35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by prinses, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ja hoor! Je mag alleen geen rauwmelkse kazen eten. Maar op de pizza en in ovenschotels mogen deze rauwmelkse kazen weer wél, omdat ze dan goed verhit zijn geweest.

Dat geldt bijvoorbeeld ook voor rauwe of gerookte zalm. Op de pizza is dat geen enkel probleem... :D

2. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Hey...dat wist ik dus niet, weer wat bijgeleerd :D!
    Ik ben dol op kazen, wat voor soort dan ook, en ook op zalm.
    Dus mocht het ooit zo zijn, dan weet ik hoe ik het kan eten en wat ik kan eten ;) Veel pizza :D

3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Omdat de temp daalde en ik weinig zin had in 'zal het nog wel of zal het niet?' heb ik een test gedaan en deze is wit,witter,witst.
    Hier dus geen kwestie van 'geen bloed geeft moed', de test liegt niet.
    En echt, ik zit niet te ver voor NOD, dus ik ga van de roze wachtbank af en neem plaats op de rode. Het is nu wachten op de duivels, die dan hopelijk snel komen.

En dan nieuwe ronde nieuwe kansen, al heb ik er op dit moment weinig zin in.
    Ik heb veel vragen en twijfels, 'heb ik ei?' 'kan het niet innestelen?' 'is er iets met het zaad?' 'wat doen we verkeerd?' 'ligt het aan mij?' enz enz.
    Ik temp, gebruik ovutesten, klussen om de dag.... meer kunnen we niet doen en nog lijkt het niet genoeg...
    Op dit moment denk ik erover om een maandje over te slaan,maar dat kan tegen de tijd dat het klustijd zal zijn,wel weer veranderen :(

4. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Gerookte zalm mag trouwens weer wel als je hem bij de visboer vers haalt,alleen de voorverpakte bij de supermarkt mag niet.

Ik heb griep nu.Buikpijn en misselijk,dus kan nu niet goed meer voelen wat er verder nog allemaal gebeurt daar.Nog 3 dagen en dan weet ik meer.We hebben besloten niet eerder te testen weer dan op NOD,om onszelf niet gek te maken.

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik snap je gevoel. Maar ik denk dat je er nog niet van uit moet gaan dat er wat mis is, ze houden sowieso al 6 maanden tot een jaar aan.
    Maar, en daar komt ie, je kan natuurlijk gewoon eens naar je huisarts bellen. Gezien je leeftijd zijn ze misschien al iets makkelijker tot wat basaal onderzoek. Misschien dat dat je gerust stelt?
    Hoop houden lieve mex, het komt goed. Kijk naar mij! Weet je nog dat ik in zal en as zat omdat FF geen ei vond bij me? En kijk nu eens....

6. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Klopt! Ik doe mijn best,maar op dit moment lukt dat even niet. Hier is het gevoel dat er iets is nu even groter dan de hoop dat het echt gaat lukken :(.
    Bellen met of een afspraak maken met de huisarts doen we als het de volgende ronde ook niet gelukt is. Dat hebben we samen besproken, dus dat wil ik ook nakomen.

Ik kom onze afspraak dus niet na.... :rolleyes:
    Toch jammer, had wel leuk geweest ;)

7. @Maxicang: Balen meid, kwam vandaag speciaal voor jou kijken... ;)

@Suzanne: Klopt! Vers mag wel, maar dan moet de vis héél vers zijn. Ik heb het zelf nooit aangedurfd. Zo eten wij graag tagliatelle met gerookte zalm en courgette. Toen ik zwanger was, heb ik de blokjes gerookte zalm samen met de courgette gebakken in de pan, in plaats van deze op het einde toe te voegen. Zo wist ik zeker dat alle eventuele bacteriën gedood waren door verhitting...
    Beterschap!

8. nefertary

nefertary Actief lid

Nov 3, 2008
    484
    0
    0
    Ik voel me precies zo en heb de daad ook bij het woord gevoegd. man was al niet lekker dus geen zin om te klussen, en ik ben er op het moment ook even klaar mee.
    Even een maand niet al die moeite doen en al die spanning hebben in die 2 weken om er uiteindelijk toch weer rood, of, nog erger, na een paar dagen overtijd en een positieve test met weer een mk uit te komen.
    neee, deze keer even niet :(
    Ik ga deze ronde wel in spanning zitten en duimen draaien voor jùllie! ;)

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Misschien is het ook wel goed om eens een maandje over te slaan, en dan met frisse moed er weer tegenaan. Doe wat je gevoel je ingeeft, dan kan je niet mis gaan. Laten we dan gewoon afspreken dat je me "snel" volgt ok?

10. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Nee Pukje, iedere ochtend weet je niet waar je aan begint, een nieuwe dag kan veel voor iemand in petto hebben. Moois, maar ook minder fraais.

En niemand weet hoe het met hun kinderwens gaat verlopen. Mijn vriendin die uiteindelijk een adoptie dochtertje heeft en een volgende op komst, is degene die zo netjes 'vroeg' met haar 28e begonnen was.
    Een andere vriendin van me van 40 is binnen een paar maanden zwanger geraakt net als ikzelf.

Neem de toekomst maar zoals die op jullie pad komt en probeer vooral lekker positief te blijven! En geniet van en met elkaar :) Succes

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zoals ik ook tegen mex zei, ik kan me het zo goed voorstellen. Ik was zelf o0k al van plan om volgende maand "over te slaan",, gezien de stress en de komende wintersport! Maar ja, mijn plannen liepen iets anders.
    Ik vind het soms lastig nu om "blij" te zijn hier, omdat ik weet en zie hoe veel moeite sommige mensen er voor moeten doen. Maar ik realiseer me des te meer dat ik een enorme bofkont ben!

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    ....pfff...ben ik gelukkig niet de enige....;)
    Je zegt het precies zoals ik het voel.
    Man zal wel de kans willen nemen, maar zal mij ook wel begrijpen denk ik zomaar.
    Ik weet wel hoor, we zijn nog niet zolang bezig,maar wat jij ook zegt, na al die inspanning, en dan 2 weken spanning, dan toch weer rood verwachten.... dan maakt het niet uit hoe lang je bezig bent, dan is het gewoon kl*te! En zo voel ik mij vandaag dan ook even.
    Gaat wel weer over, weet ik van de vorige keren.
    Zie alleen erg tegen morgen op, ongesteld en wel uit eten met vrienden waarvan zij hoogzwanger is :(

En liesben.... niet schuldig gaan voelen,je weet, ik ben oprecht blij voor je! Ik voel me dan vandaag niet zo, maar ik meen het wel.
    Ik ga je op de voet volgen ;)

13. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Liesben,
    Nu je net zwanger bent heb je niets meer aan je kennis over eisprong en bevruchting. Je zult snel duiken in de nieuwe kennis over zwanger zijn.
    Mijn tip tegen misselijkheid, net als die van anderen; altijd blijven eten, niet te grote hoeveelheden, maar zorg dat je nooit een lege maag hebt.
    Kijk eens bij de tips van het Voedingscentrum.nl er doen veel fabels de ronde over voedsel.

Jeee, wat veel pagina's weer! Ik hou dit niet meer bij zo hoor! Gelukkig gaat het soms snel omdat er veel gequote wordt.

Giegel,
    Fijn dat je met je vragen bij Benthe terechtkunt.

Nienke,
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan en leuk die bloemen. Dat klinkt veel belovend!
    Op zich wel fijn dat je nu de duivels hebt, ben je tenminste goed afgeleid. Gek he die leeftijdsideeen die we er zelf op na houden. Ik was ook heel blij dat ik voor mijn 40 zou bevallen. Maar ja, toen dat niet door ging vond ik 40 ook best en ik denk dat die grens toch ook makkelijk verschoven was wilde het niet lukken.

Ollekebolleke,
    Ik had nog niet gereageerd op jouw vreselijke situatie. Wat is het toch gecompliceerd allemaal. Meestal zijn de vaders/mannen juist de dupe in dit soort zaken en wordt hen weinig rechten toegekend. Maar deze kerel maakt er echt een potje van. Aangezien je kinderen al wat ouder zijn, hebben zij nog recht van spreken bij een rechter?
    Zorg wel dat je zorgen niet de overhand nemen en probeer zoveel mogelijk aan dit nieuwe kleintje te denken. Die heeft jou 'rust' hard nodig.

Mexicang en Nefartary, KOP OP!
    Misschien deze ronde maar alles eromheen vergeten en gewoon van elkaar en met elkaar genieten.
    Je bent nog relatief kort bezig. Natuurlijk zal de huisarts jullie serieus nemen. Boven de 36 mag je al na 6 maanden aankloppen, maar de kans op zwangerschap binnen de 6 maanden is echt niet zo groot als we helaas zouden wensen. Op welke leeftijd dan ook!

Ik heb zojuist afscheid genomen van mijn oude trouwe autootje. Gelukkig dan wel weer binnen no time verkocht. Het is een Toyota Starlet, die hebben ze heeeeeel graag voor export naar Afrika en het Midden Oosten. Ik vond ook al regelmatig een kaartje onder mijn ruitenwisser, of ik aan verkopen dacht.
    Ik heb mijn autootje 13 jaar gehad en er veel plezier aan beleeft. Best wel even slikken dus. Maar ja, een kleine auto van 19 jaar is toch wat minder zeker dan een grote nieuwere die we nu hebben.

Verder vandaag weer wasdag. Ik blijf wassen en de baby is er nog niet eens!

14. nefertary

nefertary Actief lid

Nov 3, 2008
    484
    0
    0
    eh, bijna een jaar, is dat kort...op je 43e -ok, op m'n 42e begonnen ;) - ?

15. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Nee, sorry Nefartary, dat geldt alleen voor Mexicang. Jij hebt met Benthe en Ellen en anderen die al zo lang bezig zijn het meeste recht op mijn duimen.
    Maar ik gun het iedereen hoor! Het is zo frustrerend als je iets heel graag wilt, waar je geen invloed op uit lijkt te kunnen oefenen.

16. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    ..... :( ik vind 6 maanden best wel lang al, zeker als je iets heel graag wilt....

17. jolanda666

jolanda666 Actief lid

Oct 30, 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    He Mexicang als ik het goed begriijp is dit je vijfde ronde. Het zou echt super snel zijn als je nu zwanger zou zijn, reken maar op een jaar hoor gezien je leeftijd. Je kunt wel na een half jaar naar de ha als je 35+ bent maar verder moet je vooral geduld hebben en blijven klussen natuurlijk. Ik ben zelf anderhalf jaar bezig geweest. Ben met pil gestopt toen ik 35 was en nu ben ik net 37 en 18 weken zwanger. Ben na jaar naar ha gegaan en net toen ik dacht dat ik maar verdere stappen moest ondernemen was ik zwanger. Dus het kan echt wel. Ik had me vantevoren ook ingesteld op minimaal een jaar. Ik was er ook heel erg mee bezig, ovu testen, etos pillen, tempen en juist toen ik alles los liet werd ik zwanger. Je bent nog helemaal niet zo heel erg lang bezig en ik weet zeker dat het jullie ook wel zal lukken.

18. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ik ben 40 en al bijna 2 jaar bezig....en dat terwijl ik toen ik 23 en 25 was 2x achter elkaar zwanger was,gelijk de 1e ronde allebei de keren,dus ik had wel verwacht dat het nu wat langer zou duren,maar zo lang........

19. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe

:) :)

En als je klaar bent .... begin je gewoon weer opnieuw.

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Het probleem is denk ik dat iedereen het gewoon moeilijk heeft met het feit dat het niet zo snel lukt als ze zouden willen. Iedereen zou natuurlijk graag hebben gezien dat ze in ronde 1 zwanger waren, want ja...als je iets wilt wil je het het liefste meteen!
    De een is zo zwanger, de ander binnen een half jaar en de volgende doet er een jaar of langer over. De een lukt het spontaan, de ander tempt en begeeft zich op het terrein van de ovulatietesten (of allebei) en de derde heeft hulp nodig van de medische wetenschap.
    Maar dat alles doet niets af aan hoe graag je iets wilt. Dat vind ik het fijne aan dit forum-gedeelte. Iedereen luistert naar elkaar, geen verwijten, gewoon er voor elkaar zijn. Per slot van rekening is het een klankbord, wil je even horen wat anderen er van vinden. Althans, dat is het voor mij. Daarbij leef je (oprecht) mee met je medeforum-genotes. Hun verdriet, hun blijdschap. Het is bijna alsof je ze echt kent.
    Niemand kan helaas zeggen wanneer je zwanger word, of dat er een reden is dat je (nog) niet zwanger bent. Of waarom een zwangerschap niet goed verloopt.
    Ik hoop met heel mijn hart dat iedereen die nog niet het onwerkelijke gevoel heeft dat ik nu heb, dat wel heel snel mag krijgen!

Share This Page