 14-12 Ellenk 17-12 Bebek/Carola 21-12 Mama2X 23-12 Mexicang 26-12 Giegel AFSPRAKEN 08-12-2008: VK (Annna?) 16-12-2008: Miss Daantje - controle gynaecoloog 16-12-2008: Benthe - gesprek gynaecoloog over IUI 16-12-2008: Ollebolleke - afspraak gynaecoloog 30-12-2008: Miss Daantje - 20weken-echo! 30-12-2008: Shiela - controle verloskundige 02-01-2009: Shiela - 20weken - echo BEVALDATA 26-01-2009 SanRob 12-03-2009 Anna 05-04-2009 Coto 05-05-2009 Kaat 09-05-2009 Miss Daantje 22-05-2009 Shiela 08-06-2009 Limmeke 02-08-2009 Ollebolleke BEVALLEN 29-06-2008 Nin0 - zoon Jules 20-07-2008 Lientje - dochter Danique 29-07-2008 Inez - dochter Yelina 03-08-2008 Natas - dochter Danique 13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie 24-09-2008 Zico - dochter Sterre 26-09-2008 Ritje - dochter Silke 07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn 18-11-2008 Vozzy - dochter Laura 25-11-2008 Anja - zoon Jaron Ik heb mijn NOD verplaatst
@ellybelly Welkom hier, en gefeliciteerd! @nefertary Gaat het een beetje met je? Sterkte! @mexicang Ik zal voor jullie duimen Jullie hebben in ieder geval je best gedaan. @ anna: vroege indaling inderdaad...maar als ik het geod begrip kan het verder geen kwaad. Succes. @ limmeke: mooie uitslag van die combitest! @miss daantje Prachtige buik! @zico wat een triest verhaal zeg. En wat zijn kinderen toch hard he? En dan zo'n juf die iet ingrijpt... dan is een andere school inderdaad misschien een oplossing. Sterkte! Ik geloof dat ik nu zo iedereen wel gehad heb? Hier is het afwachten. Pffff... Weet iemand vanaf wanneer je misselijk kan zijn? Ik ben namelijk vanaf vanmiddag misselijk. Verder opgezette, rommelende buik met af en toe een steekje(heel laag in de buik) en meer wit/gelige afscheiding. Pijnlijke borsten heb ik al van voor mijn ei. Ik ga er van uit dat ik afgelopen dinsdag ongeveer mijn ei heb gehad, gezien de symptomen die ik toen had. (buikpijn, doorzichtig dradentrekkend slijm) We hebben zaterdag en maandag geklust, verder niet. Die rottige onregelmatige diensten van mij ook Aangezien ik dus denk mijn ei eerder te hebben gehad, kan ik ook eerder testen? Dan heb ik mijn NOD ook eerder? Toch? (Vroeg ze smekend ) Maar ik denk, om meer zekerheid te hebben, dat ik wacht tot volgende week vrijdag. Mits ik dan nog niet ongesteld ben geworden natuurlijk [-o< Zei ze stoer..
He Liesben, ik denk eigenlijk dat je pas rond 6 wk misselijk wordt, heb nog niet echt iemand gehoord die daaraan al vóór NOD wist of ze zwanger was . Maar misschien de dames hier? Lastig he, zo'n lijf waaraan alles je opvalt! Grrr hier ook last van, behalve alles van misselijk/maag/darmen, heb ik al 2 mnd last van dus dat valt me niet meer op.
Liesben, Voor iedereen is het misselijk worden weer anders. Als je er heel gevoelig voor bent misschien wel, maar anders zou het eerder wat later beginnen tot je meer hCG in je bloed hebt. Met vroege eisprong heb je inderdaad ook een vroege WOD. Maar ook dat kan een beetje wisselen, ik geloof niet meer dan 16 dagen. Na 18 dagen is de kans groot dat je zwanger bent. Je NOD ligt natuurlijk dan niet zo vast. Wanneer je wacht tot volgende week vrijdag en nog geen WOD hebt gehad, dan heb je grote kans dat het raak is. 2 keer klussen is best voldoende hoor! Hoop het voor je! Zico, had nog niet gereageerd op je berichtje over je zoon. Wat raadzaam is, dat weet ik niet. Het klinkt sowieso als een school die vrij veel last van pestgedrag heeft, maar niet een goed protocol om daar mee om te gaan. Neem dat mee in je overwegingen voor een volgende school. Kerst is gelukkig vlakbij. Haat het als kinderen verdrietig zijn en helemaal omdat ze gepest worden.
Hm, goed advies van Anna denk ik, heeft een nieuwe school veel pest gevallen en evt een protocol hoe te handelen. Zico, ik had nog niets gezegd hierop want ik wist niet zo goed wat. Maar het lijkt me een van de lastigste problemen voor een ouder, want dit wil je niet voor je kind, maar wat kun je eraan doen.... Arme knul, vind het ook heel rot want dit heeft geen kind verdiend.
bedankt meiden, we hebben morgen een gesprek met 4 ouders van de pestkinderen, ben wel eens kerjeus naar hun reactie. Maar besluit staat vas, hij gaat naar een andere school nu nog de juiste keuze maken welke. We hopen dat hij dan wat terug rust krijgt en wij ook. het is zo'n toffe knul die ze serieus hebben aangetast.
@zico wat een verdrietig verhaal ik herken het van mezelf hoe de leraren reageren en niets doen gewoon bij staan kijken jeetje Ja het breekt mijn hart als ik dat zo lees zo herkenbaar van vroeger ik werd ook veel gepest zo erg dat ik niet meer naar school toe wilde..totdat ik er zelf een stokje voor stak ik heb geslagen en geschopt tot ze er mee stopte. Dat is niet de oplossing dat weet ik nu ook wel ..ik hoop dat je een goede keuze maakt qua school voor je zoon Denk aan wat voor hem goed en veilig aan voelt .maak niet zo maar een beslissing en vraag evt aan de school of ze anti-pest projecten hebben of een protocol bij pesten op school. Denk goed na en vraag wat hij zelf wil. Ik wens je heel veel sterkte meid en een knuffel voor jou en je zoon.
Zico, wat een gestoorde zooi daar op die school zeg! ik hoop dat je zoon snel ergens anders terecht kan. hij zou er op den duur aan onderdoor gaan Limmeke, gefeliciteerd met de mooie uitslag. dat is weer een zorg minder Liesben, toen ik zwanger was van mijn dochtertje was ik 8 dagen na de eisprong al strontmisselijk. het was even weg nadat ik overtijd ging, maar toen ik 6 weken was kwam het in alle hevigheid weer terug om te blijven tot 16 weken. ooh, alle wachtenden maken het weer lekker spannend. nou, het duimen gaat hier door hoor! succes allemaal alle zieken weer heel veel beterschap gewenst. het gaat er wel heftig aan toe bij iedereen zeg! ik hoop dat het onze deur voorbij gaat Met mij gaat het wel goed hoor. heb er wel meer last van dan bij de vorige mk. het is jammer, ik was in dezelfde maand uitgerekend als mijn dochtertje toen. zou wel leuk geweest zijn. maar ja, ik weet nou eenmaal dat er op mijn leeftijd een heel grote kans op een miskraam is, dus ik mag al blij zijn als een zwangerschap uberhaupt door blijft gaan. dan knies je niet om een datum
Ik wil me ook graag bij dit clubje aansluiten... 35, en zwanger van mijn eerste.... Al heb ik momenteel niet het gevoel dat ik 35 ben, haal me zo veel ( negatieve) dingen in mijn hoofd dat ik me net een puber voel die niet beter weet klinkt vast heel herkenbaar maar neemt niet weg dat ik niet durf te genieten.... wel vrijdag eerste afspraak bij de VK, hopelijk krijg ik daar wat meer zekerheid ...