35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by prinses, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Pfff, hier is officieel toch het broekloeren begonnen....

2. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Succes met NIET broekloeren Liesbeth.
    Of je nou wel of niet test, het blijft een zenuwenthijd.

Hier ook zenuwentijd trouwens. Alhoewel ik toch nog wel weer redelijk rustig ben.
    Was toch wel een beetje wantrouwend geworden. Beebje gisteravond in bed en vanmorgen ook nauwelijks gevoel. Voel wel iets van beweging, maar niet de krachtige schoppen van anders.

Vanmorgen is de VK dus even langs geweest. Het hartje deed wat het moet doen. Maar voor de zekerheid stuurt ze me toch nog even door naar het ZH voor een CTG.
    Dat moet vast genoeg zekerheid geven. We pikken dan wel de files mee als we richting Veluwe gaan, maar dat moet dan maar. De rust te weten dat alles goed gaat is me ook wel heel wat waard.

Inez,
    Gefeliciteerd! En het klinkt niet goed wat je allemaal op 1 dag gedaan hebt. Rustig aan meid.
    Genieten nu dan maar vandaag en veel plezier zondag!

Bebek,
    Jij inderdaad nog maar een testje doen. Dan weet je ook waar je aan toe bent.

Ik zal trouwens na het ZH niet meer langskomen hier, dus geen zorgen maken dat er geen bericht van mij is. geen bericht betekend dat we lekker genieten van een laatste weekendje samen in het bos.

3. nefertary

nefertary Actief lid

Nov 3, 2008
    484
    0
    0
    Inez, gefeliciteerd!

Liesben, spannend! als dat roze van je nichtje nu eens jouw kant opwaaide!? :)
    in ieder geval :thumup: [-o< :thumup:

Bebek, doe maar een testje joh, ben je tenminste van de onzekerheid af.

zico, jeetje, moeten we nu voor jou gaan duimen dat je niet zwanger bent? :)

SanRob, het wordt spannend nu he? hoe groot zeggen ze dat het kindje nu is?

Annna, veel plezier het weekend. lekker relaxen.

4. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    SanRob, het is inderdaad die boerderij in Zevenhuizen die daar tussen de flats zit, tegenover het Mheenpark.

Ugchelen is inderdaad niet goedkoop met huizen. Beekbergen ook niet echt, maar wij hebben met dit huisje/deze kavel geluk gehad. Het is een mooie grote kavel van ruim 750 m2. Het was niet duur omdat er maar een klein houten huisje opstaat. Ons huis begint nu echt te klein te worden voor ons, maar daar gaan we dus misschien dit jaar en anders volgend jaar wat aan doen.

Ik PB je m'n nummer wel even!

Liesben, spannend hoor!

Anna, ik vind het toch we een geruststelling dat je een CTG krijgt. Gelukkig klinkt de hartslag nog wel goed, maar dat je de kleine niet zo goed voelt vind ik eigenlijk wel een beetje eng.
    Maar alles zal vast in orde zijn en daarna gaan jullie lekker genieten!

De visite van de buurvrouwen zit er weer op, nu kan ik weer lekker rustig aan doen de rest van de dag. Mannetje is vanmiddag vrij en dan gaan we gewoon eens even met ons viertjes lekker niks doen. Is ook wel eens leuk.

5. SanRob

SanRob Bekend lid

Jun 28, 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Vanmiddag weer naar gynaecoloog.
    Vorige week woe was de babbi zo'n 6 pond.

Ik kan wel janken, kan zo moeilijk lopen en dat is zo vermoeiend.
    En dan heb ik een vriend die door de telefoon zegt; doe je wel rustig aan en alsie me ziet lopen zegt; het is toch niet normaal zoals jij loopt?
    Maar alsie dan thuiskomt wel commentaar heeft op alles wat in zijn ogen niet goed is. Teveel troep bv, is echt niet waar, maar ik weet ook niet meer waar ik alles kwijt moet. En heb er ook de energie niet voor. Hij is zeikchagrijnig; is met homeopathie bezig om van bepaalde klachten af te komen en nu komen als zn oude klachten weer naar boven, o.a. het IKKE IKKE IKKE idee en dat alles dus moet gaan zoals hij het wil en ziet. Zie alsn berg op tegen volgende week alsie echt elke avond thuis is. Klinkt niet echt gezond he?
    Lekker ontspannen toeleven naar de bevalling, maar niet heus.

6. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Hihihi.... spannend! Ga je nu ook toch maar vaker naar de wc?;)
    Je temp was nog hoog, ik hoop dat je dat zo gaat houden :D!
    DUIMERDEDUIM!
    Ben je nu wel meer bezig met voelen? Of hou je stug vol niets te voelen?
    Gr Mex

7. nefertary

nefertary Actief lid

Nov 3, 2008
    484
    0
    0
    SanRob, ik wil me nergens mee bemoeien, maar kunnen jullie niet eens even een goed gesprek gaan hebben hierover, want dit gaat toch zo niet langer? is niet goed voor jou, de baby en voor hem duidelijk ook niet.
    even de koe bij de horens vatten: ''kunnen we even praten?''
    misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk dat het toch de enige manier is om hier verandering in te krijgen.
    nogmaals, ik wil me niet met jouw zaken bemoeien, maar ik weet uit ervaring dat het heel belangrijk is om te blijven praten. en dan praten he, geen ruzie maken :)

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hmmm, het "ik voel niets" tijdperk is echt over nu ;)
    Dat van die temp zegt niet veel, aangezien ik pas drie dagen mijn temp heb opgenomen. Maar goed, het is wel licht verhoogd ja.
    Ik moet nu vaak plassen, wat ik vaak heb als ik ongesteld moet worden. Dus dat spreekt de temp weer tegen.
    Verder sinds vandaag wel pijnlijke borsten.
    Daarnaast heb ik, iemand hier ervaring mee?, steken in mijn liezen en met name rechts.

@ SanRob: Meisje, wat naar! Op zo'n situatie zitten jullie toch beide niet te wachten? Ik denk echt dat jullie even een goed gesprek moeten hebben hoor! Ik weet natuurlijk niet de "oorzaak", en dat hoeft ook niet , maar kan me heel goed indenken dat de stress nu bij jullie beide toe gaat slaan. Maar blijf in godsnaam met elkaar praten!

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Kan ik me goed voorstellen dat het niets-voelen-tijdperk even over is. Het gaat er nu echt om hangen he?
    Temp zegt inderdaad niets, die kan zelfs op de dag van de :evil: zelf pas omlaag gaan, tenminste , dat is mijn ervaring.
    Maar voor NOD klinkt ie 'hoog', al heb ik geen idee wat jou temp is bij ongi.
    En...vaak plassen kan ook een ander signaal zijn he?
    Wanneer wil/ga/durf je er weer een test tegenaan te gooien?

SanRob, wat een nare situatie... en dat zo vlak voor je bevalling. Voor jullie allemaal niet goed he? Maar jij moet nu goed om jezelf de baby denken. En dat iemand je zo kan behandelen.... :(

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik denk pas na het weekend, mits ik niet ongesteld ben geworden.

Ik heb ook geen idee ;)

11. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    @ Sanrob: Is het iets van de laatste weken dat je partner zo reageerd?
    Misschien heeft hij toch ook wel last van spanningen omdat je bijna moet gaan bevallen. Bezorgdheid wat er een beetje raar uitkomt. Ik weet nog dat mijn man het bij de eerste ook allemaal best wel spannend vond ;)

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    :) dat gaat nog een spannend en voelbaar weekend worden :)
    Knap hoor dat je dat volhoudt!

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Tja, gisteren natuurlijk negatief getest, vandaar dat ik nog er steeds er van uit ga dat ik ongesteld word. En...als ik al zwanger mocht zijn....dan ben ik dat maandag ook nog wel ;)
    Plus het feit dat ik zelf het weekend moet werken met vroege diensten. Dat betekend om 05.45 uur de wekker. Dat maakt het wel makkelijker om je gedachten wat te verzetten.

14. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Hihihi, ja, als het goed is maken die paar dagen dan ook niet meer uit!
    :( ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd, maar ik heb respect voor je dat jij op zulke tijden je bed uit kan en wisselende diensten kan draaien! Echt, ik denk niet dat ik het zou kunnen.
    Maar ja, ik klaag niet ;), vaste tijden en alle vakanties.... het voordeel van juf zijn!
    Brr...kwart voor 6.... :confused:

15. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    @ Liesben: In je onderschrift staan drie rondes....ben je sinds drie maanden gestopt met de pil of al langer?

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb in september 2008 mijn laatste pil geslikt, dus dit is de vierde pilloze ronde.

17. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Natuurlijk is het niet te hopen, maar het kan ook nog zijn dat je aan het ontpillen bent :oops:
    Spannend!

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Dat weet ik! En ik ga er ook niet van uit dat ik zwanger ben...sterker nog, ik weet bijna zeker dat ik ongesteld ga worden. Vier maanden, wat is nu vier maanden? Ik reken op zeker een half jaar of langer als ik heel eerlijk ben. Maar op een of andere manier begint het op de NOD toch te kriebelen en ga je denken: zou het?
    Het laatste wat ik wil is "zeuren", mede omdat ik hier zoveel vrouwen zie die al zo lang bezig zijn!
    Maar ja, dit forum is voor mij een soort uitlaatklep omdat ik toch ergens mijn "kwaaltjes" kwijt wil. En de wens voor een kindje is er nu eenmaal.
    Mijn lief zegt ook altijd dat ik me niet zo druk moet maken om elk steekje....

19. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    @ Liesben: Je zeurt niet hoor ;)
    Valse hoop heb je gelukkig niet en daarom reageerde ik even.
    Dat het elke maand rond NOD gaat kriebelen is ook logische.

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Dankje.....
    Soms voel ik me wel een zeur, maar ik denk dat dat erbij hoort. Zodra je als vrouw eenmaal hebt besloten een kindje te willen (samen met je lief natuurlijk) dan verander je volgens mij in een soort hersenloze hormonenbom. En het feit dat je de pil niet meer slikt (in mijn geval dan) helpt niet echt. Dat maakt het alleen maar erger!
    Daarom ben ik ook zo blij met dit forum. Je leert er van, op verschillende vlakken.
    Positief omdat je zo veel (sterke) vrouwen ziet die al zo lang een wens hebben, en hoe zij daar mee omgaan. Diep respect!
    Negatief omdat ik veel (jonge) meiden zie die na twee weken zonder pil al denken zwanger te zijn. Wake up denk ik dan.
    Ik weet helaas uit eigen omgeving hoe moeilijk het kan zijn om überhaupt zwanger te raken, laat staan een zwangerschap helemaal uit te dragen. Zwanger worden is een wonder, een kindje krijgen zo mogelijk nog meer!

Share This Page