35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by prinses, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Giegel, beterschap voor je dochter en sterkte morgen met bloed prikken.

Hellen, ik heb bij m'n eerste zwangerschap een eerste echo gehad met 5 weken 4 dagen en die zag er ook ongeveer zo uit. (het was toen niet zeker of ik 5 of 9 weken zwanger was, vandaar al zo vroeg een echo).
    Jammer van je baan.

Lola, bedankt voor de link!

2. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    Is toch weer tegengevallen, moest 1 uur van te voren tabletjes opsteken die nog niet werkten toen ik aan de beurt was.

Heb er ganse dag niet goed van geweest en zelfs koorts van gemaakt.
    Ook de racekak was van de partij.
    Nu voel ik me beter en ben al veilig, enkel de :evil: moetn nog terug verdwijnen

3. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    hellen ziet er goed uit je echo hoor, is nog de beginstadia.
    Ik had ook eerst een zeer laag hcg en de week nadien was die wat hoger.
    Alles gaat goed komen, vertrouw er maar op

4. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

Apr 23, 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    xhellen Ik heb net mijn eerste echo er bij genomen
    toen was ik5weken en2dagen,ik heb hem niet in mijn album gezet omdat er niks te zien is!bij jou is dit wel het geval(er zit iets he)en volgens mij komt alles goed.IK weet het je zal maar gerust zijn als je wat verder bent.maar geloof me een zorgeloze zwangerschap zit er niet in.ook niet bij mij...ik zal pas echt genieten wanneer ik mijn babytje zal vasthouden.maar ik ben er mij wel van bewust dat wij het geluk hebben dat we kunnen zwanger worden(moeten het wel zo houden)dus kop op he
    meid

5. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

Apr 23, 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    xRozewolkje Ik schrok bij het lezen van jou bericht.weet je ,ik lees wel vaker dat er in het begin bloedverlies kan zijn.Je had een mooie echo,en dat is wel belangrijk!Hou je voor de zekerheid rustig aub(geen zware inspanningen,en no sex)
    xDiana ook ik heb iets met getallen,of beter nog :eek:ns familie heeft iets met getallen!sterfgevallen en geboortes vallen veelal op dezelfde data,ook het cijfer 13 is bij ons veel aanwezig!ik heb het dan maar positief opgenomen en is al jaren nu een geluksgetal!
    IK wens voor allen hier het getal 2 0 0 9 een super getal en eentje met veel geluk aan verbonden!
    xzico fijn dat het al wat beter gaat,pijn mag niet blijven duren he!

Hier aan het wachten op dokter.Met mij iets beter dan gisteren.maar vanacht is mijn zoon eliot wakker geworden met meer dan 40gr koorts.
    IK weet niet hoe het komt maar hij maakt altijd zo hoge koorts?dan begint hij te ijlen en te bibberen.

6. Dop07

Dop07 Bekend lid

Goeiemorgen meiden...
    Djeez Hellen.. wat een sh*t dag gister... ik kan niet veel zeggen over je echo helaas... maar ik sluit me aan bij de rest van de meiden.. het is vast helemaal goed..
    RW.. ook al zoveel spanning... jij ook sterkte...

En over dat rekenen.. jaaaaa.... dat heb ik ook! ;) Ik heb lang gehoopt dat mijn laatste beebje voor of tijdens mijn 40ste geboren zou worden...Na deze maand ben ik zowiezo 41 voordat een eventuele beeb geboren wordt.. gek genoeg haalt dat toch weer wat druk van de ketel.. want 41 en 1 maand oud of 41 en 3 maanden oud maakt voor mijn gevoel dan weer niet zoveel uit... :)

Verder heb ik wel bijgelezen, maar niet alles onthouden :oops: sollie!

Ik ga zo eens een waterdichte jas en regenlaarzen aantrekken en kijken of de paarden al buiten staan.. zoniet.. dan ga ik dat eens even regelen ;) Verder vandaag aan de boekhouding... jakkes.. maar ja.. moet toch gebeuren..

Iedereen een fijne dag!

7. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

Jan 7, 2009
    293
    0
    0
    Helen, jouw echo ziet er goed uit. Ik had ook alleen een zwart rondje maar volgens de VK zag het er uit zoals te verwachten valt met 5 weken. Het was 1x1 cm dus precies op schema. Gisteravond was ik voor het eerst misselijk en vanochtend ook. Nu gaat het beter en vandaag nog geen bloedverlies... We hebben dus weer hoop hier of ik ben het vruchtje al kwijt geraakt... Nog 2 daagjes in spanning.

@nienke07, wat een leuke website. Die boomloze zadels zien er grappig uit. Ik rijd ook paard.

8. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
  9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
  10. Dop07

Dop07 Bekend lid

*melt* wat een schattig meidje zag ik daar voorbij komen!
    RW... grappig dat je ook paard rijdt. Heb je een eigen paard? Of niet? Of of.. VERTEL VERTEL ;)

Ik ben aan het werk... blegh... ben bezig met aquisitie... een soort BTW-ontwijk gedrag... zou eigenlijk aan de boekhouding moeten.. ben niet dól op aquisitie.. maar álles beter dan de BTW aangifte :)

11. veronika

veronika Niet meer actief

Zico, wat een schattekind. Vooral daar waar ze bijna gaat lachen, lief hoor!

Hellen, ik zie veel bijval voor je, en RW ook een ietsje beter gevoel gelukkig! Goed zo dames, zet m op, ooit zullen wij volgen ;)

Ik heb trouwens een nieuwe baan, alle sollicitaties afgerond en een keuze gemaakt. Lekker gevoel. En: ga 1 april beginnen! Das lekker nog een maand extra voor verbouwen en verhuizen... (Vandaag nog niets gedaan.... nu heb ik lekker koffie op en ga ik aan de slag!)

Gatverdamme, ben zelf helemaal emo en depri - maar ligt altijd dicht bij elkaar natuurlijk. Heb het al eerder gemerkt, ik heb tegenwoordig een soort post-ei pms :( Paar dagen na ei heb ik rothumeur! Heeft iemand dat ook?

12. Benthe

Benthe Actief lid

Jan 19, 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Ik ben net terug van mijn tweedaagse vergadering en helemaal kapot! Maar... uiteraard wel heel blij verrast met het nieuws van Sandra en Rob. Helemaal super!

Sandra en Rob, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Mika!!

@ Hellen: Ach meisje toch, wat een onzekerheid! Ik weet echt helemaal niks van echo's, dus aan mij heb je in dit geval niks, vrees ik... :oops: Maar ik vind het echt heel erg dat je nog zolang moet wachten voor de HCG-test. Ik denk aan je...

@ Rozewolkje: Ik schrik hier helemaal van... Wat kan ik me jouw onzekerheid goed voorstellen! Lieve Rozewolkje, ik duim mijn duimen eraf voor goed nieuws voor jou! Ik brand een kaarsje voor je.

Hier is alles OK... Ik voel niks, heb nergens last van, kortom: het blijft afwachten. Ik wil geen doemdenker zijn maar het gebrek aan enig symptoompje blijft demotiverend. En tuurlijk weet ik dat ik dat nu nog niet hoef te verwachten... Maar, oh boy, wat zou ik elk symptoompje omarmen, hahahaha.

Ben alleen echt hondsmoe, maar dat zal meer met een intensieve vergadering te maken hebben, dan met wat anders....

Liefs, Benthe

13. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Heeeeeee ben ik hier 1 dag niet, is er babynieuws. Nog een Mikaatje geboren! (ken er nl al 1)
    SANDRA en de papa! GEFELICITEERD. Veel geluk met zijn drietjes.

He Ellen, Bijzondere tikker, aan het hardlopen en afvallen? En al mooi op weg!
    Tja en een peer zijn, dat gaat nooit over. Een peer blijft altijd een peer, weet ik uit ervaring.

Inez, het voorjaar komt er straks ook weer aan joh! Dat helpt ook met energie en opletten wat je eet. (zei zij die een dikke reep toblerone onder handbereik heeft en er grote stukken afknabelt met een potje thee ;)

Rozewolk,Getsie
    Dat klintk inderdaad niet als een roze wolk en de ellende is dat niemand je ongerustheid weg kan nemen met deze zwangerschapsduur. Heb je ook ongi krampen gehad?
    Je mag wel hier ook komen met je onzekerheden en angst hoor! Ik zal voor je duimen dat je maandag een mooi hartje kunt zien!

En jij en alle anderen je niet arm rekenen hoor! Ik ben zelf bij een gyn geweest op een spreekuur voor herhaalde miskramen. Die kon mij verzekeren dat het meestal toch wel een keer goed gaat. Ook na herhaalde miskramen. Alleen garanties bij hoeveel keer kan niemand je geven. Letterlijk, de aanhouder wint.
    Met 37 ben je dan echt nog niet zo oud.Sterkter nog, ik wou voor de kansen dat ik het nog was.
    Maar je we rekenen er gewoon nog op dat alles goed gaat met je zwangerschap hoor!
    En of je nou met 38 of 42 moeder wordt, je bent een 'oudere moeder van rond de 40' Daar verandert toch niets meer aan. Zoveel verschil maakt dat niet.

Diana,
    Net na dit angstige bericht van Roze wolk het jouwe! Fijn wat te horen van je!
    Ik snap dat je goed van slag bent. Ik ben zo blij dat ik de data lekker snel vergeet.
    Ik begrijp dat je toch dus weer voorzichig bezig bent voor jouw nieuwe geluk! Ook voor jou hoop ik dat die gyn gelijk krijgt. En dat het snel wel goed gaat voor jullie.
    En zo'n drama jaar verdienen jullie ook niet nog een keer!

Lola,
    Ik hoop dat het werk je makkelijker valt als je straks nog meer gewend bent. De eerste maanden ergens vind ik altijd slopend! Mooie foto in je avatar, wie heeft die gemaakt?

Hellen,
    Ik denk dat een BBZ nu niet waarschijnlijk meer is. Of er moet een tweede eitje zijn gesprongen. Maar inderdaad dit lijkt op een vruchtzakje en misschien zelfs een wit frummeltje van wat een kindje kan worden.
    Ook voor jou de ellende dat je in zo'n vroege zwangerschap gewoon nog niets kunt verzekeren. Ze kunnen het niet zeggen, omdat er ook nog niets te zien kan zijn.
    Positief is dat je geen bloedverlies hebt en bekend bent met PDS. Ik heb zelf Coeliaki en heb zeker gedurende de zwangerschap en vooral in het begin, heel vaak pijn op dezelfde plek gehad vanwege harde darmen. Wat ook weer een goed teken is tijdens een zwangerschap. Wel een ongemakkelijk kwaaltje.
    Sterkte ook jij met het weekend doorkomen. Ik duim voor goed nieuws voor je maandag.

Susanne (UIT EEN GOED BOUWJAAR ;)) Welkom hier en gefelicZWANGER.
    Fijn dat die HSG meteen resultaat gaf! Was het erg pijnlijk?
    Hiet gaat hier waarschijnlijk minder snel dan bij het september forum en het is een stuk leuker! ;)
    Heel begrijpelijk je spanning over of het goed gaat. Maar je kunt er maar 1 ding over zeggen; je kunt er vrijwel niets aan doen. (behalve gezond eten en je aan de richtlijnen houden) De natuur regelt de zwangerschap toch voornamelijk zelf.
    De eerste maanden zijn natuurlijk wel het spannendst.
    Bij het maart topic waar ik mee praat, ben ik echt een van de zwangeren met de minste problemen, die nog gewoon doorwerkt en alleen maar kwaaltjes heeft en geen kachten.

Zico,
    Wat leuk dat je ons laat mee genieten met zo'n lief filmpje. Grappig is dat haar bewegingen erg herkenbaar zijn bij de bewegingen in mijn buik. (behalve dat mijn beebje minder ruimte heeft natuurlijk ;) Die gaat krap zitten nu.

Veronika; een soort post-ei pms
    Misschien wil je graag de boel onder controle houden en actief bezig zijn voor de goede zaak. Nu is datgene wat je kunt doen weer voorbij. het enige wat rest is nu weer afwachten! En dat is natuurlijk niet het leukste en het makkelijkste!

En now about me. Pff zit al een hele tijd te tikken!

Dinsdag zei ik nog tegen iemand op yoga dat ik nog gewoon lekker als een roosje sliep, met 1 keer eruit om te plassen. Die nacht dus vanaf een uurtje of 3 wakker gelegen.
    Toen weer goed geslapen, maar vanmorgen ook weer zo vroeg wakker. Niet lekker en inderdaad om een uurtje of 6 wordt ik wel weer moe, maar moet ik er uit!
    Nou ja, dat is gelukkig nog maar 1 weekje. Het ook omdat ik nog 'zo veel te doen' heb op mijn werk deze laatste 2 weken. (waarvan nu dus nog maar 1!)

Haha, zojuist kwam de intern begeleidster mij roepen om alles klaar te zetten in het speellokaal voor maandag. Nou was ik in gesprek met een moeder, dus kon ik niet meekomen.
    Maar ik vind het toch ook wel belachelijk dat ze me daarvoor nog roept. Ik zou het rustiger aan doen, ook vanwege mijn bekken en heb vandaag geen aflossing gekregen (teveel zieken er was gewoonweg niemand :( )
    En dan vraagt iemand me doodleuk of ik kom om te slepen met banken, matten en wandrekken
    Dacht het toch nie meer. Ik doe al veel te veel!

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

@ Hellen: Ik snap dat je dit wel wegschrijft onder de categorie rotdagen. Ik hoop voor je dat het snel beter word!
    Ik ben wel verpleegkundige, maar van echo's beoordelen heb ik echt geen kaas gegeten, sorry.

@ Veronika: ik had afgelopen cyclus ook zo'n vreselijk humeur paar dagen na ei!

@ Rozewolkje
    : Geen bloedverlies meer? Goed zo, nu heel erg duimen dat maandag alles goed blijkt te zijn!

@ Annna
    : goed dat je nu zo voor jezelf opkomt!

15. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Zit ik ook tegenaan te hikken. Vreselijke klus. Afgelopen jaar eigenlijk alleen met bestellingen, verbouwing, zwangerschaps- en bevallingsverlof bezig geweest, alle facturen van vorig jaar moesten dus nog worden ingeboekt. Ben ik nu al een maandje mee bezig.

Nieuwschierig naar mijn bedrijfje? Kijk dan eens onder de button website!

Zag dat jij in de paardenbusiness zit. Leuk! Heb jaren paardgereden, tot m'n eerste zwangerschap. Nu heb ik daar even de energie niet meer voor over, maar ik hoop toch binnen een paar jaar weer te kunnen gaan rijden.

16. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, nou ja zeg, dat ze jou nu nog gaan vragen om met zware dingen te gaan sjouwen. Deed ik sowieso m'n hele zwangerschap niet omdat ik dan meteen flink last van m'n buik kreeg. Goed dat je het niet hebt gedaan.
    Hoop dat het slapen weer beter gaat.

Zico, goh, krijgen jullie pijnstilling voor het plaatsen? Ik wilde dat ze daar hier aan hadden gedacht. Want het was echt niet fijn op z'n zachtst gezegd. Gaat het nu weer beter?
    Leuk filmpje van Sterre!

Veronika, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Klasse. Eerst nog even klussen en dan starten met je baan. Beter kun je het niet hebben.

Rozewolkje, gelukkig geen bloedverlies meer. Ik duim voor je voor een mooie echo meid! Nog even een paar daagjes doorbijten.

Verder weinig onthouden, m'n hoofd werkt niet mee, ben een beetje aan het afkikken zeg maar van het geen suikers meer eten. Hoop dat dat met een paar dagen weer beter gaat.

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ha ladies.

Na gister heb ik er een nachtje over geslapen en ik heb besloten, dat het gewoon goed zit met mijn wurmpje. Punt uit. Ik zit nu weer lekker bij mijn mannetje in Raalte en hoewel ik vandaag wel af moest melden van mijn werk ( ik had knállende koppijn van alle stress afgelopen week..en natuurlijk wil ik niets innemen) ga ik dit weekend gewoon eens lekker zitten zwangeren

Ben nog steeds niet misselijk ( mijn ma was dat alleen bij mijn broer) en ik heb wel een serieuze cherry tomaatjes-verslaving ontwikkeld. Nah..er zijn ergere dingen. Ik moet wél heeeeel vaak plassen (wat alleen maar fijn is voor MvM) en heb nog steeds een vrij pijnlijke en rommelige buik. Mijn borsten doen nog steeds, maar anders en meer pijn dan rond de NOD. Ze zijn nu duidelijk aan het veranderen.

Ik wil iedereen alvast een fijn weekend toewensen!

18. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Hellen, goed voornemen meid. Probeer maar lekker te genieten. Al weet ik ook uit eigen ervaring dat dat makkelijker is gezegd dan gedaan.

Anna, helaas kan ik niet wachten met geen suikers meer te eten tot het voorjaar, eigenlijk mag ik ze al helemaal niet hebben ivm een suikerintolerantie, maar ja, snoepkont die ik ook altijd ben geweest ...
    Het is echt een verslaving. Wanneer ik het een tijdje niet meer heb gehad taal ik er bijna niet meer naar, maar zodra ik maar 1 keer zondig is het weer gebeurd. Dan kan ik er meteen niet meer vanaf blijven.

Sinds zaterdag wordt ik meteen weer flink beroerd wanneer ik iets heb gegeten met suiker erin, dan wil je het ook wel weer laten. Afgelopen woensdag toch nog even gezondigd door een broodje met salade die over was te gaan eten. Fout, fout, fout. Daar zit ook suiker in. Meteen weer beroerd. Dus ... niet meer doen.

19. Dop07

Dop07 Bekend lid

Klinkt goed Hellen! Genieten hoor! (met een grote G ;) )
    Anna: ..... *sprakeloos* .. Wat een 'wonderlijke' collega.. :rolleyes: Fijn dat er nog íemand op jou past... jijzelf dus!
    Pesthumeur na ei herken ik niet... ik ben sowiezo van de hoge pieken en diepe dalen.. geen peil op te trekken bij mij :) ... zal er eens op letten.. wie weet heb ik toch ook een 'dal' na mijn ei ... ;)
    Zico: Pijnstilling is wel nodig hè? ;) Gyn heeft ooit het zetten van een myrena bij mij moeten staken... ik viel flauw van de pijn :rolleyes: De tweede keer, met pijnstilling ging het beter gelukkig ;)
    Inez, leuk dat je even op mijn site gesnuffeld hebt. Komen nog steeds weer dingetjes bij.. net nog weer even een prachtig halsterhoofdstel met Bloemhack ingevoerd ;) Vanwege RSI arm doe ik af en toe een beetje. Ik heb ook even op jouw site rondgesnuffeld.. en hem bij mijn favo's gezet... ziet er leuk uit! Barst van de spullen, maar wie weet bij de volgende beeb-in-aantocht ;)
    Veronika Feli! Wat ga je precies doen?

De rest van de meiden die ik vergeten ben.. sollie...

Ik zit aan mijn typquotum.. ga zo afschminken en lekker mijn bedje in.. Allemaal een fijne nacht en tot morgen!

20. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Hoi,

Ik weet niet hoelang ik nog hier kan schrijven.....ben vandaag aardig wat helderrood bloed verloren.....ziekenhuis gebeld...kan pas maandag bellen voor een eventuele echo.......als het niet doorzet tenminste...nu nog bruinverlies beetje.....dus....

Groetjes,
    Suzanne

Share This Page