35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellybelly

ellybelly Lid

7 dec 2008
    37
    0
    0
    hoi

nou een hernia schijnt het dus niet te zijn, want alles wat ik dan niet kan, dat kan ik nog steeds.
    ik wordt er zelf ook een beetje moedeloos van, en wacht steeds maar weer een nieuw andwoord af van de fysio.
    het is nog steeds het zelfde.
    ik zou het zo best kunnen redden, maar het is natuurlijk niet normaal.
    en wat gaat het me brengen als ik straks 7 maanden ben.
    maar even goed bedankt voor je andwoord bebek.
    ik ga er vanuit dat dat het niet is.

groetjes en een fijne dag allemaal.

2. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    ELLYBELLY: ben je al eens bij een goede manueel therapeut geweest? Is anders dan een fysiotherapeut. Hbe eindelijk mn moeder mee gekregen naar die van mij, terwijl ze al; jaren bij verschillende fysio's loopt en hij heeft nu voor elkaar dat ze stukken beter loopt bv.

3. Ik wil trouwens nog even kwijt dat we de afgelopen weken echt in een lekker ritme zijn gekomen met onze meiden. Nu de voeding van 23.00 uur voor Emma is vervallen en Jasmijn niet meer wakker wordt van elk geluidje dat Emma maakt, houden we 's avonds meer tijd over voor ons zelf én liggen we weer op tijd in bed :D !

Ook is Jasmijn (hopelijk niet voor tijdelijk...) gestopt met in de vroege ochtend uit bed te komen, het licht aan te maken en te gaan spelen. Ze slaapt de laatste weken weer meer en dat doet haar goed.

Nu nog hopen dat het op het kdv goed blíjft gaan... [-o<

Natuurlijk genoot ik al vanaf 13 september van ons kleinste meisje, maar ik merk dat nu alles in een wat rustiger vaarwater is gekomen, dat genieten een stuk bewuster gebeurt. Alleen wat staat er dan op het programma? Weer gaan werken... :(

Op zich heb ik er heel veel zin in, maar zeg eerlijk dat een maandje langer verlof ook heel welkom was geweest...

4. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    LOLA; de gyn neemt het over omdat ik in het ziekenhuis beval met ruggeprik.En vlk's mogen geen bevalling doen met ruggeprik.

5. @SanRob: Oké, volgende vraag... Waarom beval jij met een ruggenprik?
    Hoezo, nieuwsgierig... :oops: ?

6. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    LOLA: haha, mag hoor. Ik ben 8 jaar geleden geopereerd aan de binnnenkant van mn vagina; zeer ernstig ontstekingsweefsel verwijderd. Met dit ontstekeingsweefsel hebben ze me minstens 10 jaar laten lopen, want de pijn die ik had met sex bv zat tussen mn oren zeiden ze. Nu heb ik daardoor ook een bekkenbodemspier alsn kabel zo hard.heb er botuline injecties ingehad (die legt die spier lam voor zo'n 3 mnd) enz. En een paar jaar geleden heeft een gyn professor vh Radboud geadviseerd;1. primair een keizersnee/ 2. of eerst vagninaal proberen met ion begin stadium gelijk een ruggeprik. De gyn hier zegt nu dus vaginaal bevallen met ruggeprik en laagdrempelig een keizernsee. Maar moet woe voor de "definitieve" bevallingssenario. Zo heel verhaal, hihi.

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Sinds vandaag heel raar gevoel onder in de buik, soort steekjes. Zit precies achter het schaambot, en in de liezen. Kan het slecht omschrijven, maar het is een gevoel waar ik blij van wordt. Beter kan ik het niet zeggen. Tel dit op bij vlagen van misselijkheid (alhoewel dat nu minder is), opgeblazen gevoel, gevoelige borsten en wittige afscheiding (iets meer dan normaal) en je begrijpt dat ik geen nagels meer heb ;)
    Woensdag mag je pas testen Lies, woensdag.....

Vriendlief vroeg gisteren heel romantisch wanneer ik nu weer over zo'n stokje moest piesen :)

8. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    LIESBEN:spannend en dan nog zooooooo lang wachten. PPFFFF

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Pfff
    Ik hou al woensdag aan (en niet donderdag), omdat mijn eisprong volgens mij eerder was dan mijn banner zegt. Maar ik wil niet te vroeg testen...

10. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Nee kan ik me voorstellen; hopen dat de meeste pendels van je kloppen.

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ook 8)
    Maar vorige maand dacht ik ook zeker te weten dat ik zwanger was.
    Dus ik probeer mezelf in bedwang t e houden. Valt niet mee, vooral niet omdat ik zo veel voel. Maar de ellende is dat het ook bij "gewone" hormonale schommelingen kan passen. Dit is per slot van rekening pas de derde maand nadat ik met de pil gestopt ben.
    Nou ja, een beetje dromen mag wel toch? :)

12. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Nou ik hoop dat je sypthomen kloppen lies ik begrijp dat het heeeeeeeel spannend is

suc6

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nadat mijn griep over was is een verkoudheid maar blijven hangen dus ik voel me de hele week al gammel. Helaas thuis juist drukker voor mij want Chris is deze week ziek, hij heeft een ontstoken longpijp en hij hoest vreselijk. Op kantoor een reorganisatie die me nu al de keel uithangt, blèeeh.
    Dus al met een een drukke en best zware week. Heb alles bijgelezen, pik er even een paar dingen uit om op te reageren.

Ik moet voortaan eerst raad aan jou vragen :)
    De CB-arts had het ook over het aantal voedingen verminderen. Deels door het spugen, deels door de verandering met de ontlasting (nu meestal 1x per dag maar anders), en deels omdat ze de laatste dagen de 2de borst vaak weigerde. Overdag zit er nu een half uurtje meer tussen zodat ik 's avonds rond 20.30/21.00 uit kom voor de laatste voeding, dan vervalt de voeding van 23.00. In totaal nu, met de nachtvoeding mee, krijgt ze 5 voedingen. Dit is de hele week goed gegaan!

Fijn dat Yelina ook niet meer spuugt!
    En fijn dat ze mooi haar lijn volgt met aankomen. Danique woog dinsdag ook 5440 gram, wat grappig net zo veel als Yelina. Zij was 64 cm, dus wel wat langer. Gelukkig is ze de laatste week weer 'normaal' aangekomen na al die weken ziekjes geweest te zijn.

Ja, zelf gemaakt in Photoshop. Met de tekst van het geboortekaartje.
    Veel meer dan dit kan ik niet hoor, voor Photoshop zijn niet zo veel lesjes en dingen te downloaden als voor PSP.

Zico, wat afschuwelijk is dat pesten toch! :evil:
    Heb er zelf helaas ervaring mee, ik kan er zo kwaad om worden.

Lola, oh wat zielig dat Jasmijn huilt op het KDV.
    Op het KDV van Danique zit ook een kindje die het daar niet leuk vind. Als ik binnenkomt veert het jongetje op als hij de deur hoort en roept dan 'mama mama mama', om zeer teleurgesteld en huilend af te druipen als hij ziet dat ik zijn mama niet ben. Ik hoop dat het een (korte) fase is met Jasmijn en dat ze daar weer snel vrolijk kan spelen.

Inez, gecondoleerd met het verlies van Bumper.

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    MaMa2X, dat is nou het fijne van dit clubje. We zijn er voor elkaar for better and for worse. We kunnen hier lachen, huilen, boos zijn, even flink mopperen en er is altijd wel iemand die een troostend of oppeppend woord voor je heeft.

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Liesben, spannend hoor, ik duim voor je.

SanRob, succes volgende week bij de gyn. Je kunt op slechtere plekken bevallen dan in het Gelre.
    Dat was een heftig weekje voor je met het overlijden van je tante en de zus van je buurvrouw.

Ik weet nog goed hoe heftig ik het eerste sterfgeval na het overlijden van m'n moeder vond. Dat was ook niet al te lang daarna. Vreselijk.

Natas, nog steeds niet helemaal beter. He getsie. En Chris nu ook ziek. Dat schiet niet echt op. Beterschap voor jullie beiden.
    Hé wat grappig inderdaad dat Danique en Yelina even zwaar zijn nu. En fijn dat het met Danique nu ook weer helemaal goed gaat en nu ook op 5 voedingen. Netjes hoor!
    Haha, misschien moet ik maar op het CB gaan werken :)

Lola, wat heerlijk dat jullie nu bijtijds naar bed kunnen. Dat zit er hier helaas nog niet in, maar ik heb zo'n gevoel dat we daar niet erg lang meer op hoeven te wachten.
    Het geeft inderdaad een hoop rust wanneer die late fles kan vervallen. Meer tijd voor elkaar, weer lekker op tijd naar bed. Niet verkeerd.
    En het zou inderdaad fijn zijn wanneer het met Jasmijn nu gewoon lekker blijft gaan op het KDV.
    Ik kan me je gevoel goed voorstellen dat het verlof rustig nog even mocht duren. Ik heb geen hekel aan werken, maar ik was er eigenlijk nog niet echt aan toe toen m'n verlof voorbij was. Inmiddels vind ik het weer heerlijk om aan het werk te zijn.

Ellybelly, sterkte met je rug!

Bebek, fijn dat je je weer beter voelt.

Coto, leuk man, pretecho. Ik heb er ook een paar van gehad en heb er vreselijk van genoten, ook al liet Yelina niet veel van zichzelf zien door haar handen en voeten steeds voor haar snoetje te houden.

Vanochtend belden ze van het crematorium dat Bumper daar was aangekomen en dat ze maandag gecremeerd zou worden. Dat was toch wel even slikken. En toen we vanmiddag op pad gingen voor voer voor de honden vroeg Alyssa nog of we ook voer voor Bumper en Joris gingen halen. Wat is het moeilijk om een kind van bijna 3 te laten begrijpen dat ze nooit meer terugkomen.

16. veronika

veronika Niet meer actief

Mama's hier: dit soort gesprekken moeten jullie toch hier blijven voeren hoor! Hoe worden wij nou anders een beetje voorbereid op alles wat gaat komen als er een kindje komt..... Ik voel me een beetje de veroorzaker van jullie andere topic, en ik hoop dat jullie gewoon lekker hier blijven kletsen over jullie ervaringen met de kleintjes! Zo, dat wou ik nog even kwijt :D

Inez, trouwens ook nog sterkte gewenst met Bumper (en Joris, dat heb ik gemist geloof ik?)... ik was ook zo verdrietig toen onze kat er niet meer was. Maar ze was al zo oud en al een tijd ziek, ik heb haar als laatste nog lekker geaaid toen ze nog wiebelig voor het huis in de zon zat, en gezegd dat ze wel mocht gaan, als het op was :cry:.
    Daarna hebben we haar niet meer gezien tot iemand vertelde dat ze haar had gevonden en begraven onder een mooie boom :rolleyes:

Fijne avond/slaap lekker dames,

17. ellybelly

ellybelly Lid

7 dec 2008
    37
    0
    0
    goede morgen
    ik hoor steeds vaker dat ik naar een manueel therapaeut moet of giro praktor.
    ik weet het zelf echt niet.
    ik ga er toch van uit dat deze therapeut en mensendiek er verstand van hebben.
    maar ik hoor het van de week weer.
    als ik er maar vanaf kom, want wordt hier moedeloos van.
    loop inderdaad scheef aan het eind van de dag.

gr elly

18. Ik heb gisteren geloof ik iets te hard geroepen over het feit dat we ons ritme (weer) gevonden hadden...

Ik weet niet hoe het kan, maar Emma heeft gisteravond voor de tweede keer deze week de fles compleet geweigerd! Ze huilde niet, nee... ze krijste de hele boel bij elkaar toen het tijd was voor haar flesje. En net als een paar dagen geleden, heb ik de speen van de fles gedraaid en haar de melk laten drinken alsof de fles een beker was. Dat leverde dus een flinke knoeiboel op, maar ik had weinig keus... :(

Na de fles leg ik haar ook altijd nog even aan en ondanks het feit dat ze dus - al was het op een onorthodoxe manier - een hele fles (120/4) gedronken had, viel ze gretig op mijn (.)(.) aan! Ze heeft vrijwel niets terug gegeven, dus ze heeft een normale eetlust gehad.

Vervelend was wel dat ze op deze manier nogal veel lucht inslikte. Het heeft tot middernacht geduurd voordat we haar in bed konden leggen.

Ik vraag me alleen af hoe een kindje ineens de fles kan gaan weigeren? Al vrijwel vanaf het begin krijgt Emma 1 (en soms 2) flesjes per dag en dat gaf eerder nooit problemen...

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, wat balen dat Emma ineens de fles weigert. Ik moet zeggen dat ik je hiermee niet op weg kan helpen, aangezien hier beide meisjes echte flesmeisjes zijn en gewoon geen keuze hadden en hebben tussen fles en (.)(.). Yelina heb ik wel een paar weken aangelegd, maar zij kreeg er amper melk uit.
    Danique van Natas heeft ook een tijdje een flesje geaccepteerd in daarna ineens niet meer en bij het ZNM topic was ook een baby die dat deed. (Jaron van Jenny). Inmiddels accepteert hij geloof ik de fles wel weer.
    Ik hoop dat Emma snel weer een flesje accepteert.

Veronica, ik liep al langer met het idee om bij de mama's een 35+ topic te openen, dus voel je niet schuldig meid. Het was alleen een laatste aanzetje wat ik nodig had om door te zetten.

Bij de mama's van mijn maand voelde ik me eigenlijk niet echt thuis. Niks mis met al die meiden hoor, maar soms was er toch duidelijk een soort van generatiekloof voelbaar zeg maar en het blijft toch ook leuk om met andere mama's ervaringen te wisselen.
    Blijkbaar was er wel behoefte aan zo'n topic, want er hebben zich toch al meerdere meiden hier gemeld.

En natuurlijk blijven jullie hier ook de verhalen horen hoor!

Onze andere kat Joris was al in augustus gaan hemelen. Hij had de behoefte om een discussie aan te gaan met een voorbijstormende auto. Die discussie heeft hij helaas verloren.

Fijn trouwens dat je toch nog van iemand hebt gehoord dat je kat gevonden en begraven is. Ook al weet je eigenlijk wel dat een kat op een gegeven moment weg kan blijven om een plekje te zoeken, is het toch nooit leuk om hem niet meer terug te zien. Het geeft dan toch wel weer rust om dan van iemand te horen dat hij gevonden en begraven is.

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hahaha Inez, jij wilt heel niet bij het CB werken want dan moet je samenwerken met die stomme assistente :)

Och Lola, gaat Emma nu ook de fles weigeren?
    Da's balen, en zoals je weet heb ik daar ook helaas ervaring mee. Waarom Danique ineens ging weigeren, daar snap ik nog steeds helemaal niets van. Allerlei dingen hebben we uitgeprobeerd maar geen 1 tip heeft geholpen. De leidster op het KDV heeft er een hard hoofd over in dat ze het ooit nog gaat doen, maar we blijven het een paar keer per week proberen met een heel klein beetje afgekolfde melk.

Deel Deze Pagina