35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by prinses, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

Jan 7, 2009
    293
    0
    0
    Jeutje ik doe echt mijn best om bij te blijven maar ik ben weer hard aan het werk (heb vorige week wat rustiger aan gedaan en vanuit huis gewerkt) en heb een hoop werk in te halen.

Hier lekker 'genieten' van alle kwaaltjes... pfff valt niet mee soms. Misselijk, krampjes, rugpijn, veel plassen (ook 's nachts en daar is mijn vriend ook heel blij mee haha).

Tja en dan honger hebben maar alles staat me tegen en dan toch wat moeten eten. Voordeel is wel dat is alleen nog magere producten lust. Als ergens maar iets van vet aan zit dan ga ik haast over mijn nek.
    En vla en yokidrink hoef ik ook niet meer. Nu melk en yoghurt. Tja ben er wel blij mee want dan komen er ook niet teveel extra kilo's bij.

2. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Benthe, wat spannend meid. Ik duim mee, kei en kei hard.

Coto, ik hoop dat jullie volgende week geen nare berichten krijgen.
    En geloof het maar meid, ook uit jouw buik gaat net zo'n mooi wondertje komen.
    Een griepje is ongemakkelijk voor jou, maar kan voor de kleine geen kwaad.

Natas, beterschap voor Chris, sterkte met Danique en haar tandje!

RozeWolkje, dat klinkt wel heel erg zwanger hoor!

Giegel, succes morgen met de HSG.

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Rustig hier zeg!

Vandaag is de dag voor Giegel...succes meid!

Hier alles nog kalm. Nog geen tekenen van een aanstaande eisprong. Wel ben ik het weekend vrij, dus manlief en ik gaan er voor ;)
    Ik ben deze ronde heel voorzichtig begonnen met tempen, alhoewel ik dat niet heel strikt kan/wil gaan doen ivm onregelmatige diensten. Maar ik denk dat zolang ik temp zodra ik wakker word het globale beeld ook wel wat zegt. Ik zit tot nu toe keurig rond de 36.7, dus ik wacht op mijn dip (of beter, tot mijn temp gaat stijgen).
    Vanavond nog 1 avondje werken. Man, wat is het druk. Echt niet leuk meer. Komt voornamelijk ook door een structureel personeelstekort en van de mensen die we nog hebben is de helft ziek. Tel daarbij een afdeling vol doodzieke patiënten op en je weet ongeveer wat ik bedoel.
    Maar ja, het is een roeping he? ;)
    Maar los van dat alles vind ik nog steeds dat ik enorm leuk werk heb hoor!

4. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Gieg, heel veel succes vandaag meid!

Benthe, duim duim duim duimd duim

RozeWolkje, sterkte met de kwaaltjes!

Vraagje: is het aan te raden om nu al te beginnen met het slikken foliumzuur? Ik las nl dat je daar het beste al voor de bevruchting mee kunt starten....of toch maar de etos zwanger worden pillen? Foliumzuur lijkt me net zo goed, toch?

Ga weer gauw verder, veel onrust onder de patienten vandaag en da's altijd extra goed opletten hier! :(

5. veronika

veronika Niet meer actief

Foliumzuur moet je inderdaad slikken VOOR de bevruchting al. Er moet een niveau opgebouwd worden in je lichaam en het foliumzuur is mn in de eerste weken van belang (ik denk dat Gieg er nog meer van weet :D ). Dussssss inderdaad nu al gaan slikken!

De Etospillen schijnen wel invloed op je cyclus te hebben. Bij sommigen wordt deze korter, bij anderen juist langer! Zou hiermee wel oppassen dus.

Benthe: duimduim. Jij en ik hebben dan ongeveer tegelijk duidelijkheid denk ik? Mijn NOD is 3 feb. Wanneer zou je NOD zijn volgens jou?
    Mijn temp is helaas alweer aan het dalen :cry: terwijl ik onder de pukkels zit en om het minste in tranen ben. Tja, zal de verbouwingsmoeheid dan wel zijn - helaas.

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ohhh...wat betaal ik de prijs voor een avondje uit. Pff...ik was niet uit bed te sláán vanochtend en ben doodmoe en echt vreselijk misselijk.
    Ik denk dat ik de wilde uitjes maar even afschaf tot het 2e trimester. Dan ga ik hopelijk weer fit en vrolijk naar Keltfest en de Elf Fantasy Fair (ben een liefhebber van fantasy en gothicbeurs) . Helaas niet in corset, maar hopelijk wel met een bollend buikje :)

Maar goed..eerst deze dag maar doorkomen, dan nog 150 km richting Overijssel karren en dan is het weekend!

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

je moet het nu even rustig aan doen Hellen ;)

Ik was hier net nog niet klaar met typen net, of ik begin een zeurende buik te krijgen. Dus waarschijnlijk toch een ei in aankomst? Begint meestal een paar dagen voor ovulatie hier (denk ik tenminste). Nu nog wachten op het vruchtbaar slijm. Dus het vrije weekend komt goed uit!

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ja maar ja..ik had die kaartjes voor Vrienden van Amstel al lang geleden geregeld en..ik wil dit weekend toch écht bij de vader van dit kindje zijn. Normaal vond ik de afstand niet zo'n ramp..nu begin ik het wel als een probleem te ervaren. Maar goed...ik hou vast aan de boekjes die zeggen dat ik me over een weekje of 7 toch een stuk beter moet gaan voelen..

9. Benthe

Benthe Actief lid

Jan 19, 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ Veronika: we lopen tamelijk gelijk op, idd. Volgens het lijstje is mijn NOD op 7 februari, maar dat is erop gebaseerd als ik geen medicatie gebruik. Gezien de IUI is de NOD nu gesteld op 2 februari, wat wil zeggen dat ik 4 februari mag testen.

@ Liesben: héél veel plezier met het vrije weekend! :) Zet 'm op!

@ Hellen: ik hoop maar dat je je snel beter gaat voelen! Is ook niet fijn dat de afstand tussen jou en je vriend zo zwaar valt... Is hij niet genegen om voor een paar weekjes in het weekend naar jou te komen?

Hier alles rustig! Alle voortekenen van de laatste paar dagen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen... Pffff, heb alleen nog gevoelige tepels (maar niet eens zo heel erg) en ik moet wel nog veel plassen. Ik ga er maar vanuit dat dit nog restanten Pregnyl zijn en geen voortekenen dat een aanstaand beebje!

Ik heb heel erg de neiging om van het weekend al te gaan testen. Ben gewoon zo enorm benieuwd, ik kan maar weten waar ik aan toe ben. Maar vriendlief vindt absoluut dat ik het niet moet doen! "Als je te vroeg test zie je misschien wel niks, of juist wel en is het straks vals positief..." Zucht! Waarom weten mannen er altijd zo'n nuchtere draai aan te geven? :rolleyes: Hij heeft gelijk natuurlijk maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet horen! *grin*

Enfin... nog een middagje werken en het is weer lekker weekend! Ik heb een weekend vol feestjes voor de boeg dus ik hoop dat dat tijd lekker opschiet!

Gr. Benthe

10. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Dank je!

Het wordt aangeraden om minimaal 4 weken voor bevruchting te beginnen met foliumzuur. Foliumzuur zit ook in Etos zwanger worden pillen en kan je ook gebruiken.
    Je lichaam houdt dan een niveau in stand wat een open ruggetje zou kunnen voorkomen bij de toekomstige beeb.
    Mocht je nog niet met foliumzuur zijn begonnen dan is het raadzaam dat nu te gaan gebruikem omdat je niet weet wanneer je zwanger wordt.

Met het gebruik van Etos zwanger worden lijken sommige meiden sneller zwanger te worden, maar dit kan ook toeval zijn. Het reguleert in ieder geval wel de cyclus, dus met een erg lange cyclus kan Etos zwanger worden zorgen dat je een kortere cyclus krijgt.
    Als je een gewone of korte cyclus hebt, kan het de cyclus juist verlengen.
    Er zijn ook multivitamines waar voldoende foliumzuur in zit, zoals zwanger worden van Kruidvat. Maar het goedkoopste is om gewoon foliumzuur te gaan slikken.

Weer een heel verhaal :oops:

11. nefertary

nefertary Actief lid

Nov 3, 2008
    484
    0
    0
    ja Giegel, ook van mij heel veel sterkte en succes! :thumup:

12. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Even het standaardberichtje wat ik ook naar vrienden heb gestuurd,anders moet ik het weer typen.

Even een groepsberichtje voor de mensen waarvan ik denk,dat ze wel willen weten hoe het gegaan is vandaag in het ziekenhuis.
    Nadat er een beetje lompe echomevrouw zei dat we wel even gingen kijken hoe het er nu voor stond met de zwangerschap(waar ze zich heel rot over voelde en wel 10 x voor heeft verontschuldigd) bleek ik mooi schoon te zijn.Dat ik ooit nog zo blij zou zijn met een lege baarmoeder.Dus geen nare nadingen.
    Verder is de kans dat we gewoon zelf zwanger gaan raken ongeveer net zo groot,als dat we met behandelingen zouden worden.Dus we gaan zelf maar weer enorm ons best doen dan ;)Ze zeiden wel dat je na een miskraam vaak sneller zwanger was.
    Daarna moest ik nog geprikt op zwangerschapshormoon om te kijken of dat al weg is.En of ik geen bloedarmoede had.Want had aardig wat verloren deze week en hele erge hoofdpijn en ze dachten dat het daarvan kwam.Voor de zekerheid zelf maar even voor 3 euro een potje ijzertabletten mee genomen van het Kruidvat.
    Ik ben nog noooooooit in mijn leven zo slecht geprikt...auw auw auw...en nu nog auw....ik gok dat dat een mooie blauwe arm gaat worden.
    Nou ja,dat was het dan voor nu.....volgende keer schrijf ik een mooi bericht over dat ik weer zwanger ben ;)en dat er dan wel een prachtig mooi kindje aan zit te komen.

13. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Euh, hij kan toch ook naar jou toe komen? Niet alleen nu, maar ook later in de zwangerschap. Geloof me, met een groeiende buik wordt het steeds minder prettig om auto te rijden.
    Bij de meesten gaat het in het tweede trimester inderdaad veel beter, maar helaas blijven er velen ook gewoon moe tot einde zwangerschap.

Suzanne, hoewel een MK niet fijn is, is het inderdaad toch tot op zekere hoogte prettig te weten dat je bm schoon is en dat je lichaam het zelf heeft 'opgelost'.
    Ik hoop met je mee dat je snel weer een mooie positieve test in handen mag hebben en dat dan je kindje 'gewoon' gezond en wel mag blijven zitten tot einde zwangerschap.

14. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Dank je Giegel en Veronika! Ik ga ze straks gelijk even halen! En bedankt voor de uitleg, daar ben ik heel blij mee, want mis wel een hoop door mijn gemis aan een mama, tante of oma en dat merk ik toch wel....Ben dus heel blij dat jullie de tijd en moeite nemen om me een beetje bij te spijkeren! Dan moet het, samen met de zeer uitgebreide en open en eerlijke voorlichting die ik van mijn mama heb ontvangen, helemaal goed gaan komen!

Pfft, weet niet wat het is, maar ben een beetje wee en wat emotioneel aangelegd op het moment geloof ik...kan niet veel hebben en jank om een scheet, heel fijn! Zal de tijd van de maand wel zijn...

15. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Suzanne, fijn dat het wel weer wat beter met je gaat! Ik ga heel hard duimen voor een mooie roze test en een prachtig beebje als resultaat! Ook al blijft een MK heel verdrietig, de natuur heeft haar werk gedaan en gelukkig ben je helemaal schoon en positief voor de toekomst!

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Was dat maar waar. Na een vervelende scheiding heeft mijn ex me gedwongen te tekenen voor een convenant waarin staat vermeld dat mijn partner geen voet in het huis mag zetten. Mijn verliefd worden op deze man was de druppel die mij deed besluiten het huwelijk te beïndigen. maar pas nadat dat besluit was gevallen, ben ik ook pas een relatie met hem begonnen. Ex blijft er echter van overtuigd dat ik hem wel besodemieterd moet hebben, dus vandaar zijn rancuneuze instelling. Het huis staat te koop momenteel en ik mag er wonen totdat het verkocht is. Ik kan het me ook niet veroorloven om een andere woning ernaast te nemen.

En ook al woont mijn ex al geruime tijd samen met zijn nieuwe liefde, is hij vooralsnog geenszins van plan toestemming te geven. Tenzij er iets heel ergs gebeuren zal.

Dus totdat hij de kolder uit zijn kop heeft, moet ik, wil ik mijn lief zien, naar hem toe of moeten we ons heil zoeken in een hotel. en als mijn banenjacht iet snel iets oplevert, moet ik dus wel hier blijven totdat ik ben bevallen..ik hóóp toch wel, dat hij tegen die tijd bijdraait en toesteming geeft om mijn Lief te ontvangen..want ik moet er niet aan denken om de periode rond bevalling en kraamtijd zonder de vader van dit kindje door te moeten brengen.

17. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Ik ben weer terug, nadat ik eerst nog een tijd bij de vriendin heb gezeten die op de kinderen heeft gepast.

Het was een kl*te onderzoek (sorry voor mn taalgebruik) maar dat kwam met name door de verstoppingen. Wat dat betreft is het onderzoek dus niet voor niets geweest, maar 16 febr. moet ik naar de gyn voor de verdere uitslag en hoe we verder moeten.

Mijn linker eileider was verstopt maar is open gegaan, dus dat is op zich goed nieuws. Mijn rechter eileider is verstopt en is niet opengegaan.
    Onderweg naar huis heb ik sowieso al gezegd dat ik mij niet laat opereren, maar ik weet ook niet wat verder de opties zijn en hoe groot de kans is dat ik zwanger kan worden.
    Dat ik nog niet zwanger ben heeft in ieder geval wel een medische oorzaak :cry:

Ik voel me niet bepaald lekker en weet niet echt wat ik ervan moet denken. Hoewel ik wel rekening had gehouden met een verstopte eileider ofzo, was ik er ook vanuit gegaan dat die open zou(den) gaan.

Verder weet ik het even niet meer......

18. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Heh Gieg...het zal wel pijnlijk zijn geweest. Toch: er is nu wél mooi een eileider open. Wie weet wat dat nog voor effect sorteert! In principe zou je het met één toe kunnen..dus houdt moed!

Wanneer heb je nu een vervolgafspraak?

19. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Op het scherm was een heeeel dun lijntje te zien aan de linkerkant toen de eileider open was gegaan. Er is dus inderdaad wel een kans, maar hoe groot die is zal ik 16 febr. wel horen bij de vervolgafspraak.
    Het was erg pijnlijk inderdaad doordat het helemaal dicht zat.

20. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36

NOD

03-02 Veronika
    04-02 Ellenk
    05-02 nefertary
    07-02 Benthe
    08-02 Bebek/Carola