Dat had ik ook. Ik denk dat dat gevoel normaal is als je de biologische klok wat erg hard gaat horen tikken...
Suzanne: Jeetje meid, das schrikken. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan! Hier alles goed, voor zover ik na kan gaan. Ik ga nu wel twijfelen, als ik bij Suzanne lees dat ze weer een test heeft gedaan en dat die zo donker was. Ik heb er van de week nog 1 gedaan en die was niet zo donker vond ik. Maar ja, ik lees elders ook dat dat niets hoeft te zeggen. Nou ja, niet over nadenken verder en alleen maar positieve gedachten. Mijn klachten (voor zover ik die heb) nemen niet af. Mijn borsten laten me nog steeds goed weten dat ze er zijn zal ik maar zeggen. Misselijk ben ik nooit echt geweest, en is er eigenlijk nog steeds niet. Wel moe. Ik twijfel soms of ik een angelsound zou willen, maar mezelf kennende raak ik in paniek als ik even niets hoor. Nu heb ik, als verpleegkundige, wel een goede stethoscoop. Ik heb geprobeerd daarmee te luisteren. Dat ik geen hartslag hoor, vind ik niet gek. Het kindje is net 4 gram, dus zoveel geluid kan zo'n hartje nog niet maken. Wel hoorde ik een soort water klotsen (nee, ik had net geplast, dus mijn blaas was leeg). Alsof je met je hand door het water gaat, maar dan heel zachtjes. Misschien onze garnaal die de borstcrawl doet?
Liesben, gaaf geluid lijkt me dat, als je je beebje hoort 'zwemmen'! Dat je het hartje nog niet hoort zal best aan de grootte van het kindje kunnen liggen! Je hebt in ieder geval duidelijke klachten, dus het zit allemaal helemaal goed! Lekker genieten meis, en je geen zorgen maken! Hier nog geen tekenen van duivels, begin nu toch beetje nerveus te worden...klein beetje maar hoor. Voelde net met opstaan ineens een scherpe steek rechts in mijn buik, dus ik verwacht nog steeds ongewenst bezoek! En het klinkt heel gek, zeker uit mijn mond, maar ik denk echt dat ik gewoon ongi wordt en dat ik daar dus niet heel erg teleurgesteld van word! Ben nu een prei schotel aan het maken uit de oven; veeeels te groot voor mij alleen, haha. Denk dat ik de restanten morgen maar ff meeneem als ik dagje bij mijn zusje ben!
wat gelukkig voor jou liesben, je bent nog niet echt misselijk geworden. mijn moeder zei altijd dat ze ook heel weinig klachten had tijdens haar zwangerschappen. ik dacht daarom dat ik het ook heel makkelijk zou hebben. niet alle vrouwen lijken op hun moeders dus. geniet liesben. zico, het was een verkeersongeluk toch, het blijft je steeds achtervolgen. mijn ongeluk was bijna n kwart eeuw geleden. ik krijg r nog steeds nieuwe problemen van. ik hoop dat je snel bevrijd wordt van pijn en ongemak.
Suzanne ik duim voor je dat het goed blijft gaan ! Bebek, spannend maak jij het hoor ! Hier MvM geweest ik zou volgende week mogen starten maar de test was zo bloedrood dat ze meteen flessen heeft achtergelaten, ze stond er zelf van te kijken. Ze zei of u bent iets verder dan u denkt, of u heeft er 2 of u maakt enorm veel HCG aan. Ik was een van de weinigen bij wie de test zo uitsloeg. Kan me inderdaad herinneren van de vorige keren dat ik bij MvM maar een vaag lijntje zag
Morgenochtend naar de huisarts. Ben nu bezig aan de 5de ronde en ben steeds maar 2 dagen ongi sinds ik ben gestopt met de pil. Ik wil weten of dit normaal is, en ik wil weten of bij mij alles ok is. Zie er wel een beetje tegenop want hij zal wel een inwending onderzoek doen en daar voel ik me nooit zo prettig bij. Hoop dat hij mij doorverwijst naar een gyn, dan weet je ook meteen alles. Een huisarts kan natuurlijk niet alles checken. Wie kan mij vertellen wat ik morgen kan verwachten bij het gesprekje over onze kinderwens op latere leeftijd? Gr. Inge
Inderdaad, want mijn moeder was bij beide zwangerschappen enorm misselijk! Ik heb wel af en toe wat last van mijn maag (maar dat is een bekend verschijnsel bij mij) maar echt misselijk ben ik niet.
Ikke37 wrsch zal hij je doorsturen naar de gyn ipv zelf een onderzoekje doen. maar vergis je niet in ontpillen hoor kan wel een jaar duren eer je cyclus weer *normaal* is
Ikke, ik heb weleens een inwendig onderzoek bij de huisarts gehad, maar dat was helemaal niet pijnlijk. Ok, het is niet fijn, zo'n koude eendebek tussen je benen en je voelt je niet happy met dat gepoer in je lijf, maar het doet geen pijn, het irriteert hooguit wat! Maar ik denk dat koffieleutje gelijk heeft en dat de ha je door gaat sturen naar een gyn! Succes in ieder geval morgen.
Ikke 37 ik had nog een oud blog van November vorig jaar, toen ben ik naar de fertiliteitsarts geweest (ook een gynaecoloog maar dan deskundig op het gebied van vruchtbaarheidsproblemen. Dit vond plaats in het zaans Medisch centrum), misschien heb je er wat aan ? Blog 25 November 2008
Sorry dames, maar ik heb alleen de laatste 3 pagina's gelezen. Sinds ik hier maandagavond was zijn er 13 pagina's geschreven, dat krijg ik nu niet meer bijgelezen. Dus als ik iets gemist heb, roept u maar alstublieft! Coto, heel veel sterkte! Koffieleutje, veel water drinken en vezelrijk eten helpt. Wat bijvoorbeeld goed is is om 's ochtends op je nuchtere maag een glas lauw water te drinken (liefst 2) en de dag te starten met kiwi. Nienke, wat balen van je grieperige man en niet kunnen klussen. Ik zie op pagina 658 aan een reactie dat er iets met Ellen is? Suzanne, wat naar van al je zorgen rond het bloedverlies. Het hoeft niets te betekenen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je erg bang bent. Een vroege echo zou fijn voor je zijn. Na mijn MA heb ik er eentje gehad met 7 weken + 2 dagen, dat was wel fijn. Ik ben dinsdagochtend met Danique bij het CB geweest. Ze is nu 7 1/2 maand, weegt 6865 gram en is 68.5 centimeter. Ze is altijd al een lichtgewichtje, hangt rond de onderste lijn van de groeicurve, maar nu zakt ze er een pietsie onder. Ondanks dat ze veel eet, maar ik krijg ook het gevoel dat ze daar nog niet zo veel uit opneemt want het eindig zeer herkenbaar in haar luier. En ze verbruikt nu natuurlijk veel meer energie met het tijgeren.
Oh Natas ik heb net ff in je foto`s gespiekt, wat een dotje ! Over die groeilijn niet teveel zorgen maken hoor, de jongste van mij zat er ook altijd onder, maar dat zou je nu niet meer zeggen, niet dat ze dik is maar ze ziet er goed uit. Net wat je zegt ze gebruikt nu natuurlijk ook heel veel energie.
@koffieleutje: bedankt voor je info. Ik moet zeggen dat ik niet zo'n hele wilde cyclus heb. 26-25-32-28, op zich niet zo verkeerd dacht ik. Ik voel ook dat mijn eisprong eraan komt doordat ik dan pijn heb rechtsonder in mijn buik. Lijkt mij dat het dan toch wel OK is, maar wil gewoon al weten of het echt OK is. Gr. Inge
Hallo, Nou hier gaat het eindelijk weer een beetje beter. Mannetje is in ieder geval niet slechter geworden en hoest niet meer zo. Bij mij zet het gelukkig ook niet door.. Ik heb ook het idee dat we er allebei steeds meer klaar voor worden . Kaartje is zo goed als klaar, alleen nog foto van de kleine erbij als ze eenmaal geboren is. Geboortekadootjes zijn klaar, alleen de naam en datum moet er nog op Lamp en gordijnen hangen, kamertje is echt klaar. Morgen slingers etc halen En dan kan ze komen! @suzanne : Jee ik snap dat je helemaal in de war bent nu sterkte schat ! @bebek : Ja het wordt inderdaad steeds spannender voor mij .Maar voor jou ook! DUIMDUIMDUIM! @Liesben : Je bent toch echt gewoon zwanger hoor! Maar ik kan me voorstellen dat je pas echt echt tevreden bent als je de echo hebt gezien had ik ook hoor, toen dat ding op mijn buik ging, was ik me toch nerveus of ik iets zou zien, en ik was erg blij toen ik dat wurmpie zag! @Koffieleutje : Oho 2? @Natas : Danique is toch gezond? En eet toch goed? Dan geeft het toch niet dat ze minder dan gemiddeld weegt?
Hey dames, Kwam ff kijkje nemen hoe het met iedereen is. Suzanne68, blijf vertrouwen hebben he. Vriendin van mij wist pas in 3de maand dat ze zwanger was omdat ze gewoon ongesteld werd ( dacht ze, maar waarschijnlijk gewoon bloedingen). Liesben, herken je angst heeeeel goed. Hier al 2 echo's achter de rug. Laatste zagen we een knipperlichtje wat het hartje bleek te zijn. Maar ipv 9 weken was ik 8 weken...dus ik maak me nu weer zorgen of dat wel klopt en of het wel goed groeit. En het helpt ook niet mee dat er nog niets te zien is aan mijn buik, behalve opgezette darmen. het is dat ik nu 3.5 kilo ben bijgekomen op de weegschaal. Voor de dames die last hebben van de stoelgang: lijnzaad of lijnzaadolie, lepel in de ochtend ( wel smerig) en je hebt nergens meer last van. Sorry dat ik niet op iedereen reageer, komt ongeinteresseerd over maar ik lees al jullie verhalen, ben alleen soms een beetje een chaoot. Wat betreft het er moeilijk mee hebben als je zelf moet wachten op een zwangerschap en anderen lijken massaal zwanger te worden: been there,done that. Is echt een heel naar eenzaam gevoel wat vertroebelend werkt waardoor je dingen niet meer helder ziet. soms was ik gewoon boos op alles en idereen inclusief mijzelf omdat ik mij zo kut voelde. Ik wens het niemand toe, dus iedereen die dat niet hoeft mee te maken is weer mooi meegenomen. Voor de wachtende dames: iik hoop dat jullie grootste wens snel bewaarheid zal worden.
@Natas.....die curves zijn ook maar gemiddelden hoor.....zolang ze er niet schrikbarend veel onder zit. Hier helemaal geen spoortje rozeverlies meer,dus wel enigzins rustig weer.
mercikes voor het denken aan mij telkens ik (iets) : voel en ik denk :ja dit is het!dan voel ik enkele sec.later mijn darmen.Dus ja dat is het ook weer niet Ik denk zowiezo dat ik gek aan het worden ben!Als ik met angelsound me een beetje wil geruststellen,hoor ik wel 3verschillende hartjes kloppen. bam..bam..bam.. tzetzem..tzetzem..tzetzem tum..tum..tum.. Het is niet mijn eigen hart,want dat is nog een ander geluid! Of ik zit s'avonds in de zetel en streel mijn buik..geen reactie,dan schud ik hem wat harder en harder...niks Ik ben ook zo emo,niet te doen!Ik was vroeger al een gevoelig mens maar nu duizend maal erger.Ik ween niet alleen bij films .neen bij de domste dingen.Iemand die een wedstrijd wint.laatst nog keek ik naar een video opname van mijn nichtje...en ik kon me niet inhouden.tranen met tuiten.. Ik kan zo van de ene moment op de andere wisselen van stemming.Van super gevoelig tot super prikkelbaar! SUZ...goed dat je al wat geruster bent na je super donkere test! NATAS..Niet erg ,denk ik dat Daniuque ietsje onder haar curve zit.ze zal waarschijnlijk eens een groeispurt nemen! Bebek..Hou je het wel een beetje vol.ik heb je wel een beetje door hoor.Je zegt dat je er niet zo veel mee bezig bent maar...koopt lekker veel testen.Volgens mij ben je reuze ben....EN IK GUN HET JE VAN HARTE