Dag dames ik ben een paar dagen niet hier geweest omdat ik zondag veel bloed verloor. Maandag naar de VK geweest maar op de echo zag het er uit als een keurige zwangerschap van 5 weken. Echter het bloedverlies is niet goed en bleef ook doorgaan. De laatste dagen wel minder en nu weer alleen bruine slijm. Maandag krijg ik weer een echo om te kijken of het vruchtje er nog zit en of het goed lijkt. Ik zit nu in vreselijke onzekerheid. Het ene moment zie ik het helemaal niet meer zitten en dan voel ik me toch weer zwanger en is er weer hoop. Geloof dat de naam roze wolk niet zo goed gekozen was want tot nu toe valt er weinig te genieten van het zwanger zijn...
San en Rob, heel hartelijk gefeliciteerd met jullie Mika! Volgens mij heb je dat mannetje snel uitgepoept! wat ik dan wel weer heel symbolisch vind is dat je oon geboren is op de dag dat mijn mama eigenlijk haar verjaardag zou moeten vieren...mooi! Ik wens jullie heel veel geluk, liefde en gezondheid toe en ik hoop gauw te horen hoe alles is gegaan! Geniet van elkaar!
Ach meisje, wat schrikken! Ik kan me voorstellen day je vreselijk in onzekerheid zit. Wat zullen de komende dagen langzaam gaam. Maar ik ga voor je duimen dat het maandag allemaal goed blijkt te zijn. Liefs en dikke knuffel.
Dank je meis. Ik zie dat jij toch ongesteld bent geworden. Balen zeg! Hebben jullie dat trouwens ook. Nu ik over een paar dagen 37 word en het misschien niet goed gaat ben ik zo bang dat ik gewoon te oud ben. Ik zit nu al te rekenen dat stel dat het mis gaat dan duurt het nog weer een tijd voor het wel lukt en dan ben ik onderhand 38 als ik eens een kind krijg... pfff hebben jullie dat niet dat je steeds zit te rekenen?
Ja en nee. Ik ga er vooralsnog gewoon van uit dat het ons wel een keer gaat lukken, maar soms twijfel ik ook wel. Gelukkig heeft mijn postitieve inslag de overhand.
Ook ik ben 37 en herken je gevoel. Op het moment dat wij besloten om ervoor te gaan heb ik echt even gedacht "waarom komt dit nu pas?" en voelde me bijna schuldig. maar ik weet, mede door dit topic, dat ik niet de enige ben en dat het echt kan! Dat geeft wel rust. Maar ik ben eerlijk, ik had geen goed gevoel toen ik maandag ongesteld werd en er weer een nieuwe ronde volgt. Ik word in augustus 38,dus als het gaat lukken, ben ik hoe dan ook 38 als ik moeder word. Hellen, hoe is het met je? Hoe was het vanmiddag?
PROFICIAT SANROB MET JULLIE ZOON MIKA Ik lees toch nog mee meiden kan niet zo snel afstand nemen van jullie...... hier gaat verder z'n gangetje, moet wel...... alleen ben ik nu een beetje van slag omdat ik mijn ongi dit jaar precies op dezelfde datum (13 jan) als vorig jaar heb gekregen en was toen, vanaf deze datum, zwanger van m'n 2de * met uitgerekende datum 19 oktober en dat is weer de datum waarop we Valentino begraven hebben (en mijn opa's sterfdag). Ik heb toch steeds iets met data brrrrr toch een raar begin van 2009, hoop echt geen herhaling van rampjaar 2008.....
Diana, fijn om weer even van je te horen. Ik hoop echt dat 2009 jou jaar gaat worden en dat Nino er een fantastisch brusje bij gaat krijgen. Ik ga er in ieder geval voor duimen. Rozewolkje, ik kan me zo goed voorstellen dat je nu even niet op een roze wolk zit. Sterkte de komende dagen en ik kan alleen maar voor je hopen dat het allemaal nog goed zit. Ook dat rekenen is herkenbaar, maar inderdaad zitten we hier met vele meiden die in hetzelfde schuitje zitten. We waren allemaal niet meer zo heel erg piep toen we een kinderwens kregen of toen voor sommigen onder ons na lang wachten alsnog op 'latere' leeftijd een kindje kregen. Probeer jezelf alleen niet te gek te maken met je leeftijd meid, dat zet alleen maar meer druk op de ketel en een jaartje jonger of ouder maakt ook niet zo heel veel meer uit nu. Lola, ik heb versie X2.
Tja....vandaag was niet echt een geweldige dag voor mij. Allereerst moest ik maar liefst bijna 2,5 uur wachten voordat ik eindelijk werd geholpen door 2 arts-assistenten gynaecologie. Die hoorden me aan en maakten een echo. De een kon het nog niet zo goed interpreteren, de ander kennelijk wat beter. Het was een heel gezoek om eierstokken en baarmoeder. Uiteindelijk vonden ze alles en leek er geen vocht of iets in de eierstokken te zitten. Wat, in dit stadium , kennelijk nog niet alles wil uitsluiten :s In de baarmoeder werd iets gezien wat op een vruchtzakje leek, maar gezien de korte termijn durfden ze daar nog geen uitspraak over te doen *echofoto staat in mijn album..ik hoor gráág wat jullie ervan vinden!* Ik moet morgen en maandagochtend nu HCG laten prikken en maandagmiddag moet ik bellen wat de waardes waren. Ik knijp um nu dus helemaal. Doen ze dat altijd of alleen als ze vermoeden dat het niet goed gaat? En toen ik onderweg naar mijn ouders was reed ik nog een eend dood én als top of the bill werd ik net gebeld, dat de door mij zo gewenste baan in Epe, mij aan mijn neus voorbij gaat. Ik hoop toch echt...dat het morgen een betere dag is .....
Wat een dag hellen! Ik zat met grote ogen je verhaal te lezen, een dag met een aaneenschakeling van narigheid! 2,5 wachten.... ongelovelijk zeg, dat is echt heel lang. Ik heb je echo bekeken,maar daar kan ik eigenlijk niets over zeggen, wie weet meiden die zwanger geweest zijn/zwanger zijn. Maar ik ga zeker aan je denken en voor je duimen,want jij hebt geen makkelijke dagen voor de boeg... Daarom van mij een virtuele knuffel voor jou! X mex
Ik heb al twee meiden van 8 en 6, maar had hetzelfde gevoel over het zwanger worden toen ik 35 werd. Het was net of mijn kans was verkeken als ik niet voor mijn 35e zwanger zou zijn. Dikke onzin natuurlijk, maar het klokje tikt door. Bij een zwangerschapsduur van ruim 5 weken kunnen ze meestal nog niet veel meer zien dat een vruchtzakje. Daarom zal in de meeste gevalle sowieso op HCG worden geprikt. Dat is volgens mij dus niet iets om je al zorgen over te maken. Door twee keer te prikken kunnen ze zien of er een stijging is in de HCG waardes en dat is voor deze termijn (5 weken) de manier om er iets over te kunnen zeggen. Maar je ging toch met name om je darmen naar het ziekenhuis, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Nou...omdat de pijn zich wel héél prominent op ''eén vaste plaats in mijn onderbuik presenteerde, wilde ze een BBZ toch uitsluiten.
SanRob!! Gefeliciteerd meid! Zo ben je er nog en zo is je zoontje er ineens! Ben heel benieuwd hoe het gegaan is. Je hebt vast ook nog wel veel aan je pa gedacht, ik denk dat hij er wel van weet hoor, hoe of waar dan ook.... Hellen, das wel wat onzeker voor je zeg. Maar probeer maar rustig te zijn, je wordt nu gecontroleerd ieg en je verandert er toch niets aan. RozeWolkje, sterkte meid, klinkt heel naar voor je. Hoop dat het er lekker nog zit hoor! Gieg, ja zo'n HSG klinkt toch wel aantrekkelijk zo he... Nou, ik zit weer op het wachtbankje... zie dat ik ook al tweede voor de NOD ben zeg! Dat gaat dan weer snel
@Inez: Dan zou je ook eens kunnen kijken op www.pspmamas.nl @Diana: Wat leuk dat je weer een aanwipt. Hopelijk wordt 2009 (ook) jouw jaar! @Hellen: Nee, vandaag was jouw dag niet... OP de echo is te zien dat er 'iets' zit in jouw baarmoeder. Als leek kan ik kan alleen maar hopen dat dat jouw kindje is ! Ik ben bij Jasmijn ook op hcG geprikt hoor! Dat is niets om je zorgen over te maken...
*breekt even in * Helen ik heb ook een echo gehad met 5 weken om een bbz uit te sluiten, zie album. Ziet er ongeveer hetzelfde uit als bij jou, zelfs nog wat kleiner, mn hcg was toen 800. Wens je een goede zwangerschap! *breekt weer uit *
Ow wauw..vergelijkingsmateriaal is altijd welkom. Inderdaad..het lijkt op elkaar. Nu hadden ze wel iets ingezoom geloof ik, maar dan nog....
ollebolleke beterschap! het heerst hè, en als je zwanger bent heb je helaas sneller iets te pakken Rozewolkje, wat ellendig nou! we duimen heel hard voor je dat alles gewoon in orde is hoor! [-o< Hellen, je weet nu in ieder geval dat het geen bbz is, dus daar kan de pijn niet van zijn. ik heb je echo bekeken en heb vaker zulke echo's gezien. nou ben ik wel geen arts, maar naar mijn mening is dit een normale echo voor 5 weken, en als je goed kijkt kun je volgens mij het embryo zelfs zien zitten. maar nogmaals, ik ben geen arts. ik hoop echt dat je de komende dagen je rust een beetje terug kunt vinden, want van dat gestress worden je darmen ook niet beter. ik heb nog wat voorbeeldjes voor je gevonden: http://img.photobucket.com/albums/v301/ ... ing084.jpg http://nuver.web-log.nl/blog/images/200 ... g_9840.jpg Giegel, nog een paar dagen tot je NOD. wat denk je, of wil je net als Liesben en mexicang niets voelen tot het zover is!?
Ik wil geen valse hoop en verwacht dat ik gewoon ongi word. Mijn foplichaam zegt toch niks, want ik heb wel weer klachtjes maar die kunnen ook een naderende ongi betekenen. Ben er ook weinig mee bezig nu, doordat m'n oudste dochter ziek is en morgen naar het lab moet om bloed te prikken. Klachten en onderzoek wijzen op de blinde darm, dus morgen maar even verder kijken. Dat is nu voor mij belangrijker en daardoor denk ik amper aan de naderende WOD.