September is een héél mooie maand om te bevallen (december trouwens óók...) @Shiela: Je moet maar denken: beter saai dan ziek... @MaMa2x: Beterschap! Vanmiddag is bij mij het Mirena-spiraaltje geplaatst! Niets van gevoeld overigens... Grappig is wel dat de - vrouwelijke - gynaecoloog steeds vroeg: 'Gaat het?' bij iedere handeling die ze deed. Dat vragen ze bij de bevalling ook niet (en als die 'gaat', dat 'gaat' alles)... Over 6 weken nog even terug voor een controle-echo en dan kunnen we weer 5 jaar vooruit. Mochten we dan nog steeds van mening zijn dat ons gezin compleet is, dan is Roy de pineut...
hoi was ik ook weer even. ik heb me ook aangemeld bij augustus mama's,maar daar zijner zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. vind het wel gezellig om af en toe eens wat te melden en dan wat terug te krijgen. ik heb vandaag de vk gebeld en kan 30 december voor intake. ik voel me nog goed, alleen wat gevoelige borsten. de tijd gaat alleen heeeel erg langzaam. ben nog maar zo kort dan he. het zou zo leuk zijn om al wat te zeggen, maar dat doe ik nog maar niet. maarja we komen de tijd wel door, met die drukke dagen voor de deur. heb natuurlijk al 2 kids en die eisen veel aandacht hahha. nou spreek jullie weer. groetjes.
@Ellybelly: Ik schrijf ook mee bij de septembermama's, maar ik geef eerlijk toe dat ik nu pas leuk begin te vinden. Er werd voor de bevallingen zóveel geschreven dat het echt niet bij te houden was. Nu iedereen haar kindje heeft en een aantal zelfs weer aan het werk is, is het een stuk beter bij te houden. Het is inderdaad leuker als de groep te overzien is, zodat je ook gemakkelijker kunt reageren... Check alleen in je profiel je banner eens, hij staat er niet echt lekker bij zo...
Hallo lieve meiden, Mijn NOD loopt deze ronde toch wel bijzonder, voor mijn doen althans. Vanmorgen spotting gesignaleerd en een beetje oud bloed verloren. Direct flinke buikkrampen en diarree gekregen. Dit is iets wat bij mij altijd gebeurd als ik mijn NOD krijg... Normaal barst mijn NOD dat direct in volle glorie uit... Maar nu is het toch anders. Heb veel buikpijn maar afgezien van het beetje oud bloed van vanmorgen is er niks meer bijgekomen. Bij het afvegen lijkt het een beetje op roze-achtig slijm, maar nog steeds geen echte NOD. Dit had ik gisteren ook al. Raar, want deze lange aanloop heb ik nooit... Aangezien de test maandag negatief was, is mijn hoop wel een beetje de grond in geslagen. Heb wel met mijn lief afgesproken dat als er zaterdag of zondag nog steeds geen echte NOD is, dan gooien we er nog maar een testje tegenaan. Maar ik durf er niet op te hopen, hoor@ Liefs, Benthe
Hai Benthe, verwarrend is dat voor je zeg Sterkte er mee, en ik kan me wel voorstellen dat je bij alle rare dingen toch iets denkt nu! Ellybelly, je kinderen weten ook nog niets? Spannend hoor, moeilijk voor je te houden denk ik! EDIT: Ellybelly je banner staat een beetje vreemd, niet gelijk links onder je bericht maar een stuk naar rechts, en er staat nog vreemde code bij.
hoi ik heb maar een nieuwe banner gemaakt. stond inderdaad van alles bij wat er niet hoorde. toen ik hem weg haalde, was alles weer weg. ik zag er ook een bij liliepie maar daar was ik 3 dagen korter zwanger. haha dus nu deze maar. groetjes.
@Ellybelly: Ziet er prima uit nu ! @Benthe: Ik ken het... je wilt geen hoop koesteren (al te vaak teleurgesteld), maar je doet het tóch. Ik kan alleen héél hard met je mee gaan hopen... Zojuist even naar Intratuin geweest voor wat kerstversieringen. Helaas ben ik alleen met foto's crea bea, dus heb ik de kunst daar maar een beetje afgekeken...
Ellybelly, leuke banner hoor. Zelf heb ik toen ik nog zwanger was meegekletst bij de julimama's. Sorrie, correctie, geprobeerd mee te kletsen. Maar daar gaan ze zo ontzettend hard. En nu nadat ze allemaal bevallen zijn, is het daar helemaal niet meer bij te houden. Ze zitten daar nu al tussen de 45 en de 50 pagina's per dag. Veronika, ik denk dat we allemaal wel onderwerpen hebben die we skippen. Dat geeft toch ook helemaal niet? Lola, ben wel een beetje jaloers als ik lees dat je geen centje pijn hebt gehad tijdens het plaatsen van de Mirena. Bij mij was het helaas behoorlijk au op z'n zachtst gezegd. Ik vloei ook nog steeds. Maar hopen dat dat snel over is. Vanavond hebben we helaas afscheid moeten nemen van onze andere kat. Ze is 14 1/2 geworden en had nierproblemen en vermoedelijk wat tumoren in haar bek. We hadden haar al in huis vanaf dat ze 5 weken was. Best sneu dus. Alyssa is meegeweest naar de dierenarts en ze was er best wel van onder de indruk dat Bumper daar achter bleef.
MaMa2x, thanks. Benthe, ik kan me voorstellen dat je geen hoop wilt koesteren, maar mag ik wel stiekem voor je hopen en duimen?
@ Inez: Ohhhh, wat erg van Bumper! Ik heb al mijn hele "zelfstandige" leven katten en ook ik heb helaas mijn verliezen gehad. Je vriendje missen is altijd heel heftig en ontzettend verdrietig! Ik kan me heel goed voorstellen dat Alyssa onder de indruk was bij de dierenarts... Veel sterkte allemaal! @ Inze & Lola & Mama2x: tuurlijk mogen jullie mee blijven duimen! Heeeel erg graag zelfs! Gr. Benthe
Hallo even snel Veronica jammer zeg, maar inderdaad dan maar het kerstei benutten! Benthe : Toch spannend? Welterusten allemaal!
Ik breek ook weer even in... Wat een boel bij te lezen. Ik kan niet alles bijhouden.. Benthe: vervelend, een ongesteldheid kan maar beter echt doorbreken, dan weet je waar je aan toe bent. Inez: ach, wat zielig! Ik heb hier ook twee katten, en voel met je mee! Al was hij al wat ouder ziek, het blijft verdrietig. Verder alle meiden die ongesteld zijn geworden: balen, en op naar het volgende eitje En alle zwangeren: geniet er van. Ik zit nog op de wachtbank. Ik voel van alles, maar probeer me er niet op te focussen. wat dus niet lukt... Mijn borsten waren voor mijn ei al gevoelig/ pijnlijk, dus daar trek ik me niks van aan. Verder is sinds een dag of 5 na mijn ei mijn buik gevoelig en voel ik steken heel laag in de buik. Daarbij wat meer wittige afscheiding, maar niet enorm veel. En sinds dinsdag ben ik bij vlagen misselijk. Heel vervelend, maar ik kan wel gewoon eten en geef niet over, dus het zal wel.. Ik wil echt zo'n controleluikje in mijn lijf waarop precies valt af te lezen wat er allemaal gebeurd. Ik voel namelijk heel veel gebeuren, maar weet ook dat dat allemaal niks hoeft te betekenen, maar gewoon nog te maken heeft (of kan hebben) met ontpillen.. Ik wil niet voor woensdag gaan testen. Ik denk wel dat mijn ei twee dagen eerder was dan mijn banner aangaf, maar wil mezelf ook niet onnodig gek maken. Dus ik ga heel stoer afwachten. *Zucht*
Smorgens, ben ik ook weer even met mijn ogen half open! Veronika, wat balen meis! Ik hoop echt dat je snel wat anders kunt melden. Succes! Benthe, ik sluit me dan ook nog even aan bij de hopers en duimers! [-o< Inez, gecondoleerd met Bumper! Tis toch altijd ingrijpend vind ik, als er een huisdier overlijdt. En jullie hadden Bumper al 14,5 jaar! Sterkte, ook voor Alyssa! Liesben, ik ga natuurlijk ook voor jou hopen en duimen meis! [-o< Verder hier niet echt veel bijzonders te melden. We hebben gisteren een druk dagje gehad en nu ben ik heel moe! (what's new! ) Oh ja, nog bedankt allemaal voor de reacties en felicitaties voor Randy! Liefs, Daantje
hoi nou vandaag 6 weken, dat klinkt toch alweer wat beter haha. vanmorgen kwam ik uit bed met hele pijnlijke borsten, ze worden nu al groter, dat was ik even vergeten. mijn hele zijkant van me borst is hard, kan me niet meer herineren dat ik dat bij de vorige ook zo had. ik zal even het boek erbij gaan pakken. met bh blijft alles mooi op zijn plek, maar zonder doet wel wat zeer. nou ja zeer is een groot woord. ben allang blij dat ik ze voel, weet ik tenminste dat er wat gaande is. ik vind het trouwens leuk om hier lekker te kletsen, was op een andere site echt moeilijk. (mama's van aug) groetjes.
hoi wat ik me nog afvraag, ik heb al vanaf oktober heel erg last van mijn rug. vanaf die tijd ging het beter en weer slechter, tot 4 keer aan toe. zo erg dat ik niks meer kon en aan de pillen moest en hulp in huis. nu gaat het weer iets beter, loop ook al die tijd bij fhisio maar wordt niet veel beter. ben uiteraard met pillen gestopt en loop weer in het rond, maaaaaaaaaaaar met pijn. als het zo blijft gaat het goed, maar jullie begrijpen mijn vraag, is het weg voor de bevalling, of wordt het nog erger. ik lees veel over de onderug bij zwangeren, en dat is nou juist wat ik heb. het staat niet helemaal goed daar onder. vorige week fhisio en mensendiek, en die gaan nu overleggen wat we moeten. ze weten nog niet van mijn zwangerschap. maar ze weten wel dat dit al weg moest zijn, en dat het erg lang duurt. mag ik onder mri? dat stelde ze namelijk voor als het over 4 weken nog niet weg is. nou hoor jullie mening wel. oja ik heb al 4 fhisio's gezien en steeds mijn dokter. niemand weet iets te melden of te doen waar het van weg gaat. hoop zo dat het weg gaat voordat ik straks verder ben en niks meer kan. groetjes elly
NOD 14-12 Ellenk 17-12 Bebek/Carola 21-12 Mama2X 23-12 Mexicang 26-12 Giegel 07-01 Veronika 13-01 Benthe AFSPRAKEN 08-12-2008: VK (Annna?) 16-12-2008: Miss Daantje - controle gynaecoloog 16-12-2008: Benthe - gesprek gynaecoloog over IUI 16-12-2008: Ollebolleke - afspraak gynaecoloog 30-12-2008: Miss Daantje - 20weken-echo! 30-12-2008: Shiela - controle verloskundige 02-01-2009: Shiela - 20weken - echo BEVALDATA 26-01-2009 SanRob 12-03-2009 Anna 05-04-2009 Coto 05-05-2009 Kaat 09-05-2009 Miss Daantje 22-05-2009 Shiela 08-06-2009 Limmeke 02-08-2009 Ollebolleke BEVALLEN 29-06-2008 Nin0 - zoon Jules 20-07-2008 Lientje - dochter Danique 29-07-2008 Inez - dochter Yelina 03-08-2008 Natas - dochter Danique 13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie 24-09-2008 Zico - dochter Sterre 26-09-2008 Ritje - dochter Silke 07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn 18-11-2008 Vozzy - dochter Laura 25-11-2008 Anja - zoon Jaron Helaas, helaas.... Alle extra duimacties ten spijt heb ik zojuist toch vastgesteld dat 2008 als een "verloren jaar" mag worden beschouwd! Nu maar hopen dat 2009 beter mag gaan verlopen; op naar een nieuwe ronde dus! Gr. Benthe
@Inez: Wat rot dat jullie Bumper hebben moeten laten inslapen. Al heeft hij een mooie leeftijd bereikt, je wilt een geliefd huisdier toch het liefst voor altijd bij je houden. Het plaatsen van het spiraal is bij jou pijnlijker geweest, omdat je een keizersnee hebt gehad. Na een vaginale bevalling staat de baarmoedermond nét genoeg open om de plaatsing pijnloos te laten verlopen... @Benthe: Mag ik je dan alvast een héél vruchtbaar 2009 toewensen? @Ellybelly: Of er bij jou een MRI-scan mag worden gemaakt, zullen de artsen zelf wel weten. Ik zou wel zo snel mogelijk melden dat je zwanger bent. Zelf heb ik - gelukkig - nooit last van mijn rug gehad... Vanmiddag voor het eerst een halve dag werken bij mijn nieuwe werkgever. Spannend...