35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo,

@Mexicang en liesben : Toch niet roze, he jammer hoor!
    @Benthe : DUIMDUIMDUIMDUIM
    @Nienke : welkom hier!

Ik ben vandaag weer bij de VK geweest. Alles was goed met de kleine. Het enige rare is dat ik nu gehoord heb dat ik in het ziekenhuis moet bevallen, omdat ik een te trage schildklier heb waarvoor ik medicijnen slik. Dan moeten ze ook het bloed in de navelstreng testen en dat kan niet bij een thuisbevalling. Ook moet de kleine door een kinderarts worden gecontroleerd. Nou was ik toch al van plan in het ziekenhuis te bevallen, maar hiervoor hadden ze dat nog niet gezegd….
    Maar voordeel is dat het nu waarschijnlijk “op medische indicatie”is en dat het helemaal vergoed wordt door de verzekering (scheelt weer zo’n €280)….
    Maar ook mijn schildklierwaarden zijn nu niet goed meer. Is normaal tijdens een zwangerschap. Mijn medicijnen moeten verhoogd worden, maar dat kan alleen de huisarts. Die heb ik gebeld, was er niet natuurlijk. Die belt mij morgen tussen 1200-1300. Ik ben benieuwd hoe dat gaat…..Dat horen jullie dus nog! Misschien ben ik daarom wel zo moe!

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Tuurlijk ben je welkom Nienke. Je vind hier veel "oudere" moeders, of wannabemoeders. Zelf ben ik 37 en bezig" voor de eerste. Net als mexicang is ronde vier voor mij, na een paar spannende "overtijd" dagen, op de menstruatie uitgedraaid.

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Benthe: spannend! Ik hoop het zo voor je meid.

4. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Kijk dat lees ik nou graag en het wordt vanzelf 4 februari. :D maar ik snap dat het heel lang gaat duren voor jou. Voor mij zal het juist heeeeel snel gaan, want ik tel af tot mijn verlof, wat start op 2 februari.
    Ik duim in elk geval voor je.

Nienke, leuk nog een jonge blom van al 40 die er geen genoeg van kan krijgen. Volgens mij ben je wel een ongeduldig tiepj; ronde 4 en ronde 5 is nog niet zo heel erg lang hoor! ;)

Maar ja, zo voelt het wel he! :p Ik vond 5 rondes ook ellenlang duren, zeker na snellere resultaten daarvoor. 1e echte ronde en daarna 3e ronde raak. Maar helaas eindigden die in miskramen en is dit een blijvertje :D En ik ben het wachten nu echt weer vergeten hoor!

Ik ben blij te lezen dat jij, Nefertary en Lotus ook nog gewoon doorgaan voor de tweede. Het is dus kennelijk leuk! :D :) :D
    Ik ben trouwens zwanger van het eerste kindje voor ons beiden.
    En hoop stiekem dat er ooit ngo tijd en kans is voor een tweede.

Ollekebolleke,
    Hoe zit het met jou? Je had vandaag toch de echo?
    Please hou ons op de hoogte!

Sandra,
    Ik zie dat je inderdaad ook met van alles rekening moet houden bij een oppasmoeder. Frisse lucht, buiten spelen, uberhaupt spelen... een leuke oppas voor een baby, maar ook voor een ouder kindje. Pffff Soms speel ik wel eens met de gedachte om zelf maar oppasmoeder te worden tijdens de periode dat ons ukkie nog zo klein is.
    Maar dan wil ik daarna ook weer de beste juf zijn die er mogelijk is voor ons kindje. Van groep 1 t/m groep 8.
    Nee, laat ik maar gewoon een zorgzame lieve mama voor ons kindje worden

Hebben jullie een beetje de tijd voor elkaar deze week? En weet je al wat van je datum?

Zat ik gisteren nog te 'klagen' dat ik geen enkele doos ontvangen heb.
    Komt vanmorgen de moeder van een grote belhamel naar me toe en zegt dat ze voor mij de zwangerkadodoos heeft aangevraagd en ontvangen. Echt typisch iets voor die moeder. Ik moet er echt om lachen. Wil ze graag een kadootje geven, maar als dat ook gratis kan, waarom dan iets kopen :) :) :) ;)

Nou ja, ik vind het wel leuk hoor. Samen met de kinderen de spullen bekeken in de kring.
    Die stakkers dachten natuurlijk dat ik al niet meer terug zou komen, nu ik een hele week niet in de klas was. Wat zegt hen dat nou, nog zoveel weken of dagen.
    We gaan vanaf vandaag nog aftellen tot wanneer ik met verlof ga. Dat is nu nog 8 daagjes werken.

Degene die mij gaat vervangen en zou ondersteunen was vandaag natuurlijk weer voor een andere groep. grrrrrr
    Ik heb het bij de directie aangekaart en heb gezegd dat ik maar tot 12 uur voor de klas wil, zoals ik eerder al aangaf. Ik moest het wel zelf aankaarten bij de onderwijsassistentes. Die er helemaal niet blij mee waren, zij willen meer betaald krijgen als ze ons regelmatig vervangen moeten voor de klas.
    Maar ik ga van hun probleem niet het mijne maken. Ik moet op medisch advies niet meer hele dagen werken.

Dat heb ik nu trouwens alsnog wel gedaan, maar in elk geval heb ik niet meer de hele dag voor de klas gestaan. Ben begonnen met de voorbereidingen voor de rapporten en de overdracht. Lekker ZITTEND in een appart kamertje!

5. veronika

veronika Niet meer actief

Benthe: fijn, dat het weer gelukt is en achter de rug is. Ga maar weer lekker zitten broeden en niet te veel aan 4 feb denken hoor! ;)

Annna, je moet wel je grenzen blijven bewaken he, lastig hoor. Gelukkig mag je bijna met verlof! Is al bijna, zeg 8 daagjes werken.....

Nieuwe dames: welkom. Ikzelf ben nog net 36 (itt tot wat mijn profiel zegt
    ;) ) en bezig voor de eerste. Ik vind het maar niks leuk dat ik geen wereldwonder ben dat op haar 36 in 1x zwanger werd, maar ja, je gaat er mee om he, en elke maand doen we weer zo goed mogelijk onze best..... Jullie: succes!

6. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Welkom nieuwe meiden! Ik hoop dat jullie snel roze mogen zien! Ik ben zelf 35 (ik denk zo'n beetje de jongste hier, maar ben nog steeds bang dat mijn kans verkeken is :( ) en wij zijn druk met onze wens voor een eerste kindje...Ben in april gestopt met de Mirena, maar eigenlijk pas 3 maanden gericht aan het klussen, dus mag eigenlijk niet klagen. En al die fantastische meiden hier zijn een steun en toeverlaat en snappen je als geen ander, dus veel plezier met ons cluppie!

Benthe: mijn duimen draaien heeeel hard voor je! Vind het wel superfijn te horen dat het allemaal goed is gegaan en dat de timing goed was! Ik heb zo'n gevoel dat de rest dan ook wel goed komt! Je verdient het!

SanRob: het wordt wel allemaal heel spannend nu, ik check iedere dag ff of er nieuws is! En toch zeg ik het maar vast: als ik je niet meer 'spreek' hier wil ik je een hele voorspoedige bevalling toewensen! (het kan ieder moment komen nu toch?!)

Annna: aftellen nu! Zal wel even wennen zijn straks, maar dan kun je je in ieder geval in alle rust gaan voorbereiden! Geniet van je laatste werkdagen! En van je kadodoos, hihi!

Coto: wat fijn dat alles goed is met die kleine! Is weer een leuk bericht! Wel vreemd ja dat ze nu ineens met dat ziekenhuis verhaal komen, maar ik zou het geloof ik wel een fijn idee vinden! Als ik ooit zwanger mag worden zou ik ook in het ziekenhuis willen bevallen! En zo hou je mooi weer wat extra over voor al die leuke babyspulletjes! :)

Liesben en Mex: we hebben geen tijd om hier te kleppen, we moeten aan de klus! :) :)

Sorry als ik iemand vergeten ben, ben beetje moe! En heb net zitten genieten van de aftocht van Bush! :thumup: Vriendlief heeft beetje onhandig rooster: hij komt thuis als ik slaap en ik ga als hij nog lekker in dromenland is, maar heb gezegd dat ie me echt wakker moet maken deze week, wil geen kans onbenut laten, hihi. Dan maar een weekje wat minder slaap :) Duim voor me meiden!

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb nog even, mijn menstruatie is in volle hevigheid aanwezig, dus er wordt nu niet geklust ;)

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hahahaha Bebek! Ik wacht nog even hoor, zo rood vind ik het niet echt prettig ;)

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    *....en dan ook nog bijna tegelijkertijd hetzelfde reageren.....*

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik wilde er niets over zeggen, maar dacht het wel ;)

11. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hahahahahaha! Ik moest even heel hard lachen toen ik het zag, maar was ook lichtelijk overrompeld ;)

12. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Hihi, getsie! neej, die duivels moeten eerst weg zijn! Sorry...

13. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Schaam schaam...ben echt duf, heb ff heel niet op die dag 2 van jullie cyclus gelet... Haha, wat n blooper! Tijd voor mn mandje denk ik... :)

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Geeft niks meid, jij kan de schuld geven aan je hormonen in deze tijd van je cyclus ;)
    Ik ga even bankhangen en dom zappen, met een kruikje erbij.
    Tot morgen!

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, leuk dat die moeder zo'n doos heeft geregeld. Ook meteen weer leuk voor de kinderen in de klas om dat samen met jou te bekijken.

Goed dat je nu zelf wel goed oplet op je uren. Wel vreemd dat de directie dat niet regelt. Het lijkt mij iets wat je werkgever voor je moet regelen en niet jijzelf. Maar goed, er gebeurt in ieder geval wel wat. En nog maar 8 daagjes werken. Aftellen maar!

16. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    xnienke een grote welkom bij ons fijn kliekje!Hier ook eentje met 3(bijna 4)kids
    Bij mijn laatste, wel wat meer rondes(11)en vorig jaar een miskraam.Vandaar ook mijn angsten he.
    MAAR DOOR AL DIE LIEVE MEIDEN HIER?KOM IK ER WEL!bedankt voor de steun!
    Ik ben dus vandaag naar de gyn geweest..had enorm veel stress,maar eenmaal ik het hartje hoorde was het al veel beter.Ik had een waslijst vragen,maar die was ik ,toen ik daar lag helemaal vergeten.Ik heb het babytje gezien(zal het morgen in album zetten)en de dokter heeft ook de nekplooi gemeten(dacht dat hij zei,1,4mm)Weet iemand hoe die waarden moeten zijn?volgens de gyn moest ik me geen zorgen meer maken!oef...
    Het bewoog al flink en de gyn zei dat de kinderen het nu wel mochten zeggen op school.Die zijn blij!
    Zo,ik ben al een stuk geruster,maar in mijn achterhoofd zal er altijd wel een stemmetje zijn die zegt...wat als het f.....gaat!
    Ik heb me wel voorgenomen om vanaf nu ,het niet meer te verstoppen dat ik zwanger ben.buik vooruit.En volhouden met niet roken
    en dikke knuf aan iedereen
    ps Kon vandaag het hartje horen,met angelsound(onder de navel) een beetje zoeken maar is wel fijn hoor

17. nefertary

nefertary Actief lid

3 nov 2008
    484
    0
    0
    ollebolleke, ben blij voor je dat alles goed was. en een nekplooi tot 3 mm. is normaal. dus bij jou is het gewoon goed.
    ik hoop dat je ondanks alles toch een beetje kan gaan genieten nu. :)

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Jaaa, Ollekebolleke, wat een geruststelling toch weer. Mooie nekplooimeting, een kloppend hartje, een bewegend kindje en ook nog eens zelf de kleine kunnen horen met de Angelsound. Jouw dag kan niet meer stuk!
    Lekker nagenieten en welterusten voor straks.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe

NOD

16-01 Liesben
    19-01 Mama2X
    23-01 Mexicang
    23-01 Giegel
    03-02 Veronika
    04-02 Ellenk
    05-02 nefertary
    07-02 Benthe
    08-02 Bebek/Carola

AFSPRAKEN

06-02-2009: Hellen1971 eerste echo
    18-02-2009: Hellen1971 afspraak gynaecoloog

BEVALDATA

26-01-2009 SanRob
    12-03-2009 Anna
    05-04-2009 Coto
    05-05-2009 Kaat
    09-05-2009 Miss Daantje
    22-05-2009 Shiela
    08-06-2009 Limmeke
    22-07-2009 lotuss
    02-08-2009 Ollebolleke
    22-09-2009 Hellen1971

:baby: BEVALLEN :baby:

29-06-2008 Nin0 - zoon Jules
    20-07-2008 Lientje - dochter Danique
    29-07-2008 Inez - dochter Yelina
    03-08-2008 Natas - dochter Danique
    13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie
    24-09-2008 Zico - dochter Sterre
    26-09-2008 Ritje - dochter Silke
    07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn
    18-11-2008 Vozzy - dochter Laura
    25-11-2008 Anja - zoon Jaron

20. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Zo heee, GOED NIEUWS wat fijn ollekebolleke.

Ik kon vannacht slecht slapen, was al wakker sinds een uurtje of 3. We lagen alle 3 een beetje te woelen vannacht. Kindje, vriend en ik.
    Ben er dus maar uit gekropen.

Moest nu even een telefoonnr opzoeken en wilde toch even kijken of er bericht over de echo van ollekebolleke was. En ja, fijne geruststelling.

En die nare gedachten, tja die komen vanzelf, maar je moet ze ook weer laten gaan.

Nou verder iedereen een prettige dag!

Deel Deze Pagina