Nou daar schiet je dus ook niet veel mee op Je naam maar veranderen in theeleutje dan Sterkte ermee meid, lijkt me erg lastig.
Door de leeftijd daalt het slagingspercentage (nogal). Was het bij jou puur op leeftijd of waser meer aan de hand en ben je nu zonder hulp zwanger geworden?
Het was bij mij puur op leeftijd Giegel, en ik ben inderdaad spontaan ineens zwanger geraakt. Wel mbv de foefjes die je her en der hoort en ovutesten, tempen, billingsmethode.... Maar wat ik alleen maar wil aangeven Giegel is dat jij dus een betere slagingskans hebt dan ik, en daarom positief moet blijven (ook al is het soms zo verdomd moeilijk en oneerlijk)
Ik hoop dat de komende IUI kan doorgaan en raak is, zodat ik niet weer met hormonen hoef te beginnen. Deze ronde ben ik alleen heel bang dat ik geen groeiende follikels krijg, maar dat zie ik vrijdag. De foefjes heb ik de afgelopen jaren ook al gebruikt en doe ik even niet meer
Mocht het niet lukken, dan zou je nog kunnen vragen of je bisacodyl mag. Bisacodyl mag sowieso tijdens de zwangerschap worden geslikt en heeft voor zover ik weet geen nare bijwerkingen omdat het nagenoeg niet door het lichaam wordt opgenomen. Sterkte!
NEF, dank je wel voor je uitleg! Ik had er wel vaker over gehoord, maar wist eigenlijk helemaal niet wat het inhield. Ik ben zelf best vrij spiritueel ingesteld, dus dit ligt me wel, al kan het ook confronterend zijn! Gezien de wachtlijst vind ik het extra lief dat HELLEN wil pendelen! En die is ook al vertrouwd, dus dat is prettiger! Jeetje COTO, mannetje ziek...waar haalt ie de gore moed vandaan! Nee, ik snap precies hoe je je voelt: ik baal al als ie ziek is en a) dat is ie nooit en b) ik ben geeneens zwanger! Dus alle begrip! KOFFIELEUTJE wat ellendig voor je! Ik hoop dat je je, ondanks de nare ervaring, wel wat opgeluchter voelt? Letterlijk en figuurlijk? Nee, flauw om grapjes te maken, lijkt me heel vervelend! Ik heb zelf een licht spastische darm, dus ik kan altijd en overal, zo'n 4x per dag gemiddeld...ook niet altijd fijn, maar minder ellendig dan zo'n verstopping! Sterkte! SUZANNE, niet je banner weghalen hoor, die is hartstikke leuk! En je angst is heel begrijpelijk hoor! Fijn dat je met je vriendin kan praten en ik hoop dat je snel toch een beetje kan gaan genieten! NIENKE, ik overleef mijn week wel, maar ik vind het niks! Volgende keer ga ik mooi mee! Hier weinig nieuws; ik voel me gewoon heel niet mezelf, ben ook niet lekker, weinig eetlust en hele ochtend kotsmisselijk geweest...wat ongi krampen en normaal ben ik het dan eigenlijk vrij snel ongi, maar nu laat het al 2 dagen op zich wachten...snap er niks van, maar die duivels zullen wel weer kuren hebben! Als er vrijdag nog niks is ga ik weer een test verprutselen...of morgen
Desmo: He bah, de duivels, wat balen! Benthe: Ik hoop zo voor je dat het deze maand wel raak is, en dat IVF niet nodig is. Ik snap jouw verhaal, en ook dat van anderen heeel goed. Ik ben een van die nieuwe die ook nog eens met 5 maanden zwanger is. Maar ja, daar kan ik ook niets aan doen. Maar ik zal hier gewoon wat minder mijn verhaal doen, omdat ik merk dat ik me soms bijna schuldig voel. En dat kan niet de bedoeling zijn, en ik voel me daar inmiddels ook niet meer prettig bij. Ik kan me jullie reacties (dus van de mensen bij wie het niet zo snel lukt) wel heel goed indenken namelijk. Iedere maand die teleurstelling is killing. Ik gun jullie stuk voor stuk het geluksgevoel dat ik nu heb (incl alle spanningen en emoties ) Zoals ik al eerder zei, dit forumonderdeel is eigenlijk nog het enige dat ik actief lees en waar ik actief meeschrijf, en waarbij ik me ook met iedereen betrokken voel. En ik voel me niet persoonlijk aangevallen of zo, want ik weet dat het zo allemaal niet bedoeld is. Maar ik trek het me wel aan. Zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Hellen: mooi buikje hoor! Suzanne: wat naar dat je je zo k*t voelt! Kan me de angst na de mk heel goed voorstellen. Ik hoop dat je snel wat vertrouwen krijgt in je lichaam, en je "gewoon" kan genieten. Coto: ik snap dat je baalt! Maar ja, zoals je zegt: man wordt niet express verkouden Giegel: ik hoop zo voor jou en je man dat deze IUI wel doorgaat en dat deze maand een topmaand wordt! Koffieleutje: auw, klinkt pijnlijk! Roosvicee laxo helpt hier wel....Maar dat heb je ws al lang geprobeerd Bebek: spannend hoor! Ik ben benieuwd.
Even een antwoord op alle vragen: Ik ben voor 80 tot 100 procent afgekeurd.......sinds een jaar of 2.Een hele opluchting was dat......heel dubbel....aan de ene kant moet je accepteren dat het werken er echt niet inzit,maar aan de andere kant heb je wel een bevestiging dat het echt niet gaat en valt er een boel druk van je af.Ik leef met met degenen,die wel "moeten"werken en het eigenlijk niet kunnen...dat is echt heel belastend.Je moet maar net een menselijke keuringsarts treffen...en die had ik gelukkig wel. Ik heb nog niet gebeld naar het ziekenhuis over het hoe of wat,want ze deden met de miskraam al moeilijk over een 7 weken echo,omdat ze dan weinig konden zien.Zeiden ze dan...was natuurlijk dikke onzin. Dus ik ga als ik een week of 6 ben bellen om te kijken of ik een 8 wekenecho kan krijgen.Verder is het wel een heel fijn ziekenhuis hoor. En nog meer ego:ik heb net 2 uur liggen slapen en ben nog doodop....lijkt me een goed teken toch?
Lieve Liesben, ik vind het jammer dat je je schuldig voelt en dat vind ik ook heel naar, ook van mezelf. Ik ben juist hartstikke blij voor jullie en ik hoop, wéét, dat ik (en de andere meiden met mij!) ook op een dag lyrisch zijn over het geluk dat zich in onze buik afspeelt!b Het spijt me oprecht, ook tegen de andere zwangeren, als jullie je vervelend voelen doordat oa ik heb aangegeven dat het soms best wel eens frusti is! Ik wil daar niemand mee kwetsen, sterker nog; ik ben écht heel blij voor jullie en ik vind het juist hartstikke leuk om jullie verhalen te volgen! Wie weet heb ik er ooit wat aan! Ik doe mee aan de grouphug!
@ Bebek......ik vind dat je geen sorry hoeft te zeggen voor iets wat je voelt hoor!Ik vind wat je voelt vrij logisch. knufffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Ik heb aardig wat losgemaakt met mijn post geloof ik Het was/is gewoon een gevoel wat ik eerlijk heb geuit, zonder afgunst of misgunst naar degene die zwanger zijn! De mededelingen dat meiden erachter zijn gekomen dat ze zwanger zijn vallen zwaar, maar het verdere verloop heb ik weinig moeite mee om te lezen. Het is echt alleen het feit dat ik elke maand weer die duivels op bezoek krijg i.p.v. een roze test! Beetje moeilijk uit te leggen.
Dat vind ik lief van je, dank je! Maar ik vind het gewoon heel vervelend dat jullie je daar naar over voelen, jullie zijn ook god mag weten hoe lang bezig geweest en ik ben dan zo iemand die zichzelf afvraagt: wat zou ik voelen als ik die nieuwe zwangere was en anderen voelde zich daar frusti over? Zou ik ook moeilijk vinden. Maar het is ook een lastige situatie: je bent heel blij voor iemand omdat je het ze zo gunt en zo hebt meegeleefd, maar zelf wil je ook zo graag...blijft lastig!
@Giegel....ik denk dat het alleen maar goed is,dat we er met zijn allen over praten....dus goede post was dat
Ach jeetje, Liesben! Daar schrik ik nu van, niet stoppen met je verhaal doen hoor! Dat is helemaal nooit mijn bedoeling geweest... Er zijn nou eenmaal momenten dat ik minder lekker in mijn vel zit, maar ik vind het voor ieereen die zwanger is helemaal geweldig! Echt waar! En als ik het heb over de "nieuwen" die snel zwanger zijn, bedoel ik het niet zo rot. Ik weet toch helemaal niet hoe lang iemand al bezig is en welke weg er aan deze zwangerschap vooraf is gegaan... Ik moet ook gewoon niet zo mutsen maar gewoon snel een eigen beebje krijgen, hahaha! Dat zou het beste zijn, kan ik gewoon lekker meekletsen! Dikke kus! Benthe
@ Benthe......dat vind ik nou ook......ga snel een beebje krijgen Werkte het maar zo he....dat je het wil en dan gebeurt het gewoon.
sorry dames maar ik begrijp deze discussie eigenlijk niet echt. het begon met mex die net ongesteld was. ze was boos op iedereen en op alles, omdat niemand op haar reageerde. ze voelde zich genegeerd. waarom gaan we dan zo door over deze kwestie? het is een bron van negativiteit. gewoon proberen positief te blijven. zwanger of niet zwanger. ik vind dat iedereen hier een verhaal heeft. niemand heeft het extra makkelijkker of zo. op onze leeftijd zijn er geen zekerheden. ook als je zwanger bent. koffie, hier hetzelfde verhaal. de verstopping tja, ik moest eergister echt janken. en ook zo bang. zweet en etc. wat gebeurt er met me etc. ik heb ook lactulose gekregen. ook een creme tegen pijn daar beneden. heel moeilijk. veel sterkte en beterschap! groeten aan iedereen!
NOD 28-03 Bebek/Carola ? ?-04 Yuca 01-04 Benthe 02-04 nefertary 13-04 Nienke07 15-04 Mama2X 17-04 Giegel 17-04 Susanneke123 ? ?-04 Mexicang 20-04 Linneke8 21-04 Desmo AFSPRAKEN 27-03-2009: Giegel FM gynaecoloog 30-03-2009: Miss Daantje controle gynaecoloog 31-03-2009: Ollebolleke controle gynaecoloog 03-04-2009: Liesben eerste echo 03-04-2009: Veronika termijnecho 08-04-2009: Veronika intake verloskundige 08-04-2009: Koffieleutje 1e echo + afspraak gynaecoloog 14-04-2009: Liesben afspraak verloskundige 16-04-2009: Hellen1971 controle gynaecoloog 20-04-2009: Lotuss 3/4D pretecho 08-05-2009: Hellen1971 20 weken-echo BEVALDATA 05-04-2009 Coto 05-05-2009 Kaat 09-05-2009 Miss Daantje 22-05-2009 Shiela 08-06-2009 Limmeke 22-07-2009 lotuss 02-08-2009 Ollebolleke 23-09-2009 Hellen1971 26-10-2009 Liesben 26-10-2009 Smoeltje 09-11-2009 Veronika 16-11-2009 Belize 20-11-2009 Koffieleutje 30-11-2009 Suzanne68 BEVALLEN 29-06-2008 Nin0 - zoon Jules 20-07-2008 Lientje - dochter Danique 29-07-2008 Inez - dochter Yelina 03-08-2008 Natas - dochter Danique 13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie 24-09-2008 Zico - dochter Sterre 26-09-2008 Ritje - dochter Silke 07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn 18-11-2008 Vozzy - dochter Laura 25-11-2008 Anja - zoon Jaron 22-01-2009 SanRob - zoon Mika 19-03-2009 Anna - dochter Yara
Ach lieverds. Hier zit hem nu juist het probleem. Ik neem jullie echt niks kwalijk. Maar ik denk dat dit forum er in de eerste plaats is voor de mensen bij wie het niet zo makkelijk gaat, voor de mensen dis nog niet zwanger zijn. Ik ben (lucky me) een van die mensen bij wie het heel snel ging. Maar op dit moment gieren de hormonen door mijn lijf en zitten de tranen hoog. Ik ben enorm bang dat de echo volgende week niet goed is, maar die angst is nergens op gebaseerd. Ja, ik weet wel hoe het komt. Omdat ik al die nare verhalen over miskramen en missed abortions lees hier op het forum. Ook al heb ik me zo voorgenomen dat niet te doen. Als ik dat niet had gedaan had ik bij wijze van spreke nooit van een missed abortion gehoord, en was ik er dus ook niet bang voor geweest. Daarbij heb ik 1001 vragen en onzekerheden, want ja het is mijn eerste. Maar ik voel me soms schuldig om daar over te beginnen, omdat ik weet dat ik gewoon een enorme bofkont ben die gewoon niet zo moet zeuren. Er zijn zoveel vrouwen die al jaren bezig zijn, en toch nog zo positief zijn. Daar heb ik echt diep respect voor, uit de grond van mijn hart. Dus jullie mogen klagen en gefrustreerd zijn. Me dunkt dat jullie daar ook alle reden toe hebben. Ik ben degene die niet moet zeuren.