35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by prinses, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    3,167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Suus dat is goed nieuws gelukkig heb aan je gedacht hoor !

En meiden die weer de maandelijkse rotteleurstelling hebben, hou vol. Een grote pot met moed voor jullie !

2. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Lieve Ellen, ik weet niet of je hier nog meeleest, maar ik wil je hierbij ontzettend veel sterkte wensen. Het is niet niks. Relatie naar de knoppen, kinderwens in de ijskast.
    Misschien gaat mijn wens een beetje te snel voor je, maar ik hoop van harte dat je de nieuwe liefde van je leven mag tegenkomen en dat jullie er samen nog voor kunnen gaan om jouw en misschien ook wel zijn wens in vervulling te gaan.

DIKKE KNUF meid!

3. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Coto, voor jou zal net nu niet lang meer duren. We wachten met spanning bericht af van je buddy.

Maar meid, doe alles op je eigen tempo. Beval, kom lekker bij, maar vooral, geniet ervan om rustig kennis te maken met jullie kleine meid. Natuurlijk branden we van nieuwschierigheid net als bij Anna, maar het belangrijkste is toch wel, doe alles op je eigen tempo.

Ik heb Anna trouwens nog even een SMSje gestuurd om haar de groeten en felicitaties over te brengen.

En met m'n oudste telg gaat het gelukkig weer aardig goed. Haar keel ziet er van binnen weer normaal uit. Het kuurtje doet z'n werk. Ze is er niet blij mee, maar goed, het is voor het goede doel en ik geloof dat ze dat wel aardig begrijpt.

4. Desmo

Desmo Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    2,925
    0
    0
    Utrecht
    Vor de lijst: mijn nieuwe NOD is 21 april.
    Pffff, dan ben ik jarig geweest en 41 geworden :confused: Weer de grens een jaartje verlegd. Ik heb altijd gezegd na mijn 41e stop ik mijn kinderwens in de koelkast. Nu weet ik wel beter. En eerlijk gezegd heeft dit forum daar aan bijgedragen. Ik zie meiden zwanger worden die ouder zijn als ik en dat geeft zoveel hoop.

De discussie heb ik eens op me in laten werken en ik begrijp beide kanten heel goed. Zelf sta ik redelijk nuchter in het hele proces. Wij hebben bijvoorbeeld besloten niet de MMM in te gaan. Natuurlijk willen we dolgraag een wondertje van ons samen, maar ik geloof dat we ook met z'n tweetjes leuk oud kunnen worden.

Toch ben ik in gedachten een babykamer aan het inrichten, verzin ik al namen en weet ik al welke kinderwagen ik wil hebben. Ik noem dat voorpret en dat ik ook leuk.

Voor de meiden die zwanger worden kan ik me voorstellen dat ze dat het liefst van de daken willen schreeuwen. Je vertelt het natuurlijk niet gelijk je omgeving maar hier kan je al je enthousiasme kwijt.

Vor de meiden bij wie het niet willen lukken is dat soms wrang om te lezen. Maar mij persoonlijk maakt het ook blij. Tuurlijk ben ik ook jaloers en teleurgesteld als ik weer ongi wordt. Ik probeer het alleen niet mijn leven te laten beheersen (en de dagen voor de NOD lukt dat dus niet).

Nou ja, een heel verhaal en wat ik er nou eigenlijk mee wilde zeggen weet ik niet meer :)
    Doe gewoon datgene waar je gelukkig van wordt. Wel of niet meelezen en meeschrijven, het is zo persoonlijk. Maar ik geloof niet dat iemand zich hier ergens voor hoeft te schamen. We zijn er voor elkaar en dat geeft mij een heel warm gevoel.

Dikke knuf voor allemaal.

5. Desmo

Desmo Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    2,925
    0
    0
    Utrecht
    Hihihi, ik heb net even zitten rekenen en als ik deze maand zwanger zou worden komt het beebje op 29 december :)

Lekkere datum, maar het kan me echt helemaal niks schelen. Ik zit graag de kerstdagen met een knots van een buik op de bank ;)

6. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Toen ik nog niet wist dat ik zelf ook zwanger was,putte ik juist ook hoop uit dit topic.....als ik zag hoeveel mensen van mijn leeftijd toch zwanger waren of al bevallen.En toen Koffieleutje zwanger bleek te zijn,was ik echt heel blij.Want ik dacht nog maar een jaartje te hebben om zwanger te raken,dus als iemand van haar leeftijd(best jong en fris nog hoor ;) ) zwanger raakt......ik had echt het gevoel dat er bij mij een boel druk van de ketel werd gehaald.Want het kon blijkbaar toch.
    En ik hoop ook dat mensen hoop uit mijn verhaal putten....deze maand precies 2 jaar bezig geweest en toch weer zwanger.
    En als ik dan overal op het forum lees over mensen die na een miskraam(en soms meerdere) toch nog een gezond kindje op de wereld zetten,dat maakt dat ik het niet gauw op wil geven.
    En dat van elke keer die leeftijdsgrens verschuiven,kan ik me wel wat bij voorstellen hoor.Ik heb ook gezegd dat ik de grens leg bij 42,maar ja....je moet het maar kunnen om ook echt daadwerkelijk te besluiten het op te geven.Ik denk dat ik dat ook niet zou kunnen en wat maakt dat ene jaartje nog uit.Of je nou 41,42 of zelf nog ietsies ouder bent als je zwanger raakt.

7. nefertary

nefertary Actief lid

Nov 3, 2008
    484
    0
    0
    NOD

28-03 Bebek/Carola
    ? ?-04 Yuca
    01-04 Benthe
    02-04 nefertary
    13-04 Nienke07
    15-04 Mama2X
    17-04 Giegel
    17-04 Susanneke123
    ? ?-04 Mexicang
    ? ?-04 Linneke8
    21-04 Desmo

AFSPRAKEN

27-03-2009: Giegel FM gynaecoloog
    30-03-2009: Miss Daantje controle gynaecoloog
    31-03-2009: Ollebolleke controle gynaecoloog
    03-04-2009: Liesben eerste echo
    03-04-2009: Veronika termijnecho
    08-04-2009: Veronika intake verloskundige
    08-04-2009: Koffieleutje 1e echo + afspraak gynaecoloog
    14-04-2009: Liesben afspraak verloskundige
    16-04-2009: Hellen1971 controle gynaecoloog
    20-04-2009: Lotuss 3/4D pretecho
    08-05-2009: Hellen1971 20 weken-echo

BEVALDATA

05-04-2009 Coto
    05-05-2009 Kaat
    09-05-2009 Miss Daantje
    22-05-2009 Shiela
    08-06-2009 Limmeke
    22-07-2009 lotuss
    02-08-2009 Ollebolleke
    23-09-2009 Hellen1971
    26-10-2009 Liesben
    26-10-2009 Smoeltje
    09-11-2009 Veronika
    16-11-2009 Belize
    20-11-2009 Koffieleutje
    30-11-2009 Suzanne68

:baby: BEVALLEN :baby:

29-06-2008 Nin0 - zoon Jules
    20-07-2008 Lientje - dochter Danique
    29-07-2008 Inez - dochter Yelina
    03-08-2008 Natas - dochter Danique
    13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie
    24-09-2008 Zico - dochter Sterre
    26-09-2008 Ritje - dochter Silke
    07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn
    18-11-2008 Vozzy - dochter Laura
    25-11-2008 Anja - zoon Jaron
    22-01-2009 SanRob - zoon Mika
    19-03-2009 Anna - dochter Yara

zo, nu Linneke nog... :)

en nu maar duimen dat al die NODers in december met een dikke toeter lopen ;)

Inez, mooi dat Alyssa zo ver is opgeknapt. gaat ze al weer naar het kdv?
    ja, ik hoop dat Annna er binnenkort aan toe is om hier haar verhaal te komen doen. ben zo benieuwd naar hoe het gaat en gegaan is.

8. Dop07

Dop07 Bekend lid

Goeiemorgen meiden (kan nog net ;) )
    Ik zit op mijn werk... er is weer eens wat met het systeem... dus werken ho maar :rolleyes: Nou ja.. geeft me mooi de gelegenheid om hier even te koekeloeren :)

Hellen.. mooi buukje hoor! :thumup:
    Ongi meiden.. jesses.. wat bálen nou toch weer... :(

Hihi.. Desmo... lekker met een bolle buik onder de kerstboom.. .teken ik ook voor hoor! :)

Suzanne68 .. dat verschuiven van je eigen grens qua leeftijd.. dat (her)ken ik :oops:
    Ik ben ook al verschoven van 40 naar 41 en ik sluit de 42 ook niet uit ;) Ik vind het ook leuk en fijn om te lezen dat het gewoon vaker voorkomt.. die oudere mamsen!

Ik lees ook over een ziek meiske.. dat gelukkig alweer wat opknapt! Ik mag het even afkloppen, maar onze Dop van 16maanden is nog niet echt ziek geweest. Ja.. twee weken terug een avondje koorts.. maar that's it... hij gaat dan ook niet naar KDV of PZ.. dus dat scheelt de wereld waarschijnlijk... en ach.. mijn middelste is verschrikkelijk vaak en heel ernstig (levensbedreigend) ziek geweest.. dus ik zei gekscherend laatst al tegen een vriendin: "gemiddeld genomen waren we ook aan de beurt voor een kind met een sterk gestel ;) "

Bebek... kom je je week een beetje door? *knuf*

Benthe.. wat een zwáre tijd... kom maar lekker spuien hier hoor... de 'olde wieven' kunnen wel wat hebben van een 'hormonenbommetje' *knuffel*

Mex.. als je meeleest.. er wordt aan je gedacht hier hoor! (door mij iig ;) )

Nef: Ook bij jou weer spannend... duimen draaien hier hoor!

Giegel, Hoe is het met je?

Pendelen...
    Ik heb het zelf wel eens geprobeerd, maar merkte al snel dat ik mijn eigen pendel wel heel handig beïnvloedde :)
    Maar ik ben toch ook wel benieuwd.. heb het alleen niet aangedurfd om aan 'wildvreemden' te vragen... maar eh.. Hellen.. als je wil? :oops: Jij voelt niet meer zo als 'wildvreemd' ;) Moet je nog wat weten van me om te kunnen pendelen?

Coto.. spannende tijden hoor! Doe zo rustig aan als mogelijk en straks (nu?! ;) ) lekker bevallen!
    MaMa2x, hoe is het verder met je?

Zico.. meid, dat klinkt heftig zeg.. pfff.. sterkte er maar mee!

Nou.. ik ga weer eens kijken of het systeem het weer doet...
    Ik hoop dat het vanavond uitgeregend is.. ik wilde even rijden.. maar ik ben wat dat betreft echt een mooiweerruiter *gniffel* en mijn paard is een mooiweerpaard *giegel* .. als het regent doen we NIETS.. ja.. een beetje kroelen en borstelen... that's all.
    Verder proberen we om de dag te klussen nu.. maar wel voor de leuk ;) Gelukkig is dat tot op heden geen probleem en vanavond 'mogen we weer' \:D/

Dag meiden, fijne dag nog allemaal!

9. Dop07

Dop07 Bekend lid

Ow ja.. en als ik iemand vergeten ben.. da's niet bewust hoor! Ik heb alles gelezen.. maar het lukt me nooit om helemaal op alles te reageren! :oops:

Bedenk me wel opeens dat ik nog ergens las dat Lotuss gaat verhuizen! Super meid! Huis helemaal naar wens gevonden? Mooi werk!

Nu ga ik echt weer aan de slag.. zie net dat het systeem het weer doet, dus ik kán ook weer! ;)

10. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Ja fijn he! Eigenlijk voldoet het nu al maar om het nog mooier te maken gaan we eerst verbouwen. Beneden een stuk aanbouwen en op de bovenste verdieping twee grote dakkapellen zodat de twee meiden als ze groot zijn lekker boven hun intrek kunnen nemen. En het is lekker dicht in de buurt van m'n familie. Voor ik zwanger raakte van m'n dochter hadden we de droom om lekker buiten te gaan wonen, vrij huis..misschien paardjes houden..En we hebben een mooi huis net over de Belgische grens maar bij nader inzien toch maar iemand zolang in laten wonen...toch een grote stap als je uit de stad komt en leek ineens zo eenzaam..
    Misschien later, wie weet! Grootouders zijn in elk geval heel blij dat we wat dichter in de buurt blijven! Maar als ik jou zo hoor over nog even een stukje paardrijden..
    Kan natuurlijk ook wel in de buurt van de stad maar toch...zag het toch meer voor me lekker prive op eigen terrein ipv de manege...

11. Dop07

Dop07 Bekend lid

Lotuss.. Wij wonen midden in het dorp.. mijn schoonfamilie in een straal van 2 km om ons heen (en da's heus niet altijd feest :) ) , mijn ouders en zus beiden op een kwartiertje autorijden afstand..
    .. daarbij dus de onmetelijke luxe van een boer met wat pensionpaarden aan de overkant van de straat (binnen bereik van de babyfoon :) ) .. Ik heb mijn paard dus 'aan huis staan', maar hoef niet alles zelf te doen (zoals voeren en landonderhoud!)!

Héél luxe dus! ;)

12. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    @ Nienke: Het gaat wel redelijk, ben alleen erg moe en heb ook een paar drukke weekenden achter de rug.
    Ook merk ik dat ik er moeite mee heb dat de nieuwen zwanger worden en ik niet, ook al gun ik het ze wel hoor!
    Daarom reageer ik hier ook even weinig :oops:

Hoe gaat het met jou?

13. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Dat is helemaaal goed geregeld Nienke! Want dat zou me ook wel een beetje tegenhouden met twee kleine kindjes..
    Ach.. in de toekomst.. met twee meisjes,... mijn wens als meisje was altijd een eigen paard dus wie weet! Voorlopig heb ik maar een hobbelpaard voor m'n dochter gekocht...

14. Suzanne68

Nou,het gaat hier helemaal niet zo goed......ik weet dat ik misschien niet mag klagen...ik ben tenslotte zwanger....maar we zijn heel erg gespannen hier...mijn man trekt het allemaal niet meer en ontploft om het minste geringste.Het is ons allemaal teveel zo vlak na de miskraam,die we natuurlijk nog lang niet verwerkt hadden.Ik voel me echt zwaar k*t en het lukt me niet om tot rust te komen.Het vertrouwen dat dit kindje wel blijft zitten is heel klein.Ik wist wel dat de eerste 12 weken zwaar zouden worden,maar dit had ik niet verwacht.Ik ben nog geen minuut blij geweest...alleen maar bang :( Tot overmaat van ramp loopt het ook door alle stress ff niet zo lekker tussen mijn man en mij.Wat vast wel weer overgaat,maar ik wil gewoon lekker rustig niks...en mijn man moet echt achterlijk veel werken totdat ie vakantie heeft de 6e.Dus ik zit hier heel veel alleen met alles.Plus dat we het haast nog niemand verteld hebben en ik nergens mijn ei kwijt kan.

En niet naar bedoeld...misschien ben ik wel 1 van die nieuwe die zwanger is.....maar wij zijn ook al 2 jaar bezig....met 1 vmk achter de rug en tje met 7 weken,dus ik zie mezelf niet als een nieuwe zwangere.Maar sorry,dit is echt omdat ik me niet zo goed voel,dat ik me een beetje aangevallen voel........en ik gun het iedereen echt van harte....als het aan mij lag was iedereen in dit topic zwanger,maar helaas kan ik niemand zwanger maken.Het is iig niet mijn bedoeling om mijn zwangerschap bij anderen op te dringen....ik begrijp maar al te goed hoe jullie je voelen.
    Ik heb er zelfs al over zitten denken om een wat rustiger banner uit te zoeken,want ik vind deze best een beetje in your face eigenlijk voor de mensen die nog niet zwanger zijn.

15. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    @ Suzanne: Tuurlijk mag je hier klagen!
    Zwanger zijn betekent niet altijd een roze wolk helaas. Die roze wolk heb ik bij beide zwangerschappen niet weten te vinden.
    Zeker als je al een mk hebt gehad is het een erg onzekere tijd en krijg je misschien pas iets meer rust als je de 12 weken voorbij bent.

Met nieuwe bedoelde ik overigens gewoon nieuw in de 35+ topic en hoelang iemand al bezig is voordat die hier gaat meekletsen weten we niet. Maar het is helaas erg confronterend om te zien en dat vind ik moeilijk. Mijn post was niet ook aanvallend bedoelt ofzo, maar geeft aan hoe ik mij voel. Het is ook de reden dat ik niet meer meeschrijf in de NOD-topics.
    Bij mij is overigens ook iets niet goed waardoor ik minder makkelijk zwanger wordt en dat is misschien ook wel de reden waarom ik het moeilijk vind.

Je dringt je zwangerschap ook niet op!
    Dus gewoon de banner blijven gebruiken die je mooi vindt!

16. Suzanne68

@Giegel

Ik begrijp je heel goed hoor en ik begrijp ook dat je het niet aanvallend bedoelde.En jij hebt ook nog eens dat extra stukje onzekerheid over zwanger worden met die ene eileider,die niet goed is.Heb je daar trouwens al wat meer over gehoord....of dat veel uit maakt voor je vruchtbaarheid?Sorry,als je hier al over geschreven hebt en ik er overheen gelezen hebt.Maar ik snap dat je een stukje extra onzekerheid hebt en dat het echt voor jou heel confronterend is als anderen dan wel plots zwanger zijn.Ik zou hetzelfde hebben.

Ik heb een vriendin gebeld,die ook zwanger is geworden na een miskraam en ondertussen een baby heeft.Haar huilend verteld dat ik zwanger ben en zij helemaal blij en ik alleen maar huilen dat ik zo bang was.En dat begreep ze maar al te goed.Dus ze heeft me even aangehoord en nu gaat het wel weer wat beter....

17. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    @ Suzanne: De kans dat ik via de natuurlijke weg zwanger wordt, is 8% gezien mijn leeftijd en eileider. Daarom zijn we vorige maand begonnen met IUI maar die is afgebroken wegens inactief zaad en vrijdag moet ik weer naar de gyn voor een follikelmeting om volgende week de eerste IUI te krijgen.
    Voor ons is IUI de laatste optie, dus ik hoop dat het gaat lukken!

Fijn dat je met je vriendin hebt kunnen praten en dat je je iets beter voelt!

18. coto500

coto500 Bekend lid

Jul 23, 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo,
    Hier ook effe een dipje! Afgelopen nacht bijna niet geslapen! Mijn man is nu dus onwijs verkouden geworden en heeft de hele nacht geen oog dicht gedaan, en liggen spoken en zuchten en steunen! Heel zielig natuurlijk! Maar ik vond het wel moeilijk want hij hield mij ook wakker…..Ik wil gewoon alleen maar zwanger zijn, klagen over mijn kwaaltjes (harde buiken, vermoeidheid, krampjes etc) en dat hij gewoon beter is en gezond en dan heel lief voor mij! Maar helaas is dat nu effe niet de situatie. Doettie natuurlijk ook niet expressss…Maar ik baal er gewoon van!
    Ik heb net van half 1 tot half 3 in bed gelegen beetje gedommeld. Hij moest met zijn ex naar de school van zijn zoontje….Hij kwam nog zieker thuis, arme schat. Dus nu is hij naar bed!
    Maar goed, dit komt ook wel weer goed…

Ik wilde wel suzanne68 sterkte wensen. Ik hoop dat de tijd gewoon een beetje snel gaat voor je, en dat je alles een plekje kan geven…

Even tijd voor een GROUPDIGIHUG!!!!

19. Suzanne68

jeetje,8% maar...... :( en na IUI geen IVF dan?
    Ik ga wel heel extra hard duimen voor je voor een wonder!
    Ik heb er even geen woorden voor......ik had niet verwacht dat het missen van 1 goede eileider zulke grote gevolgen zou hebben....

Fijn zo'n groupdigihug! :D Jullie zijn echt heel lief allemaal!

20. Suzanne68

@ Coto :oops: oei heel herkenbaar...hoe durft ie ziek te worden als het niet uitkomt ;)

Share This Page