Ik ga zo de rest van de berichten even lezen, maar ik blijf steken bij het bericht van Veronika... Ik zal niemand veroordelen, wie ben ik, maar heel eerlijk gezegd heb ik wel wat moeite met je beslissing. Niet vanwege het feit dat je het kindje weg hebt laten halen, ik ben absoluut voor abortus en vind het heel goed dat de mogelijkheid bestaat, maar met dit verhaal heb ik wel moeite. Ik heb eerst nog gedacht dat het beter is om niet te reageren, maar aan de andere kant wil ik mijn gevoel ook delen. Ik kan, als één van de wachtende meiden die maand op maand, teleurstelling op teleurstelling moet verwerken, niet begrijpen dat je niet van te voren bedacht hebt of je wel of geen kindje wilde. Het kan er bij mij gewoon moeilijk in dat je daar pas achter komt als er al een mensje in je groeit! Ook jij was tijden bezig met zwanger raken en deelde jouw teleurstellingen met ons en dan is het raak en dan kom je er ineens achter dat je het misschien toch niet wilde! Ik vind dat heel erg moeilijk te begrijpen, zeker als ik dan aan meiden als Liesben denk, en Benthe en alle anderen die zo graag willen maar waarbij het niet lukt of misgaat of heel lang duurt. Als het kindje nou ernstig ziek was geweest of nauwelijks levensvatbaar, tja, dan is het een ander verhaal. Maar hier gaat het om de bewuste keuze om zwanger te raken, dan zwanger te zijn van een gezond mensje, om dat vervolgens te beeïndigen...Ik vind dat heel moeilijk, om de één of andere reden raakt het me. Sorry als dat gevoel, mijn mening me een slecht mens maakt.... Nogmaals, ik hoop dat je me niet verkeerd begrijpt: ik veroordeel je absoluut niet en ik ben oprecht blij voor je dat je je nu weer een stuk beter voelt, dat meen ik uit de grond van mijn hart. Maar ik wilde toch even mijn gevoel omtrent je verhaal weergeven. Belangrijkste is dat jij en je hubbie gedaan hebben wat jullie het beste leek, daar gaat het tenslotte om en wat ik daar dan van denk is niet zo interessant. Maar ik moest het even kwijt. Sorry.
Ollebolleke ik kan zo goed begrijpen hoe jij je nu voelt, ik ben Billy een dag kwijt geweest (was nog in een onbekende stad ook ) en wist niet waar ik het zoeken moest. Ik hoop dat hij snel weer terug is !!! Nefertary ik mag ook met een afspraak op de lijst 22 April 2e echo en controle gyn. Veronica, ook ik veroordeel je niet maar ik heb wel moeite met de reden waarom jullie het hebben gedaan. Ik vind het ook heel hard voor Liesben en andere meiden hier waarvan ik het niet weet en de meiden die elke maand opnieuw de grote teleurstelling moeten verwerken. Ik vind, maar nogmaals dat is mijn mening dat je van te voren nadenkt wel of geen kindje te willen ga je er dan voor en ben je dan een van de gelukkigen die het overkomt dan moet je de consequenties nemen. Dit klinkt misschien hard zo is het niet bedoeld maar ook ik heb er vreselijke moeite mee. Waarschijnlijk zullen mijn hormonen hierin ook hun rol hebben. Maar uiteindelijk gaat het erom wat jullie vinden en dat jullie erachter staan. Dit is echt niet persoonlijk hoor meis, ik ben er gewoon van geschrokken.
Ollebolleke, wat erg! Ik geloof dat jij in België woont? Ik weet niet of ze daar ook Amivedi hebben, of dierenambulances, maar misschien is het een idee om die ook even te bellen? Ik hoop dat je je lieverd gauw terug vindt meis! *digiknuf* Liesben, ik wil alleen even zeggen dat ik heel veel respect voor je heb! Jouw reactie op het nieuws van Veronika verdient in mijn ogen een heleboel respect! Toppertje meid! Miss Daantje, het weer zit ook niet echt mee voor jou nu! Die hitte met een dikke buik, pfft. Ik kan me voorstellen dat ze van jou mogen komen nu! Heel veel sterkte met de laatste loodjes meis! *dikke buik-knuf!* Mijn rug is nog steeds zwaar kl*te helaas. Ik heb ook aan een spoedconsult gedacht, maar ik heb een afspraak staan voor 22 april bij de neurochirurg en dat is volgende week al, dus ik heb besloten dat ik het maar uit moet zien te houden tot die tijd. Maar God wat kan een mens pijn hebben zeg! Ik moest net ook nog naar de tandarts omdat de achterkant van een kies los zat. Bleek diep van binnen afgebroken, dus de achterkant hebben ze net getrokken. En als je eens weet hoe vreselijk bang ik ben voor de tandarts! Ik ben 1m80 lang, weeg 100 kilo, werk de hele dag tussen de loslopende moordenaars en verkrachters, maar voor de tandarts schijt ik in mijn broek! Ze wilden meteen een foto maken, maar dankzij de site heb ik begrepen dat dat niet goed is mocht je zwanger zijn en aangezien ik nu op de wachtbank zit heb ik dat toch maar even aangegeven. Nu moet ik eind juni (!) terug voor een foto en dan gaan ze kijken of ie er helemaal uit moet en half juli heb ik een afspraak van een uur (!) omdat ik al 6 jaar niet geweest ben en er dus misschien wel wat moet gebeuren. Heerlijk vooruitzicht! NOT! Ze hadden net zo goed nu foto kunnen maken, want er hebben twee lieve meiden voor me gependeld en beiden geven wel op korte termijn een zwangerschap aan, maar nog niet nu Enige lichtpuntje: de ongi krampen zijn bijna verdwenen!
HEY, Gisterenavond kwamen we thuis om 18u 30.Garage stond open,1hond weg een thuis! We gingen net BBQ maken(niet dus)hond gaat nat.voor op gezellig eten.4uur lang zoeken,!iedereen hielp mee mijn dochter van 9 met een gsm in de hand,mijn 2zonen met hun vrienden op de fiets,mijn man met de wagen en ik bleef thuis voor het geval hij naar huis zou komen.Ondertussen hadden we al politie gebeld ,asiel was al dicht. na 4u hebben we nog maar eens in de donker met lampen gaan zoeken,niks nadda,noppes. IEdereen naar bed en proberen slapen(als ik dan in slaap viel droomde ik van oscar)heel eng. Je denkt ook constand dat jj je hond hoord en dan ren je als een gek naar buiten.weer niks! S'morgens om 7u uit bed,man kon het niet opbrengen om te gaan werken,hoe langer het gaat duren,hoe minder kans. 2 u gaan zoeken,niks...kinderen zijn opgestaan om te helpen. Terug bellen naar asiel,antwoord apparaat......voormiddag gesloten.Je zou gek worden en denk aan het ergste! We maakten affiches,en zijn die gaan ophangen.bushokjes,warenhuis,bakker enz..en de tranen bleven maar komen. Middag eten gemaakt en bijna niet gegeten.pfff en dan rond 2u3o het verlossende telefoontje...Mevr met het dierenasiel,uw hond is gevonden!wist je dat al?WAT...ECHT?neen tuurlijk wist ik dat nog niet. Iedereen in de auto en snel naartoe. jeetje je weet maar half hoe graag je een dier ziet,pas als hij zoek of ziek is,slaat dat in als een bom. Hij ligt nu lekker te slapen,en wij kunnen eindelijk onze ogen laten rusten want die doen erg veel pijn van het wenen.. hij was dus al een kwartier na zijn verdwijning gevonden,en meegenomen door een pers .wiens dochter in het asiel werkt.zeij had een sleutel en oscar heeft dus de nacht daar gezeten.Bedankt voor de lieve berichten en sorry als er al eens een foutje in staat.moest me haasten,want moet nu werk v.2dagen inhalen
Suzanne, ik hoop dat de med's snel zullen helpen! Ollebolleke, godzijdank dat je hond gevonden is, wat fijn!
Veronika, ik veroordeel je niet...... maar mijn maag draaide zich om toen ik het las. Ik heb echt even diep adem moeten halen om je bericht verder te kunnen lezen. Wijt het aan de moederhormonen, ik weet het niet, maar ik vond het erg moeilijk. Er zijn 2 kanten aan het verhaal en ik geef eerlijk toe dat ik op dit moment vooral de kant van je ongeboren kindje zie die je geen kans heb gegunt. Maar waar ik ook moeite mee heb is dat je nu nog tot deze beslissing bent gekomen en dit niet eerder in jezelf hebt kunnen ontdekken. Maar ik geloof ook wel dat dit niet makkelijk voor jullie is. Sterkte!
Lieve dames, Dank voor jullie genuanceerde, begripvolle, en uiteraard soms "kritische" reacties. Natuurlijk begrijp ik dat niet iedereen het kan begrijpen, daar was ik ook op voorbereid. Juist voor Liesben is het hard, snap ik ook, we hadden tegelijk onze echo's en hebben daarover idd nog wat gepbt. En tja, ik ben blijkbaar iemand die zich laat beïnvloeden door de wereld, en het moeilijk vindt, soms, en dus ook als het over "grote" dingen gaat, om haar eigen mening te weten/voelen. Blij dat jullie in elk geval allemaal zo eerlijk en vol gevoel reageren. Geeft in elk geval aan het het een juiste keus was om hier open kaart te spelen.
Ollebolleke gelukkig meis, hondje weer lekker terug waar hij thuishoort, wat zul jij in angst hebben gezeten. Bebek hoop dat er snel verlichting voor je komt. miss daantje succes met de laatste zware loodjes.
@ Veronika: Ik heb respect voor je beslissing, absoluut zelfs... Maar ik sluit me wel aan bij de reactie van Bebek. Het is ook voor mij moeilijk te begrijpen dat je pas tot deze conclusie komt als je echt zwanger bent. Neemt niet weg dat als jullie samen vinden dat dit het beste besluit voor jullie is, dat het fijn is dat de mogelijkheid bestaat... Maar toen ik je berichtje las dat mijn hart even in mijn keel... Mijn liefste wens wordt door iemand anders die wel zo gelukkig is om zwanger te raken op eigen initiatief afgebroken. Voor mij onbegrijpelijk en ik neem aan dat je je daar ook wel in kunt verplaatsen... @ Ollekebolleke: Jeetje, wat fijn dat je hond terug is!!! Wat zul je geschrokken zijn! Gr. Benthe
NOD 15-04 Mama2X 17-04 Giegel 17-04 Susanneke123 20-04 Linneke8 21-04 Desmo 21-04 Mexicang 24-04 Bebek/Carola 28-04 Yuca 29-04 nefertary 03-05 Benthe 12-05 Nienke07 AFSPRAKEN 16-04-2009: Hellen1971 controle gynaecoloog 20-04-2009: Lotuss 3/4D pretecho 20-04-2009: Miss Daantje controle gynaecoloog 20-04-2009: Benthe intake IVF gyn 22-04-2009: Suzanne68 eerste echo 27-04-2009: Miss Daantje controle gynaecoloog 28-04-2009: Ollebolleke controle gynaecoloog 08-05-2009: Hellen1971 20 weken-echo 25-05-2009: Linneke8 afspraak gynaecoloog BEVALDATA 05-05-2009 Kaat 09-05-2009 Miss Daantje 22-05-2009 Shiela 08-06-2009 Limmeke 22-07-2009 lotuss 02-08-2009 Ollebolleke 23-09-2009 Hellen1971 26-10-2009 Smoeltje 16-11-2009 Belize 20-11-2009 Koffieleutje 30-11-2009 Suzanne68 BEVALLEN 29-06-2008 Nin0 - zoon Jules 20-07-2008 Lientje - dochter Danique 29-07-2008 Inez - dochter Yelina 03-08-2008 Natas - dochter Danique 13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie 24-09-2008 Zico - dochter Sterre 26-09-2008 Ritje - dochter Silke 07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn 18-11-2008 Vozzy - dochter Laura 25-11-2008 Anja - zoon Jaron 22-01-2009 SanRob - zoon Mika 19-03-2009 Anna - dochter Yara 04-04-2009 coto500 - dochter Djemi Anouk Mijn afspraak met de gyn was weggevallen, weer even toegevoegd. Gr. Benthe
Hey lady's Een hoop geschreven de afgelopen dagen, kan het af en toe niet meer bijhouden Ollebolleke, gelukkig heb je je hond weer gevonden! Miss Daantje, ik kan helemaal goed begrijpen dat je wel klaar bent met de buik. In het begin is het erg leuk zo'n groeiende buik, maar als het vermoeiend begint te worden en pijn te doen dan is het minder leuk.Maar nog even doorzetten meid, straks heb je 2 schatjes in je armen. Natas, lees ik nou dat jij en je kleine meid ziekjes zijn? Beterschap!! Bebek, jij ook beterschap. Lijkt me erg naar als je zo'n last van je rug hebt. heb je wel eens een operatie ondergaan voor je hernia? Veronika, ik veroordeel niet, althans ik probeer mensen nooit te veroordelen. Maar ik heb wel moeite met zo'n beslissing die in principe voorkomen had kunnen worden denk ik.Hoe dan ook, sterkte met je beslissing want ik denkd at zoiets je niet in de kouwe kleren zal zitten. Ik ga verder met bank hangen, ben werkelijk bekaf na gisteren een hele dag en avond Efteling.En dat terwijl ik alleen met een collega op een terras heb gezeten, ben in geen attractie geweest...
meiden, Even een vraagje voor degene die (helaas) ervaring hebben met een curettage. Ik heb de eerste week geen of nauwelijks bloedverlies gehad. Maar vanaf gisterenavond heb ik echt menstruatiepijn en wat continu (licht) bloedverlies. Is dit normaal, een week na de curettage? Ik heb de vraag ook aan de verloskundigen hier gesteld, en zal morgen zeker ook het ziekenhuis even bellen. Maar ik vroeg me gewoon af of iemand er ervaring mee had....
LIESBBEN. na mijn curretage had ik weinig bloedverlies.ongeveer 2 dagen. af en toe had ik dan nog een druppeltje rood of bruin bloed of es een dagje! na 4 weken na curretage kreeg ik dan mijn echte maanstonden.je ziet echt wel het verschil hoor. VERONIKA Ook ik heb effe moeten slikken.die keuze kan alleen jij maar maken. spijtig dat je niet vroeger tot besef kwam ,dat het nog geen tijd was voor jou. het was tocheen wondertje in wording....
Lieve meiden, Ben even een paar dagen niet geweest en moet gelijk zoveel pagina's bijlezen, kletskousen! Maar alle gekheid op een stokje, er is wel weer het e.e.a. voorgevallen. Ik kan niet alles terughalen maar het bericht van Veronika blijft natuurlijk wel even nadreunen. Mijn eerste reactie was in de trant van "had je dat niet wat eerder kunnen bedenken". Na het met hubbie te hebben besproken en ik wat realistischer ben moet ik zeggen dat ik er toch ook wel respect voor heb. Maar toch ... wij zouden er zoveel voor over hebben om zwanger te raken, iedere maand weer janken dat het niet is gelukt. Bij jou leek het niet anders en iedereen was zo blij voor je ... en dat dit. Maar meis, het is jouw leven, jouw beslissing, jouw toekomst. Ik wens je veel sterkte. Dan zag ik ook weer duivels voorbijkomen. Balen meiden!!! En een hond die weg was maar ondertussen weer in zijn eigen mandje ligt, pffffff wat een opluchting. En Liesben die zichzelf heerlijk aan het verwennen is. Goed zo meid, je hebt het dubbel en dwars verdiend. En arme Daantje met haar dubbeldikke buik. Hou vol hoor, het kan niet lang meer duren. Heb je eigenlijk al een buddy? Zo niet dan wil je buddy wel zijn. Stuur me in dat geval even een pb'tje. Want met 2 van die kleintjes kan ik me voorstellen dat het even duurt voordat je weer online bij ons bent Hier even niks te melden. Zit op de wachtbank maar voel zo ontzettend niks dat ik geen wondertje verwacht.
Hier is het onweer begonnen en ik ben weer doodmoe. Na een weekje van rust ( en nog steeds wel slecht slapen) is zo'n werkdag van 9 uur toch wel héél vermoeiend. Ik was dus net al geheel onbedoeld op de bank in slaap gevallen Ik merk nu dus pas hoe vermoeiend zo'n fulltime baan nu is. En ik moet nog zo lang. Gelukkig hebben we in mei ook nog enkele kortere weken. Daar kan ik écht naar uitzien. En naar de controle-met-echo morgenochtend. Ik kom daarna snel verslag uitbrengen, hoor! Welterusten voor straks!
Even snel een update van mij.Ik heb wat anders gekregen aan meds...ik weet niet hoe het heet,want dan moet ik weer helemaal naar beneden om mijn tas te pakken.Maar het werkt iig heel goed We zijn vandaag een dag naar de dierentuin gegaan (zat al in de planning) en ik ben amper misselijk geweest. Wel zo'n gevoel dat je maag niet helemaal goed is,maar niet misselijk.Ik voel me een heel ander mens. @Ollebolleke.....pfieuw,wat een geluk dat ie terug is! @Veronika......ik ken je verhaal niet,omdat ik nog niet zolang hier schrijf,dus ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden.Veel sterkte ermee. @Liesben......jij ook veel sterkte met het verwerken van alles en ik hoop dat je snel weer een normale cyclus hebt. @Hellen...veel plezier bij de echo morgen Voor de rest kan ik het allemaal niet zo bijhouden hier,dus ik ben niet expres mensen vergeten Maar als die meds blijven helpen,verwacht ik weer heel sociaal te zijn
Zo, enerverend dagje achter de rug. Vandaag had ik een afspraak bij de cardioloog. (was een paar maanden geleden doorverwezen door m'n 'ME-arts' naar de cardioloog in zijn praktijk voor verdere onderzoeken). Bleek dat ze een dubbele afspraak hadden gemaakt waarvan mijn afspraak niet was genoteerd. Die stond nog op 2 weken geleden, maar die had ik verzet omdat mannetje graag meewilde en toen niet vrij kon krijgen. Maar gelukkig kon ik wel terecht. Eerst een ECG gehad en toen naar de cardioloog. Die begon maar eens met m'n bloeddruk te meten (was al een tijdje niet meer gebeurd). Bloeddruk was 'maar een beetje' te hoog. 170/100. Dat was wel even schrikken. Dus meteen een doorverwijzing voor de huisarts voor bloeddrukverlagende medicijnen. Alleen jammer dat de huisarts vakantie heeft en dat ik daar pas volgende week terechtkan. Vervolgens een echo en daar was hij niet zo over te spreken. M'n hartspier is verdikt en stug. Gevolg van langdurige hypertensie. Tja, ik dring al tijden aan bij m'n huisarts voor behandeling hiervan, maar hij hoopte maar steeds dat hij wel weer zou zakken. Nu gaat de cardioloog een afspraak regelen in het UMC of AMC voor verder onderzoek. Ben benieuwd wat daar verder uit gaat komen en of ik daar snel van hoor. Vind het toch best wel even een eng idee. Zeker omdat er best veel familieleden van moeders kant waaronder ook mijn moeder zijn overleden aan een hartstilstand of andere hartproblemen. Zo, nu maar eens even bijlezen want er zijn geloof ik flink wat pagina's bijgekletst.