35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Oja, vraagje: ik heb nu bruin verlies, maar het voelt echt als een echte ongi, moet ik dan vandaag als eerste dag van nieuwe cyclus aanhouden? Had de vorige keer ook eigenlijk alleen bruin en omdat ik tampons gebruik zie ik ook niet zo snel wanneer het rood wordt....Dus vandaag aanhouden?
    (Wel raar trouwens, daarstraks was ongi ineens weer weg, maar het voelt niet weg en die witte test houdt me scherp, haha!)

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    test was echt witter dan wit? niet eens een ikhoudetestinraarlichtendanzieikeenindroogstreepje?

ik zou vandaag aanhouden.. of bloeding moet echt over zijn..

gatver.. echt een domper :(

3. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Hoeveel poepluiers moet Mika hebben opn dag?
    Volgens mij heeftie die te weinig.

4. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Eerlijk waar, niet eens een indroogstreepje... :( heb dat ding aan alle kanten bekeken en gedraaid en gedaan en zelfs met de beste wil van de wereld is er niks nada noppes te zien.... :evil: hoe duidelijk kan een mens het krijgen, haha! :)
    maar thnx voor de tip, ik denk dat ik dan idd vandaag aanhou...wel zo makkelijk voor mn banner ook, haha ;)

5. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@ Bebek He....wat naar.....je had echt zoveel symptomen.....ik dacht ook echt dat je zwanger was... :(

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Jehebt in ieder geval nog humor, goedzo!
    En nu niet in zak en as dat je misschien wel onvruchtbaar bent! Dat ben je niet, jouw tijd komt. Echt.

7. veronika

veronika Niet meer actief

Ik kan je niet helpen, San, hopelijk weet iemand het hier?

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Bebek, dikke knuf meid. Wat een domper inderdaad dat je lichaam je zo giga voor de gek heeft gehouden.

SanRob, BV baby's hebben minder poepluiers dan flessebaby's. Het kan bij BV baby's voorkomen dat ze maar 1 poepluier in de week hebben, maar gemiddeld zitten ze op 1 per 2 dagen.

9. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik hoop dat je gelijk hebt! Zal ik vast gauw zelf wel geloven, maar nu ben ik ff depri, wat ik overigens altijd ben als ik ongi ben, dus daarin houdt mn lijf me dan weer niet voor de gek ;)
    En humor makes the world go round! Zonder zou ik het niet redden, een mens kan maar beter blijven lachen! :) Maar de natuur is wel heel gemeen met haar humor hoor; vanmiddag werd ik me ineens misselijk en ik heb overal jeuk en rare bultje op mn gehemelte, dus dan ben ik blij dat ik die test heb gedaan, anders zou ik nog van alles gaan denken! :eek:

Maar wou wel ff zeggen dat het me heel erg steunt en goed doet dat jullie zo met me meeleven, echt lief! Ben blij dat ik jullie heb leren kennen!

10. Dop07

Dop07 Bekend lid

Achgossie Bebek... wat ontzettend ROT voor je... je had er zo'n goed gevoel over... sh*tsh*tsh*t...

Hey SanRob! Wat hier het allerbeste hielp tegen krampjes is cinababy van VSM. Wat ook belangrijk is, is dat Mika leert om per voeding goed te drinken. Goed aanleggen is belangrijk. Ik las dat hij nogal lang drinkt. Vaak liggen ze dan maar wat te sabbelen en drinken niet 'effectief'. Een minuut of 20 tot een half uur effectief drinken zou voldoende moeten zijn. Tussen de voedingen proberen minimaal 2 uur te laten zitten. Als hij krampjes heeft, zal hij zuigbehoefte hebben, maar door hem op zo'n moment vaak aan te leggen, drinkt hij enkel voormelk, raakt niet verzadigd, maar zijn verse jonge darmpjes krijgen het wel zwaar te verduren. Je kan de zuigbehoefte op dat moment stillen met een speentje (eventueel met een druppeltje cinababy erop)
    Eens in de zoveel tijd heeft een beeb een regeldag. Dat komt omdat de hoeveelheid bv per voeding langzaam maar zeker te weinig wordt. Omdat bv een vraag en aanbod mechanisme is, zal je kind een dag (of twee) wat meer 'vragen' zodat het aanbod ook groter wordt. Na die dag (of 2) heb je dus meer melk per voeding en komt er vanzelf weer een wat normaler schema!
    Ik vind de site www.borstvoeding.com echt een geweldige aanrader! Hier staat echt heel veel info op.. ook en vooral hoe je kan leren zien of je kindje goed en effectief drinkt!
    Oh ja.. en net wat Inez zegt.. bv-beebs hebben soms maar héél af en toe een poepbroek.. de nátte luiers.. die zijn wèl belangrijk, dat moeten er minstens een stuk of 5 à 6 per dag zijn! (bij elke voeding dus ;) )

11. veronika

Wat fijn al die kennis en ervaring hier! Ik zal jullie vast ook nodig hebben als het zo ver is... moet het wel eerst zover komen natuurlijk!

Wij hebben begin maart trouwens een afspraak bij de gyn om alvast de basis-onderzoekjes te laten doen... Dat soort dingen leidt bij vriendlief altijd weer tot wat baby-angst overigens, hij blijft het wel eng vinden (blijft er nog wel een leven over voor mij, met een kind?) nl.

12. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Een afspraak bij de gyn? Hoezo, vertrouw je het niet? Mag ik vragen hoe lang jullie al bezig zijn?

13. veronika

Heel bewust: zie mijn onderschrift, daarvoor ook al aantal maanden zonder voorbehoedmiddel. Tja, vertrouw ik het niet, het is meer dat ik nu bijna 37 ben, en het zo zonde vind om al die maanden te proberen en te hopen, als er iets dwars zit waardoor het toch niet zou lukken.

Giegel, die hier ook wel eens komt, bleek twee verstopte eileiders te hebben, en was al twee jaar bezig... wel heel cru dus. Met deze leeftijd kan er toch iets aan de hand zijn waardoor het gewoon niet zou lukken.

En wat ik zelf beetje verdacht vind, is dat mijn temp heel vaak pas daalt als ik al een dag of 3 ongesteld ben, heb daardoor wel eens het idee dat er hormonaal iets misschien niet optimaal is om zwanger te worden/blijven. Hoezo?

14. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Omdat ik dat gevoel wel herken, van goh, zou er iets mis zijn...Ik weet alleen niet zo goed hoe lang je al 'bezig' moet zijn voordat je in aanmerking komt voor onderzoeken enzo en of je aan jezelf merkt of er iets mis is. Bedoel er niks verkeerds mee hoor, was gewoon interesse! :)

15. veronika

Nee, ik was andersom weer benieuwd naar jouw gedachten erachter :) Officieel vinden ze dat je een jaar bezig moet zijn geloof ik, maar weet niet of elke ha dat streng hanteert bij elke leeftijd zeg maar.

En ik ben blij dat ik al een aantal maanden heb getemperatuurd, want dat had ik anders eerst moeten doen voor inzicht in het verloop van je cyclus. Het zegt ook iets over je hormoonhuishouding en je eisprong ed. Dus das wel handig om mee te starten. Of temp je al? Weet het even niet meer, sorry.

16. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Neej, ik temp niet, ik heb niet eens een thermometer, haha. Ik heb weleens gelezen dat dat niet zo nodig is als je een regelmatige cyclus hebt en weet ook niet zo goed hoe dat werkt. Ja, wel hoe zo'n ding werkt natuurlijk, hahaha, maar ik bedoel hoe je dat kan aflezen enzo

17. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Meiden, ik ga mijn rommelende buikje te ruste leggen, ik wens iedereen een fijne nachtrust toe! Denk dat ik wel zal slapen, was nogal een heftig dagje qua emoties zeg maar!

Trusten!

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah Bebek, wat verdrietig........ :cry:
    Wat je schreef klonk echt goed, en dat zeg ik niet snel. Heel veel sterkte meid, knuf!

SanRob, ik heb met Danique geen ervaring met krampjes maar wel goede dingen gehoord en gelezen over Sab Simplex. Te krijgen via een Duitse Apotheek, als je googelt kom je 'm tegen. Hier in drogisterijen is Cina-baby te koop, maar van wat ik heb gelezen helpt Sab Simplex beter.
    Het aantal poepluiers kan heel erg verschillen per kind. Kan 1 of meerdere per dag zijn of maar 1 per week. Ik geloof dat 1 per 10 dagen een absoluut minimum is. Danique heeft periodes met veel (3 per dag) en periodes met weinig (1 per 7 of 8 dagen) poepluiers gehad.
    En wat Nienke zegt, zorg ervoor dat Mika effectief drinkt. Niet sabbelen, niet slapen, niet lang laten zuigen met een reflexmatige zuigbeweging. Dan loskoppelen, wat ik eerder zei.

Nienke, bedoel je dat een BV-voeding 20 minuten 'mag' duren voor beide borsten?
    Niet alle kindjes van 3 weken drinken zo snel, Danique ook niet. Nu komen we wel in de buurt van die 20 minuten (meestal ietsje meer), maar toen redde ik het daar echt niet mee.

Coto, jawel je buik is weer gegroeid!

Veronika, veel succes in maart bij de gyn. Kan me goed voorstellen waarom je die onderzoekjes wilt laten doen, tijd is kostbaar.

19. veronika

Als je het wel zou willen weten, of alvast uitvinden of je cyclus een beetje "normaal" verloopt qua temperaturen, kun je je gratis registreren op www.fertilityfriend.com. Is best wel grappige en handige site, als je je aanmeldt dan krijg je ook -als je wilt - de eerste dagen telkens een hoofdstukje "uitleg" erbij opgestuurd, dus dan leer je vanzelf hoe het zo'n beetje werkt vanbinnen...

Slaap lekker voor nu! Arme jij met je buikje :cry:

20. Dop07

Dop07 Bekend lid

;) Nee hoor.. natuurlijk is het geen wet van Meden en Perzen. De ervaring leert echter dat alles langer dan 20 minuten tot een half uur niet zo effectief meer is. De beeb wordt dan gewoonweg te moe om goed te drinken en de kans op suffen en/of sabbelen wordt dan groter. Als je een wakkere beeb hebt die lekker doortankt is het toch prima lijkt mij, dat je zo lang voedt als nodig ;)
    Nogmaals.. op www.borstvoeding.com staan hele fijne tips over hoe je kan vaststellen dat je beeb effectief drinkt en wat je kan doen om bijvoorbeeld je toeschietreflex nog weer een beetje op te wekken als je beebje wegsuft! (en nee.. ik heb geen aandelen ;) :) )

Deel Deze Pagina