En nu genieten Hellen! En wij putten hoop uit jouw wondertje! Hier zit ik nog *rustig* af te wachten. Ik heb sterk het gevoel dat het niet raak is, maar dat is eigenlijk nergens echt op gebaseerd. Behalve dat alle klachtjes die ik heb (en die ik volgens afspraak ook niet voel ) herken van voorgaande rondes. Maar dan wat minder. Daarbij ben ik al een paar dagen niet lekker,ik ben wat snotterig, heb hoofdpijn en heb het gevoel koorts te hebben maar dat is niet zo. Wat ik wel heel irritant vind is dat ik (eigenlijk nog steeds) wat snel geïrriteerd ben. Bah.
Ik heb sinds een half uur toch echt onmiskenbare menstruatiekrampen.... Ook al hield ik er ernstig rekening mee, doet het niet alleen lichamelijk pijn.
Haha die testen van Helen harstikke raak hoor! Shit wat balen meis! Misschien valt het nog mee want ik had voor de NOD ook veel menstruatiekrampen dus nog even hoop houden. Ik heb vandaag gebeld naar de verloskundige om een afspraak te maken maar heb er een naar gevoel van. Ze feliciteerde me niet eens terwijl haar secretaresse dat gisteren wel deed. Verder had de secretaresse gezegd dat ik terecht kon voor een 1e afspraak vanaf 8 weken zwanger dus ik had met mijn vriend berekend dat we in week 7 (is mijn 9e week en dus ruim 8 weken zwanger) heen konden maar volgens de vk was dat te vroeg en moest het een week later maar mijn vriend zit dan in het buitenland dus nu staat de 1e afspraak pas voor week 9 gepland (dan zit ik in mijn 11e week en ben ik ruim 10 weken zwanger). Gezien mijn leeftijd (of is dat onzin?) en de 1e keer zwanger vind ik dat erg laat. Ook had ik sinds gisteren veel last van obstipatie en vannacht moest ik tot 2 keer toe naar het toilet. Heb wat geperst en toen ik afveegde had ik wat slijmerige donker gele/licht bruinige afscheiding. Ik vertelde dat de vk en die zei dat ik me geen zorgen moest maken. Maar vanavond had ik weer bruinige afscheiding en nog steeds vaak menstruatiekrampen. Ik ben zooooooooo bang dat het mis gaat...
Lieve Benthe, Ik heb vanochtend helemaal over je berichtje heengelezen. Meid, ik kan het me goed voorstellen dat je je even wilt terugtrekken van het forum. Het valt ook niet altijd mee om, hoe zeer je een ander ook gunt dat ze zwanger is, steeds maar van een ander te moeten horen/lezen dat ze zwanger is, want zelf wil je ook zo graag. Ik vind het zo knap van je dat je zo positief blijft. Natuurlijk gaat je dat het ene moment beter af dan het andere moment, maar ik heb bewondering voor de wijze waarop je hier mee omgaat. Hopelijk kun je je snel weer melden met positief nieuws. En heel veel succes, ik ga ongelooflijk hard voor je duimen.
Haha Hellen, je maakt het in die paar dagen bijna nog bonter dan dat ik het in 2 weken heb gedaan. Maar geloof het maar hoor, je bent ECHT zwanger. Rozewolkje, jammer dat je een naar gevoel over de verloskundige hebt gekregen. Hopelijk krijg je bij de eerste afspraak een beter gevoel erbij en anders zou je altijd nog over kunnen stappen naar een ander praktijd. Begrijpelijk dat je bang bent dat het misgaat. Maar gelukkig gaat het vaker goed dan fout. En menstruatiekrampen kunnen erbij horen. Bij m'n eerste zwangerschap heb ik iets van 4 weken fikse menstruatieklachten gehad en uit deze zwangerschap is een prachtige dochter voortgekomen die nu bijna 3 is. Liesben, wat balen meid, maar ... geen bloed geeft moed. Ik blijf nog even voor je doorduimen.
Wat jij beschrijft komt mij ook heel erg bekend voor! Ik vind het ook steeds moeilijker om blij te zijn voor de meiden die zwanger zijn geworden. Hoewel ik het iedereen gun (vat dit aub niet verkeerd op), vind ik het zo oneerlijk dat het bij nieuwe meiden hier (vrijwel) meteen raak is en ik er eigenlijk al twee jaar op wacht. Onze beurt komt Benthe en ik hoop heel snel!
Ik ook....veel erger dan normaal en verlies ook oud bloed...wil zo graag hopen dat het misschien toch raak is omdat ik dus maar een cyclus van 25 dagen heb gehad, maar voel gewoon dat het niet goed zit! En dat leverde een fikse huilbui op, dus ik weet hoe je je voelt meis, knuf voor jou! Benthe meisje, ik kan me je gevoelens en de daarbij behorende beslissing heel goed voorstellen en kan er alleen maar respect voor hebben. Ik ben nog niet zo lang bezig, maar herken ook het gevoel van; waarom gaat het bij de één zo makkelijk en bij mij niet! Ik hoop dat we je af en toe nog even langs zien komen en verder wil ik je sterkte wensen en ik blijf voor je duimen! Ook voor jou een knuf!
Ik moet er wel even bijzeggen dat het nog steeds bruin is, maar het is wel meer dan gisteren en heb erg last van mijn buik, wat ik anders nooit heb. Maar alle 'normale' ongi klachten lijken nu heftiger aanwezig dan normaal. Ik weet morgen meer en ondanks dat jullie me wel wat hoop geven voor wat betreft die afscheiding, denk ik dat het niet goed zit....
Bebek Istiyorum: Ik zou dat ook denken (dat je toch gewoon ongesteld word), en kan nu ook niets bedenken om te zeggen om je gerust te stellen. Misschien moeten we onze hoop een maandje opschuiven? (knuf) Benthe: Ik snap je beslissing, en doe wat je hart je ingeeft! Succes. Giegel: Ik kan me dat heel goed voorstellen! Ik ben zelf net pas vier maanden bezig, en vind het nu al veel energie kosten. Laat staan als je al veeeel langer bezig bent. Dus ik heb echt bewondering voor het enthousiasme en de positieve instelling van jou en de andere meiden. Hier intussen nog geen bloed.... Vanmorgen een keer getempt toen ik net wakker werd: 37.3 Zegt alleen niks want A. ik ben verkouden en B. ik temp nooit dus ik weet niet wat mijn uitgangswaarde is. Menstruatiekrampen zijn nu wel weer wat minder.
Ik hoor heel vaak dat menstruatiekrampen en zelfs wat licht bloedverlies normaal zijn in het begin van een zwangerschap.. Kan me wel voorstellen dat je de reactie van de vk niet fijn vond, maar als zij nu ook zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken dan zel het wel toch?
Rozewolkje, De eerste afspraak bij de VK gebeurd er eigenlijk weinig anders dan veel vragen beantwoorden en bloeddruk meten en wegen. Voor ons zo spannend, medisch gezien, gebeurd er niets. Maar inderdaad het was wel leuk geweest als ze je ook een beetje leuke aaandacht zou geven. Ik denk ook dat je je geen zorgen hoeft te maken om een beetje slijm of bloedverlies. Maar die eerste weken zijn en blijven erg spannend. Probeer goed voor jezelf te zorgen en veel dingen te doen die je een goed gevoel geven. Of dat nou afspreken, sporten, uit eten is of lekker thuis rondhangen. Ik wens je er sterkte mee! Liesbeth, Zoals Zico ook al zei, die temperatuur daar ligt het niet aan. Je temp klinkt best positef. Volgens mij zijn er geen vrouwen die standaard een temp hebben van rond de 38. Dus je temp is in elk geval niet laag als hij 37,4 is. Maar inderdaad, het zegt nu weinig als je zo maar eens tempt en je bovendien niet lekker bent. Sterkte met nog even afwachten tot... wanneer ga je testen? Bebek, sterkte met de klachten en hopelijk volgende keer veel succes. Digihug! Hier ben ik vanmorgen helemaal klaar en wel naar mijn werk gegaan, maar halverwege ben ik omgekeerd. Mijn koppie doet te zeer en mijn hoesten is nog te erg om me tussen de kindjes te begeven. Ja als ze heeeeel rustig zouden zijn... maar ja, dat kan je een kleuter niet vragen. En daarnaast als ik niet alleen voor de klas zou zijn. Deze week zou mijn aanstaande vervangster in de klas zijn om mij ook te ontlasten. Ik begreep ook al wel dat zij er gisteren ook alweer niet was. Dus of de school zich echt aan de toezegging van extra ondersteuning gaat houden? Waarschijnlijk zijn er gewoon te veel andere zieken. Dus ik moet ook maar ophouden met me schuldig voelen. Als ze het over 2 weken zonder mij moeten redden, dan moet het nu ook maar. En het ligt niet aan mij dat mijn eerdere vervangster nu voor een andere klas staat. Wij hebben ook een meisjenaam die we alletwee erg leuk vinden. De naam is vorig jaar 188 keer gegeven, maar we kennen niemand met die naam.De naam heeft ook een leuke betekenis. .... maar.... We denken wel dat het een jongetje wordt ... hihi, om de naam alleen al zou ik het heel leuk vinden als het een meisje wordt. We zullen zien! Zo en nu ga ik mijn bedje maar weer eens in. Gelukkig niet samen maar alleen met mijn bolletje
annna ben kerjeus wat jullie in je buikje dragen van geslacht. M'n man was bij mij 100% overtuigd een jongen te krijgen, helaas voor hem en joepie voor de meiden hier is het een meid geworden. Onze kinderen konden aan zijn gezicht zien wat het ging worden, hahahaha . Nu is hij supergek van z'n dochter en de kids ook. Ze wordt hier gewoon verwend
hee Rozewolkje, Ik begrijp je helemaal. Echter een vk kan je nu echt niet helpen. Er is nog vrijwel niets te zien op dit moment. Ik had ook mijn eerste intake met 9 wk(= idd gewoon een gesprek) en 1e echo met 11 weken. Alleen omdat ik een MA heb gehad mag ik nu bij de gyn met 7, 11 en 14 wk een echo. (mocht het ons nog gegeven zijn) Bij mijn mk met 5-6 weken verloor ik echt heel helder bloed, maar zelfs dat hoeft nog geen voorbode voor een mk te zijn. Het blijft gewoon spannend die eerste weken. En zoals Annna zegt, jezelf goed verzorgen en proberen je zinnen te verzetten. Wij blijven natuurlijk wel voor je duimen!