@inez JA ik ben nog droog hier maar denk niet dat het droog blijft helaas maar ik wacht nog af morgen is mijn NOD officieel dan dan zit ik op 31 dagen. En in een paar uur kan er veel veranderen. Ik heb te veel krampjes
Meid, dit is voor mij héél herkenbaar. Toen ik zwanger was van Jasmijn lag ik om de haverklap aan het CTG-apparaat, omdat ik geen leven voelde. En ik kreeg me toch een beweeglijk kindje... ! Ik kreeg vanaf 28 weken bij werkelijk iedere beweging een harde buik en de verloskundige heeft me op een gegeven moment bankrust voorgeschreven...
Mama2x je temp is anders nog hoog, keldert hij bij jou zo snel naar beneden dan ? En je weet krampjes wil ook nog niets zeggen.
Hmmm, ik had drie weken geleden ook zo veel krampjes dat ik echt heel zeker wist dat ik ongesteld zou worden.... Ik duim voor je!
Jee bebek.... wat het ook wordt...fijn wordt het zeker niet! Erg naar, zat je nou niet echt op te wachten he? Kan je wel werken of ben je thuis? Sterkte en voor zover het gaat...rustig aan! Hier alles okee, wachtbank waar ik geen tijd voor neem of krijg, want het is retedruk op het werk. Tijd voor vakantie !
Belize, geen 10 weken zwanger door IUI, maar 'gewoon' spontaan zwanger. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Natuurlijk zou het fijn zijn geweest als je nu ruim 10 weken zwanger zou zijn, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook helemaal geweldig dat je nu toch zonder IUI zwanger bent. En nu .... stoppen met roken meid! MaMa2x, geen bloed geeft moed. Ik blijf voor je duimen. Ollekebolleke, ik kan me goed voorstellen dat het je onrustig maakt dat je de kleine nog niet voelt. Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar de reactie van de arts. Nefertary, klopt, niet geschoten is altijd mis. We zullen eens gaan rondvragen naar de mogelijkheden, maar nog belangrijker, naar de kosten. Geef het geld toch nog steeds liever aan andere en leukere dingen uit. Daantje, leuk dat je weer even langs bent geweest. Met 2 van die ukkies in je buik kan ik me goed voorstellen dat het aanvoelt of je op knappen staat. Had ik met 1 al, laat staan als er 2 in je buik zitten. Anna, de gemiddelden bij een eerstgeborene liegen er niet om, maar uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. De kleine zou nog maar zo vandaag geboren kunnen worden.
Hallo dames, Belize, jij wordt ook heen en weer geslingerd zeg! 4 weken, wat vind je ervan? al aan het idee gewend? Wel super dat je spontaan zwanger bent geworden! Maar wel schrikken misschien dat het nog pril is. Koffieleutje, mijn tempkaartje was ook absoluut anders dan anders. Ineens nog 2x 37.2 voor NOD, vond het erg verdacht Spannend. Ollebolleke, nog geen leven voelen is met 19 wk toch niet heel alarmerend? (Dacht ik tenminste ) Mijn beste vriendinnetje (en de enige die het weet) smste vanmorgen dat zij gisteren getest heeft na 5 dgn overtijd. Zwanger! Maar vandaag begonnen te bloeden Was de hele dag toch wel wat van slag ervan. Zij nog langer bezig dan ik, doet ZI met donor, dus niet makkelijk allemaal. Wij deze ronde bijna tegelijk eisprong, nog samen gegeten weekje voor NOD, en we waren dus bijna echt zo goed als tegelijk zwanger geweest Huil, vind het zo rot voor haar. Heb niet alles teruggelezen. Hoop iedereen okee verder, fijne avond/nachtrust/ochtend allemaal,
@ Belize: Misschien aan de ene kant een teleurstelling dat je nog maar pril zwanger bent, maar aan de andere kant wel super dat het een natuurlijke zwangerschap is! hoop dat dat bij mij nu ook gebeurt
Mijn temp is al weer aan het zakken dusssssssssss denk dat ik niet voor niks krampjes had maar nog geen bloed....wellicht morgen
Vanaf wanneer had je dan wel leven? Heb eens zitten zoeken op het net.daar spreken ze van'braxton hicks'oefenweeen dus. Dat er af en toe een harde buik komt ,vind ik nog niet zo erg.maar ik word helemaal gek omdat ik geen leven voel. Toen ik aan de monitor lag was alles ok met hartje,maar dat was niet de gyn,maar een verpleester die daar was..Heb wel een gyn aan de telefoon gehad(ervoor) ,en die zei me dat ik best eens aan de monitor ging. straks werken tot middag,hopelijk zonder al te veel harde buiken.zou het toch wel super vroeg vinden om nu al platte rust te moeten nemen. En hoe is het met ANNA?
Koffieleutje, lees net pas dat je er al een testje tegenaan had gegooid en dat hij negatief was. Ga je nog een keertje testen maar dan met ochtendurine? Bebek, voor jou geen al te fijn nieuws. Of lidtekenweefsel of een nieuwe hernia. Geen dingen om vrolijk van te worden. Sterkte meid. Hopelijk heb je snel duidelijkheid en kan er aan een behandeling worden gestart. Des te sneller heb je weer groen licht om voor roze te gaan. Ollekebolleke, krijg je nu eerdaags weer een CTG of een echo? Giegel, het zou inderdaad helemaal toppie zijn als dit nu ook eens bij jou zou gebeuren. En natuurlijk ook bij de andere dames die al zo lang zitten te wachten op zo'n mooi wondertje! Prille zwangere dames, strooi hier eens wat HCGtjes rond voor de nog wachtenden! Wie weet helpt het.
Inez mijn temp is 0.1 gr naar beneden naar 37.1 dus nog niet echt flink gezakt. Was ook een uur eerder dan normaal.Ik wacht het weekend dus nog ff af. Ik heb er wel een slapeloze nacht aan overgehouden Alle andere wachtenden, succes ! Ja prille zwangeren, gooi eens wat HCGtjes deze kant op. Annna hoe is het meis ?
Jasmijn voelde ik pas laat voor het eerst bewegen, ik was toen al ruim 21 weken zwanger. Totdat ik zo'n erge last van harde buiken kreeg (met 28 weken) heb ik haar genoeg gevoeld, maar de laatste 10 weken van mijn zwangerschap dus niet meer. Maar uit het CTG bleek telkens dat Jasmijn wél genoeg bewoog. Waarom ik het niet voelde, was een raadsel...
Hey dames, Hoe is het met iedereen? Annna, het begint spannend te worden voor jou he? Belize zo, dat is ook een revaring die je later aan die kleine kan vertellen. Bebek, wat vervelend en naar meid. Geen ervaring met hernia maar vriendin van mij wel.Hopelijk wordt je snel geholpen. Hier slaat de vermoeidheid in alle hevigheid toe.Ik slaap gewoon 11 uur per nacht en dan nog ben ik moe als ik opsta. Voor de rest wel tekenen als pijnlijke borsten en een enkele misselijkheidsvlaag. Dames die al verder zwanger zijn of al bevallen, hebben jullie speciale olie gesmeerd tijdens zwangerschap tegen striae? Gisteren was ik bij de Tuinen voor vitamine E olie, dacht ff dat ike en hartverzakking kreeg: 10 ml voor 13 euro! Ik heb toen maar op aanraden van de verkoopster een blikje vit E creme genomen van Jacob Hooy maar heb zo het idee dat het niets helpt.
Hier ook moe, moe, moe. Maar ik slaap daarbij nog eens slecht. Heel vervelend, maar ik zeg maar steeds dat dat erbij hoort. Ik hoop dat het snel beter word. Bebek: wat naar allemaal. Beide opties zijn niet leuk. Succes! Belize: Wat een verrassing dan. Jammer dat je minder ver bent als verwacht, maar wel mooi zwanger. En das ook al wat wat toch? Koffieleutje: jij houdt het spannend veronika: wat een verdrietig nieuws van je vriendin! Bah! MaMax2: He, temp omlaag? Hopen dat het niets betekend! Hier alles goed. Op de moeheid en de enorm zere borsten na. Heeeeel af en toe een vlaagje misselijkheid, maar niet veel. En oh ja, dat irritante gevoel of je ongesteld moet worden! Daar word ik echt nerveus van. Ik ga wel 10x op een dag naar de wc om te checken. Ik zal wat HCG strooien, wel goed vangen hoor HCG HCG HCG HCG
Smoeltje, ik heb inderdaad wat gebruikt voor m'n zwangere buik. Bij m'n eerste zwangerschap een olie die ik bij de DA heb gehaald (weet helaas geen merk meer), maar die beviel me niet zo, m'n huid kon daar niet zo goed tegen en droogde gek genoeg uit. Ik ben toen maar gewoon gaan smeren met bodylotion. Bij m'n laatste zwangerschap heb ik van m'n schoonzus een buikencreme van het eigen merk van Etos gekregen en die beviel me wel goed. Heb ik van het begin tot het einde van m'n zwangerschap gebruikt. Of het door het smeren komt weet ik niet, maar ik heb geen strepen overgehouden aan m'n zwangerschappen. Ik heb begrepen dat het een kwestie van aanleg is of je ze al dan niet krijgt en wanneer je jong(er) bent gedurende de zwangerschap een grotere kans hebt op striae dan wanneer je wat ouder bent. Liesben, herkenbaar. Moe, moe, moe maar slapen, ho maar! Om m'n man niet wakker te houden heb ik bijna m'n hele zwangerschap op de bank geslapen. (de bank en ik zijn erg goede maatjes geworden, haha)
Ja daar was ik ook weer eens. Van de week de combinatietest gehad en een prachtige uitslag, dus we gaan geen verder onderzoek doen. Stiekem (mijn vriend wil het niet weten) ook al gevraagd of ze al konden zien wat het wordt... en het is nog vroeg maar de arts durfde al wel in te schatten (op basis van vele jaren ervaring, kan hij dat aan de stand van het voortplantingsorgaan zien) dat hij verwacht dat het een jongetje wordt. We hadden zelf al wel het vermoeden dus ook al vertel ik mijn vriend niets... hij hield er ook al rekening mee. 8)
ZIE JE WEL! Het kan dus toch. net als bij mij zijn de wonderen de wereld nog niet uit en staat de medische wetenschap soms letterlijk voor niets. Jammer dat je minder ver bent..maar wel van harte gefeliciteerd meid! Ik hoop, dat je er nu wel een beetje van kunt gaan genieten! Hier is nog wat vage hoofdpijn aanwezig. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik, elke keer na toiletgang, even een beker water drink. in de hoop, dat het helpt. Maar ik voel me vandaag ook weinig waard: Moe, misselijk en Bléh! ik wacht nog steeds op het moment dat ik een blozende zwangere wordt, met een hoger energiepeil dan nu....