35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ha Ladies.

Pff..wat een dag zeg. Ik testte vanochtend om kwart voor 6, omdat mijn temp iets was gedaald en ik dus dacht dat er toch gewoon een menstruatie aan zat te komen en ik eigenlijk het idee had ( maar ja...je denkt dan dat het de wens is die spreekt en dat je het je verbeeldde) dat ik zwanger kon zijn. Ik voelde het gewoon. Maar goed. Ik dacht dus vanochtend even..hmm...toch niet? Krijg ik binnen een mum van tijd een positief testresultaat voor mijn kiezen! Ik heb mijn NOD pas morgen! IK ben er nog steeds helemaal ondersteboven van. Mijn lief ook. Op een positieve manier, hoor, maar jee...we hebben wel even wat praktische probleempjes.

Maar goed: als dit goed blijft gaan en ik op zó een geweldige manier, tegen alles in, dus gewoon zelf een positieve test heb, komt dat ook wel goed.

Toch vind ik het ook eng. Ik ken de statistieken voor dames van mijn leeftijd en hoewel ik nu superpositief blijf denken...wil ik ook niet dat ik daar helemaal geen rekening mee houd. En ik heb net nog even een stapeltje testen gekocht...gewoon..om de komende nog eens te testen. Misschien dat het dan eindelijk doordringt. Want vorige week kreeg ik nog een dikke min ( ja..ik kon niet wachten ) en nu is het ineens positief en best duidelijk, volgens mij. De streep is nog steeds zichtbaar, 12 uur later. Maar ik wil het blijven checken, dus ik plas en temp nog even door.

Vandaag is mijn mams jarig...ik deed net een bakkie bij haar. Wat was het moeilijk om mijn mond te houden! Ze viert het officieel zaterdag en we willen het dan ook al vertellen. Juist vanwege de statistieken. Ik heb dan liever dat ze weten wat er nu speelt. Kunnen ze meeleven en verheugen en..omdat Lief en ik nog 150 km uit elkaar wonen, dan kan mams mooi mee naar de controles.

Maar goed...ik ben echt compleet overdonderd! Blij, bang en van alles tegelijk!

Voor de geìnteresseerden nog even wat dingetjes over klachten enzo:

Ik heb PMS klachten in het kwadraat...
    - vreselijk zere borsten en tepels
    - heel opgeblazen , beetje drukkend gevoel
    - veel steekjes, prikjes en gerommel onderin in mijn buik (dat vind ik ook best eng..want het voelt alsof je ongi moet worden..ik check dus ook steeds op bloed..maar het is nog stil en hopelijk blijft dat de komende 9 maanden zo)
    - rode wangen
    - een temp van minstens, 0,5 graden hoger ( check de kaart)
    - sinds gister niet zoveel eetlust ( en vandaag heb ik echt amper iets gegeten van de schrik)
    - opboeren en soms vaag misselijk

en wat echt niet bij mijn PMS klachten hoorde: het vreselijk koud hebben, mn. 's avonds en s'nachts

Wordt vervolgd. De banner verander ik wel zodra de zaak echt is doorgedrongen..

Andere dames op de wachtbank: ik wens je net zo'n aardeschokkend moment als ik vanochtend had toe!

2. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik weet het....maar wat een ellende, dat wachten! Je gaat werkelijk overal op letten, niet normaal gewoon! Ik wou dat ik niks kon voelen... Zou het niet mega zijn als we allebei roze knallen op dezelfde dag?! [-o< Dat zou nog eens een mooie uitslag zijn zeg! Ik duim voor ons! [-o<

By the way: wanneer ga jij testen, donderdag of vrijdag?

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Geen idee nog....misschien wacht ik nog wel even tot na het weekend (mits ik niet ongesteld word) maar misschien kan ik me donderdag of vrijdag wel niet inhouden.

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik duim ook voor jou Liesben. Ik hield het niet vol tot de NOD, maar als het jou lukt vind ik het reuzeknap. Ik hoop en wens dat jij ook met een prachtige test zult zitten!

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Thnx, ik hoop het voor iedereen die op de wachtbank zit!
    Het gekke is dat ik nu echt geen idee heb, maar ergens een beetje denk dat het niet raak is.
    Vorige twee rondes wist ik het zo zeker, en was toen ook heel erg teleurgesteld toen ik "gewoon" ongesteld werd.
    Vandaar dat ik me voornam om deze ronde niets te voelen. Dat lukt niet helemaal, maar wel redelijk. Ik verzin voor elk plopje wel een redelijke verklaring. Maar ik merk nu wel dat ik nu een beetje nerveus ga worden weer, zo vlak voor mijn NOD.

6. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Joehoe daar is het forum weer!

En goed nieuws... zondag weer een positieve test dus ik heb mijn banner even aangepast hoor! ;)

Alle anderen die ook positief getest ook van harte gefeliciteerd!
    Het is nog allemaal zoooo pril maar jeetje wat een spannend gevoel!

Voor wie nog even moet wachten... heel veel sterkte want poeh wat duurt wachten lang! :(

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Eigenlijk wisten we het van jou al een beetje natuurlijk ;) , maar nu officieel: van harte gefeliciteerd!

En stiekum ben ik stikjaloers, maar ik moet niet zeuren! Mijn tijd komt ook nog wel.

8. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Dank je wel en ik kan het me goed voorstellen hoor. Ik was ook vreselijk jaloers op anderen die wel zwanger waren en nog heb ik zoiets eerst maar eens afwachten tot het gezond op de wereld staat want je hoort/leest zoveel dingen die nog mis kunnen gaan... Het blijft toch 9 maanden een onzeker gedoe...

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Absoluut, maar ik zou er als ik jou was wel van uit gaan dat het goed gaat hoor! Je moet er nu gewoon (hoor mij, gewoon...) van gaan genieten. En over negen maanden zien we hier een prachtige foto van een klein roze wolkje ;)

Ik geloof (wat betreft mijzelf) wel in het volgende: mocht ik niet zwanger worden, om wat voor reden dan ook, dan denk ik dat moeder natuur daar een reden voor heeft.

10. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Nou ik voel me nu een stuk beter dan voor mijn NOD dus ik hoop er wel van te kunnen genieten.

En ik ga gewoon voor jou duimen dat jij over 3 dagen een hele positieve test hebt!
    Met z'n allen zwanger is namelijk veeeel gezelliger! ;)

11. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    @ Roze wolkje, Hellen,Lotuss

Van Harte Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen

Groetjes Anja

12. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Yes het jaar is goed ingezet, Roze wolkje, Hellen,Lotuss een dikke proficiat, jullie zijn rond september uitgerekend denk he?

Ik teste ook vorig jaar eind januari positief... Go meiden.

Ik werk nu full continu en 4/5 dag op woensdag voor de kids.
    Dus om de 14 dagen heb ik een werkweekend

Sterre is stilaan aan het wennen bij de onthaalmoeder. Vandaag had ze een moeilijke dag zei ze , dat kan natuurlijk al eens voorvallen he
    Onze kleine meis was lekker aan het slapen toen ik eraan kwam, toen ik haar wekte keek zo van alle moet ik nu perse wakker worden, lig er zo lekker bij. Heb vanmiddag al niet zoveel geslapen.
    Ze is echt een scheetje en we zijn er met 4 zo verliefd op.
    Morgen ben ik thuis en zij en ventje ook kunnen we heerlijk van haar genieten

van de grootouders krijgt sterre net als onze andere kids een nalatenschap van hen die nu al wordt gegeven, helaas als ze oud genoeg is zullen zij er niet meer zijn en zo kunnen ze haar laten zien dat ze aan haar ook gedacht hebben.
    Schoonvader is gisteren 71 geworden en schoonmoeder wordt er 70 dit jaar. Doe er nog eens 20 jaar bij dan zijn ze 90

13. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    RozeWolkje, nu officieel van harte gefeliciteerd! Wat een hoop goed nieuws ineens zeg! Ik hoop maar dat dat nog even aanhoudt...

Had net met afvegen een heel klein beetje, wat dikkige, rozig/bruinige afscheiding, da's niet goed hè...

14. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    ROZEWOLKJE: GEFELICITEERD>SUPER>

BEBEK: zegt nog niks hoor. kan me wel voorstellen dat het niet goed voelt, maar zoiets kan gebeuren in net begin.

15. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik hoop het maar....Dank je, had het wel ff nodig om dat te horen!

16. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Kan niks garanderen natuurlijk, maar help hopen en duimen dat het erbij hoort en dat je ook megaroze test.

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Oei SanRob, ik hoop dat het snel beter gaat met je heup.
    Hmm, allebei de gastouders hebben dus wel een nadeel. Lastig kiezen!

Goed gedaan Anna, thuis gebleven!

Coto, ja die buiken op verschillende data heb ik met een fotobewerkingsprogrammaatje gedaan.

Ik kan me je onzekerheid voorstellen Hellen, het is allemaal heel onwerkelijk in het begin. Laat het maar even bezinken allemaal.

Zico, mijn moeder heeft ook al wat opzij gezet voor Danique. Zij wordt dit jaar 70, dus zal er zeer waarschijnlijk ook niet meer zijn als Danique volwassen wordt.

Bebek, die rozige afscheiding kan van alles betekenen. Hang in there!

Rozewolkje, jij ook gefeliciteerd!!!

18. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hey meiden!

Ik was net ergens waar ik in tijdschrift ReD een stuk las over 40+ en zwanger. Heel positief stuk al zeg ik het zelf. Het kwam erop neer dat het percentage helemaal niet zo schrikbarend laag hoeft te zijn en dat de maatschappij (lees politiek) er een druk achter zet om eerder moeder te worden.

Wie weet is het op internet na te lezen, geen idee, ik ga even kijken.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hihi, ik ging zelfs hoogzomer nog met dikke wintersokken naar bed omdat ik het zo koud had. Door die sokken warmde ik lekker op.

Ollekebolleke, het wordt hier uitgezonden op Nederland 3. Alleen wilde ik Tita Tovenaar vanmiddag opnemen en toen was het al niet meer. Moet nog even uitzoeken of het alleen vandaag niet was of dat de serie al weer is afgelopen.

Anna, verstandig dat je bent thuisgebleven. Beterschap.

SanRob, Succes met het uitkiezen van de juiste gastouder.

Rozewolkje, ook jij van harte gefeliciteerd.

Hellen, ik snap je angst, maar probeer niet teveel op de statistieken te letten. Ja, wanneer je wat ouder bent als je zwanger bent heb je een grotere kans op een miskraam, maar het gaat nog steeds meer goed dan dat het fout gaat.

Fijn dat er weer zwangeren bij zijn gekomen en ik hoop zo dat er nog meer mogen volgen, het is jullie allemaal van harte gegund.

Oh, die laatste dagen op het wachtbankje, ik kan ze me nog goed herinneren. Dat waren de langste dagen van m'n cyclus. Sterkte nog even voor degenen die nog even een paar dagen moeten doorbijten.

Natas, tja, ik kan er niet meer onderuit. Ze lijken echt op elkaar. Nu kunnen mensen wel zeggen dat alle baby's op elkaar lijken, maar dat vind ik toch echt niet. Onze 2 olijke lachebekjes bewijzen inderdaad dat ze beiden dezelfde papa en mama hebben.

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Giegel en Veronika, ook dat is herkenbaar hoor. Natuurlijk gun je het een ander, maar ja, zelf wil je ook zo graag. Ik duim voor jullie allemaal dat jullie snel allemaal roze mogen testen.

Bebek, het hoeft niks te zeggen meid, dat je wat bruin/roze afveegt. Het kan oud bloed zijn.

Deel Deze Pagina