Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik heb er veel aan gehad vooral omdat je alleen ( met mijn vriend praat ik er natuurlijk ook goed over ) soms in een kringetje in gedachten kan blijven. lieve groetjes Didy
@ INEZ: ja, gelukkig hadden mijn ouders nog een hoop vissen over, maar juist mijn moeder haar lievelingetje (een hele witte) was gestorven, heel verdrietig. Ik ben ook blij dat ik in ieder geval een concrete afspraak heb staan nu, hoop nu natuurlijk helemaal dat de wegblijven. Verder wel alles goed met je? En met Alyssa? @ Kaat: balen dat het nu nog niet beter met je gaat.
@Inez: wat vervelend van de vijver,maar klinkt wel logisch het verhaal over de warmte. Ik hoop dat er nog wat vissen blijven leven! @Diaantje1p dezelfde dag als mij een echo, nou dat moet toch geluk brengen!(ha-ha) Ik hoop mee dat de ongi niet doorbreekt!
Pff, moet even klagen. Ben zo enorm verschrikkelijk verkouden. Het loopt me er letterlijk uit. En ik word er zo moe van, zou nu echt kunnen slapen. Volgens mij heb ik ook koorts, heb het enorm warm of enorm koud. Mmm, moest even klagen.
Ik heb het idee dat ik zwanger ben maar ben aan de andere kant ook bang dat ik te erg hoop dat ik zwanger ben en het mij inbeeld (dus zo nuchter ben ik niet) :-$ Aangezien ik mijn kortste cyclus (26 dagen) heb aangehouden wacht ik nog tot morgenvroeg met testen. Dus op vrijdag de 13e ga ik testen Spannenddddd! Groetjes, Giegel
@ Moby: laten we dan maar hopen dat de 20e een geluksdag wordt voor jou, Inez en mij. Dank je voor het meehopen @ Sheila: zou dat dan een zwangerschapssymptoom zijn...? @ Giegel: ik zou idd nog een paar daagjes wachten. Hoop dat je voorgevoel klopt.
@Giegel meid, ik hoop dat vrijdag de 13e voor jou geluk zal brengen. @Shiela ik heb ergens hier op de forum gelezen dat verkoudheid verschijnselen ook zwangerschapsymptomen kunnen zijn. Ik hoop van harte dat bij jou zo'n gevaal is. @diaantje1 sterkte met af wachten, meid. Ik duim voor jou net zo hard als voor alle andere(mss nog iets meer). @Kaat hoe is het vandaag, had je al iets kunnen eten. Een tipje kan ik je geven: eet waar je zin in hebt. Ook al is dat raarste dingens. Ik zat met onze tweede kilo's druiven per dag gegeten. Echt KILO'S. Het is niet gek als je als zwangere ergens zin in heeft. En denk vooral niet wat andere er van vinden.
Hahaha, nou prima dan vind ik het allemaal niet meer zo erg dat ik verkouden ben! Ben er dan misschien wel blij mee!
Gisteren ontving ik ook de reispapieren van onze vakantie naar Rhodos. Nou, ik was woest toen ik ze zag. Ik heb bij de boeking (via een reisburo en dus niet rechtstreeks via internet...) doorgegeven dat ik tegen die tijd 6 maanden zwanger zou zijn. Nou, moet je eens kijken op wat voor een vlucht ze ons hebben ingedeeld: Heen : 19.25 - 23.59 uur Terug: 23.59 - 03.45 uur De zin is mij dus compleet vergaan! Op de laatste dag moeten wij dus om 10.00 onze kamer verlaten. Jasmijn kan dus niet slapen en ik kan niet rusten. Ik zie het drama nu al voor me... Ik ben dus vanmorgen meteen aan het bellen geslagen en nu blijkt dat er op die dagen ook een vlucht gaat vanaf Eindhoven en die vertrekt wel op normale tijden. Nou, dat had het reisburo me ook wel even mogen vertellen. Ze proberen nu of ze de vlucht nog kunnen omboeken. Ben benieuwd, want ik zie het anders echt niet zitten hoor... @Kaat: Ik hoop echt dat acupunctuur dé oplossing voor jou mag zijn! @Benthe: Wat jammer meid, het zag er nog wel zo hoopvol uit... @Diaantje: Verdorie meid! Na drie keer negatief testen blijft er niet veel hoop meer over... Maar túúrlijk blijf ik gewoon doorgaan met duimen! @Shiela: Ook voor jou draaien de duimen overuren... @Inez: Jeetje zeg, zomaar een hoop vissen dood! En naast het feit dat je er veel tijd en moeite in hebt gestoken, zijn koikarpers van die grootte ook nog eens veel geld waard... @Giegel: Alle hoop is nu op jou gevestigd...
Diaantje ik begrijp niet waarom die arts zei dat ze kunnen bloed prikken als je twee weken over tijd ben. In het bloed kunnen ze HCG veel erder opsporen dan in urine, ze kunnen twee sorten bloedtests doen: om aanwezigheid van HCG op te sporen en om hoeveelheid HCG te bepalen. Volgens mij wilde die arts gewoon van je af zijn.
Dat slaat inderdaad nergens op! Na een IUI-behandeling kon ik op de 12e dag ná de inseminatie (dus zeg maar zo'n 2 dagen vóór NOD) mijn bloed op hCG laten prikken. Ik denk ook dat deze huisarts óf geen zin had óf zijn huiswerk niet heeft gedaan...
@ LOLA: hopelijk kan de reis omgeboekt worden. Wanneer gaan jullie? @ LOLA & 4xMAMMA: Ik weet het niet met die arts, het was niet mijn eigen huisarts, die was er gisteren niet. Maar ook IVF verpleging zei dat er pas actie ondernomen wordt als je 2 weken overtijd bent. Eerder wordt er geen echo gemaakt. Met IUI werd mij verteld dat ik 2 weken moest wachten en met IVF is dat zelfs 16 dagen. Maar goed, ik maak me er verder niet druk over. Hoop gewoon dat de wegblijven en dat de echo de volgende week iets anders laat zien dan de testen. Dat vind ik op dit moment het allerbelangrijkste, de rest is bijzaak
Kaat, wat balen dat je je nog niet veel beter voelt. Sterkte meid! Als het een schimmelinfectie betreft, zouden voor mijn gevoel de vissen van de andere vijver het ook moeten hebben, aangezien we altijd met onze handen in het water en aan de vissen zaten (uit voorzorg nu natuurlijk niet meer) en niet zoals eigenlijk wel hoort onze handen eerst wassen voor we van de ene naar de andere vijver gaan. Maar ook al zie je een infectie niet aan de buitenkant, aan het gedrag van de kois is toch altijd te zien dat ze niet in orde zijn. Sloom, niet willen eten, stilletjes in een hoekje hangen en ze laten zich dan ook makkelijk vangen. En dat was hier niet het geval. De avond van tevoren waren ze nog gewoon superactief en aten goed. Ik ben bang dat we door alle rompslomp rond het klussen en verbouwen te laat zijn geweest met het periodieke waterverversen en de anti-zon doeken. Diaantje, ik weet wat je moeder voelde, deze keer zat ook onze lievelingsvis erbij. En voor wat betreft de bloedtest sluit ik me bij 4xmamma aan. In bloedtesten is het HCG altijd veel eerder te zien, jammer dat je arts dat niet weet of misschien niet wil weten. Maar goed, volgende week vrijdag heb jij je afspraak en ik hoop van harte dat jullie daar gewoon iets heel moois te zien zullen krijgen. Met Alyssa en mij gaat alles verder lekker, zolang ik m'n tempo maar aanpas aan wat ik op die dag aankan. En dat doe ik dan ook braaf, want dan haal ik het meeste uit een dag. Lola, wat ontzettend onnadenkend dat ze jullie op zulke rare tijden willen laten vliegen. Niet echt handig inderdaad om dat een gezin met klein kind en zwangere aan te smeren. Hopelijk kan een en ander nog om worden gezet. Ik wil het toch maar weer eens zeggen, ik vind het zo geweldig dat we hier gewoon van alles kunnen bespreken en dat daar ook altijd gewoon serieus op wordt gereageerd met uiteraard een grapje op z'n tijd.
Geven de andere moeders hun oudere kindje(s) straks rond de kraamtijd ook wat cadeautjes? Ik ben begonnen om voor Alyssa een paar cadeautjes te kopen voor gedurende de kraamtijd, zodat zij dan weet dat niet alleen de baby belangrijk is en cadeautjes krijgt, maar dat zij net zo belangrijk is. Alyssa heeft nu de leeftijd dat ze alles wil doen wat papa en mama ook doen, dus leek het me leuk om wat cadeautjes te kopen rondom de verzorging van een baby en in haar geval dus een pop. Ze krijgt een maxicosi en een badje voor haar pop en verder wil ik nog wat knutselspulletjes voor haar halen, daar is ze ook dol op.
@Inez: Ik had daar nog niet zo over nagedacht, maar dat is natuurlijk geen gek idee! Wel heeft Jasmijn afgelopen maandag een pop gekregen (toevallig niet van ons) en daar willen we inderdaad een badje en dergelijke bijkopen, zodat ze samen met mama haar 'kindje' kan verzorgen. Het is dan inderdaad leuk om haar dat badje (en eventueel nog een stel poppenkleertjes, luiers en zo...) in de kraamweek te geven. Jasmijn is natuurlijk wel nog een stuk jonger dan jouw dochter, zelfstandig een pop aan- en uitkleden zal haar nog niet lukken. Maar gelukkig kunnen papa en de kraamhulp het haar leren en haar helpen...
Hai lieverds, ik heb de 6 pagina's van de afgelopen twee dagen bijgelezen en ben inmiddels van alles natuurlijk alweer vergeten. Dus sorry als ik iets oversla! Benthe meid, wat balen van je nega test. Ik kan me voorstellen dat je even helemaal geen hoop meer hebt..... maar ik wel, je was nog voor NOD en ik duim stug door! Diaantje, jeetje weer nega Nu wel de afspraak voor volgende week vrijdag, dat staat nu in ieder geval vast. Ik hoop het zo voor je. Hou je taai hoor! Sheila ook balen, maar de duimen draaien ook voor jou. Hup hup EK-eitje-van-Anna en zwemmertjes-van-Annaman! Giegel, veel succes met testen morgen! Kaatje, gaat ie nog? Inez, wat naar van al die vissen Ik heb geen ouder kind maar ik zou zeker ook wat cadeautjes voor Alyssa kopen. Als ik zelf op kraamvisite ga en er is een ouder kindje neem ik ook altijd wat voor dat kindje mee. Hier gaat alles goed. Ik let nog steeds meer op het voelen van bewegingen dan anders, door die te lage hartslag bij de VK vorige week. Maar ze is om de haverklap aan het touwtjes springen en hinkelen, dus dat gaat allemaal prima. Mijn rug gaat niet prima, maar dat is oud nieuws. Met Chris z'n oog gaat het redelijk. Er zit nog vocht achter en z'n tijdelijke bril functioneert niet helemaal lekker, maar de genezing schijnt goed te gaan en hij ziet al een stuk beter dan voorheen!
Natas1 wat fijn dat met Chris beter is, en ja hoor, die operatievocht gaat weer over en dan zie je pas dat het beter gaat. Jou rugpijn hoort erbij bij 32 weken zwangerschap. Hou je taai, meid, je hebt nog miender dan twee manden te gaan. Hopelijk weergod leeft met je en andere hoogzwangere mee, want het valt niet mee zo'n warme weer van afgelopen dagen.