@ Ollekebolleke: 2009 word inderdaad mijn jaar! Enne..hier een ex-roker. Ik ben deze maand acht jaar geleden gestopt. En ik heb er nooit spijt van gehad! De eerste maand was heel moeilijk, maar ik vond juist het feit dat ik het zo moeilijk had een extra stimulans. Als iets dat dus doet met je lijf, je zo afhankelijk maakt...vreselijk! Plus het feit dat ik als verpleegkundige op een longafdeling werk, en ik dus dagelijks zie wat roken met je (kan) doen. Dus meid, volhouden! Ook namens je baby
Euh... in mijn geval dus niet! Het roken kon ik goed laten (en ik rookte dus een slof per week...), maar niet snoepen houd ik echt maar eventjes vol . Gelukkig heeft mijn gewicht (56 kg) er niet onder te lijden...
Euh, ik zou niet willen zeggen dat snoepen minder verslavend is en teveel snoepen is ook niet goed voor het babytje in je buik. Het probleem met een eet/snoepverslaving is, dat eten een eerste levensbehoefte is en dat je het lichamelijk nodig hebt om te kunnen overleven. Heb heeeeeel lang geleden ook een tijd gerookt, maar vond het toch minder moeilijk om daarmee te stoppen dan te stoppen met snoepen en teveel eten. Helaas hebben zowel mijn gewicht als mijn gezondheid hier wel onder te lijden.
Dat scheurachtige gevoel komt me niet bekend voor, maar had altijd wel erg veel last van m'n buik wanneer ik teveel had gedaan, ook in de eerste helft van de zwangerschap. Voor mij betekende het dat ik een flinke pas terug op de plaats moest doen. Giegel, niks mis met die schoenen! Hoewel ik me goed kan voorstellen dat het even een stap is om te nemen, is het belangrijkste dat je daardoor weer goed kunt lopen. SanRob, ah, bij de gyn en bij de vk geweest. Helemaal ingelicht nu dus. Ga je ook nog naar de bijeenkomst bevallen in het ziekenhuis? Kaat, ik kan me best voorstellen dat je je er een beetje zorgen om maakt over hoe dat moet gaan als je gaat bevallen. Ga je dat nog bespreken met je gyn? En oh, wat erg voor je collega. Anna, lekker vakantie. Verveel je je al?
He hallo, positief ego bericht : Pretecho was geweldig! Ook zoontje van mijn man vond het echt heel leuk. Helaas zit mijn placenta dus inderdaad voor nu en lag ze met haar hoofd naar beneden gezicht naar mijn buik, maar steeds in de placenta gedrukt. Duurde dus even voor we goeie beelden hadden. Maar uiteindelijk wel gelukt. Ik zal morgen wat foto's plaatsen. En we hebben een DVD, dus die kunnen we nog vaak kijken. Kamertje, box, kinderwagen binnen! Gaaf hoor. Alleen man was niet zo blij, hij had bedje in elkaar gezet in grote kamer, door de deur, past hij niet door de deur van de babykamer.. ...weer uitelkaar dus hihi . Commode staat ook. Morgen de grote kast verder en de rest uitpakken....zal ook proberen een foto te maken....het wordt wel echt zo zeg!
Mijn duimen blijven draaien hoor, voor iedereen die nog wachtende is [-o< ollebolleke, ik ben dik 6 jaar geleden gestopt, o.a. vanwege mijn kinderwens. de eerste 2 weken vond ik echt hel. ik gebruikte pleisters en zuigtabletten erbij maar het is dat ik zo vastberaden was om te stoppen want wat voelde ik mij vreselijk. kaat, wat vreselijk voor die collega. ik had toen ik zwanger was van mijn dochtertje ook steeds, vanwege mijn leeftijd, dergelijke scenario's in mijn achterhoofd, en was dan ook zo dolgelukkig toen de 20 weken echo aangaf dat alles in orde was. ik wens ze veel kracht toe om zich hier doorheen te slaan. iedereen fijn weekend
Jasmijn hield zich gisteren héél kranig bij het afscheid nemen op het kdv. Er kon zowaar nog een kushandje vanaf. Hopelijk blijft dat zo... Met Emma is het nog steeds een drama 's avonds. Gisteren ben ik uitgebreid met Jasmijn gaan douchen. Ik heb mijn haren gewassen en geföhnd, zodat ik echt een uurtje weg was beneden. Maar Roy kwam op een gegeven moment half wanhopig naar boven. Emma was helemaal van het padje. Ze had zelfs met haar ogen zitten draaien... Dus toch maar weer aangelegd (wat moet je anders...?) en tot mijn grote verbazing sliep ze vannacht (door uitputting?) gewoon door. En weet je wat ons nóg meer verbaasde? Dat ze het kleine flesje (35 cc) dat Roy haar vóór de eerste voeding vanmorgen gaf, wél vrij rap leegdronk! Wij helemaal blij, maar helaas lukte deze 'stunt' bij de tweede voeding niet... Als het goed is, heb ik gisteren mijn laatste werkzaamheden voor mijn oude werkgever uitgevoerd. Ik ben helaas niet het enige slachtoffer van de financiële situatie. Naast voor mezelf, heb ik voor nog 5 anderen een eindafrekening (vakantiegeld, niet opgenomen vrije dag...) moeten opmaken... @Coto: Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Was het een 3D/4D echo? Ik ben erg benieuwd naar je foto's...
Ben ik even...in een dipje...Ik was gisteren nog steeds niet ongi, 3 dagen over tijd dus en vanochtend wilde ik dus gaan testen, maar dat hoefde al niet meer....de dijken zijn in alle hevigheid gebroken en ik geloof dat er nu 2 maanden in 1x uitkomt! Geen roze kerst voor mij dus...Baal baal, want ik ben nooit over tijd dus ik had goede hoop! Maar helaas, het mocht niet zo zijn....Op naar de volgende klusperiode: nieuw jaar, nieuwe kansen!
p.s. mijn nieuwe NOD wordt 16 januari en ik heb net berekend dat ik op 31/12 en 01/01 het meest vruchtbaar ben, dus ik ga klussend 2009 in denk ik!
Balen! Maar je weet nu wel waar je aan toe bent. En inderdaad, op naar 2009. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Ook hier zijn de duivels doorgebroken. Helaas pindakaas, nou volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen. Dit jaar geen roze wie weet volgend jaar
NOD 17-12 Bebek/Carola 23-12 Mexicang 26-12 Giegel 07-01 Veronika 10-01 Ellenk 13-01 Benthe 19-01 Mama2X AFSPRAKEN 08-12-2008: VK (Annna?) 16-12-2008: Miss Daantje - controle gynaecoloog 23-12-2008: Benthe - echo na een week Gonal-F spuiten 30-12-2008: Miss Daantje - 20weken-echo! 30-12-2008: Shiela - controle verloskundige 30-12-2008: ellybelly intake VK 02-01-2009: Shiela - 20weken - echo 06-01-2009: Ollebolleke controle gynaecoloog BEVALDATA 26-01-2009 SanRob 12-03-2009 Anna 05-04-2009 Coto 05-05-2009 Kaat 09-05-2009 Miss Daantje 22-05-2009 Shiela 08-06-2009 Limmeke 02-08-2009 Ollebolleke BEVALLEN 29-06-2008 Nin0 - zoon Jules 20-07-2008 Lientje - dochter Danique 29-07-2008 Inez - dochter Yelina 03-08-2008 Natas - dochter Danique 13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie 24-09-2008 Zico - dochter Sterre 26-09-2008 Ritje - dochter Silke 07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn 18-11-2008 Vozzy - dochter Laura 25-11-2008 Anja - zoon Jaron
NOD 23-12 Mexicang 26-12 Giegel 05-01 nefertary 07-01 Veronika 10-01 Ellenk 13-01 Benthe 16-01 Bebek/Carola 19-01 Mama2X AFSPRAKEN 16-12-2008: Miss Daantje - controle gynaecoloog 23-12-2008: Benthe - echo na een week Gonal-F spuiten 30-12-2008: Miss Daantje - 20weken-echo! 30-12-2008: Shiela - controle verloskundige 30-12-2008: ellybelly intake VK 02-01-2009: Shiela - 20weken - echo 06-01-2009: Ollebolleke controle gynaecoloog BEVALDATA 26-01-2009 SanRob 12-03-2009 Anna 05-04-2009 Coto 05-05-2009 Kaat 09-05-2009 Miss Daantje 22-05-2009 Shiela 08-06-2009 Limmeke 02-08-2009 Ollebolleke BEVALLEN 29-06-2008 Nin0 - zoon Jules 20-07-2008 Lientje - dochter Danique 29-07-2008 Inez - dochter Yelina 03-08-2008 Natas - dochter Danique 13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie 24-09-2008 Zico - dochter Sterre 26-09-2008 Ritje - dochter Silke 07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn 18-11-2008 Vozzy - dochter Laura 25-11-2008 Anja - zoon Jaron Nou, dat gaat lekker hier. nu geloof ik alleen Giegel en mexicang nog in de race voor een roze kerst
Liesben lees het nu das balen meid knufffels, Lola wat erg jong hoe snel dit kan gebeuren gelukkig krijg je alles mooi terug t 'is even schrikken! Kaat wat leuk dat het heel goed gaat met je jongetje! succes meisje
Coto wat mooi zo een leuke echo, geniet er nog na van meisje! ik moet veel bijlezen en dan pen ik hier en daar wat neer! mijn rug is weer gekraakt maar er zit veel vast moet een paar keer gaan! met Silke alles goed haar reflux is zo goed als gedaan, doorslapen is fantastisch, en groeien en eten gaat goed , Zico en lola wawu 7000 en 5000 berichten geplaats das een hoop hoor! fijn weekend ,nog dames Liefs Ritje
Dankje Ritje Ik voel me inmiddels weer goed hoor, ben over de baaldagen heen en ga vol goede moede het nieuwe jaar in! Het was per slot van rekening net ronde drie. Moet wel even een manier vinden om die laatste twee weken minder gefocust te zijn. Ik zie het nu maar als een voordeel dat ik met de kerst gewoon mee mag drinken 8) En ik heb nu net na oud en nieuw mijn ei, dus uhm....geen afspraken oudejaarsavond Ps, iemand die de Telegraaf leest? Ik sta op de voorpagina
@Bebek : wel raar hoor! Maar nu weet je het tenminste! Nou sterkte en veelklusplezier met oud en nieuw! Foto's nog niet gelukt, beetje druk vandaag! Misschien morgen... Welterusten!
Hai dames, Hoe gaat het hier? ik heb nauwelijks iets bij kunnen lezen.... We zijn nu al drie dagen aan het klussen, en het huis is bijna gestript! De container is bijna vol! Met veel dank aan onze lieve vrienden.... Verder nergens tijd voor hoop dat alles goed is met jullie!
Wat jammer dat je goede hoop al gevaren is. Maarre... op één van bovengenoemde datums ben ik vorig jaar zwanger geraakt van Emma...