Helemaal mee eens! En je bent zeker geen zeur, hoor! Ik herken je gevoel ook..heb er jaren op moeten wachten bij partners die geen kinderen wilden... Hier heb ik het vandaag toch eindelijk aangedurfd om een boek een een paar sokjes te kopen. Gewoon, het maakt het zoveel meer "echt" voor me. En hoe weird is het, om na jaaaren voor anderen van die pietepeuterige kleine kleertjes te hebben gekocht, dan toch eindelijk eens echt voor jezelf in zo'n babyspeciaalzaak binnen te mogen lopen. Ik was helemaal trots http://www.zwangerschapspagina.nl/album_pic.php?pic_id=63079 Verder is de tegoedbon die mijn moeder ( en vader) morgen op mijn mam's verjaardagsfeestje krijgen , ingepakt. Ik ben zo benieuwd hoe ze gaan reageren! Het is best spannend, ze hadden er eigenlijk denk ik, niet meer op gerekend opa en oma te worden..en nu kom ik ineens met deze mededeling.. http://www.zwangerschapspagina.nl/album_pic.php?pic_id=63080 Ik ga zo even slapen , want ik ben sinds gister ineens doodmoe..pak mijn tas verder in en ga dan richting het oosten, naar mijn Lief. Even 1,5 tot 2 uur rijden en de rest van het weekend rijdt hij mij. Maandag heb ik een sollicitatiegesprek... Zo tussen het vertellen aan mijn ouders dat ik zwanger ben en het gesprek op maandag, worden het al met al een paar héél spannende dagen voor me. En natuurlijk blijf ik bij elk steekje of juist even nie tmeer zo'n zere borsten hebben..twijfelen. Dat zal nog wel even blijven, denk ik...
Wij hebben al twee kinderen van 8 en 6 jaar, waarvan ik beide kinderen in ronde 6 zwanger was. Nu ben ik al twee jaar geleden gestopt met de pil en nog steeds is het niet raak. Dit forum is dan inderdaad heel fijn maar soms ook best confronterend als je ziet hoe snel sommigen zwanger worden (en er soms nieteens blij mee zijn) Uit mijn omgeving weet ik ook hoe moeilijk het is om zwanger te worden en te blijven, maar daar houdt het dan nieteens bij op. Want het is ook geen gegeven dat een kindje gezond ter wereld komt helaas en dat hebben we zelf meegemaakt. Nu gaat het goed, maar het is de eerste jaren een zorgenkindje geweest en ook nu zijn er nog wel zorgen. Maar wie weet gaat het over een paar weken beter als haar medicijnen gaan werken
Dat lijkt me dan helemaal lastig...als je bij de eerste twee kinderen relatief snel zwanger was en er nu zo lang op moet wachten! En inderdaad, ik had beter kunnen zeggen dat een gezond kindje een nog groter wonder was! Ik hoop voor jullie dat de medicijnen gaan werken. een paar weken wachten is dan best lang
Maar meiden, ik ben even wat nuttigs doen...Schoonmoeder komt zo eten en het huis moet nog aan kant. Lief heeft de taak als kok op zich genomen, dus daar hoef ik me niet druk om te maken
Liesben Spannend meid. Trouwens ik was na 2 maanden pilloos in 1e ronde meteen zwanger hoor de eerste keer! En dat na 17 jaar pil geslikt te hebben. Had ook meteen mijn 26/27 dagen terug. Duss.... Fingers crossed!
ja een gesprek hebben we natuurlijk al gehad, maarja..... hij is nu in een stemming dat niks goed is. Hij heeft paar jaar geleden een depressie gehad en zwartgallig denken is zijn natuur zeg maar. Maar het ging een stuk beter, tot hij dus met die homeopathie is begonnen. En hij zegt zelf ook wel dat het daarvan komt, maar dat wil niet zeggen dat het dan maar OK is. Maar dit weekend ga ik er wel weer over beginnen hoor. Ik moest het alleen ff kwijt. FF klagen. Bij gyn geweest; het beebje had nog genoeg zwemwater. Bloeddruk ok. Ik moet komende week bevallen en anders over 3 wkn, zei hij, want hij si er een weekje niet. Heb gezegd dat ik dan voor volgende week ga.
He hallo Ik zie dat het nog steeds spannend is voor een aantal! DUIMDUIM! @Sanrob : Voor jou wordt het nu echt spannend! Ik ben waanzinnig moe na een week werken! Ga lekker slapen straks. Morgen gordijnen zoeken en nog een badje scoren... Zondag eerst even verjaardag en dan met mijn mannetje naar het sauna complex elysium....lekker saampies en ik mijn buik showen, lekkere behandelingen en chocolade rasul hihi...ik heb er zin in... doei fijn weekend allemaal!
Sanrob hoop voor jullie dat de spanningen vlug weg zijn!En dat jullie beiden kunnen genieten van jullie wondertje. Jeetje,volgende week zitten we allen weer in spanning voor de geboorte.Ik wil je graag nu al een wolk van een baby wensen. Inez proficiat met je verjaardag!zie dat je op tram 4 zit,en weet het echte leven begint bij 40... Liesben je schreef over je een glas wijn,oei is dit erg af en toe (op zondag)durf ik ook een wijntje te drinken?enne succes met testen he
Heej meiden. Naar aanleiding van jullie advies heb ik toch maar een testje gedaan....geen streepje, negatief, nada niks noppes, nog niet eens een vaag lijntje... :'( Hoewel ik het diep in mijn hart wel wist hoopte ik toch wel een beetje op dat ene, allesbepalende streepje...helaas
Bebek, ach wat balen toch. SanRob, volgende week bevallen is een goed idee. Wij zijn met jou erg nieuwschierig naar je kleine uk. Succes met het gesprek met je vriend. Ik hoop dat het hem weer een beetje op het juiste spoor zet en dat hij besluit om met dat homeopatische middeltje te stoppen. Zo die laatste weken van je zwangnerschap kun je het echt niet gebruiken dat hij weer even een terugval krijgt. Het zal bij hem ook wel een combi zijn van dat middeltje met de spanning voor de aankomende bevalling, maar inderdaad, dat praat het niet goed. Jij zit evengoed in spanning en jij moet het straks toch maar 'eventjes' doen. Ollekebolleke, jij keek toch vroeger ook naar Tita Tovenaar? Even een tip: Op www.uitzendinggemist.nl kun je de nieuwe afleveringen van Tita Tovenaar nog eens terugzien. Haha, ja, dat geloof ik ook inderdaad, dat het leven pas bij 40 begint. Nou, mij maakt het ook niet zoveel uit hoor, je bent zo jong als je je voelt. Lichamelijk voel ik me helaas geen 25 maar geestelijk zeer zeker wel. Dus dat maakt een hoop goed he? Zico, da's denk ik best wel even schrikken dat er toch nog wat zwemmertjes in de staal van je mannetje zaten. Ik kan me indenken dat je nu toch wat in spanning zit. Coto, ik hou zelf welliswaar niet zo van sauna's (mij te benauwd allemaal) maar het klinkt allemaal wel goed. Geniet er maar lekker van. Liesben, bij m'n eerste zwangerschap testte ik in eerste instantie ook negatief, pas na een week was er een streep zichtbaar. En ontpillen, tja, daar hoor ik wel meer van, maar ik had geluk, ondanks 20 jaar onafgebroken pilgebruik was ik al in ronde 2 zwanger. Gek genoeg was dat best wel even schrikken, ik had er in allerlei opzichten rekening meegehouden dat het wel een jaartje zou kunnen duren.
@ SanRob: volgende week bevallen? Leuk! En klagen mag hoor! @ EllenK: ronde 1? Jeej Maar ik houd echt rekening met 6 maanden of langer. @ Bebek: Balen! Op naar Februari dan maar meid! @ Ollebolleke: Ik probeer zo min mogelijk te drinken. Heb vanavond een half glaasje op. Als ik zwanger ben denk ik dat ik helemaal niets drink, beebje krijgt er toch iets van binnen. @ Coto: sauna! Geniet ervan! @ Inez: jij al in ronde twee? Ik lig achter En wat betreft ontpillen...ik prijs mezelf gelukkig met een tot nu toe regelmatige cyclus. het zit m meer in het niet (her)kennen van bepaalde symptomen, omdat die jarenlang (bij mij meer dan 20 jaar) zijn onderdrukt door de pil. Ik schrik van mijn lijf soms. Hier nog steeds geen bloed. Wel steken in mijn lies, heel vaak plassen en meer pijn in mijn borsten. Als ik het weekend niet ongesteld word ga ik of zondagavond (met mijn lief) of maandagochtend (alleen) testen. Morgen moet ik werken en gaat mijn lief mijn pc reanimeren na een virusaanval. Het kan dus zomaar zijn dat ik niet online kom.
Nou...de spanning is nu wel erg hoog. Vannacht, na een voorzichtige vrijpartij, verloor ik wat bloed. Ik sta nu dus stijf van de stress, ook al geven vele sites aan dat het normaal is. Ik durf heel die "tegoedbon"die ik maakte voor mijn ouders niet meer te geven nu! Denk dat ik het maar gewoon zó zeg..en het bloedverlies erbij meld. Dan weet ik in ieder geval dat ik op hun steun kan rekenen. Maar de komende 3 weken (tot de eerste echo) zal ik niet echt veel slapen, denk ik.
Hellen, ik snap je angst. Bloedverlies bij het vrijen of bij de stoelgang kan voorkomen, maar het geeft altijd wel weer een hoop stress en spanning. Liesben ... TESTEN ! (denk dat wij nog nieuwschieriger zijn dan jij, haha)
Sorry, maar ik wacht nog 1-2 dagen Wil niet weer tegen een negatieve test aankijken. Inmiddels weet ik niet wat te denken. Steken in mijn lies, geborrel in de buik. Verder niets. Geen menstruatiekrampen (meer). To be contiued.
Doe alleen ff aan mn meldingsplicht. Rommelt nog niks. Ik hjeb ook nog niet weer bijgelezen. Doe ik morgen. Bij opstaan voelde ik me ok, na het douchen energie weg. Vanmiddag verjaardag van mn neefje, word 10. Tot morgen.