Oh wat fijn om hier met leeftijdsgenootjes over te kunnen praten. Mijn vriend en ik zitten ook in ronde vier (ik moet nog een beetje in de termen hier komen maar ik begin ze te begrijpen ). Mijn NOD (weer zo'n voor mij nieuwe term ) is a.s. zaterdag en ik had vandaag een vaag positieve test. Er is dus hoop maar ik wacht zaterdag met spanning af.
@Lotuss en RozeWolkje: welkom hier! We zijn hier allemaal 35 en plus en hopen allemaal op dat ene wondertje! Lotuss, jij gefeliciteerd, jij hebt vast goed nieuws te pakken! @ Hellen: ik duim heel hard voor je! @Diaantje: geweldig nieuws, een jongen en een meisje! En wat is je buikje mooi! Ik heb een vraagje: ik heb vandaag steeds wat krampjes/steken in mijn onderbuik en volgens de calculator zou vandaag de innestelingsdag zijn. Ik verlies alleen geen bloed, zou dit dan toch nog een innesteling kunnen zijn? Ik moet wel heel erg oppassen voor wensklachten merk ik alweer, maar heb er deze maand zo'n goed gevoel bij! En ik wil het zo graag!
Hahaha, ja...die termen. Ik heb er ook een cursus voor gedaan Maarre...een (vaag) positieve zwangerschapstest? Spannend! Ze zeggen een streep is een streep, maar ik kan me voorstellen dat je een echte streep wilt zien. Ik heb tot nu toe alleen nog maar controle strepen gezien, zelfs geen vaag lijntje. Meid, we gaan voor je duimen. Wanneer ga je weer testen?
Spannend hoor! Ik geloof dat zelfs de meeste vrouwen helemaal geen bloed verliezen bij een innesteling.... Lastig he, om kalm te blijven? Ik heb besloten om deze maand helemaal niks te voelen, dus daar hou ik me aan
NOD 07-01 nefertary 07-01 Veronika 10-01 Ellenk 13-01 Benthe 16-01 Bebek/Carola 16-01 Liesben 19-01 Mama2X 23-01 Mexicang AFSPRAKEN 19-01-2009: Miss Daantje controle gynaecoloog 03-02-2009: Ollebolleke controle gunaecoloog BEVALDATA 26-01-2009 SanRob 12-03-2009 Anna 05-04-2009 Coto 05-05-2009 Kaat 09-05-2009 Miss Daantje 22-05-2009 Shiela 08-06-2009 Limmeke 02-08-2009 Ollebolleke BEVALLEN 29-06-2008 Nin0 - zoon Jules 20-07-2008 Lientje - dochter Danique 29-07-2008 Inez - dochter Yelina 03-08-2008 Natas - dochter Danique 13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie 24-09-2008 Zico - dochter Sterre 26-09-2008 Ritje - dochter Silke 07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn 18-11-2008 Vozzy - dochter Laura 25-11-2008 Anja - zoon Jaron bij dezen Liesben.
Hihi, ja dat voornemen heb ik ook steeds, maar het wil niet erg lukken! Ik heb dan ook al gelijk zoiets van; het is wel hel toevallig allemaal op die dag, dus het zal wel tussen mijn oren zitten! Ik heb 4 testen in huis en moet goed mijn best doen om ze niet te gebruiken, haha! Maar weet ook dat dat geen zin heeft...geduld is een schone zaak, beetje jammer alleen dat ik daar zo weinig van heb! Zag trouwens wel dat we gelijke NOD dag hebben, dus ik duim voor dubbel roze!
LOTUSS: welkom en gefeliciteerd. Goede zwangerschap gewenst. ROZEWOLKJE;welkom en ik ben zwanger van ons 1e kindje. 10 maand over gedaan(gestopt met de pil en een keertje geklust als theoretisch mn eisprong moest zijn), waarvan 3 maand er werkelijk "alles". BEBEK: ik heb ook geen innestelingsbloeding gehad.dussss................alles is mogelijk.
Wij klussen eigenlijk net zoals jij dat in de eerste periode hebt gedaan, dus ik durf niet te hopen...Maar had jij ook steekjes in je onderbuik toen je innesteling was? Ik ga alleen maar meer hopen met al dit nieuws!
Wat spannend! Had ik ook drie dagen voor mijn nod! 1 dag later was hij wel goed positief! Wel extra spannend tot aan zaterdag nu.. Ik was in ronde 9 zwanger op mijn 40e (ben inmiddels 41) en op mijn 39e in 8 rondes van mijn dochter. Vroeger was ik steeds de 2e of derde ronde zwanger (2 keer een vroege miskraam gehad toen) Maar de 1e keer dat ik zwanger probeerde te raken (op m'n 22e) duurde het bijna 2 jaar! Je kan er dus niet echt wat van zeggen maar het lijkt wel wat langer te duren nu in verhouding tot vroeger. Zwangerschap ging verder nu ook goed, met de bevalling had ik deze keer de pech dat ze in kruinligging kwam, maar dat heeft niets met m'n leeftijd te maken natuurlijk.
NOD 07-01 nefertary 07-01 Veronika 10-01 Ellenk 116-01 Bebek/Carola 16-01 Liesben 19-01 Mama2X 23-01 Mexicang 07-02 Benthe AFSPRAKEN 19-01-2009: Miss Daantje controle gynaecoloog 03-02-2009: Ollebolleke controle gunaecoloog BEVALDATA 26-01-2009 SanRob 12-03-2009 Anna 05-04-2009 Coto 05-05-2009 Kaat 09-05-2009 Miss Daantje 22-05-2009 Shiela 08-06-2009 Limmeke 02-08-2009 Ollebolleke BEVALLEN 29-06-2008 Nin0 - zoon Jules 20-07-2008 Lientje - dochter Danique 29-07-2008 Inez - dochter Yelina 03-08-2008 Natas - dochter Danique 13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie 24-09-2008 Zico - dochter Sterre 26-09-2008 Ritje - dochter Silke 07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn 18-11-2008 Vozzy - dochter Laura 25-11-2008 Anja - zoon Jaron Helaas... de eerste IUI is mislukt.
Ik wil even zaterdag afwachten of ik wel of niet ongesteld wordt en zo niet dan zondag weer testen. Ik schrijf altijd keurig in mijn agenda wanneer ik begin met menstueren en wanneer het gestopt is dus toen mijn vriend en ik besloten zwanger proberen te worden, ben ik eens gaan tellen en blijk ik steeds precies de 27e dag weer te beginnen, heel af en toe eens de 25e dag. Ook voel ik mijn eiersprong elke maand heel goed dus toen ik deze site http://www.predictor.nl/content.asp?page=641 vond was het een kwestie van invullen en handelen. Deze maand hebben we keurig de dag voor en tijdens de eiersprong geklust (haha leuke term) dus tja meer konden we niet doen zei ik al tegen mijn vriend. Vorige week donderdag was de innesteldag, volgens die berekening en prompt had ik bruinige afscheiding. Vandaag getest met zo'n vroege test en vaag streepje dus het lijkt allemaal wel te kloppen... maar hoe meer het er op lijkt hoe onzekerder ik er van wordt. Voel me overigens wel al sinds die berekende innesteldag niet optimaal; veel pijn in mijn onderbuik, rommelige darmen, opgeblazen gevoel, af en toe misselijk maar niet overgeven, mega opblazen en pijnlijke borsten (maar dat heb ik altijd wel een paar dagen voor mijn mensturatie) maar nu begon het al vorige week donderdag. Ik heb het er zeker voor over maar toch hoop ik dat ik me straks beter ga voelen.
Ik heb al sinds vorige week donderdag (de berekende innesteldag) krampen en een opgeblazen gevoel; kon mijn buik niet mer normaal inhouden en voel me daardoor net een olifant.
Hahaha, ik kreeg visioenen van een geklutst ei :-# maar het klinkt allemaal erg positief, dus laat ons niet te lang in spanning als je wat weet.
Haha ja ik probeer de termen ook een beetje toe te passen. Moeilijk he om jezelf niet helemaal gek te maken. Pff ik zit steeds te bedenken: stel dat het nu niets is dan moet ik wéér een maand alles berekenen en weer die onzekerheid. Ik hoop zo dat het nu gelukt is en we ons op zwanger zijn kunnen gaan richten. Ik wist niet dat zwanger willen worden zo veel stress geeft.
Dat wist ik ook niet. Voordat ik mijn vriend leerde kennen wilde ik niet eens kinderen. Maar nu... Ik google mezelf gewoon zwanger bij elk plopje, pijntje of steekje dat na mijn eisprong optreedt. Dat is ook wel de reden dat ik nog niet begonnen ben met ovulatie-testen of iets, want dan word ik helemaal gek. Tempen is hier, gezien mijn onregelmatige werktijden, niet echt een optie dus dat valt ook af. In eerste instantie willen we proberen om "gewoon" zwanger te raken. En deze maand heb ik me voorgenomen niets te voelen, dat scheelt veel stress. Nu kijken hoe ik het volhoud Maar ik heb wel het idee dat ik iets relaxter ben.
BEBEK; ik heb werkelijk geen idee of ik wat gevoeld heb bij de innesteling. Weet wel dat ik ruim een week voor NOD behoorlijk menstruatiepijn kreeg. Dus dacht echt niet dat ik zwanger zou zijn. Ben vandaag bij gyn geweest:kindje was goed ingedaald; 2800 gr; lange benen zei de gyn. Vlgd week vrijdag weerkomen.
He Benthe, Ik had nog wel zo'n goede hoop voor je! Sjips, ben mee verdrietig voor je. Had het je zo gegund! Is deze ronde ook weer IUI? Nieuwe dames welkom hier! Roze wolkje (hopelijk zit je er snel op en Lotussgefelicizwanger! lekker he zo'n positieve uitslag SanRob, Fijn dat je kindje is ingedaald. Prettige wetenschap toch! Raar idee zeker dat jullie kindje nu ieder moment zou kunnen komen. Hoop dat ie je niet te veel trapt met die lange benen. Over innesteling. Die heb ik nooit gevoel of bloedverlies van gehad. Geen enkele keer, toch vier maal gebeurd. Niet iedere baarmoeder is dezelfde. Over zwanger zijn heb ik tot nu toe niets te klagen. Over zwanger worden eigenlijk ook niet. Behalve de miskramen dan. Dat gebeurt niet iedereen, maar helaas toch wel vrij vaak zo rond de 40. Maar hou jezelf voor dat het vaker goed gaat dan fout! Alle dames in spanning, sterkte en succes!
Sorry dames, ik heb jullie een poosje 'verwaarloosd' ! Zal het nóóit meer doen... Ik ben inmiddels weer aan het werk en dat gaat goed. Emma drinkt op het kdv gelukkig wel uit de fles. Nu thuis nog... Ik weet het niet meer precies, maar ik geloof dat er vandaag nog één of twee dames jarig zijn. Eentje daarvan is - geloof ik - Annna... VAN HARTE GEFELICITEERD!