Nou, eigenlijk ben ik nog veel te druk naar mijn zin. Ik moet nog zo VEEEEEEEL doen. Niet allemaal even noodzakelijk hoor! Vandaag had ik yoga, even een boodschapje, thuis even lunchen en daarna moest ik weer terug naar de autodealer omdat er een aantal dingen niet gedaan waren, die wel afgesproken waren. Duurde weer de hele middag... stond in de file terug Dus lijkt haast wel een werkdag. Wat wel scheelt is dat ik me nu niet meer druk maak over mijn werk. Ik denk nog vaak aan de kindjes, maar niet meer aan alle zaken die slecht geregeld zijn. Dat kan ik gelukkig snel aan de kant zetten. Ook ik vind het superkanp Nino! Jee, ben jij altijd zo energiek geweest. Of is het meer een kracht die naar boven komt, omdat je wel moet!?
Wat is het rustig hier! Nou ja, geen nieuws is goed nieuws zullen we maar denken. Hier alles kalm. Geen bijzonderheden.
Hellen 1971: fijn dat alles goed is. Ik had precies hetzelfde als jou ook bloedverlies zonder krampen en andere redenen maar het was niet veel en hield gelukkig ook al vrij snel weer op dus jouw verhaal komt me bekend voor! Ik hoop dat je nu gerustgesteld bent. Ik ben inmiddels 17 weken en alles gaat super goed, geen klachten, alleen moe, echos waren goed, bloed goed, bloeddruk goed. en ik heb ook bmi van 37. Ik hoop dat ik je hier een hart mee onder de riem kan steken. Laat je de kop niet gek maken, in de meeste gevallen gaat alles gewoon goed! Liesben: als je wilt tempen moet je dat sowieso vanaf het begin van je cyclus doen en als je verhoging krijgt door koorts ofzo kun je beter stoppen en volgende cyclus verdergaan want dan klopt het toch niet meer. Heb zelf anderhalf jaar getempt en dat gaf goed inzicht in cyclus. Heb ook ovutesten gebruikt maar dat had geen effect. En pas toen ik overal mee gestopt ben (ovu testen, pillen enzo alleen tempen niet) werd ik zwanger.
Even een egoberichtje van mij. Ben vlak na de eisprong 2 dagen wat bloed verloren.Het is nu weer gestopt.Het schijnt normaal te zijn na een miskraam.Maar heel stiekem hoop ik toch dat het een innestelingsbloeding was.Al weet ik wel zeker dat het niet zo is hoor....zo kort na de miskraam.Maar ja,hoop doet leven toch?
Suzanne, niks is onmogelijk. Ik ben ook 2x direct na een MK weer opnieuw zwanger geraakt. Jolanda, 17 weken alweer. Dat schiet al aardig op naar de helft! Anna, goed van je dat je je werk los hebt kunnen laten vwb de dingen die (nog) niet goed geregeld zijn. Natuurlijk zijn de kindertjes een ander verhaal, maar nog een paar weken meid en dan heb jij je eigen wondertje in je armen. Ik hoorde woensdag nog leuk nieuws bij het peuterzwemmen. Een andere moeder was na Alyssa tegelijk met mij zwanger een een paar weken later uitgerekend. Bij mij is die zwangerschap toen uitgelopen in een MK, bij haar is het kindje door omstandig heden na een voldragen zwangerschap in de BM overleden. Zij is nu ook eindelijk weer zwanger (bijna 1 1/2 jaar bezig geweest) en is in augustus uitgerekend. Ik vind het zo leuk voor haar. En ook een andere 'zwemmama' die in het IVF circuit zit is weer zwanger en wat denk je? Op dezelfde dag uitgerekend.
@ Hellen: ik kan me zo goed voorstellen dat je geschrokken bent... Fijn dat alles goed is! @ Jolanda666: Gefeliciteerd met je aanstaande beebje. @ Inez: Joehoe! Een goed APK keuring voor je kleine meid! Altijd goed te horen! @ Nino: meisje, ben je niet helemaal gebroken nu? Wat zul je zin hebben in een nachtje doorslapen! Ik ben intussen naar de gyn geweest voor een FM. Er zaten 2 eitjes maar nog niet supergroot 13 en 14 mm. Ik moet dus doorgaan met spuiten en zaterdag weer terug voor een nieuwe FM. De gyn vind dat, gezien mijn leeftijd, we toch niet al te lang bij de IUI stil moeten blijven staan maar over kunnen op IVF. Ik had zo gehoopt daar niet aan te landen, ik vrees nu toch wel het ergste. Deze poging wordt nog een IUI en de volgende ook, dus ik ben nog niet kansloos om aan IVF te ontsnappen. Geïnspireerd door Ellen heb ik me ook maar gestort op afvallen. Ik ben veel te zwaar, maar om de één of andere reden boeit me dat verder weinig. Maar.... voor een beebje heb ik alles over en dus sinds maandag ook aan lijnen geslagen. De stand liet vanmorgen -1,8 kg zien. Netjes toch? Ik heb de gyn overigens gevraagd of het verstandiger was om met IVF te wachten tot er meer kilo's af waren. Dat hoefde van hem niet. Alles functioneerde prima, dus hij had geen reden om niet door te gaan... Die reactie had ik, eerlijk gezegd niet verwacht.... Gr. Benthe
NOD 16-02 Nienke07 18-02 Liesben 19-02 Mexicang 21-02 Giegel 01-03 Veronika 04-03 Benthe 05-03 nefertary 06-03 Bebek/Carola 13-03 Mama2X AFSPRAKEN 13-02-2009: Miss Daantje controle gynaecoloog 12-02-2009: Benthe gyn voor FM 16-02-2009: Giegel uitslag HSG 18-02-2009: Hellen1971 afspraak gynaecoloog 03-03-2009: Ollebolleke gyn BEVALDATA 12-03-2009 Anna 05-04-2009 Coto 05-05-2009 Kaat 09-05-2009 Miss Daantje 22-05-2009 Shiela 08-06-2009 Limmeke 22-07-2009 lotuss 02-08-2009 Ollebolleke 22-09-2009 Hellen1971 BEVALLEN 29-06-2008 Nin0 - zoon Jules 20-07-2008 Lientje - dochter Danique 29-07-2008 Inez - dochter Yelina 03-08-2008 Natas - dochter Danique 13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie 24-09-2008 Zico - dochter Sterre 26-09-2008 Ritje - dochter Silke 07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn 18-11-2008 Vozzy - dochter Laura 25-11-2008 Anja - zoon Jaron 22-01-2009 SanRob - zoon Mika
Benthe: ik ben ook veel te zwaar (1.80 en 120 kilo) en men heeft t bij mij nog nooit over afvallen gehad, alleen de ha zei (toen ik daar na een jaar klussen ben geweest) dat ik misschien zou moeten afvallen als ik verdere stappen zou ondernemen. De vk heeft er nog niks over gezegd, en verder ben ik super gezond. Het is ook heel belangrijk dat je elke maand eisprong en regelmatige cyclus hebt. Inez I : t schiet idd aardig op ha ha heb zelf helemaal geen idee dat ik al zover ben maar t gaat echt super goed. Als ik me zo blijf voelen dan doe ik t ervoor. Heb half maart 20 weken echo, die doen ze paar weken later omdat de baby zich telkens verstopt bij de echos en dan kunnen ze t beter zien, lijkt me wel heel gaaf de 20 weken echo.
Hallo dames, Ben effe niet geweest. Merk toch dat ik een stuk vermoeider raak en ook die situatie met man helpt ook niet. Hij heeft nou weer ook nog pijn in keel/oor precies rechts natuurlijk. Dokter zegt domme pech, gewoon een virus, maar je gaat toch weer denken. We hopen gewoon snel een oproep van het ziekenhuis te krijgen en dan daarna lekker nog even zwanger en die kleine mag geboren worden . Ik zie hier weer een hoop onzekere meiden die niks voelen : Sterkte ermee! @Annna : Voor jou wordt het nu ook echt spannend! @hellen : Voor jou ook even spannend .ik heb trouwens in week 10 ook ineens 2 druppels bloes verloren, en daarna niet meer. Is wel raar maar het kan dus blijkbaar .wel fijn dat de echo goed was! Nou wij gaan heel rustig aan doen dit weekend!
Benthe, succes morgen en hopelijk ontsnappen jullie aan het IVF-gebeuren. Wat goed van je dat je ook aan het lijnen bent geslagen. En ook al bijna 2 kg kwijt. Goed hoor! En ook al heeft de gyn gezegd dat het voor hem niet hoefde, volhouden hoor! Jolanda, fijn dat je je zo goed voelt. Houden zo! En ja, het is heel leuk om de kleine aan en van alle kanten te zien met de 20-weken echo. Ga je ook nog iets doen met een pretecho? Ook een aanradertje! Coto, denk goed aan je zelf meid, al lijkt me dat met al die toestanden van je man erg moeilijk nu. Ik hoop en duim dat hij zich snel weer beter voelt en dat hij snel een oproep krijgt zodat jullie na de tijd nog een aantal weken hebben om samen te kunnen genieten van de kleine in je buik en je voor te bereiden op je bevalling.
Voor de liefhebber nog even wat kinderprietpraat: Woensdag in het zwembad had ik Yelina heel even aan een andere moeder gegeven zodat ik de touwtjes van Alyssa's badpak even kon vastknopen. Komen we samen bij deze moeder terug en Ayssa kijkt haar heel verbaasd en ook een beetje verontwaardigd aan: 'Yelina is van mama' riep ze uit. En gisteren zou ik nog even haar luier verschonen voor ze naar het KDV ging (helaas is ze nog niet zindelijk, vind potje en wc eng, gekke griet), en ze had net wat windjes zitten laten. Zei ze: 'Nee, Alyssa hoeft geen schone luier, ik heb alleen maar wat geprutteld!'
Volgens mij heb ik weer een nieuw lid gemist...heb 6 pagina's terug zitten zoeken, maar kan echt niks vinden, dus Sorry, maar alsnog welkom Jolanda! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier is het afwachten tot er weer gericht geklust kan worden, haha. En ik ben heel hard aan het duimen voor de meiden op het wachtbankje!
Hier even een berichtje van mij: Zoals jullie weten is maart 2009 DE maand waarin ik zwanger MOET raken want dan is het voorbij [-o< . Gezien het feit dat we een limiet hebben gesteld ivm met onze leeftijd,zoals de meeste van jullie weten. NOu surprise surprise We gaan door tot september 2009 AHHHHHHHHHHGoed hey!!!!! Mijn wil wil zooooo graag dat het limiet verzet is naar September. leve valentijn en mijn liefste,dit is beter dan een bos bloemen Ik wilde het jullie gewoon even laten weten goed nieuws mag verteld worden toch
Go MaMa2x Go. Fijn dat de druk even van de ketel is. Fijne Valentijnsdag! En ja geweldig he? Die prietpraat van de kinderen.
Dag meiden! Ik ben drie dagen op cursus geweest aan de andere kant van nederland... Ben nu na drie dagen achter de pc, 900 km (file)rijden en bakken informatie rijker een béétje aan mijn eindje.. Heb wel bijgelezen, maar het gaat me niet lukken om op iedereen te reageren. Wil alleen vooral Coto sterkte wensen! Verder zag ik op de lijst dat ik de eerstvolgende NOD-er ben... ik voel h e l e m a a l niets... hahaha... het heeft zijn voordelen om druk te zijn Als de duivels dinsdag nog wegblijven, test ik evengoed niet eerder dan donderdag. Dat was de dag dat mijn WOD echt doorbrak... ik ga er overigens niet vanuit dat het raak is deze maand, wegens niet op het juiste moment klussen Ik ga nog even mijn paard knuffelen en dan gestrekt op de bank X-factor kijken! Allemaal een fijne avond!
Benthe, ik duim voor je dat jullie niet aan IVF hoeven te beginnen. Dat lijkt me vreselijk zwaar. Inez, wat afschuwelijk zeg voor die zwemmoeder, om je kindje zo te verliezen. Weten ze de oorzaak? Maar superfijn dat ze nu weer zwanger is! Hahaha, zou Alyssa haar moeder napruttelen?..... eh, napraten? Mama2x, wat fijn dat de limiet verschoven is!
Nouhou, ze pest me. (oeps, zat ik daar nou toch te pruttelen? Haha). De oorzaak van het overlijden van het kindje is inderdaad bekend. Moeder had een netvliesontsteking waarvoor ze even opgenomen is geweest, met het kindje leek alles goed te gaan en ze hebben haar (vanuit het ziekenhuis) naar huis gestuurd. De volgende dag is het kindje in haar buik overleden. Onderzoek wees uit dat de placenta op was en dat de combi van placenta op en de netvliesontsteking van moeder het kindje fataal is geworden.