Het rare is dat ik helemaal niet zo afgunstig ben naar andere mensen,die wel snel zwanger zijn.Alleen als mensen er echt helemaal geen rekening mee houden dat ik pas een miskraam heb gehad en zelf zwanger zijn,dan gun ik het ze niet....nou ja,niet gunnen is nog een groot woord,meer dat ik ze dan irritant vind....zoals een vriendin die een dag na mijn miskraam ging klagen over dat ze last van maagzuur had en blij ging vertellen dat ze al een naam had voor haar ongeboren kindje,die kan ik nu wel schieten,hoe lief ik haar verder ook vind.Maar voor andere mensen ben ik oprecht blij.Laatst zat ik in de wachtkamer te wachten voor die echo voor de miskraam nog en daar zatenh allemaal zwangere vrouwen.....aan de ene kant vind ik dat wel rot,maar aan de andere kant denk ik dan maar...wie weet hoeveel ellende en miskramen zij daarvoor hebben gehad...............
Ik ben ook wel oprecht blij hoor als iemand positief test, maar het maakt bij mij wel een gevoel los dat ik het oneerlijk vind dat ik nu nog niet zwanger ben. Nu is wel duidelijk geworden waarom, maar dat heeft het niet echt makkelijker gemaakt.
Ik begrijp ook heel goed als mensen het wel oneerlijk vinden hoor,mijn man vindt iedere zwangere vrouw per definitie stom ondat ie het oneerlijk vindt
Ach..ik herken zoveel in jullie reacties. Ik kon soms echt uit elkaar spatten van jalouzie..ook al schaamde ik me er erg voor. Als er iemand meldde dat ze "weer"zwanger was...en het kind eigenlijk helemaal niet gepland...pff...ik wilde ze bijna schoppen! Ik heb ook echt zoveel dingen meegemaakt in de tijd dat ik nog de bijstand uitvoerde. Vrouwen met tig kinderen, geen idee wie precies de vader was en maar zwanger worden! Tja..als je zelf al jaren de onvervulde wens hebt, kun je wel eens wat ongenuanceerd worden. Of kwaad. Of verdrietig. Of wanhopig. En vaak og een combi van allerlei gevoelens waar je soms zelf zo weinig raad mee weet. En ik zei de laatste tijd maar zo: het is niet dat ik het een ander misgun..maar ik gun het mezelf ook zo ontzettend veel! Zoals ik het een ieder hier op dit forum gun, trouwens. Een dikke knuffel voor de meiden die nog wachten op hun wondertje!
Ik heb nu nog een foto van al mijn niet digitale testen in mijn album gezet, nu moet ik het wel geloven. Ik hou op met testen. Denk ik. Maar het gevoel als je steeds weer die tweede streep ziet... Pfff.
Sjemig, wat gaan de dagen snel; ben ah bijlezen; maar kom ineens LIESBEN tegen; YEEAAHHHH GEFELICITEERD! Al bijgekomen?
@Liesben: wat een mooie testen heb je. Je ziet ze duidelijk steeds dikker worden, he, die lijntjes. En het leuke van de KV testen is, dat je die wél kunt bewaren. Mijn CB testen zijn allemaal alweer "leeg". Dus ik ben blij met mijn KV en MvM test....beetje blanke nagellak erover en ze blijven zichtbaar
Ik zie 2 nieuwe namen UKJE (ik was 38 toen ik zwanger raakte, 10 maand gestopt met de pil en 3 maanden er werkelijk voor gegaan en zwanger) DESMO; WELKOM BEIDE. MEX: is het al definitief einde verhaal? Nee toch? Alleen bloed is einde verhaal. Ik vond het ook vervelend te "klagen"over pijntjes ongemakjes etc in de zwangerschap, terwijl er hier tig meiden zijn die het zoooo van me over wilden nemen. Maar we blijven hoop houden en duimen voor iedereen. BENTHE: ik duim. Heb zoveel gelezen en volgens mij niet eens alles, omdat ik ineens nieuwe namen tegekwam. Was nl het hele forum kwijt, haha. En heb me rot gezocht. Hier gaat het best. Ben toch vandaag maar met speen begonnen, terwijl ik daar eigenlijk niet aan wou, maarja anders wassie niet in slaap te krijgen. En moeders wil toch ook graag haar rust. Ben nu nog op zoek naar een dubbelzijdig kolfapparaat. Twijfel of ik 2e hands of nieuw zal kopen. Nieuw is wel errug prijzig.
Wat gaat dat hier snel! Geslapen, heb parttime dag, dus LANG geslapen , naar de kapper geweest, boodschappen gedaan en 'plof' weer 5 pagina's ofzo erbij gekletst door jullie! Geweldig Ik houd jullie allemaal nog niet helemaal uit elkaar, dus vergeef me als ik niet iedereen persoonlijk aanspreek sorry, jullie zijn met zovelen. Alleen Liesben onthoud ik wel hahaha! :-D Hoe voel je je meis? Als ik al die gevaarlijk-voedsel-verhalen zo lees is het helemaal niet zo erg dat je misselijk wordt want je mag toch zoveel niet hebben Echt alles! wat ik lekker vind mag ik zeker een jaar of langer laten staan :-D Maar ik heb het er helemaal voor over hoor. Arm mannetje van mij, hij heeft bekend dat ie mee gaat eten met mij als het zover is. En nu drinken we elke aaf nog een gezellig wijntje met een lekker hapje (en soms is dat filet americain ) Misschien zullen sommigen misschien nu gillen dat dat niet meer mag en onverstandig is, maar ik doe het bewust wel. Ik probeer zo min mogelijk bezig te zijn met tempen, testen, eisprong, bewust klussen, niet drinken, ontspannen, goed slapen, kortom het-oh-zo-graag-zwanger-willen-zijn. Ik ken mijzelf, dan heb ik straks een compleet ontregelde cyclus en wordt het klussen vervelend alleen van de Ik Wil Zo Graag Een Baby stress. Door even gewoon door te gaan met normaal leven vermijd ik dat zoveel mogelijk. Zodra er ook maar een lichtste indicatie is van zwangerschap dan beter ik uiteraard acuut mijn leven Ben trouwens al wel gestopt met roken Heb deze maand enorm last van mij ei. Kennen meer meiden dat toen ze begonnen met klussen? Zou je lijf zo expliciet kunnen reageren op voorbehoedsmiddelloze sex? :-D Oh ja, betekent NOD de dag waarop je ongi moet worden maar het niet wilt? In dat geval kom ik uit op 5 maart aanstaande Wil niet zo'n cyclusbanner in mijn footer (wat een taal ) want dan word ik weer veel te veel met die cyclus geconfronteerd en dan klus ik weer niet relaxed en komt die bovengenoemde stress weer bovendrijven... Wat een gedoe, zo'n kinderwens
Hoi allemaal, Ik was hier vorig jaar een tijdje. Na een MK en een partiële mola zijn we na een jaar weer begonnen met pogingen tot zwanger worden. Het zal me wel een tijd kosten om up to date te raken. Gisteren en eergisteren positieve clearblue ovulatietest, heerlijk gesext, dus wie weet...... Ik was dus eigenlijk in oktober uitgeteld, gelijk met Zico. Nou, ik zou zeggen tot schrijfs. Fijne dag iedereen xxx Edith (is mijn naam)
Jeetje SanRob, ik weet nog dat het niet zo lekker liep bij jou, maar je hebt dus al een kindje, wat heftig! Alles goed?
SanRob, fijn dat alles goed gaat. ach, zo'n speen kan niet zoveel kwaad hoor. ik vind dat daar altijd zo overdreven over wordt gedaan. Pukje, we houden hier een lijst bij waar o.a. de NOD van de klussers hier wordt bijgehouden. ws. heb je 'm al voorbij zien komen? misschien vind je het dan wel wat om hier op te staan i.p.v. een banner... Yuca, welkom terug. ik herinner me jou nog wel hoor, ik hoopte al dat je weer eens aan zou komen waaien succes met opnieuw -en deze keer zonder problemen- zwanger worden!
Die vriendin dacht niet echt goed na, of is een waardeloze ...*^^$$% Het heeft mij ook altijd geholpen me niet blind te staren op wat een ander wel heeft. Je weet niet wat iemand op zijn of haar pad vindt of al is tegengekomen. Je ziet niet aan een dikke buik hoe lang iemand al bezig is, of wat ze heeft meegemaakt. (uitzondering ieder meisje onder de 20, maar daar zou je ook niet mee willen ruilen, toch?!?) Ik ben ervan overtuigd dat iedereen in zijn of haar leven bepaalde tegenslagen krijgt. Voor de meesten duurt het gewoon te lang voordat je een kindje mag krijgen, die wens is vaak zo sterk. (of het nou 4 maanden duurt of 6 jaar, het voelt altijd als te lang. Gelukkig is het maar een minderheid van de stellen die nooit kinderen zal krijgen. Hier hebben ook dames meegeklets die aan het einde van hun pogingen waren en zich in de situatie zien dat ze zich moeten voorbereiden op een toekomst zonder kinderen. Nadeel voor ons rond de 40 is natuurlijk ook de tikkende klok. Maar hoop is een belangrijk goed, zolang je kansen niet vervlogen zijn. Heee Yuca, Ik dacht van de week nog aan je. Goed dat je weer in de game bent. Ik duim ontzettend voor je dat het nu snel, goed en zonder complicaties zal gaan! Woon je nu weer in Nederland?
SanRob.... ik heb nog niets gespot,maar de temp was zoveel gedaald en de test was witter dan wit, dat voor mij deze ronde einde verhaal is. Ik weet, er zijn verhalen van tempdipjes en toch zwanger, of pas na een week een positieve test,maar het voordeel dat het al 5rondes(eigenlijk 6,maar de eerste was niet helemaal voor het eggie) duurt en ik het goed heb bijgehouden, is dat alle keren bij een tempdaling en een nega-test, ik ook echt ongesteld werd. Dus dat word ik nu ook. Alleen is nog even de vraag wanneer. Waarschijnlijk vanavond laat of morgen.
Hallo, Slaap,gaap, geeuw .ben best moe (alweer) @ Benthe voor dus weer een extra spannende tijd! Ik hoop het zo voor je! Jij bent echt aan de beurt nu! O en voor je nek, kan een manueel therapeut echt wonderen verrichten hoor! @Bebek : Ja je mag alleen paracetamol helaas, en dan zonder cafeïne. Ibuprofen en al die andere krengen zijn slecht voor de beeb! @Liesben : Die ongesteldheid gevoelens heb ik ook weken gehad hoor. Je baarmoeder is gewoon heel hard aan het werk! @Pukje : Welkom hier ! En er is zeker hoop hoor! Hier 38 en in de eerste ronde meteen raak! O je moet wel nog even een banner maken hoor, dan kunnen we je in de gaten houden! @Mexicang : NEE niet accepteren hoor! He verdorie balen hoor! Sterkte ermee @Annna : He hoe is het ermee. Voel je al wat rommelen? Bij mij op yoga zijn er al 3 meiden bevallen. Eentje 6 weken te vroeg, eentje 4 weken en eentje 2 weken te vroeg. Schrok ik wel even van. Ik heb het idee dat ik nog zolang moet .zeker 6 weken nog! @Yuca : Welkom terug! En succes met zwanger worden! Nou iedereen : DUIMDUIMDUIMDUIMDUIM.
Oh lieve Mex, wat balen meid! Ik zat zo hard voor je te duimen! Ik snap al je vragen zo goed, ik heb ze ook...is er soms iets mis...kan ik eigenlijk wel zwanger worden...waarom duurt het zo lang.... En dat terwijl we volgens de norm nog maar kort bezig zijn! Maar ja, verstandelijk weet je dat wel, maar probeer het je gevoel maar eens wijs te maken Maar nog steeds geen bloed? Want dan hou ik toch mijn fingers even crossed hoor, als ik één ding heb geleerd is het wel dat een lijf rare dingen kan doen! Yuca, welkom! Ik ken je nog niet, maar het spijt me dat je vorige zwangerschap niet goed ging! Ik hoop dat je gauw mag aansluiten in het roze lijstje! Liesben, wat een mooie testen! Ik kan niet wachten tot ik ze ook heb! Coto, wat gaat het snel zeg, nog maar 6 weekjes! Dan mag je ook best moe zijn! Lekker met de beentjes omhoog en relaxen! Suzanne, wat een nare, ondoordachte opmerking van je vriendin! Kan me voorstellen dat je daar ff helemaal niks mee kunt! Ik heb wel respect voor de manier waarop je denkt over andere zwangere vrouwen! *voelt respect* SanRob, fijn je weer even tegen te komen en dan helemaal als ik lees dat alles zo goed gaat! Benthe, mijn duimen maken overuren hier! Hellen, gaat het met jou ook al meer de kant van 100% genieten op! Mag echt wel nu hoor meid! Ik gun het je echt! Hier weinig nieuws, krampen zijn vrijwel weg, heb alleen wat last van een soort constipatie...ga nog maar 1x per dag voor de grote boodschap ipv 3/4 keer, hihi. Als dat allemaal met dat ei te maken heeft mag het wel een beste wezen hoor! Ga ff hondje uitlaten, zo weer terug!