Oeh...weer spannend voor een paar dames hier. Ik ga voor een ieder op de wachtbank aan het duimen! Ik heb mijn temp kaartje even op het daarvoor bestemde gedeelte van het forum geplaatst en de "ervaringsdeskundigen" aldaar delen mijn gevoel dat ik een eisprong heb gehad. Geweldig he! ( Jullie kunnen mijn kaartje ook zien...zie de link in mijn ondertekening) Alleen dát feit is al mooi. Maar nu dat is gebeurd én we toevallig precies op de gunstigste dagen hebben gehobbied ( klussen noemde ik het niet omdat ik dacht niet zwanger te kunnen worden) ga ik natuurlijk voor "all the way". Dus nu duim ik dat de temp hoog blijft. Het zou wel mega toevallig zijn, maar zolang er hoop is is er ook hoop op nieuw leven, toch?
Inderdaad spannend voor je Hellen! Ik ben toch volop aan het duimen, dus ik neem je wel mee in mijn duim-rondjes!
Daantje, Daantje, Daantje, wat een enorme rijke bofkonten zijn jullie. Een koningspaar krijgt een koningswens. Een meisje en een jongetje: wie had dat nu gedacht een dik half jaar geleden? Wonderen bestaan! Goh, wat ontzettend leuk! Nogmaals proficiat! Groetjes, Lola2 (die hier heel trouw meeleest en meeleeft maar stil op de achtergrond is maar die wel meegeteld wil blijven dus Bebek: wij zijn de volgende 4! Succes meiden!
@Zico vervelend dat het niet helemaal goed gegaan is bij de onthaal moeder ..maar heb je het wel naar je zin gehad? Klinkt in ieder geval wel hihi @mexicang : Dank voor alle details hihi @Miss Daantje: Wat gaaf van beide soorten 1. Gefeliciteerd! @ollebolleke : Fijn he zon eerste goeie echo! En ik snap wel dat je het moeilijk hebt met niet roken hoor! Maar het is voor een goed doel! @Annna : Inderdaad zoals al gezegd is, luister naar je lichaam .Hoelang moet je nog werken? @Veronica : Ga jij het nou weer spannend maken toch? En ja je hoort natuurlijk vaak dat als je er niet mee bezig bent, het vaak ineens gebeurt! @Helen : goed nieuws van die ei-sprong! Dus ook spannend ..ik gun het je echt! Laat die dokters maar op hun neus kijken! @Bebek : Dat is de goeie instelling! Hier nog steeds spierpijn aan binnenkant bovenbenen.. .en te lang gestaan op de nieuwjaarsreceptie dus beetje moe en pijn in bekken . Vandaag gehoord dat collega weer papa wordt. Ze hebben 2 jaar erover gedaan (vorige ook na hormonen) en wilde net weer met de medische molen beginnen ..geeft weer hoop toch? Nou doei!
MissDAANTJE: geweldig van alletwee de soorten 1. heerlijk. Ollekebolleke; gefeliciteerd met je echo; top. Alle wachtbankers; TOI TOI TOI. VERONIKA: spannend. HELEN: er is en blijft hoop.
zo, het is hier spannend voor een heleboel mensen. het duimgedraai is oorverdovend voor mij is het voorbij deze maand. de ongiverschijnselen zijn onmiskenbaar. heb er zelfs een testje tegenaan gegooid vandaag om het te bevestigen, en inderdaad, hartstikke blanco natuurlijk baal er behoorlijk van. had zo gehoopt dat iets moois de miskraam van vorige maand zou doen vergeten maar helaas, het mag niet zo zijn. en de klok tikt keihard voor mij, dus nu, 9 maanden en 2 miskramen verder, begin ik 'm toch een beetje te knijpen 8-[
Deal Meis, wat enorm balen! Iedereen hielp je hopen denk ik. Maar de moed nog niet opgeven hoor, jouw tijd gaat ook komen!
Hey meiden, nog meer die duimen zie ik, en wat fijn om allemaal voor elkaar te duimen. Het is tijd voor nieuwe zwangeren! (Las ik Ollebolleke alweer 10 weken? Wat vliegt de tijd! super Wel blijven NIET roken he! En je vriend moet ook stoppen! Sterkte!) Daantje, wat een prachtig nieuws trouwens! Fijn je weer even te zien hier, te gek zeg, over een aantal maanden heb je een dochter en een zoon, kun je het je al een beetje voorstellen? Annna je blijft druk he, het is ook een veeleisende baan, onderwijs, en zeker met ronddaverende hormonen, ik lees het elders op het forum ook Goed op jezelf passen hoor. Lola 2: zwaai! Ikzelf: ik had toch weer een bruin veegje, dus het zal wel fout gaan. Normaal ben ik alleen gewoon ineens ongesteld halverwege de dag, en van alles dat "anders dan anders" is ben je gelijk van slag he.... Nefertary, was je al bij gyn geweest? 2 mk is toch wel aanleiding? Zico, hoe heeft ze zich gehouden? Kaat, ben je daar nog? En Sheila, Ellen, Diaantje... Hope u ok! Sanrob, hoe gaat het met jou?
Pffffffff... kan het hier niet allemaal volgen hoor (maar dat komt ook omdat onze laptop nog ziek is) Maar goed. Heb natuurlijk ook een WOD de 10e dus dan is het ook niet zo spannend. Daantje gefeliciteerd met je koninigskoppel. Wauw ... begin je al topzwaar te worden? Alle rozesofa zitters succes, ik duim voor jullie meiden....
Daantje gefeliciteerd met je kindertjes Een jongen en een meisjes das toch een rijke luis wens ......
x veronika hoop toch nog op geen rood voor jou. x nefetary vind het zo spijtig voor jou,sterkte meid.het komt heus ook voor jou hoor. ik kreeg na mijn miskraam UTROGESTAN (progesteron) voorgeschreven en die moest ik nemen direct bij positieve test.dit zou de kans op een miskraam serieus verminderen!knuf x zico wat hoor ik,gewonnen met je fotoroficiat en een knuffel voor Sterre. x Liesben,Mex,Bebek,Hellen&lola2 succes! xCoto neem tijdig een rustpauze hoor. fijn voor jou collega,heeft idd HOOP voor alle wachtende. x Anna het begint nu toch wel dichterbij te komen he.Maart is wel een mooie maand om te bevallen he volgende maand op 3 febr.mag ik terug op controle,ik kijk er nu al naar uit! Kan er me iemand zeggen welke bijkomende testen er moeten gebeuren en wanneer?vb door leeftijd verhoogd risico op mongooltje? AAN AL DE REST EEN WELGEMEENDE KNUFFEL
Dank jullie wel voor al jullie lieve reacties meiden! Echt heel lief! Ja, we voelen ons ook echt heel gezegend Lola2! Jij natuurlijk heel veel succes en dat het maar snel raak mag zijn! En ondanks dat ik het een zware zwangerschap vind (ik heb idd nu al een buik, zie album, alsof ik binnenkort van 1 kindje ga bevallen EllenK! ) ben ik natuurlijk overgelukkig! Nefertary, wat ontzettend balen weer voor je meis! Veel succes in de volgende ronde! Ik duim natuurlijk voor álle lieve meisjes die het nodig hebben, dat snappen jullie wel he?! [-o< Waar is de lijst eigenlijk? die wordt volgens mij helemaal niet meer bijgehouden. Een lekker koud dagje allemaal! Liefs, Daantje
NOD 07-01 nefertary 07-01 Veronika 10-01 Ellenk 13-01 Benthe 16-01 Bebek/Carola 19-01 Mama2X 23-01 Mexicang AFSPRAKEN 19-01-2009: Miss Daantje controle gynaecoloog 03-02-2009: Ollebolleke controle gunaecoloog BEVALDATA 26-01-2009 SanRob 12-03-2009 Anna 05-04-2009 Coto 05-05-2009 Kaat 09-05-2009 Miss Daantje 22-05-2009 Shiela 08-06-2009 Limmeke 02-08-2009 Ollebolleke BEVALLEN 29-06-2008 Nin0 - zoon Jules 20-07-2008 Lientje - dochter Danique 29-07-2008 Inez - dochter Yelina 03-08-2008 Natas - dochter Danique 13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie 24-09-2008 Zico - dochter Sterre 26-09-2008 Ritje - dochter Silke 07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn 18-11-2008 Vozzy - dochter Laura 25-11-2008 Anja - zoon Jaron het was even zoeken, maar daar is ie dan weer! als iemand iets mist moet ie maar even roepen bedankt all voor de troosttalk. soms heb je het gewoon even gehad. als m'n ongi komt zal het wel weer opklaren wat betreft evt. gynconsult denk ik dat dat niet zoveel zin heeft. grote kans dat mijn bouwjaar gewoon de grote spelbreker is. het gaat ook steeds in de 5e week mis. dat is gewoon een grote aanwijzing dat het vruchtje afwijkend is. ik ben voordat ik zwanger raakte van mijn dochtertje voor een vruchtbaarheidsonderzoek naar de gyn verwezen omdat het zwanger raken zo lang -nou ja lang, 1 1/2 jaar- duurde. echter vlak nadat ik voor de 1e keer bij de gyn was geweest kwam ik erachter dat ik al zwanger was hij had toen al wel gezien dat de binnenboel er normaal uitzag, en de uitslagen van het bloed dat toen is afgenomen waren ook normaal. Ollebolleke, De combinatietest Onderzoek naar de kans op Downsyndroom wordt gedaan met de combinatietest. Deze test bestaat uit een combinatie van twee onderzoeken: 1. een bloedonderzoek bij de zwangere, tussen 9 en 14 weken zwangerschap; 2. de nekplooimeting via een echo die gemaakt wordt tussen 11 en 14 weken zwangerschap. Met de gecombineerde uitslagen van bloedtest en nekplooimeting, de leeftijd van de moeder en de precieze duur van de zwangerschap wordt bepaald hoe hoog de kans is op een kind met Downsyndroom. Vervolgonderzoek na de combinatietest Als de uitslag van de combinatietest een verhoogde kans is, bestaat het vervolgonderzoek uit een vlokkentest - het wegnemen en onderzoeken van een stukje weefsel van de moederkoek - of een vruchtwaterpunctie - het wegnemen en onderzoeken van wat vruchtwater. Bij beide onderzoeken bestaat een kleine kans op een miskraam als gevolg van het onderzoek. o ja en dames, het komend weekend schijnt de verhuizing plaats te gaan vinden!
@Ollebolleke : Ik heb de combinatietest gedaan en daarna de vruchtwaterpunctie. Wij hadden dit van te voren afgesproken en ook goed doorgesproken wat te doen bij verkeerde uitslag. Dit is wel belangrijk om van te voren te doen vonden wij....Gelukkig was alles goed! Succes met de beslissing! doei
Ah, dank je Nefertary! Mag ik dan vragen hoe oud (jong) je bent? Ik hoop echt voor je dat het nog gaat lukken meis! Maar naar de gyn gaan heeft altijd wel zin volgens mij, vooral als het alweer een jaar of wat geleden is, dingen veranderen en de wetenschap verandert ook dus wie weet kunnen ze je nu iets aanbieden wat ze een paar jaar geleden nog niet konden. Het ligt er natuurlijk ook aan of je bv het medische circus in zou willen gaan of niet (als ze je zoiets eventueel aanbieden). Succes meis! Ollebolleke, had het even allemaal gevraagd aan je verloskundige. Volgens mij moet zij het je trouwens toch allemaal vertellen? Wij konden alleen de nekplooimeting doen omdat we een tweeling verwachten. Een combitest kan dan niet uitgevoerd worden omdat ie niet betrouwbaar is wat bloed betreft. En we hebben natuurlijk de 20weken-echo gedaan. Meer hoefte van ons niet. Liefs, Daantje