Goeiemorgen dames! Het was een vroegertje hier vanmorgen... 6:30... pfff Benthe... een tweeling Dat zou toch óók wat wezen!.. en inderdaad nogal een gedoe die vruchtbaarheidsbehandelingen... dat maakt het allemaal extra 'belastend' lijkt me... het is toch al niet niks... dikke knuffel voor jou! *knuffel* MaMa2x... ik duim voor je hoor... Ik vind voor mezelf dat ik ook op een gegeven moment een grens moet gaan trekken... maar ik ben er nog niet aan toe... Hier geen romantische valentijn.. ook niet speciaal on-romantisch trouwens Eigenlijk een gewone dag... en dat terwijl we sinds gister 'officieel' 7 jaar samen zijn! Toen ik vrijdag thuis kwam van drie dagen cursus stond er trouwens wel een prachtige bos tulpen paarse tulpen. Mijn lievelingsbloemen èn mijn lievelingskleur.. dus dat was wel weer héél lief! (doet ie anders nooit ) Mex.. ik geloof dat ik niet eens geld uit ga geven aan een test voorlopig... Echt héél onhandig geklust deze maand.. en ik voel echt h e l e m a a l niets... Als de er volgend weekend nog niet zijn.. ja dán "gooi" ik er misschien een testje tegenaan... Liesben, ben jij pleeg in een ziekenhuis? Op wat voor afdeling? (gewoon nieuwschierig als 'mede-pleeg' ) Ik ga om de dag te breken straks maar even met Dopster bij mijn mams op de koffie...Camera mee, kan ik weer eens foto's maken van Dop met Opa en Oma.. Ik heb woensdag van een vriendin een mooie digitale camera gekregen (Kodak ZD710) zij had namelijk zelf een spiegelreflex gekocht.. Echt een SUPER kado.. dus ik ben flink aan het expirimenteren Gelukkig hier een gewillig model Als iemand nog tips heeft wb batterijen.. pfff... ik heb oplaadbare van de Hema, speciaal voor een fototoestel.. maar kan er hooghuit 30 foto's mee maken.. dan zijn ze leeg.. dat schiet dus niet op! Dop helpt Oma in de tuin: Ik heb verder nog wat plaatjes in mijn album geplaatst Zo.. koffie op .. genoeg gelummeld.. Ik ga eens wat doen.. er staan 3 manden schone was te schrééuwen dat ze gevouwen willen worden Iedereen een fijne dag!
@Nienke: Wat een schattig kereltje ! Ik heb zelf gelukkig een oplaadbare accu in mijn fototoestel zitten, want gewone oplaadbare batterijen gaan inderdaad snel leeg. Dat is ook míjn ervaring...
Wat een schatje Nienke Ik werk op een interne afdeling met Longziekten en Maag-, Darm-, Leverziekten. Hier temp vanmorgen weer 36.8. Maar gisterenavond zijn we uitgebreid uit eten geweest (ik heb zelfs gewoon een glas wijn op ) Vannacht wat onrustig geslapen (ik denk door de wijn). Ik weet niet of ik volgende ronde ga tempen hoor. Ik word er bloednerveus van. Heel misschien het begin van de cyclus, want dat stukje heb ik nu gemist... Daarna vakantie. En als het dan nog nodig is, dan denk ik toch ovulatietesten. Omdat mijn temp zo raar doet ben ik nu als de dood dat ik stiekem gewoon geen eisprong heb. Ondanks alle klachten die ik steeds wel heb ten tijde van die vermoedelijke eisprong! Maar ik weet ook dat die tempen bij mij minder betrouwbaar zijn, door mijn onregelmatige leven. Dus heb ik zelf maar eens eigenwijs een kruis gezet op de dag dat IK denk de eisprong te hebben gehad. Als ie er al was..... Op FF vond ik dit:
Liesben.... als jij je er niet goed bij voelt,bij tempen, dan zijn de ovutesten voor jou misschien een uitkomst. Onrustig worden van tempen is niet echt de bedoeling he? Thermometer niet inpakken, wel een lading ovulatietesten en dan het eens alleen zo proberen....: En met de ovulatietesten kan je wellicht zien of er LH wordt aangemaakt en of er een eisprong is. Ik snap namelijk dat je dat gaat denken , of je wel een ei hebt. Al heb je alle symptomen wel. ik werd al onzeker en onrustig toen mijn temp zo langzaam opliep en FF toch aangaf op dag 15 mijn ei te hebben gehad. Ik heb namelijk nog altijd het gevoel dat ei zeker een dag later was. Maar ja...je weet niet wat je hormonen aan het doen zijn binnenin he? Zowieso merk ik dat ik meer aan het malen ben. Niet eens zozeer over wat ik wel of niet voel, maar meer van "stel het is nu 'weer' niet gelukt.... wat is er dan aan de hand?" Nienke.... wat een schatje ! Toch hoop ik dat je 'slechte kluspatroon' geluk gaat brengen! Maar je voelt het meestal zelf wel aan he? Ik ben benieuwd of er hier roze komt deze ronde! Ik denk dat het bij mij rood wordt, aangezien ik gisteren zo'n pijn, kramp in mijn buik had dat ik echt dacht dat ik ongesteld was geworden. Maar mijn temp is nu nog goed, dus vandaag zal het niet. Ik denk morgen of dinsdag.... ( Groetjes, mex
Het wordt weer een spannend weekje zag ik. Sterkte met de laatste dagen op het wachtbankje! Desmo, welkom en hopelijk mag jullie wens snel in vervulling gaan. En ik ben het helemaal eens met Natas, het leven begint pas bij 40!
Mooi manneke Nienke! Ik heb helemaal geen last van oplaadbare batterijen die snel leeg zijn, Heb er batterijen van de Hema in zitten op dit moment. M'n andere set is van Duracell. Twee mooie eitjes Benthe..... ik ga dubbel hard voor je duimen! Maar wat een gedoe idd voor je zeg, zo 'even' een IUI tussen de bedrijven op je werk door. Lijkt me niet prettig.
Benthe een tweeling? Meid was ontzettend leuk Stiekum is dat ook een grote wens van mij. Helaas geen tweelingen in onze families dus de kans is klein. Vanmorgen werd ik vroeg wakker met een soort van menstruatiepijn. Ik weet niet wat ik daar van moet denken. Het zal me niet verbazen als ik vandaag ergens ongi ga worden,maar dat is dan wel veel te vroeg terwijl ik normaal redelijk op tijd ben. Nu is het overigens weer een stuk minder dus ik weet het ff niet meer. Normaal gesprken voel ik niks totdat ik echt ongi ben, dan schieten de kramen door mijn buik. Jullie weleens iets dergelijks gehad?
Ben een beetje bang dat het wachtbankje iets te kort is.....heb sinds een klein uurtje menstruatie-pijn......
Oh nee Liesben, wat akelig! Alleen pijn of inmiddels ook echt ongi? Ik had het vanmorgen ook en het zeurt nog een beetje maar het zet niet door (tot nu toe). Ik duim voor je dat het iets anders is, maar meestal weet je zelf redelijk goed wat je lichaam je vertelt.
He gatver..... Dat is toch niet de bedoeling he? Ik hoop voor je dat het niets betekend,maar net als wat Desmo al zegt, je kent je lichaam en het gevoel zelf het beste. Is het mogelijk dat je al ongi zou kunnen worden? Je zit op 13dpo toch? Rustig aan, zover het lukt! Knuff, mex
Vorige keren begonnen de menstruatieklachten ook 1-3 dagen voor de echte menstruatie...dus als ik afga op de vorige rondes dan denk ik toch echt dat ik ongesteld ga worden (morgen of dinsdag). En nu vind ik dat dubbel rot omdat ik me dus afvraag of ik überhaupt wel een eisprong heb! Ik weet het, ik moet niet zo afgaan op FF. Maar inmiddels wilde ik dat ik nooit aan dat tempen was begonnen. Ik ben eigenlijk voornamelijk teleurgesteld in mezelf, omdat ik niet echt vertrouw op mijn eigen lijf nu, maar afga op wat een of andere domme website zegt en daar baal ik van. Volgende maand doe ik niets, ga ik gewoon lekker op vakantie (inclusief drank ) en laat ik mijn zwangerschapswens even voor wat het is. Even een maandje afstand nemen kan geen kwaad. Daarna kijk ik wel verder wat ik doe.
Dat is ook wat ik al een tijdje probeer te doen. Niet temperaturen, geen ovu-testen, eigenlijk niks. Ik probeer wel aan de hand van mijn cyclus mijn vruchtbare dagen in de gaten te houden. Ik maak mezelf al gek genoeg en als ik meer zou gaan doen wordt het helemaal erg.
zooo, het zit hier vol met wachtbankers. en we willen helemaal niets horen over klapperende tempcurves en ongikrampen nee, we willen roze, en wel een hele tsunami daarvan! dus meiden, [-o< Desmo, welkom en succes! Ik heb sinds mijn eerste miskraam vorig jaar juni al ruim een week voor mijn NOD ongipijn terwijl ik dat voorheen ook altijd pas een paar uur voor mijn ongi had. Benthe, dat zou natuurlijk helemaal te gek zijn, een tweeling! daar gaan met z'n allen voor duimen hoor! Giegel, sterkte voor morgen! misschien wacht jou na het bloedprikken wel een verrassing!
En dat is het nou net soms.... een menstruatie kan steeds anders zijn, een cyclus kan steeds anders zijn. En dan is het best weleens lastig om jezelf te vertrouwen. Liesben...Je bent gaan tempen om meer inzicht te krijgen, maar in plaats van inzicht heb je er een hoop onrust en onzekerheid voor teruggekregen... Niet echt wat je ervan verwacht had he? Zeker de onrust of je wel een eisprong hebt of niet, lijkt mij niet makkelijk, maar het is wel herkenbaar. Bij mij niet zozeer mijn ei, omdat ik toch een redelijk duidelijke tempcurve heb,maar wij hebben zoiets als het niet is gelukt deze ronde, dat we ons zorgen gaan maken wat er aan de hand is, vooral wat betreft zaad. X mex
Benthe, wow, dat zou gaaf zijn, een tweeling! In ieder geval heel goed nieuws dat er twee eitjes zijn! Ik ga zo vreselijk voor je duimen! Verder sluit ik me wederom volledig bij Nefertary aan: niks geen geneuzel over ongikrampjes en naderende duivels, wij willen roze zien! Dus ban ze uit die krengen en zorg voor een hele lange mooie roze lijst! [-o< Desmo, ik herken het volledig; ik ga ook niet aan de temp enzo, ik word nu al iedere maand knetter (daar kom je nog wel achter als ik op het wachtbankje mag, haha). En ja, mijn lijf houdt me ook iedere maand vreselijk voor de gek met rare klachten of pijntjes op dagen dat het nog helemaal niet kan, dus ik snap precies hoe je je voelt! Hier vanmorgen goed geklust, hoewel dat natuurlijk nog helemaal geen zin heeft, maar ja, beetje oefenen op z'n tijd kan ook geen kwaad toch?! Na al jullie verhalen begin ik me wel af te vragen of ik wel een ei heb, want ik merk daar nooit iets van, op een sporadische moodswing na dan...of ik heb wel een ei maar op een heel andere tijd dan normaal zou zijn, kan dat ook?
Ik heb wel eens gelezen dat meer vrouwen het niet dan wel voelen hoor. Ik voelde het wel elke maand heel heftig. Ik dacht vroeger altijd dat ik blaasontsteking kreeg en ging dan heel veel drinken om het te voorkomen en inderdaad na een dag was het over dus dacht ik dat ik het had voorkomen met veel drinken... beetje blue. Toen we zwanger wilden worden was het wel heel handig dat ik het zo goed voelde en zo'n strakke cyclus had want toen was het een kwestie van rekenen en kon ik eenvoudig mijn vruchtbaarste dag bepalen, maar dat is nog geen garantie uiteraard!
Je moet echt niet alleen op die temp afgaan mbt je eisprong. Als ik alleen was gaan tempen, had ik in ruim een half jaar maar 2x een eisprong gevonden. Met de ovu-testen zie ik wel duidelijk een piek en weet ik veel beter wanneer ik een eisprong kan verwachten. Sowieso hebben de meeste vrouwen gewoon een eisprong en voelt de helft hem niet. Lekker gaan genieten volgende maand van je vakantie!