Kleine aanvulling... Ik heb rond mijn vermoedelijke eisprong (die FF dus nu verwijderd heeft) ook een paar maal mijn BMM gevoeld. Leek hoog en zacht, maar meer kon ik er niet van zeggen. Want ja, ik had nog nooit eerder aan mijn BMM gevoeld. Gek he? Maar nu vanmorgen zat ie duidelijk lager, en voelde veel harder aan! En nu hou ik er over op.
Sterkte Hellen..het hoeft echt niets te betekenen he, heb het ook twee keer gehad in m'n vorige zwangerschappen. Zal voor je duimen, hoop dat het niets is en alles goed is met je wurmpje. Liefs Lotus
Hellen wat schrikken he, had zelf met 10 weken ook bloedverlies en schrok me ook lam. gelukkig was het niet echt veel en het werd al vrij snel minder maar wel vk gebeld alleen moest ik toen nog een heel weekend wachten op een echo. alles was goed toen. wel heel fijn dat je zo snel voor een echo terecht kunt. hoop dat alles goed is.
Wel..alles is goed. Het kleine ding is sinds vrijdag een dikke 6-7 mm gegroeid en ik heb de hartaktie in beeld gezien, ook met zo'n streepje wat je met hartmonitoren hebt, en we hebben het zelfs gehoord. Het had ineens een herkenbaar hoofd en armpjes en beentjes ( vrijdag kon ik nog niet zien wat boven- of onderkant was. Dat is dan wel weer heel mooi. Het was qua grootte ook weer precies op schema: 8 weken en 1 dag. Het bloedverlies blijkt onverklaarbaar, dat wel want ik had geen ontlasting gehad, niet gehoest, geniest of zelfs maar gesprongen, en dat stelt een mens niet gerust. Mijn moeder heeft bij beide zwangerschappen heel vaak en veel bloed verloren en ik hoop zó dat ik haar niet achterna ga, want dan kun je me straks echt opvegen! Inmiddels is het bloedverlies vrijwel gestopt, maar ik durf amper nog naar de wc nu..en ik moet eigenlijk een grote boodschap. Erg he...ik vraag me nu nog steeds af: wanneer wordt het nu leuk? Ik vind het zo moeilijk om blij te zijn.... Anyway: voor NU is het goed. Ik ga mijn best doen daar aan vast te houden. Foto staat zo meteen in mijn album.
Een pak van m'n hart Hellen! misschien is het bij zowel je moeder als bij jou zo gigantisch doorbloed daar tijdens zwangerschap, dat er maar iets hoeft te gebeuren en het bloedt. een onbezorgde zwangerschap zit er ws. toch niet in Hellen. er zal altijd wel iets zijn om je zorgen om te maken. je moet het echt hebben van de momenten dat alles goed lijkt te gaan en je je er ook goed bij vòelt. maar je hebt in ieder geval ons hier op het forum om je hart te luchten. dat is in ieder geval iets om alles draaglijker te maken, toch? wat mooi die echo! je ziet al echt een kindje, zwijmel, zwijmel...
Gelukkig Hellen! Heel vaak is het niets maar je schrikt je wel helemaal lam natuurlijk! Ben blij voor je..
Oei Hellen, dat was even schrikken zeg, gelukkig wel een goed echo. Probeer je daar inderdaad aan vast te houden, al is dat niet altijd even makkelijk. Liesben, ik heb verder geen ervaring met FF, kan je daar ook niks zinnigs over zeggen. Zelf voelde ik altijd vrij duidelijk m'n eisprong, en ik zou zeggen, jij geeft aan dat je hem ook steeds voelde, dus probeer daar op te vertrouwen. Anna, heerlijk verlof. En al druk bezig geweest met kleertjes wassen, strijken en inruimen ... heerlijk vond ik dat. SanRob, hier geen ervaring met NappyWrapper. Hier gaan luiers gewoon in de prullebak. Plasluiers zo en poepluiers met een boterhamzakje eromheen. Ollekebolleke, succes vandaag met de uitslag en met de tripletest. Was die nu ook vandaag? Ben ik even kwijt. Ellen, jij gaat goed zeg, alweer een kilo eraf. Dikke pluim!
Ik heb nooit getemperatuurd, maar ik gebruikte ovu-testen. Ik kan je dus niet helpen helaas. Alleen op vraag 3 kan ik bevestigend antwoorden. Toen wij in de MMM stapten, bleek dat namelijk bij mij te spelen...
Ach jee, wat rot ! Inderdaad de vk even bellen. Maar ik ken ook een mama die gedurende haar hele zwangerschap regelmatig bloedingen heeft gehad en toch een gezonde dochter heeft gekregen... Ik duim voor je! Edit: Ik lees gelukkig al dat alles goed was bij de echo, super !
jeetje hellen, hopelijk krijg je goed nieuws en moet je je niet ongerust maken, er zijn meerdere meiden die bloed verliezen de eerste 4 maanden is het veel bloed of een beetje kan een gesprongen adertje zijn
Hellen, gefeliciteerd met de goede echo en het mooie kloppende hartje! Ik begrijp dat je nog bang bent, was ik ook met bruinverlies. Garantie krijg je nog steeds tot aan de deur, maar een kloppend hartje is echt goed nieuws! Liesben, als ik jou was zou ik deze maand even niet doortempen omdat je ook ziek bent geweest. Sterkte!
Hellen, Gefeliciteerd hoor! Ik denk ook dat jij niet zorgeloos zwanger gaat zijn. Piekeren zit denk ik te veel in je systeem en er zijn altijd twijfelmomentjes en momenten. Zorgen om bloedverlies zijn natuurlijk heel werkelijk. Zorgen maken om wat je wel of niet voelt, moet je echt proberen in te teugelen wil je nog een beetje kunnen genieten. Want hoe moeilijk het nu ook lijkt, als je het niet doet krijg je achteraf spijt als je niet geniet van het zwanger zijn. Maar ik kan je wel zeggen dat het later makkelijker zal zijn als je je kindje eenmaal goed voelt. Wij hebben er 1 gekregen, het ding is best groot; vrienden hoorde ik er eigenlijk nooit enthousiast over. De navullingen vindt ik ook best prijzig. Het leek mij net zo makkelijk om ieder luiertje zelf in een plastic zakje te wikkelen tegen de stank. Liesbeth, die BMM is er ook nog ja! Dat is ook een goed teken hoor! Inez, Ik was me een slag in de rondte. We hebben zoveel spullen erbij gekregen. Gelukkig hebben we een heel grote kast en commode. Alleen het drogen blijft een probleem. Wij hebben een smalle bovenlader wasmachine, die past precies naast de wastafel. Daar past dus helaas geen droger op. Maar gelukkig nadert het voorjaar, in de zomer droogt het toch stukken beter en kan je ook buiten wat hangen. En volgend jaar zullen we gaan verhuizen, dan zullen we genoeg ruimte hebben. Maar het inrichten en opruimen is heerlijk om te doen ja! Ik heb vandaag wat leuke stofjes gekocht waar mijn moeder wat van wil maken. (en ik misschien ook een klein aandeel in breng). Lekker gereden vandaag in onze nieuwe auto. Ben bij een vriendin van de middelbare school langs geweest. Drie jaar niet gezien, maar nu weer eens tijd voor gevonden
NOD 04-02 Ellenk 08-02 Bebek/Carola 16-02 Nienke07 18-02 Liesben 19-02 Mexicang 21-02 Giegel 01-03 Veronika 04-03 Benthe 05-03 nefertary 13-03 Mama2X AFSPRAKEN 06-02-2009: Hellen1971 eerste echo 12-02-2009: Benthe gyn voor FM 13-02-2009: Miss Daantje controle gynaecoloog 16-02-2009: Giegel uitslag HSG 18-02-2009: Hellen1971 afspraak gynaecoloog 03-03-2009: Ollebolleke gyn BEVALDATA 12-03-2009 Anna 05-04-2009 Coto 05-05-2009 Kaat 09-05-2009 Miss Daantje 22-05-2009 Shiela 08-06-2009 Limmeke 22-07-2009 lotuss 02-08-2009 Ollebolleke 22-09-2009 Hellen1971 BEVALLEN 29-06-2008 Nin0 - zoon Jules 20-07-2008 Lientje - dochter Danique 29-07-2008 Inez - dochter Yelina 03-08-2008 Natas - dochter Danique 13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie 24-09-2008 Zico - dochter Sterre 26-09-2008 Ritje - dochter Silke 07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn 18-11-2008 Vozzy - dochter Laura 25-11-2008 Anja - zoon Jaron 22-01-2009 SanRob - zoon Mika Nou hier sta ik weer 13 maart is mijn NOD ik heb mijn banner op 30dagen gezet. Ik had nu een cyclus van 22 dagen normaal is dat 31 dagen. Waarschijnlijk door de antibiotica van begin januari
Een kennisje van mij heeft pas meegedaan aan een test. Zij ging, samen met haar echtgenoot, naar het ziekenhuis om daar te gaan bevallen. Daar aangekomen vertelde de dokter, dat hij een nieuwe machine had uitgevonden,waarmee een deel van de pijn kon worden overgedragen naar de vader. Hij vroeg hen of zij dat wilden proberen. Dat wilden zij wel. De dokter zette het apparaat, om te beginnen, op 10 % om de pijn over te dragen. Hij vertelde, dat 10 % pijn al meer zou kunnen zijn, dan de gemiddelde man kan verdragen. Maar toen de bevalling eenmaal begonnen was, voelde de echtgenoot zich nog tip-top. Hij voelde in het geheel geen pijn en zei tegen de dokter, dat hij het apparaat gerust wat hoger mocht zetten. De dokter stelde het apparaat op 20 % in, maar de echtgenoot voelde zich nog steeds goed. De bloeddruk werd gemeten en men was er verbaasd over, hoe goed het met hem ging. Toen werd het apparaat op 50 % ingesteld, maar de echtgenoot gaf nog steeds geen krimp ! Hij was door het dolle heen en vroeg de dokter alle pijn op hem over te dragen. De vrouw beviel van een prachtige, gezonde baby. Zij en haar man waren enthousiast en verrukt van blijdschap, dat de bevalling zo pijnloos was geweest. Toen ze thuiskwamen, lag de postbode dood op hun stoep...