35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo allemaal
    @Bebek : Nee toch! Dat was wel de bedoeling hoor roze!
    @Rozewolkje : Ook hier de eerste paar weken soort ongi-gevoel gehad….is heel normaal hoor!
    @Benthe : Fijn dat je toch niet helemaal weg bent. En die situatie op je werk klinkt wel heel vervelend zeg!
    @Annna : Jee van de trap gevallen! Gelukkig goed opgevangen….(op beetje natte broek na dan hihi)
    @Liesben : Voor jou nog steeds spannend! DUIMDUIMDUIMDUIM!

Hier gaat het redelijk. Net lekker naar yoga geweest. Is erg gezellig! Heb een knikker op mijn bekkenbodemspier laten rollen (in gedachte dan) hihi
    Mijn bekkenpijn wordt niet erger gelukkig, de buikband lijkt wel iets te helpen gelukkig…
    Doei

2. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik denk dat ik wel een goede omscholingsrichting heb gekozen 8)
    Niet dat ik dat nu heb geleerd, maar ik weet er wel wat vanaf door o.a. eigen ervaring en interesse.

3. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Dat is raar...ik zette in mijn banner 12 jan 1e ongi dag en toen gaf ie aan 9 days till ovulation en nu heb ik er 13 jan van gemaakt en dan wordt het ineens 11 days till ovulation! Hoe kan dat nou? En meteen nog een rare vraag: dinsdagavond 12 januari had ik bruin bloed bij afvegen (maandag ook al heel klein ieniemienie beetje), maar vandaag zette de ongi pas echt door; welke dag moet ik nu als eerste ongi dag aanhouden? Ik heb vandaag maar genomen, maar ik twijfel!
    En kan ook ineens niet meer op mn cyclus vertrouwen, tot en met november nog wel, maar toen was het 24 dagen, toen 30 en nu 25...dus ik heb maar 26 dagen aangehouden, maar het maakt het weer niet makkelijker!

Zico, ik had altijd begrepen dat je met een mirena meteen vruchtbaar was? Maar ja, het is inderdaad wel zo dat ik tot november een hele regelmatige cuclus had en toen ging het ineens veranderen, dus misschien dat ik toen pas mijn 'normale' cyclus heb gekregen! En dat is dan inderdaad zo'n 6 a 7 maanden later!

Liesben, ik duim nog steeds voor je!

4. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Oja, voor de NOD lijst: als ik 13/01 als 1e ongi dag aanhoud, wordt mijn nieuwe NOD 8 februari!

Sorry dat ik de lijst zelf niet bijwerk, maar snap nog steeds niet helemaal hoe dat allemaal werkt!

5. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Je moet de eerste dag waarop je helderrood bloedverlies hebt rekenen als de eerste dag.
    Dus je hebt het goed gedaan :D

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Haai ladies.

Vandaag moest ik bij de afvalpoli zijn. Ik moest gaan afvallen van de gyn om eisprongen te kunnen krijgen. Nu ik net zwanger was, dacht ik dat het misschein wel handig zou zijn o de afspraak toch door te laten gaan en te zien of deze dame me nog kon helpen met een zo gezond mogelijk eetpatroon te ontwikkelen waarbij ik zo min mogelijk zal aankomen.

Op zich was het een heel leuk en fijn gesprek. Maar ze sloeg me wel enorm om de oren met heel veel cijfers en feiten over complicaties bij zwangere obeese dames zoals ik, met name de kans op miskraam is erg groot.

Nou...zit je net voorzichtig een dag of wat blij te zijn na eerst alleen ongeloof te hebben gekend..nu heb ik dus best wel stress. Ik bedoel: ik ga ervan uit dat het goed gaat..het gaat immers meer goed dan fout. Toch is de schrik me om mijn hart geslagen vanmiddag en ik denk dat het minimaal zal duren tot mijn eerste echo en wellicht nog wel tot een eind erna......

En gezien mijn banner betekent dat nog heel wat weken in de angst zitten.... Bah!

7. Oef... ik merk dat nu ik weer aan het werk ben, het forummen er nogal bij in schiet... :(

@Helen & Rozewolkje: Het is al een beetje oud nieuws, maar ik wil jullie graag heel hartelijk feliciteren met jullie zwangerschap!

@Benthe: Voor jou een hele dikke knuffel. Ik kan me goed voorstellen dat het je even te veel wordt...

@Annna: Oei, dat is schrikken! Heb je trouwens de verloskundige gebeld? Toen ik een klap kreeg van het fietsstoeltje was dat namelijk meteen een reden om me 24 uur ter observatie in het ziekenhuis op te nemen.
    O, ik lees dat je het vergeten bent te melden, ik zou het alsnog even doen...

Verder wens ik alle wachtende en klussende meiden snel roze...

8. nefertary

nefertary Actief lid

3 nov 2008
    484
    0
    0

NOD

16-01 Liesben
    19-01 Mama2X
    23-01 Mexicang
    23-01 Giegel
    03-02 Veronika
    04-02 Ellenk
    05-02 nefertary
    07-02 Benthe
    08-02 Bebek/Carola

AFSPRAKEN

19-01-2009: Miss Daantje controle gynaecoloog
    03-02-2009: Ollebolleke controle gynaecoloog
    06-02-2009: Hellen1971 eerste echo
    18-02-2009: Hellen1971 afspraak gynaecoloog

BEVALDATA

26-01-2009 SanRob
    12-03-2009 Anna
    05-04-2009 Coto
    05-05-2009 Kaat
    09-05-2009 Miss Daantje
    22-05-2009 Shiela
    08-06-2009 Limmeke
    22-07-2009 lotuss
    02-08-2009 Ollebolleke
    22-09-2009 Hellen1971

:baby: BEVALLEN :baby:

29-06-2008 Nin0 - zoon Jules
    20-07-2008 Lientje - dochter Danique
    29-07-2008 Inez - dochter Yelina
    03-08-2008 Natas - dochter Danique
    13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie
    24-09-2008 Zico - dochter Sterre
    26-09-2008 Ritje - dochter Silke
    07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn
    18-11-2008 Vozzy - dochter Laura
    25-11-2008 Anja - zoon Jaron

zo, ik heb 'm weer opgegraven :)
    ik zal vast wel iemand zijn vergeten, die moet dan maar even roepen :D

Ollebolleke is vast heel blij, je staat niet meer onderaan! :)

Benthe, ben blij dat het weer ietsje beter met je gaat. ik hoop echt zo dat je binnen afzienbare tijd roze tegemoed mag zien. en ook dat het gedonder met je werk positief wordt opgelost zodat dat ook niet meer op je gemoed drukt.

Ik zie dat meerdere dames een beetje in een dip zitten.
    voor jullie:

Liesben, dat is ook wat, dan kunnen we je op de dag van de waarheid niet eens bijstaan of -dat natuurlijk liever- platfeliciteren! :)

Annna, jemig, nou geen rare dingen gaan doen he zo op het eind! jij bent hier nu geloof al de zoveelste die een smak heeft gemaakt. ik meen me te herinneren dat buiten Lola ook Ritje is gevallen op het eind van de zwangerschap.

Hellen, laat je niet gek maken hoor! ik heb verschillende zware dames gekend waarbij de zwangerschap gewoon normaal is verlopen.
    en je gaat nu toch goed begeleid worden?
    ga maar gewoon door met blij zitten zijn :D

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Mijn lief heeft pc weer een beetje up and running gekregen...
    Dus ik kan verslag doen (hoop ik).
    Mijn lijf roept heel hard dat ik ongesteld ga worden helaas (veel plassen, hoofdpijn, rugpijn, buikpijn)...maar ik wacht af.

10. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Wat leuk ik zie dat er 2 of 3 nieuwe zwangere meiden zijn. Gefeliciteerd. Jullie zullen het wel niet makkelijk hebben in deze onzekere weken en ik hoop dat het allemaal heel goed gaat. Bij mij is het helaas ook drie keer misgegaan, maar gelukkig ook twee keer goed en het laatste resultaat gaat zo wakker worden (heeft hij vannacht ook al 3 x gedaan trouwens).
    De onzekerheid hoort erbij en je kan er niets tegen doen. Misschien zeuren om een echo bij je huisarts. Een echo kan wat geruststelling brengen. Ik mocht het na 3x mis ook met 6 weken en wij zagen toen een mooi kloppend hartje.

Werken, moederen en forummen is moeilijk te combineren, zeker als je zoals ik ook nog allerlei andere dingen wil doen in de zeer schaarse vrije tijd, maar ik probeer toch zo veel mogelijk bij te lezen.

Anna doe je voorzichtig. Misschien toch even laten nakijken?
    En Liesben, ga je testen vandaag?

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

Vanmorgen nog een keer getempt (al weet ik dat het niets zegt), is nog steeds 37.2
    Dus maar een test gedaan, en daar is geen velden of wegen een tweede streepje te zien. (Ik heb de testen van het KV, 2 voor 5 euro).
    Ik ben dus bang dat mijn gevoel gelijk krijgt en dat ik vandaag (of morgen) gewoon ongesteld word.

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Bebek, wat balen meid.

Liesben, ik blijf nog even voor je doorduimen.

Benthe, wat een toestanden op je werk. Enerzijds geeft het afleiding, anderzijds zou een wat positievere gebeurtenis voor afleiding prettiger zijn. Succes met alles op je werk, ik hoop dat je eruit gaat komen met je werkgever, maar nog meer succes met het zetten van de spuiten. M'n duimen draaien hier overuren voor je!

Anna, au, gevallen. Da's niet fijn. Ik zou het toch inderdaad even melden bij de VK.

Hellen, daar sta je dan, met je goede gedrag. In plaats dat ze je een opsteker geven dat het verstandig is om alsnog te gaan, word je alleen maar bang gemaakt. Blijf inderdaad in je achterhoofd houden dat het vaker goed gaat dan fout en lekker blijven genieten meid.

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Nou heb ik een dilemma. Ik heb vanmiddag (en vanavond) groot feest, mijn petekind word namelijk vier!
    Nu twijfel ik of ik gewoon 1 glas wijn zal drinken....ik denk het wel.

14. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Bah Liesben.... :( Maar ik ga nog wel voor je blijven duimen hoor!
    Maar ik weet ook wel, je eigen gevoel is vaak het juiste gevoel. Is vandaag je NOD?
    En dat wijntje.... Ook al ben je nog niet ongi straks, dan denk ik dat een wijntje echt geen kwaad kan. Maar ook hier: afgaan op je eigen gevoel.

En mocht het zo zijn dat de :evil: in aantocht zijn, dan hoop ik dat ze dan maar snel komen, dan kan je weer verder met de volgende ronde!

X mex

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

Mijn NOD is morgen, uitgaande van een cyclus van 29 dagen. Maar ja, ik heb tot nu toe drie verschillende lengtes gehad. Wel dicht op elkaar, maar wel alledrie anders. (28-31-29)

16. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Okee, dus het kan ook zo zijn dat je NOD iets later is?
    dat hangt allemaal af van wanneer je ei was en hoelang de fase erna duurt he?
    DUIMDUIMDUIM!

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Mijn eisprong was volgens mij 1 januari.
    Ik had de dagen daarvoor veel steken en wat vruchtbaar slijm, op 1 januari ineens een hele prop cervixslijm, waarna de steken over gingen in een beurs gevoel. En de afscheiding werd wittig.

18. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja, dan klopt het wel toch? Vandaag, morgen of misschien toch overmorgen je NOD. Spannend hou je het wel hoor!
    Ik weet door het bij te houden dat mijn luteale fase 15 dagen is. Bij berekeningen gaan ze altijd uit van 14,maar dat kan ook 13,16 of 17 zijn. Iedere vrouw is anders nietwaar?
    Mijn ei was dit x op 5 jan, 15 dgn erbij nod 20jan. Nog een kleine week te gaan...

Hoe is het gegaan met je voornemen? hield je het vol tot vandaag?
    Ik vind het die laatste paar dagen best lastig hoor :(

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hehe, het gekke is dat ik echt maar weinig voel deze maand. Mijn borsten heb ik nauwelijks gevoeld. Ik heb alleen wat steken in mijn lies nu, maar ik weet niet meer of ik die eerder had. Maar verder? Verder voel ik niet veel. Behalve dan de PMS klachten nu....en het gevoel niet zwanger te zijn.
    Ik baal eigenlijk dat ik vanmorgen toch getest heb.
    En jij? Hoe voel jij je?

20. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Wat overeenkomsten betreft ;) begint het soms creepy te worden hoor....
    Wat jij schrijft, dat ben ik :confused:!
    .... de vorige rondes voelde ik van alles. En al heel snel na ei, zoniet direct na ei.
    Na ei had ik meteen last van mijn huid, driftbuien,vreetbuien, pijnlijke borsten,maar ook een vage misselijkheid, moeie benen en veel kramp. Soms de hele dag door.

Deze ronde had ik na ei nergens last van. Geen kramp, geen pijnlijke borsten, niks.
    Sinds een dag of 2 heb ik wat meer krampen, niet de hele dag door. En sinds gisteren is mijn huid wat bulterig. Verder geen driftbuien, geen vreetbuien, geen hoofdpijn, niet misselijk en het is zelfs zo dat ik soms het idee heb dat mijn borsten er niet zijn...

Tja, en dat allemaal door een voornemen: niks voelen.... :):)

Ik kan me wel voorstellen dat je baalt dat je getest hebt. Is toch een teleurstelling nietwaar? Je hoopt op roze en als die test dan wit blijft...:(
    Toch kan het nog te vroeg zijn,maar jij 'voelt' en kent je lichaam het beste. op zich kan vandaag NOD zijn, maar bij een cyclus van 31 dagen, zit je op 3 dagen voor NOD. Spannend! :pale: en ik blijf voor je duimen!
    We zouden onze overeenkomsten behouden he? ;)

X mex

Deel Deze Pagina