35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by prinses, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    3,167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Linneke spannend,ik duim voor je !
    Nog steeds geen duiveltjes ?

Bebek wat ontzettend vervelend dat je zoveel pijn hebt :(

2. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Koffieleutje en Susanne proficiat met jullie zwangerschap,
    wens jullie een hele fijne zwangerschap toe en geniet ervan!

Anna proficiat met je dochtertje!
    fantastisch[​IMG]

liefs Ritje

3. nin0

nin0 Actief lid

Oct 4, 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    ANNA van harte met de geboorte van jullie dochter YARA, een hele mooie naam hoor en ik maar denken dat je een jongen zou krijgen. Ik hoop dat het goed met jullie gaat.

Susanne68 wat fijn dat je zwanger bent. Dit wordt een onzekere periode, maar je bent toevallig wel zwanger en dat is al heel wat. Ik duim voor een goede zwangerschap en een baby die lekker 9 maanden blijft zitten.

Helaas heb ik zelf ook 3x een miskraam gehad en vond mijn laatste zwangerschap ook heel eng. Het duurde toen ook even voordat ik bij het juli mama's forum durfde mee te schrijven. Ik was zo bijgelovig. Zo ben ik ook gedurende mijn zwangerschap niet naar de wc op mijn werk gegaan waar ik ooit het begin van mijn mk ontdekte. Ik heb dat mijn hele zwangerschap volgehouden.

Inez sterkte met je meisje. Jules kan er ook wat van
    Hij is best vaak ziek en is vandaag gelukkig weer koortsvrij.

4. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Door blijven testen maakt het ongrijpbare van een beginnende zwangerschap idd wat tastbaarder. En een echo helpt heel veel!
    Ik was ook zo bang die 2de keer, na de missed abortion. Durfde absoluut niet meer op m'n lijf te vertrouwen en was als de dood dat ik toch echt te oud was. Pas bij een week of 14/15 kon ik dat wat loslaten, daarna heb ik voornamelijk genoten (met een 'normaal' portie onzekerheid, want dat hou je altijd wel een beetje).

Over niet reageren op iemand : overkomt ons dat allemaal niet wel es? Geen opzet van mijn kant iig. Als het gebeurt is dat of omdat ik weinig tijd heb of omdat ik niks nieuws te antwoorden heb.
    Ook ik heb soms het gevoel dat er summier gereageerd wordt op mijn berichten over Danique. Niet erg, maar ik schrijf hier al minder over haar omdat ik me goed kan voorstellen dat het voor jullie pijnlijk kan zijn en jullie belevingswereld (nog) niet is.

5. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ik had gisteravond een beetje bruinverlies.Echt heel weinig hoor...klein plekje in mijn inlegkruisje en met afvegen 2 kleine sliertjes.Ik ben daar helemaal overstuur van geraakt :( Ik heb ook nergens last van....niet van mijn borsten,niks....alleen erg moe.....vannochtend een testje gedaan :oops: met vrij ongeconcentreerde urine(het was bijna kleurloos,had al paar keer geplast) en net zo een donker streepje als de dag ervoor.Maar je klachten(van je borsten enzo) komen toch van je HCG,dus zelfde streepje betekent toch net zoveel HCG en niks aan de hand.Tenminste...afname van klachten zou nu nog niet kunnen toch?
    Ik geloof dat het genieten niet zo gaat lukken...voel me heel bedompt (beetje raar woord,maar weet ff geen ander).

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Suzanne: bruinverlies hoeft niets te betekenen. Heb je ook buikpijn? Krampen? Als dat niet zo is hoef je je volgens mij geen zorgen te maken.
    Maar ik kan me voorstellen dat je je dus wel zorgen maakt. Misschien gewoon even de verloskundige bellen? Misschien kan zij je gerust stellen?
    En moe zijn is ook een klacht hoor.
    Hou je taai meid!

7. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    suzanne... je kunt niet aan hand van klachten en streepjes op testen bepalen of je zwangerschap wel of niet goed gaat...
    klachten kunnen nl vandaag aanwezig zijn, en morgen bv weg zijn om na week weer kop op te steken.
    en streepje reageert op HCG, maar ook dat kan in je lijf aanwezig zijn mocht het fout gaan.

maaaaaaaaaar daar gaan we helemaal niet vanuit! legio vrouwen hebben nl bruin/rood verlies in begin van zwangerschap!
    Pas als het gepaard gaat met buikkrampen, echt helder rood en stolsels dan raken we in paniek!

Dikke knuf in elk geval voor je.

8. Suzanne68

Ik weet dat als het mis gaat je HCG pas veel later daalt en de vorige keer namen mijn klachten ook pas af,toen het vruchtje al 2 weken weg was.Maar ik wil alleen even bevesitgd horen,dat dat nu dus helemaal nog niet kan,want ik heb nog hetzelfde HCG.Dat ik het me verbeeld dat ik minder klachten heb.Wat ik zelf wel weet hoor,maar het is fijn als iemand het nog even extra zegt ;)

9. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Suzanne, zekerheid heb je niet en krijg je niet. Zo hard is het.
    Ook met eenzelfde hoeveeheid HCG in je lijf heb je nog geen zekerheid. Bij mij namen de 1ste keer de zw.klachten toe en bleek het vruchtje al een paar weken daarvoor 'gestopt' te zijn.
    Wel of geen klachten zegt dus soms bar weinig, want bij de 2de zwangerschap had ik minder verschijnselen in het begin en het eindresultaat tijgert nu door de kamer. In die zwangerschap heb ik ook 2x bruinverlies gehad en mijn VK bleek gelijk te hebben : bruinverlies betekent meestal niets ernstigs.

10. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Is ook altijd heel eng, bloedverlies aan het begin van de zwangerschap. Ook al weet je dat het niets hoeft te betekenen. Kan ook best wat oud bloed van de innesteling zijn of een contactbloeding. Had ik laatst ook een beetje, al ben ik nu bijna 23 weken, prettig vind ik het toch nog steeds niet als dat gebeurt! M'n moeder had zelfs elke maand rond haar eigenlijke menstruatie een beetje bloedverlies. Maar ja, probeer maar eens niet ongerust te zijn... geen klachten zegt inderdaad niet veel. Had ik ook niet eigenlijk!
    Sterkte met onzeker zijn.. snap best dat je het doodeng vindt hoor.

11. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Suzanne, ik begrijp je onzekerheid. Garanties kan helaas niemand je geven meid. Ik kan alleen maar hopen en duimen dat het deze keer wel goed zit.

12. Suzanne68

Het is nu iig weer weg...als het een paar daagjes weg blijft word ik wel weer rustig...en ik heb straks gewoon ipv 1 wel 80 testjes om in het babyalbum te plakken :) Ik denk dat ik er maar een apart album voor koop.

13. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Zal je helpen duimen en hoop dat je snel weer wat geruster bent. Krijg je al vroeg een echo? Vaak doen ze dat wel na eerdere miskramen toch? Ik had de 1e met 6 weken omdat ik verhoogde kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan hebben. Stelt toch gerust, zo'n kloppend hartje!

Net goed bericht gehad, we waren bezig een huis te kopen en de hypotheek is rond! Van de zomer verhuizen dus! In elk geval pas na de bevalling en waarschijnlijk eerst uitbouwen en dakkapellen plaatsen dus ik heb wel tijd om bij te komen!

14. Suzanne68

@ Lotuss
    Waarom had je daar een verhoogde kans op....had jer er al eerder 1 gehad?
    Dankjewel voor het duimen!

Ga je helemaal ergens anders wonen of in je eigen buurt weer?
    Gefeliciteerd met de hypotheek!

Ik moet het ziekenhuis nog bellen,dat het weer gelukt is....met 8 weken mag ik een echo geloof ik.

15. Koffieleutje

Aug 25, 2008
    3,167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Suzanne, ik hoop dat het wegblijft meis het is en blijft eng tot de eerste echo en dan weer een nieuwe periode van onzekerheid. Maar probeer er van te genieten meis.

Natas tijgert Danique al jeetje wat gaat dat toch snel, kan me haar eerste fotootjes nog zo goed herinneren. Zo maar eens een blikje in het album werpen weer.

Lotus gefeliciteerd met je nieuwe huis ....

Ik heb ook goed nieuws, ik had vanmorgen een sollicitatiegesprek en heb net te horen gekregen dat ik ben aangenomen :)

16. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Ik heb op m'n 15e een blindedarmontsteking gehad die niet gelijk als zodanig herkent is en mijn rechtereileider was ook ontstoken geraakt...later is dit nog een keer gebeurt toen m'n weerstand heel laag was, blijft blijkbaar een zwakke plek. Maar in hoeverre er schade is weten ze niet, verder nooit naar laten kijken omdat ik gewoon zwanger raakte zonder veel problemen. Op de echo was bij de laatste twee zwangerschappen wel te zien dat er aan de rechterkant een eisprong had plaatsgevonden dus misschien valt de schade mee of het eitje is door de andere eileider opgevangen beide keren. In elk geval maken ze dan voor de zekerheid rond de vijf, zes weken een echo om te zien of het in de baarmoeder zit.

Ik ga weer in m'n oude buurtje wonen. Woonde nu niet zo vreselijk ver uit de buurt maar dit is aan te fietsen naar m'n moeder en ik heb daar met plezier gewoont een paar jaar! Jammer dat het wel weer iets verder van m'n schoonouders af is maar je kan niet alles hebben natuurlijk! Ben wel blij als we er straks zitten en alles af is want zal best een gedoe zijn met twee kleine kindertjes!

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Koffieleutje! :thumup:

17. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Lotus, gefeliciteerd met je nieuwe huis!

Koffieleutje, jij gefeliciteerd met je nieuwe baan! Is een goeie maand voor jou dit! :)

Suzanne, ik hoop dat je zorgen snel wat afnemen en dat je lekker kunt gaan genieten!

Mijn Lief belde vanmorgen om 10 over 9 al op! (da's 10 over 10 bij hun, maar nog vroeg voor zijn doen!) Hij kon vannacht niet slapen omdat hij ons zo miste...lief he?! Dat was hier net zo, dus we krijgen nog een paar zware nachten! Ben in ieder geval blij dat ik zijn stem weer even heb gehoord!

Vanmorgen weer bloedend tandvlees bij het poetsen, vind het maar raar hoor. Heb nu weinig stress meer! Heb ook een gevoelige onderbuik, maar meer als ik hoest of nies of bij de grote boodschap op het toilet :oops: Zal wel weer geen roze worden deze maand, maar dat kan ik nu beter handlen omdat ik er ook geen rkening mee hield gezien de medicatie en MRI, waarbij je toch een flinke dosis straling te verwerken krijgt. Maar het zou zo leuk zijn als ik mijn lief kon bellen met goed nieuws!

Net 2,5 uur met de hond buiten gelopen, waarvan 1 uur in het noodweer. Het is hier echt verschrikkelijk; zware windvlagen en regenen als een gek, echt lente weer, NOT!

18. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    maartse buien :)
    wel fijn bebek dat je hem even hebt gehoord.. hoop voor je dat de daagjes zo om zijn!

lotus: feli met aankoop woning
    koffieleutje: feli met je nieuwe baan!

*gaat vast zitten met bordje voor al het gebak* :D

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Nieuwe woning, nieuwe baan. Jeetje. Lotus en koffieleutje: Van harte!
    * gaat naast limmeke zitten in afwachting van het gebak*

Bebek: wat fijn dat je hem even gesproken hebt, ik hoop voor je dat de week snel om is.
    Meld je wel even bij de MRI dat je heel misschien zwanger bent?
    Dit vond ik op het internet:
    Hier alles goed. Misselijkheid zo goed als afwezig. Wel vandaag weer wat ongipijn, maar daar schrik ik niet meer zo van. Gelukkig ;)
    Ik merk dat dat heel erg in vlagen komt, soort van groeispurtjes van de baarmoeder?

20. Koffieleutje

Aug 25, 2008
    3,167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Dank je wel voor de felicitaties meiden, digitaal gebak is onderweg ;)

Fijn Bebek dat je je lief ff hebt gehoord.

Liesben ik vind dat ook eng die menstruatiepijn af en toe, ga ik snel op de wc ff kijken...
    Zouden dat groeispurtjes zijn ?

Share This Page