35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    In juli is het als het goed is sowieso van de 11 t/m 14 juli feest! En we nemen al vast een voorproefje op 3 juli!

2. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Ik ben vandag nogal traag van reactie. Wat bedoel je daarmee? Heb ik iets gemist?

3. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    NOD
    03-07 Anne
    11-07 Benthe
    12-07 Giegel
    13-07 Shiela
    14-07 Diana

Dit bedoelt Shiela :)

4. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Haha giegel, was druk aan het knippen en plakken.
    Te laat!

5. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    NOD

03-06 Diaantje (2, 4 ,8 dagen en 14 overtijd getest, negatief :cry: )
    26-06 Ellenk
    27-07 Sandra1967
    03-07 Anna
    11-07 Benthe
    12-07 Giegel
    13-07 Shiela
    13-07 4Xmamma
    14-07 Diana

AFSPRAKEN

20-06 Inez gyn
    20-06 Moby 20-weken echo
    20-06 Diaantje echo (mits de :evil: :evil: :evil: nog niet zijn doorgebroken)
    24-06 Kaat combitest echo en bloedprikken
    26-06 Anja 20-weken Echo
    26-06 Benthe gyn
    27-06 Lola VK (16.50 uur)
    27-06 SanRob VK + echo
    02-07 Inez gyn
    04-07 Kaat verloskundige
    14-07 Inez gyn
    17-07 Lola Intakegesprek kraamzorg (10.00 uur)
    Begin augustus: Diaantje start IVF
    01-09 Diaantje 1e echo IVF

BEVALDATA

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    19-08 SM591 (Pien)
    20-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja
    17-01 KAAT
    26-01 SanRob

6. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Oh ja, nu zie ik het pass.

7. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    NOD

03-06 Diaantje (2, 4 ,8 dagen en 14 overtijd getest, negatief :cry: )
    26-06 Ellenk
    30-06 mollyvg
    27-07 Sandra1967
    03-07 Anna
    11-07 Benthe
    12-07 Giegel
    13-07 Shiela
    13-07 4Xmamma
    14-07 Diana

AFSPRAKEN

20-06 Inez gyn
    20-06 Moby 20-weken echo
    20-06 Diaantje echo (mits de :evil: :evil: :evil: nog niet zijn doorgebroken)
    24-06 Kaat combitest echo en bloedprikken
    26-06 Anja 20-weken Echo
    26-06 Benthe gyn
    27-06 Lola VK (16.50 uur)
    27-06 SanRob VK + echo
    02-07 Inez gyn
    04-07 Kaat verloskundige
    14-07 Inez gyn
    17-07 Lola Intakegesprek kraamzorg (10.00 uur)
    Begin augustus: Diaantje start IVF
    01-09 Diaantje 1e echo IVF

BEVALDATA

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    19-08 SM591 (Pien)
    20-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja
    17-01 KAAT
    26-01 SanRob

8. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Anja weet je wat ik en tot nu toe nog geen enkel streepje,
    ik ben olie gaan halen voor zwangere buikjes met amandel in ,
    en elke avond smeer ik goed vettig in en dan heeft het een hele nacht om op je huid in te werken, en bij werkt het , proberen kan geen kwaad hoor,

liefs Ritje

9. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Ik heb net met de verloskundige gebeld en ze heeft me gerust gesteld. De pijntjes zijn, zoals andere meiden al zeiden, pijntjes die er bij horen. Ze noemde het de grote schoonmaak, meer pijntjes betekend meer bloed en dit klopt dus ook wel. Je lichaam maakt gewoon je baarmoeder goed schoon. Dit schijnt bij vrouwen die bevallen zijn ook zo te zijn.

Ik mag alleen geen tussentijdse bloedingen hebben maar dat heb ik nog nooit gehad dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over.

Als afsluiting zei ze dat ze ons snel hoopte te zien. Tja, daar is maar 1 antwoord op!

10. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Shiela gelukkig is het niets om je zorgen over te maken. Het is net wat je VK zei. Je krijgt pijn van samentrekken van baarmoederspieren en die zorgd ervoor dat alles wat erin zit eruit komt. Hou even je lichaamstemperatuur bij, dat je geen korts krijgt, want dan is er sprake van mogelijke ontsteking. Ik wil je niet ongerust maken, het is gewoon dat je het weet.

11. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Nee, 4x mama je maakt me niet ongerust. Ik hoor het liever allemaal, dan kun je evt. ook dingen uitsluiten.

Maar euh, vorige week zei ik al dat ik heel erg verkouden was enzo. Nog steeds hoor, en afgelopen donderdag had ik sowieso koorts dat weet ik zeker. Ging zweten en had het dan weer koud. Maar ik mag toch vanuit gaan dat dat van de verkoudheid kwam.

12. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Helaas ook geen roze vandaag, op naar volgende maand dus. Misschien domineert al dat oranje iets te veel.

Ben bij de VK geweest, alles ok, baby is ingedaald, maar volgens VK ligt het nog heerlijk en zij zag niet een, twee, drie iets gebeuren, dus de box kan komend weekend ook in elkaar gezet worden.

Ook ik heb geen strepen of stria zoals dat geloof ik heet. Ook de vorige keer niet en ik smeer niet eens, maar ik geloof dat hoe ouder je bent, hoe minder last je krijgt. Heb wel een verticale buikstreep over de hele buik. Vorige keer alleen vanaf de navel. Deze trekt na de zwangerschap weer weg.

13. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    @Shiela als je zich gripperig en snotterig voelt dan komt het zeker van verkoudheid. Ik heb het over korts, bloeding, pijn aan eierstokken en onderbuik.

@nin0 of je wel of niet strepen krijgt hangt af van hoe ellastisch je huid is. Ik heb 4 kids en geen enkele streepje, vriendin van mij dochter is 13, heeft flinke borsten en heeft een spinnenweb van strepen. De leeftijd speelt er geen rol.
    Jij heb ook nog maar 2 weken te gaan, dus je komt met babynieuws nog eerder dan wij met roze. Hoopelijk ga je ons niet verlaaten.

Groetjes

14. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Ik begrijp je 4x mama. Maar ging me weer eventjes wat in mn hoofd halen van 2 dagen voor menstruatie.

15. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Natas heb je foto's bekeken. Wat zie jij er prachtig mooi uit!

16. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hey zwangerschaps strepen, de ouderdom, weet niet hoor, was 24 bij mijn eerste en nu 42 mijn de twede,
    geen verschil, dat je zegt het kan afhangen van de elastisiteit van je huid, mischien wel, maar ik heb wel streepjes lichtjes op mijn boven benen,
    van toen in ongeveer 19 was ik ben nog 4 cm gegroeid in een jaar en dit heeft toen wel sporen nagelaten, was toch dezelfde huis, misschien dat het eigen is maar ik denk wel dat het ergens zal helpen die amandel olie...

van de eerste week doe ik het elke zwangerschap, wat niet deert, niet schaad.....

wat een zalig weertje, heb al deze morgen in de tuin gewerkt, haagje geschoren, ging goed,
    dan was ik moe en ben ik me wat rustiger met andere dingen gaan bezig houden,
    deze avond misschien trainen,
    als ik niet te moe ben dus nu wat rusten....languit of de sofa...

@nin0 wel das mooi ingedaald al, hoop dat alles goed gaat meisje...

Ritje

17. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Het is een feit dat hoe jonger je bent hoe eerder je striae krijgt bij een zwangerschap;gewoon omdat je huid strakker is naarmate je jonger bent!

18. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    ach en wat zou het, een beetje striae is toch niet erg? Als je er een kindje voor terug krijgt. :D :D Maar ja we zijn allemaal wel een beetje ijdel, dat is ook weer zo. Vanmorgen zag ik een filmpje van mij van een jaar terug en toen zag ik een zeer slanke ik, die dag en nacht droomde van een dikke zwangere buik. Die droom is uitgekomen en nu ben ik 20 kilo zwaarder, loop mijn hele verlof al in dezelfde broek met een dikke Tena Lady erin en steunkousen, maar het komt wel weer goed na de bevalling, hoewel er dan weer sprake is van wallen onder de ogen door slaapgebrek. :D

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Allemaal : thnx voor de leuke berichtjes over kamertje en buik!
    Met Chris gaat het redelijk. Ik denk dat de genezing gaat zoals het hoort maar hij heeft geen geduld meer. En hij maakt zich ongerust, is bang dat het hierbij blijft. Zicht is nog steeds niet geweldig, hij heeft nog vocht achter z'n oog, dat soort dingen.

Moby, ja dat is een schommelstoel op de babykamer.
    Een kleine en lage, bij Ikea gekocht, neemt niet zo mega veel ruimte in als een standaard schommelstoelmodel.

Sheila, hoe is het met je buikpijn?
    Fijn dat de VK je gerust heeft kunnen stellen.

4xmamma, ik zag aan je banner al dat je ongi bent geworden..... balen meid, sterkte. :cry:

Giegel, je hoeft niet "te blozen" om je woorden hoor, ik weet maar al te goed hoe graag je dit wilt als je foto's van een zwangere gaat bekijken.
    Maar ook jouw moment zal komen!

Diaantje, geen sorry nodig hoor voor gisteren niet mijn happy foto's bekijken! Dat begrijp ik toch wel, en logisch ook dat je daar even geen zin in had.
    Vind het zo rot voor je dat je nog steeds in onzekerheid zit en weer nega hebt getest. Maar ik duim stug door!

Hahahaha Nino, je schept een sexy beeld met de beschrijving van Tena Lady en steunkousen! :)
    Chris begon ook al wat te fronsen bij het aanzicht van grote hema onderbroektenten en de kraamverbanden uit het kraampakket. ;)

Over striae, dat heb ik dus ook (nog) helemaal niet. Als het zou komen zou ik het er graag voor over hebben, maar toch ben ik wel blij dat ik ze misschien niet ga krijgen.
    Ik smeer overigens helemaal niet op gemiddeld 1 keertje in de week na met Nivea bodylotion. Smeren helpt er ook helemaal niet tegen, de scheuren komen van je bindweefsel binnenuit. Er wel of geen aanleg voor hebben en hoe hard je groeit in een fase, daar draait het om.
    En wat wel zo is is wat Nino en Moby zeggen : oudere vrouwen hebben gemiddeld minder kans op strepen (omdat het bindweefsel dan al wat verslapt is), toch nog een voordeel aan onze leeftijd! :D

En deze voor de oproep van hcg'tjes :

Ik heb vandaag de Kraamzorg maar es gebeld, had nog steeds geen afspraak voor de intake. Stond bijna bovenaan de lijst om gebeld te worden volgens die mevrouw, de 30ste heb ik nu de intake.
    Gevraagd hoe het bij hun met de uren zit : grote kans dat ze niet meer kunnen waarborgen als het wettelijk minimum van 24 uur. Daar was ik natuurlijk al bang voor, baal er wel flink van. Misschien dat het mee gaat vallen omdat vanaf de 2de week van augustus er meer verzorgsters terug zijn van vakantie.

20. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    Bij mij helpt smeren niet meer , de lijntjes staan eral.
    Het enige wat ik nu wel doe is van die charmante slips dragen zodat mijn buik extra ondersteund word :oops: :oops:

Groetjes Anja ;)

Deel Deze Pagina