Ellen, wat jammer dat je man nog zo'n last heeft. En ook naar voor hem natuurlijk. Ik hoop dat hij snel minder pijn zal hebben. Anna, Danique had nog wel wat centimeters over in de reiswieg maar ze zit nu graag en wil om zich heen kijken. Dus hebben we de buggy uitgeprobeerd en dat ging helemaal goed. De reiswieg is dus verbannen naar zolder, weer een klein momentje van afscheid, maar wel naar weer een mooie fase. AFscbeid nr. 2 dit weekend was het babybadje, als ze daar nog in wil liggen moet dat in een s-bocht. Al met al dus een emotioneel weekendje Leuke kamer SanRob!
Wij hebben ook afscheid mogen nemen van onze mooie lodger die we in de maxicosi gebruikten, heb hem nu te koop gezet.
zo, het is hier een beetje stil gevallen. ik geloof dat een flink aantal mensen in de klusfase zit, zou het daaraan liggen? wat gaat iedereen met de jaarwisseling doen? wij gaan naar mijn moeder. traditiegetrouw maak ik zalmsalade. zal er zelf wel niet veel van proeven, want ik ben snipverkouden Sanrob, leuk geworden je kamertje. nog heel even en het wordt gevuld met babygeluidjes. Iedereen alvast een gezellige jaarwisseling gewenst en dat 2009 maar een vruchtbaar jaar mag worden in alle opzichten
Hoi Hoi, Tjonge wat gaat het snel... Sanrob.. nog 5 weekjes. heb ff je kamertje bekeken, het is een kleurrijk kamertje... groetjes Anja
De jaarwisseling is bij mij gekenmerkt door heel wat reizen. Ik ga zometeen 150 km richting het oosten rijden, naar mijn Lief. Morgen gaan we richting Breda, waar we bij zijn oude jeugdvriend en zijn vriendin oud en nieuw gaan vieren. Op 1 januari rijden we naar mijn ouders waar we iedereen de beste wensen gaan brengen en we hopen die avond weer heelhuids aan te komen in Raalte. En dan houden we ons even een paar dagen kalm ..om bij te komen van het feit dat we de oudejaarsloterij hebben gewonnen
Dank voor de complimentjes voor het kamertje. Wij gaan naar de buren met oud en nieuw. Was de bedoeling carbiet af te schieten(jeugddroom van vriendlief), maar is niet gelukt daar aan te komen. Ben ik ook lekker dichtbij huis voor de kat en de honden kunnen mee. Iedereen vast een een geweldig uiteinde en een nog veeeeel beter begin. Dat 2009 voor een ieder ZIJN/HAAR jaar mag worden op welke manier dan ook.
Hoi Hoi, Ik kom ook ff binnen vallen...... Heb eigenlijk een vraagje.... Hoe zit dat bij jullie met slapen overdag? Jaron is zo'n wakker ventje, hij kan het doen met haze slaapjes, is ook niet vervelend, zit lekker rond te kijken. En ik krijg het ook niet echt voor elkaar met vaste tijden voor het voeden, ik maak hem er niet wakker voor en geef voeding als hij er om vraagt. Hoe hebben jullie dit opgelost? groetjes Anja
Ik wil alle meiden een gezond en vruchtbaar 2009 wensen en hopelijk mogen alle kinderwensen uitkomen . Morgen ben ik waarschijnlijk niet one line gezien we bij vrienden gaan vieren
Mooie foto's Zico ferm echt en je haar is heel mooi! kleintje groeit goed! Wat een goed buikje coto en je boezem mag er ook wezen! wauw mooi om nu te zien...... ik kijk en nog steeds eens graag naar op de foto's achteraf! fijne eindejaarsdagen voor iedereen iedereen veel klusplezier en veel succes! Liefs Ritje
SanRob, mooi kamertje geworden, inderdaad lekker frisse kleuren. En wat schiet het nu al weer op voor je. Nog maar een kleine 4 weken tot je uitgerekende datum. Het was weer erg leuk bij Wim. Mooie acts en we hebben allemaal weer erg genoten. Hopelijk doet hij het volgend jaar nog een keer. Coto, dat gaat goed met je buikie! Anna, ben je al aan het shoppen geweest bij Prenatal? Ellen, meid, het is je dit jaar helaas niet meer gegund. Wat balen voor jou en natuurlijk ook voor je mannetje dat hij nog zo'n last heeft van z'n ribben. Hopelijk gaat het snel beter en kunnen jullie weer aan de klus. Anja, ik heb Yelina nog steeds niet op echt vaste tijden zitten met de voedingen. Zij krijgt haar flessen op afroep. Voor ons werkt dit prima. Natas, tja, afscheid van de reiswieg ... ik ben bang dat Yelina er ook bijna niet meer inpast, dus dat zal hier ook eerdaags wel gebeuren. Zij zit ook graag en steeds steviger. In de Tummy past ze nog goed en daarna gaat ze in het babybadje. Ik laat haar daar dan gewoon in zitten, kan ze lekker gaan spetteren. (Zelfs Alyssa zit nog wel eens in dat badje, daar geniet ze erg van). Benthe, hoe gaat het nu met jou? MissDaantje, met jou ook alles nog goed? Zal snel weer eens op je website kijken. Wij blijven inmiddels bijna traditiegetrouw thuis met de jaarwisseling. Onze honden zijn niet erg dol op vuurwerk en het is hier altijd lekker rustig qua knallen, dus wanneer de familie ons wil zien met de jaarwisseling moeten ze maar naar Beekbergen komen. Ben inderdaad een paar dagen niet echt online geweest. Soms even snel gekeken, maar ook weer snel uitgelogd. Ik ben druk bezig met de achterstallige administratie en gun mezelf nu even weinig tijd om hier mee te kletsen. Het gaat hier verder lekker. Alyssa was begin vorige week even een paar daagjes flink ziek, maar knapte zoals kinderen dat zo mooi kunnen doen ook weer heel snel op. Het lijkt wel of je haar nu met de dag ziet groeien en dan bedoel in niet alleen qua gewicht en lengte, maar gewoon in haar ontwikkeling. Haar woordenschat breidt zich met de dag uit, ze wordt steeds wijzer en het is geweldig om te zien hoe ze met haar zusje omgaat. Met Yelina gaat alles ook lekker. Ze heeft de schade van haar buikgriep inmiddels volledig ingehaald en groeit weer goed. (Wat zullen ze blij met me zijn bij het CB zei ze synisch). Ze wil eigenlijk al een tijdje niet meer liggend op schoot maar alleen maar in een zittende houding. Ze kletst er lekker op los, speelt steeds meer met haar speeltjes, kortom, niks te klagen. Het gaat goed. Meiden, allemaal een goed uiteinde en een nog beter begin. Ik hoop op flinke babyboom in 2009! Net zwangere dames, kom hier nog eens even lekker met HCGtjes strooien voor de dames in de wacht!
Wij hebben voor het nieuwe jaar trouwens wilde plannen. Nou ja, plannen, het is inmiddels al in werking gezet. Wij gaan hopelijk nog in 2009 en anders in 2010 samen met oma (zoals wij schoonmama noemen sinds de meisjes er zijn) een nieuw huis bouwen op de plek van dit huis. We hebben een lief, leuk maar erg klein huisje waar we binnen nu en een paar jaar erg uit gaan groeien. Uit- en verbouwen is voor dit huis geen optie, dus dan maar helemaal nieuw. SPANNEND, SPANNEND! Het gaat een huis worden wat geschikt is voor dubbele bewoning, zodat oma haar oude dag hier kan doorbrengen tot ze (hopelijk pas over heeeeeel veel jaartjes) te slecht is om voor zichzelf te zorgen en wij de zorg voor haar ook niet meer aankunnen. Dit is voor ons allemaal een win-win situatie. Zij kan ons dan voorlopig een beetje helpen met oppassen op de meisjes en later kunnen wij haar helpen en een beetje op haar 'passen' zodat ze nog lang op zichzelf kan wonen. En dat ze dan lekker dichtbij zit is voor ons ook weer een voordeel, aangezien m'n schoonzus buiten de plaats woont en nooit zo snel hier kan zijn als er wat is. Maar hopelijk kan ze nog heel lang gewoon lekker goed voor zichzelf zorgen.
Meiden, via deze weg iedereen een geweldig roze 2009! Ik heb gisterenavond een topavond gehad met Van Dik Hout in de Paradiso, Amsterdam. wat een feestje is dat toch elk jaar. Bij terugkomst vannacht mijn aanstaande ei meteen maar benut, omdat ik gisteren al de hele dag steken onderin had Nu maar hopen dat ik lief morgen nog een keer kan verleiden. Zo niet, dan maar hopen dat eisprong inderdaad wat eerder is
@Anja: Ook Terrence was van de hazenslaapjes maar huilde daarna wel veel. Ik baker hem nu s'middags in en dat gaat heel goed:hij valt eerder in slaap en slaapt veel langer. Met de voedingen is het hier ook af en toe gissen en aanpassen. Soms kloppen de tijden ook niet maar ik volg mijn gevoel en geef af en toe een fles extra! Volgens mijn vader die zelf kinderarts is is dit geen enkel probleem;elke baby is weer anders. Succes ermee!
Bij Emma verloopt de dag ook een beetje rommelig. Tussen de eerste en tweede voeding slaapt ze zelf soms helemaal niet. Dan komt er een lange tuk van een uurtje of vier en tussen de laatste twee voedingen doet ze meestal ook maar een hazenslaapje. Kortom: haar slaappatroon lijkt vaak meer op dat van Jasmijn, dan op dat van een gemiddelde baby . Ik voed Emma op verzoek. Eerder - toen ik nog meer op schema voedde - moest ik haar voor werkelijk iedere voeding wakker maken. Na de voeding kreeg je haar dan vaak niet meer in slaap, waardoor - toen gaf ik nog een laatste voeding rond 23.00 uur - ik vaak pas na 1.00 uur in bed lag. Op advies van het consultatiebureau ben ik écht op verzoek gaan voeden, ook al zat er daardoor wel eens wat meer tijd tussen twee voedingen dan volgens de boekjes 'mocht'. Maar het ging meteen een stuk beter. Ik heb de indruk dat Emma een baby is die minder slaap dan gemiddeld nodig heeft, net als Jaron dus. Ik vind het prima zolang zij zich er zelf lekker bij voelt en vrolijk is...
Allemaal een heel gelukkig 2009! Voor diegenen die nog wat (niet materialistisch) te wensen over hebben, hoop ik dat deze vervuld worden! En voor vanavond, veel plezier, bubbels en pas op met/voor vuurwerk! Inez, Wat een mooi plan. Wij hebben niet echt die mogelijkheden, maar ik ben er wel enthousiast over. Wij zijn nu weer naar een nieuwbouwhuis aan het kijken (de 'vorige' die we gekocht hebben lijkt erg vertraagd te worden en misschien zelf helemaal niet door te gaan) Het lijkt me prettig als mijn ouders en schoonouders later in de buurt kunnen gaan wonen. Bejaarden en verzorgingsflats genoeg in de buurt daar. Zeker als er maar eentje over blijft die niet meer zelfstandig kan wonen.
Even snel... Hier is alles goed gegaan. Jasmijn heeft het gepresteerd om wakker te blijven ! En dan ook nog de hele avond vrolijk zijn hè... ? Emma hebben we vlak voor twaalven wakker gemaakt. Na het knallen heeft Roy Jasmijn naar bed gebracht en ik heb Emma zojuist nog even gevoed. Ook leuk: ik kreeg namens Roy en de kids een digitaal fotolijstje kado voor op mijn nieuwe bureau bij mijn nieuwe baas...