35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Elkaar insmeren met chocolademousse Coto?............. DAT WIL IK OOK! :)

Ah Ollebolleke, meis toch. Wat naar dat je je zo depri en angstig voelt. Natuurlijk is er een klein risico op miskraam, maar het gaat verreweg de meeste keren gewoon goed hoor! Ik kan me voorstellen dat je zus haar verdriet heeft, maar dat ze jou die echofoto liet zien vind ik niet zo charmant.
    Ik hoop dat je morgen bij de gyn helemaal gerustgesteld kan worden. Het kan goed zijn dat je kindje nog wat onder je schaambot zit en dat je het daarom niet kan vinden met de Angelsound. Of dat je een voorliggende placenta hebt. Het is ook nog zo klein, met 12 weken is het vaak moeilijk te vinden.
    Over het stoppen met roken (been there, done that), heb je wat hulp? Een boek om te lezen erover? Kletsen op een stoppen met roken forum?

Nefertary : de lichamelijke ontwenningsverschijnselen zijn met stoppen met roken na zo'n 2 weken weg, dat klopt. Maar het hangt er vanaf hoe zeer je er geestelijk aan verslaafd bent en dat kan veel erger zijn en dus veel langer duren.

Benthe, vandaag de IUI gehad..... ik duim!

Anna, ik ben heel erg blij te lezen dan de onderzoeken vrijdag helemaal goed waren!
    Hahaha, laat ik Chris jouw tekst over mensen ouder dan 50 maar niet lezen! :)

Nino, Jules lijkt idd veel ziek. Beterschap voor hem en sterkte voor jou.

Liesben, gelukkig nu eindelijk duidelijkheid. Heel veel succes in de volgende ronde!

SanRob, maar hoe kom je er van tevoren achter of een gastouder veel met je kindje zal gaan spelen?

2. nefertary

nefertary Actief lid

3 nov 2008
    484
    0
    0
    Benthe, klinkt goed allemaal. mijn duimen draaien in ieder geval op volle toeren voor je :thumup:

niet iedereen wil z'n privédingen hier kwijt, vandaar.

lijkt me dat het wel eens lastig werk kan zijn bv. als je aanvragen moet afwijzen en te maken krijgt met boze mensen of valt dat mee?

nou Ellenk, je zou haast gaan denken dat jullie er niet meer zo voor willen gaan. er is ook iedere keer wat :)

dames die hier de pagina's lijken te domineren :) , de beslissing is dan toch uiteindelijk op rood gevallen, helaaaaaas!
    thumbs up dan maar voor de volgende ronde.

het is nog veel sterker. van die verslaving kom je niet meer af, net als met een alcoholverslaving.
    daarom zei ik er ook achter dat het wel van de stress zou zijn.
    ik heb het zelf ook nog steeds dat als ik erg last heb van stress ik meteen weer naar de sigaret begin te verlangen, en ik ben al 6 1/2 jaar geleden gestopt.
    mijn kinderwens toen en mijn kind nu weerhouden mij ervan er weer naar te grijpen.
    ollebolleke heeft nog niet aangeleerd om zich op een andere manier van stress te ontladen. en nu ze zwanger is zal dat ook een stuk moeilijker aan te leren zijn omdat je dan zo emotioneel instabiel bent.
    het lukt haar in ieder geval om van de sigaret af te blijven en dat is al heel wat. :thumup:

3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Goedemorgen meiden!

Hier zijn de dijken doorgebroken en ben flink ongi. Ik laat de banner wel staan op 2 dagen omdat ik gisteren af en toe helder bloed had,maar hou er rekening mee dat vandaag ook dag 1 kan zijn.

Vandaag nog een lekker vrij dagje.

Liesben..veel plezier in de stad met je moeder!

4. Dop07

Dop07 Bekend lid

Goedemorgen.
    Ik ben niet zo heel erg actief op dit forum, maar spotte nu toch een hoekje waar ik denk ik wel thuishoor ;) Ik hoop dat ik als 40 jarige moeder van 3 zoons hier mee mag kletsen. Ik zit op het wachtbankje in ronde 4, omdat we nog heel graag een klein hummeltje erbij willen.. Mijn 4de kind, maar de 2de van mijn lief! Er staan foto's van het hele spul in mijn album ;)
    Ik heb het topic diagonaal doorgelezen, kan nog niet alle namen onthouden maar als ik welkom ben hier, gaat dat vást goedkomen!

5. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Nienke, natuurlijk ben je welkom :D!
    Ik blijf het fijn vinden dat er met mij nog veel meer meiden zijn die op 'oudere' leeftijd nog een enorme kinderwens hebben! En nog fijner...dat het ook kan lukken :D
    Groetjes, mex

6. Dop07

Dop07 Bekend lid

dank voor het welkom Mex!
    Hoe oud ben jij als ik vragen mag? Ik was 39 toen mijn jongste zoon geboren werd.. De makkelijkste zwangerschap en bevalling van alle 3 ! ;) Het duurt wel wat langer voor ik zwanger ben nu merk ik.. de eerste twee waren beiden in de eerste ronde raak.
    Bij de derde hebben we er 5 rondes over gedaan. En nu zitten we 'alweer' in ronde 4.. Nou moet ik zeggen dat we het klussen vooral LEUK houden en niet speciaal gericht aan de slag zijn hoor. ;) Bovendien is de jongste een tijd een slechte slaper geweest en ik kan je wel vertellen dat een paar keer per nacht eruit de beste anti-conceptie is die er bestaat :)

7. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Welkom Nienke!

Ik ben zelf zwanger van mijn 4e, ook de tweede voor m'n man. Ben nu 41, was ook 39 toen m'n jongste dochter werd geboren. Ze is vandaag precies 16 maanden! Bij m'n dochtertje duurde het 8 rondes eer het raak was, nu was het ronde 9 zover. Kan dus nog best op latere leeftijd!

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Nienke, ik ben 37. Eigenlijk nog wel een 'jonkie' hier ;) en wij gaan voor onze eerste. Mijn man en ik zijn al 15 jaar bij elkaar,maar hebben nooit heel sterk een wens gehad. Wel eens over gehad, maar ik had nooit die kriebels van 'het moet NU!'. We hadden en hebben het prima samen, maar afgelopen augustus was de zoveelste om ons heen zwanger en gingen wij het er eens over hebben. Binnen 5 minuten waren we eruit. Wij willen dit wel. Even heb ik me schuldig gevoeld, waarom nu pas, ben ik niet te oud, wat zijn de risico's enz. Maar dat heb ik weggestopt, want blijkbaar heeft het zo moeten zijn en dan is het goed zo.

Inmiddels is net mijn 4e ronde achter de rug, ben gisteren ongesteld geworden, dus wij gaan voor ronde 5. Ik weet dat het even kan duren,maar ik had zo graag gewild dat het al gelukt was.
    Gisteren hebben mijn man en ik besproken om eerst te kijken wat er gebeurd en echt eerst uit te gaan van 6 maanden, dan kijken we wel verder. Maar.... ik hoop dat dit niet nodig zal zijn en dat ronde 5 onze ronde wordt :D

Groetjes, mex

9. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ Nienke & Lotus: van harte welkom op dit forum!

Helaas ben ik allang weer voorbij jullie rondes, maar niettemin... elke ronde biedt nieuwe kansen nietwaar? ;)

Gisteren IUI gehad. Ik zat redelijk op hete kolen in de wachtkamer. Ik had overal gelezen dat er 36 uur tussen de Pregnyl-injectie en de daadwerkelijke IUI moest zitten. Het spreekuur liep uit en inmiddels zat ik alweer ruim 40 uur na de prik.

Gelukkig wist de gyn me redelijk gerust te stellen. Lief had weer een prima potje ingeleverd (toch fijne gedachte). De IUI was wat gevoeliger dan de vorige keer, maar gek genoeg heb ik het idee dat het nu beter is gegaan. Voor mijn gevoel in ieder geval zorgvuldiger. De gyn heeft nog een echo gemaakt, de IUI was goed gegaan en de eisprong was nog niet geweest. Prima getimed dus! ;)

Zaterdag moet ik nog een nieuwe Pregnyl-injectie zetten, dit ter ondersteuning van het "gele lichaam". Heb ik de vorige keer niet gehad maar alle ondersteuning is welkom!

4 februari mag ik pas testen.... Poeh hé, dat duurt nog zó lang! Geduld is niet mijn sterkste kant, zullen we maar zeggen! :oops:

Nog even doorduimen, please! :D

Gr. Benthe

10. Dop07

Dop07 Bekend lid

Ha Mex.. een jonkie nog idd :) Ronde 5 is vást een mooie ronde! :thumup:
    Mijn twee oudste zoons zijn al 16 en (bijna) 13! De jongste is nu 14 maand. Mijn lief is negen jaar jonger dan ik. We hebben een hobbelige start gehad :) en hoewel we allebei wel zeker wisten dat we ook sámen kinderen wilden, hebben we ons niet op laten jagen door mijn bioklok, maar hebben we de tijd genomen om eerst de 'hobbels' te vlakken ;) Vandaar dat ik al zo 'oud' ben ;)

Lotuss: Ook dank voor je welkom.. Ik ga nummer 4 ook niet meer redden vóór mijn 41ste ;) .. Ach.. ik voel me nog 30, dus wat maakt het uit! :)

11. Dop07

Dop07 Bekend lid

@ Benthe, wat spannend allemaal! Ik duim hoor!

12. Ellenk

Ellenk VIP lid

Spannend Benthe!

Nienke welkom hier !

13. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Zal voor je duimen Benthe!

@Nienke Ik was nog 40 toen ik zwanger raakte maar vorige maand jarig geweest. Dus ga bevallen op mijn 41e!
    Maar mijn zus was 43 en eigenlijk zou ze er nog wel 1 bij willen..
    Inderdaad, je bent zo oud als je je voelt he!

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Benthe, SPANNEND! Fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden en ja meid, wachten duurt altijd vreselijk lang. Ik blijf voor je doorduimen hoor!

Nienke, welkom hier en hopelijk ben je snel weer zwanger.

15. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    NIENKE: welkom en succes. Leuk dat je mee komt kletsen. Ik ben 39 en elk moment kan ons 1e kindje komen.

BENTHE: duim duim duim.wel fyn dat je er nu een goed en ander gevole bij hebt, wie weet zegt dat wat.

NATAS: nou denk dat ik het maar gewoon vraag en dan moet vertrouwen op het antwoord toch? Aan de andere kant, het is 2 dagen, misschien 2,5 tzt, de rest is ons kindje thuis en spelen we lekker zelf ermee.

16. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    je bent inderdaad zo oud als je je voelt!

Nienke, goed dat je je niet hebt laten leiden door de bioklok,maar eerst de hobbels hebt durven nemen!
    Een vriendin van mij heeft een vriend, 8 jaar jonger dan zij, en zij heeft zich wel laten leiden door de klok. Zij vertelde mij nog niet zo lang geleden dat zij zelf besloot om zwanger te worden,niet samen. Ze kiende de dagen waarop hij 'mocht' uit, en al snel was het raak. Voor haar gepland, voor hem onverwacht....:( Niet echt de basis he?

Benthe...Succes! Ik ga voor je duimen. Ik hoop dat de ondersteunende injectie zijn werk gaat doen :D!

Mex

17. Dop07

Dop07 Bekend lid

Oefff Mex.. dat klinkt niet zo fijn idd... béétje gevalletje 'inluis' :rolleyes:
    Ik moet zeggen, dat ik het klokje nu wèl voel hoor... vooral toen er nog een kans was dat de vierde vóór mijn 41 zou komen... Nu dat toch al niet meer gaat lukken, wordt ik ineens weer wat relaxter .. duurt nog héél lang voordat ik 42 wordt, dus voor mijn gevoel 'hebben we weer even de tijd' snappie? ;)

SanRob.. ssspannnend hoor. Heb je er zin in? ;) Ik bedoel eigenlijk... ben je al aan de bevalling toe? ;)

18. nefertary

nefertary Actief lid

3 nov 2008
    484
    0
    0
    welkom nienke!

ik ben op mijn 40e moeder geworden van mijn eerste. we zijn nu in ronde 10 voor de tweede. vorig jaar heb ik in 6 maanden tijd 2 miskramen gehad. zo kan het helaas dus ook gaan.

ik hoop voor jou dat het snel raak mag zijn en blijven. succes!

Benthe, dat klinkt weer goed allemaal. ik blijf keihard doorduimen hoor. het moet nu eindelijk maar eens een keer raak zijn! :thumup:

19. Dop07

Dop07 Bekend lid

Hoi Nefertary... 2x in 6 maanden.. da's niet fijn... ik had vorig jaar september een vmk ... had wat vroeg getest, vaag streepje.. maar ècht blij was ik raar-maar-waar niet.. en het bleek tóch niet goed helaas :cry:
    Het zou idd fijn zijn dat als het binnenkort ráák is, het ook ráák blijft ;)
    Hoe oud is jullie dochter nu?

20. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Hoi nienke en lottus welkom in dit clubje :D:D

ook ik ben 41 en heb nog een kinderwens. ik heb een dochter van 17 en een zoontje van inmiddels 3.

Ik hoop dat jou wens uitkomt en wens jullie veel lees plezier hier

Deel Deze Pagina