35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lieve Liesben en man. Heel veel sterkte met dit verlies. Neem de tijd om het te verwerken en een plekje te geven.

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, fijn om hier weer even van je te horen. Neem de tijd die je nodig hebt meid.

Coto, het blijft spannend voor je. En uitgerekend dit weekeinde gaan ze hier de boel verbouwen. Moeten we HELEMAAL tot maandag wachten tot we van je horen.

Smoeltje, fijn dat bij jou alles OK is en dat je de kleine uiteindelijk toch nog hebt gezien.

3. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie

helpiihoe moet dat nu weer,een back up maken en moet straks weg.... :rolleyes: :confused:

4. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    lieve Liesben,
    heel veel steun en warmte toegewenst. Neem de tijd!
    Ook ik ben er stil van...

5. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Anna leuk je weer even te lezen, en ben blij dat alles goed gaat.

Smoeltje fijn dat alles goed was bij de echo :)

6. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Jezus Liesben, wat verschrikkelijk! Ik schrik hier echt heel erg van! Dit had ik totaal niet verwacht! Wat vreselijk verdrietig...ik ga een kaarsje voor jullie branden. Ik wens jou en je hubbie heel veel sterkte toe met het verwerken van dit verdriet!

Hele dikke knuffel!

7. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
  8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ollebolleke, FOEI, wil je dat nooooooooit meer doen?!?
    :) :) :)

Anna, fijn even iets van je te lezen meid!

Smoeltje, gefelicteerd met je geweldig mooie echo!

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Oh Liesben, wat een afschuwelijk nieuws...... ik heb het zo met je te doen meid, ik weet hoe diep dat zwarte gat is.
    Heel veel sterkte, en een dikke digitale knuf.

10. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo,
    Ben nog helemaal van slag van Liesben's nieuws, wat een wrede wereld soms... :cry:

Nou laatste up-date hier:
    Krampen erg onregelmatig. Was ineens om de 10-15 min en best hevig een uurtje, maar ik ging op de bank liggen en toen nog 1 hevige en toen een uurtje niks meer....wel een beweegelijk meisje in mijn buik...
    Daarna naar de WC, best veel slijmbloed ineens weer...ik heb maar een verbandje ingedaan. Zit nu weer met krampen....
    Dus ik hoop maandag wel klaar te zijn, want als dit nog een paar dagen duurt?
    Nou goed weekend allen....

11. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    LIESBEN
    Lukt het een beetje?
    Wat moet er nu verder gebeuren,bij mij is het nog meer dan een week blijven zitten en toen ben ik binnen gegaan vr curretage.Ik moet zeggen dat het een heel moeilijke periode was:eek:ngeloof,verdriet,boos alles...
    maar eens de curretage voorbij was ging het elke dag een beetje beter.
    Ik heb samen met mijn dochtertje een hartje gemaakt in klei met daarin de afdruk van een engelvleugeltje.dit hebben we opgehangen.
    Ook hebben we onder een boom een bloemetje geplant.
    Ik zou je graag helpen,maar helaas...
    weet dat je, indien je er klaar voor bent,welkom bent

12. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Coto, je zal het zien: site eruit en jij gaat bevallen! Nou mies, ik wil je nog gauw even heel veel succes wensen en een hele voorspoedige bevalling met een prachtig gezond beebje! *denkt aan je*

Lieve Liesben en hubbie, ook voor jou een dikke knuffel en een heleboel gedachten bij je!

Meiden, fijn weekend, ik spreek jullie na het weekend weer!

13. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    LIeve LIesben ik wens je heeeeeeeeel veeeeeeeeeel sterkte met het verlies en neem de tijd op het een plaatje te geven......... ik leef met jullie mee....zo verdrietig....zo oneerlijk

dikke knuffel

14. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    ff testen of we er nog zijn

15. nefertary

nefertary Actief lid

3 nov 2008
    484
    0
    0
    voordat we er echt uitliggen,
    Liesben, ik kreeg een dreun in mijn maag toen ik het las. wat afschuwelijk!
    meid, heeel veel sterkte en wel hier terugkomen hoor!
    ik weet verder niet wat ik moet zeggen...ik wil ook huilen :cry:

dames...tot na de verhuizing...

16. Sonja165

Sonja165 Actief lid

25 feb 2009
    161
    0
    0
    Hoi Liesben, Ik wou je ook heel veel sterkte wensen :cry:

17. nefertary

nefertary Actief lid

3 nov 2008
    484
    0
    0
    nou, lekker dan! klapt eerst de site eruit terwijl ik een heel bericht getypt had, -had ik wel gecopieerd hoor, want ik zag het gebeuren op het tweede scherm dat ik had geopend ;) - zijn we nu weer terug bij af op het punt van tijdens de verhuizing! arrrrgh! :rolleyes:

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Da's lekker, kinderziektes .... Alle berichtjes sinds maandag foetsie, pleiten.

Allereerst een berichtje voor Veronika:

Veronika. Lieve schat, wat heb je het moeillijk. Misschien heb je het al wel gedaan hoor, maar Is het misschien een idee om eens met je HA te gaan praten. Heb in een ander topic ook wel eens iets dergelijks gelezen en daar bleek de mama to be last te hebben van een prenatale depressie.

Heb even gegoogled en heb dit gevonden:
    Niet alle vrouwen voelen zich goed tijdens de zwangerschap. Er wordt weinig geschreven over de prenatale depressie (depressiviteit tijdens de zwangerschap), maar bekend is dat 1 op de 20 vrouwen depressief of neerslachtig is gedurende enkele weken of zelfs maanden. De vrouw kan zich al somber of depressief voelen zonder dat zij weet dat ze zwanger is. De hormoonopbouw om het kind te laten groeien wordt de eerste 11-12 weken gereguleerd door de eierstokken. Na die tijd neemt de placenta (moederkoek) de hormoonproductie over.
    Veel vrouwen zijn de eerste drie maanden van hun zwangerschap emotioneel labiel, moe, snel geïrriteerd, onzeker en soms ook somber. Meestal gaan deze klachten na de eerste drie maanden vanzelf over, dit is wanneer de placenta de productie van progesteron overneemt. Dit is dan ook geen prenatale depressie.
    Is de vrouw prenataal depressief dan kan dit zelfs tot negen maanden duren. De klachten zijn dan vele malen heviger. Deze depressiviteit kan bijvoorbeeld vanaf de vijfde maand ontstaan en duren tot de achtste maand, of alleen in de eerste vier maanden voorkomen. Zo zijn er in de praktijk diverse varianten gesignaleerd.

Symptomen
    ? Vermoeidheid
    ? Somber zijn
    ? Niet blij zijn met de baby
    ? Depressiviteit
    ? Nervositeit
    ? Denken gek te worden
    ? Bang om gek te worden
    ? Angst om rare dingen te gaan doen
    ? Suïcidale dreigementen (eigenlijk een noodkreet)
    ? Slecht slapen
    ? Slecht kunnen denken
    ? Het kind niet meer willen
    ? Het gevoel hebben niet in je lichaam te zitten
    ? Uitgeput zijn
    ? Paniek
    ? Rugpijn
    ? Hoofdpijn
    ? Misselijkheid
    ? Braken
    ? Flauwvallen

Deze symptomen zetten zich meestal voort en ontwikkelen zich na de bevalling tot PND of zelfs tot een kraambedpsychose die opname in een ziekenhuis vereist. Slechts in sporadische gevallen ziet men na de bevalling de depressiviteit verdwijnen. Het is interessant om te weten dat prenatale depressies vaak familiair zijn.

Behandeling
    Een prenatale depressie kan goed behandeld worden met vitamine B6 en visolie. Als dit onvoldoende blijkt te helpen wordt ook hormoontherapie, eventueel in combinatie met antidepressiva toegediend, voor de duur van de zwangerschap. Dit laatste is ook hier alleen symptoombestrijding. Het is heel belangrijk om met de aanstaande moeder in gesprek te blijven en haar te ondersteunen. Vooral een stuk erkenning is van onschatbare waarde.

Lieve Veronika, wat je ook doet, denk er goed over na. Het belangrijkste is dat jij en je mannetje erachter staan, wat de rest van de wereld vindt telt niet.

Sterkte, ik denk aan je.

Liefs,

Inez

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Nou ja zeg, had ik een berichtje getypt, gepost … probleempje op ZSP. Weg berichtje. Nieuwe poging dan maar.

Lotuss, prachtige foto’s, mooi meisje. Leuk dat er nu zoveel foto’s kunnen worden opgeslagen. Zal me binnenkort ook eens gaan uitleven.

Nienke, spannend zeg, deze laatste paar dagen voor NOD. Ik hoop en duim op roze voor je.

Benthe, natuurlijk had ik gehoopt dat je nu roze zou zijn, maar helaas heeft dat niet zo mogen zijn. Even een maandje pauze moet nu inderdaad heerlijk zijn. Even geen hormonen, geen stemmingswisselingen, geen stress. Ik kan me voorstellen dat je best opziet tegen het IVF, maar net als Daantje hoop en duim ik voor een prachtig wondertje (of misschien zelfs wel wondertjes) voor je.

Hellen, lekker weer even een paar daagjes naar je mannetje. Geniet ervan meid.
    Wat fijn dat je de kleine uk al hebt gevoeld. Heerlijk moment, de allereerste keer dat je je ervan bewust bent dat het je kindje is dat beweegt.

Koffieleutje, inderdaad, erg naar, al die echo’s.

Daantje, zo ongelooflijk spannend is het nu voor je zeg. Voor jou hoop ik dat de kleintjes zich snel zullen aandienen, anderzijds is het misschien beter als ze nog even veilig in mama’s buik blijven zitten, want dan heb je ze ook sneller thuis lieve schat!!!

Nefertary, ik hoop ook dat Alyssa niet weer ziek gaat worden, maar nu voor de derde keer in een maand tijd een dikke keel belooft niet veel goeds. Ze hoest ook flink. Ben toch wel een beetje bang voor haar amandelen. Morgenochtend naar de huisarts, ben benieuwd wat of hij ervan vindt.

Nienke, wat is het nu spannend voor je zeg! Ik hoop en duim voor roze!

Bebek, nog fijn aan het klussen?

Vroeg me ook al af hoe het met Kaat zou zijn. Het is al even geleden dat ze voor het laatst heeft ingelogd.

Zo zijn er wel meer waarvan ik me afvraag hoe het met ze zou gaan. Onze LMM, heb haar wel eens een PBtje gestuurd maar helaas niks gehoord. En wat dacht je van Molly … ook zij is al even geleden voor het laatst online geweest. En ik ben ook benieuwd hoe het nu met Mexicang gaat.

Met Diaantje heb ik (gelukkig) nog wel eens contact dmv PBtjes. Helaas heeft zij tot nog toe geen roze nieuws. Lieve meid, je weet het he? Ik blijf voor je hopen en duimen op VET ROZE!!!!

Vandaag weer bij de fysio geweest en zij was reuze tevreden. En ik eigenlijk ook wel moet ik zeggen. Het voelt al weer heen heel stuk losser aan in m’n rug. Beweeg ook veel gemakkelijker, ben zelfs weer aan het fietsen. Heerlijk dat ik weer meer energie heb.
    Over 2 weken hoef ik pas weer terug te komen. En dat voelt goed.

Verder: voor iedereen die het nodig heeft een vette digi knuf en sterkte voor de meiden op die zenuwslopende wachtbank.

20. nefertary

nefertary Actief lid

3 nov 2008
    484
    0
    0
    nou, toch maar even die kopie plaatsen dan. ik hoop wel dat ze die berichtjes die nu weg zijn weer terug kunnen plaatsen. ](*,)

Liesben, pas gaan werken als je daar zelf aan toe bent hoor, laat je niet opjagen. het is niet niks wat je nu meemaakt. daar moet je niet alleen lichamelijk maar misschien nog wel meer psychisch van herstellen.
    ik hoop dat je een beetje kan genieten tijdens je uitstapje.

Hellen, fijn lang weekend! ;)

Nienke, nou, jij bent er klaar voor! kom maar op met dat roze! :)

coto, inderdaad een snelle bevalling, maar gelukkig niet zo'n horrorverhaal als bij Annna.
    fijn dat ze het zo goed doet. :D

Veronika, ik begrijp heel goed hoe het bij jou zit. ik heb je bericht eigenlijk ook al aan zien komen.
    niemand kan natuurlijk een knoop voor jullie doorhakken, maar hebben jullie er misschien aan gedacht om met een - professionele- buitenstaander te praten? bv. de verloskundige, huisarts, iemand die ervaring heeft met dit soort zaken.
    misschien dat deze persoon jullie kan helpen de zaak helder te krijgen zodat jullie de beslissing kunnen nemen die voor jullie het beste lijkt en waar je achteraf ook geen spijt van krijgt.
    Ik wens jullie veel sterkte.

zico, zeg je nu dat je net bent geopereerd, en dat je morgen moet werken!!!? :confused:
    zeg dat het niet waar is!!!

Suzanne, wat lekker dat je een paar daagjes weggaat. Parijs is leuk!!!

Deel Deze Pagina