Wat een opluchting voor jullie Leutje... Geluk en verdriet even heel dicht bij elkaar hier.. Allemaal een dikke knuffel!!
Bebek lieverd, er is hier ruimte voor ieders verdriet of geluk. Je hoeft niks voor je te houden, we leven ook met jou mee!!
naja, het blijkt dus dat de hernia nooit goed (of helemaal) is weggesneden, dus ik heb nu pijn van de zenuwbeknelling van de hernia én littekenweefsel wat op de wond drukt. Er zijn twee opties: 1) spuiten in mijn rug, maar de neurochirurg gaf zelf al aan dat dat het probleem waarschijnlijk niet gaat oplossen. Ze zouden het kunnen proberen, maar het is niet gezegd dat het gaat werken en het zijn hele pijnlijke spuiten waarvoor je een dag opgenomen moet worden en dan gaan ze eerst tijdelijke blokkades spuiten en dan definitieve. Je bent dus ook niet klaar na 1x spuiten En aansluitend eventueel een epiduroscopie (ofzoiets) en dan gaan ze met een naald via je staartbeen je ruggenmerg in en da's helemaal hell on earth. Optie 1 is dus niet zo'n fijne... Optie 2 is dat er een heroperatie komt. Probleem daarbij is alleen dat ik minder kans op succes heb omdat het een 2e operatie is en daarbij is de kans op complicaties groter (zo'n 5% kans) en duurt de genezing langer. Plus het risico dat de zenuw de chirurg eerder vindt dan hij de zenuw, waardoor hij hem kan beschadigen en er een lek in het vlies kan ontstaan waardoor er hersenvocht gaat lekken, wat weer een langere revalidatie én de kans op blijvend herstel verkleind. Ofwel: optie 2 is ook geen fijne Ik heb tot 8 mei om te beslissen, dus ga het nu maar even op een rijtje zetten. Ik neig naar de operatie, omdat ik daar meer kans op genezing bij heb, maar ja, ff denken maar. Enne: mocht ik zwanger blijken kan ik wél geopereerd worden (in het 2 stadium) maar dan zijn die spuiten uit den boze! Ook weer een reden om voor de operatie te gaan....Ik weet het niet, het is allemaal gewoon kut! Voorlopig bijt ik me door de dagen heen, doe mijn werk en ga thuis plat en dan maar denken!
Koffieleutje, gefeliciteerd meis! Fijn dat jij wel goed nieuws hebt mogen ontvangen, ben erg blij voor je! Verder allemaal sorry voor het egobericht hoor! Ga zo weer plat, mijn dipje even proberen te vergeten en morgen ga ik weer op jullie allemaal reageren!!! Dikke knuf voor jullie allemaal!
Gatverdarrie Bebek, dat is dus kiezen uit 2 opties die je allebei niet zit zitten Lekker verhaal! Kan me wel voorstellen dat je richting operatie neigt, maar mijn fobie voor spuiten heeft daar vast alles mee te maken. Neem de tijd om rustig een beslissing te nemen. Veel sterkte meis.
Ik ben ook blij voor je Koffieleutje. @Bebek...jeetje wat een ellende. Iedereen heel erg bedankt voor het meeleven.Ik heb er zelf geen woorden voor nog....het dringt allemaal maar vaag tot me door.Het feit dat het er 2 waren en dat er nu nog 1tje zit,die eruit moet.Ik heb er voor gekozen om het zelf te laten komen.De verloskundige die de echo deed was echt een schat.De gyn in het ziekenhuis daarintegen was echt een gevoelloos k*tw*f...........of ik ff wilde wachten met instorten tot zij er geen last meer van had.Zo'n houding en helemaal geen antwoorden op mijn vragen.Ik heb nu voor over 2 weken een afspraak daar staan om te curreteren eventueel,maar mijn man gaat morgen het ziekenhuis bellen,waar we normaal heen gaan.Dat het allemaal daar mag.Daar werken tenminste mensen.Ook voor de nacontrole enzo.Mij zie je niet meer in dat andere ziekenhuis. Heb van de verloskundige een foto gehad van ons kindje.Dat was wel fijn.En heel veel medeleven van vrienden en familie.En mijn man heeft weer 5 dagen vrij gekregen op zijn werk.Dat betekent daar dat mensen die anders vrij waren zijn diensten over moeten nemen,dus echt heel lief allemaal. Van het weekend is mijn dochter jarig en dan komen er een boel mensen,die ik allemaal gewoon laat komen.Misschien wel fijn een beetje afleiding.Na de scheiding van mijn ex zijn alleen de echt leuke mensen overgbleven en mijn nieuwe schoonfamilie is heel lief,Dus er komt niemand waarbij ik me niet op mijn gemak voel.En ik wil dat mijn dochter gewoon een leuke verjaardag heeft. Nou ja,misschien boel geratel hier van mijn kant....van slag zullen we maar zeggen....
Nog even een extra knuf voor jou Suzanne. Wat vreselijk ook dat er zo ongevoelig werd gereageerd door de gyn. Zij vergeten vaak, dat zij veel meer met deze tragedies te maken hebben dan de mensen die ze moeten doormaken. Heel erg jammer is dat! Koffieleutje: hoe dicht liggen de zaken inderdaad bij elkaar. Voor jou ben ik blij dat het goed was! Bebek: wat een toestanden meis. Lijkt me een hele beslissing, maar zo door blijven gaan lijkt me ook geen optie. Ik wens je toe dat wat je ook kiest, je van je pijn af zal gaan helpen.
SUZ, ik lees het nu pas en mijn ogen prikken.... Het moest gewoon goed zijn,verdomme!(sorry)zo oneerlijk allemaal. neem je tijd en gelijk heb je dat je niks meer wil te maken hebben met die rotgyn!Is ze dan zo speciaal dat ze haar eigen op de voorgrond brengt.ze mocht heus een beetje menselijk zijn toch? Koffieleutje, niet leuk voor jou he,want voor jou is natuurlijk alles roze.het is lief van jou dat je het zo gewoon mogelijk komt melden .maar ik wens je oprecht PROFICIAT. NEFERTARY Wij zijn het echt niet gewoon van jou dat het zo lang geleden is dat we nog iets van je hoorden!IS ALLES GOED? Ines, wat een guitige meid heb jij zeg! Miss daantje, WAT HEB JIJ EEN P R A C H T I G E BUIK,groot maar echt mooi! IKZELF dan, MEGA veel pijn in linker been.kan wel op mijn kop lopen soms. Het komt op en is dan heel hevig,ebt dan weer weg,om later dan terug te komen. ben bij dokter geweest en die zegt,dat het wel een een hernia kan zijn of worden.Maar dat hij nu niks kan doen??? Ik zou niet meer mogen heffen,stijken,auto rijden enz...Tja gemakkelijk.. Ik heb hier wel geen kaboutertjes hoor,die al het werk komen doen. Door zwangerschap en aantal kilo's is mijn bekken niet meer stabiel,en een holle rug doet daar ook niet veel goeds aan. Ik heb ook het gevoel (en de andere zeggen mij ook)dat ik laag draag.Heb dan ook constant pijnscheuten heel laag(net boven schaambeen) zou het kunnen dat het nu al aan het indalen is? Ik doe ook niks anders dan janken ,janken,janken. AAN ALLE ZERE RUG MENSEN EN BEKKEN EN NEK........veel sterkte
Ach Ollebolleke toch...met jou gaat het ook al niet zo lekker. Een heeeel dikke knuffel voor jou, meid!
@Koffieleutje....ik ben ook oprecht blij voor je meis....jouw geluk kan gewoon bestaan naast mijn verdriet hoor......vertel er alsjeblieft gewoon honderuit over.Het is je allemaal zo gegund.
Koffieleutje, fijn dat je echo goed was. En daar mag je best blij om zijn meid, ondanks het vreselijke nieuws van Suzanne! Limmeke, lees net dat jullie huwelijk toch nog doorgaat. Groot gelijk meid! Bebek, ai, dat klinkt beiden niet erg prettig. Denk uit wat ik van je lees dat mijn 'voorkeur' ook uit zou gaan naar opereren. Olleke, wat vervelend dat je nog zo'n pijn hebt in je been. Ik zou je niet durven zeggen of het een hernia zou kunnen zijn of dat het misschien toch meer naar bekkenproblemen zou kunnen wijzen. Gezien die scheuten in je schaamstreek zou dat niet onmogelijk zijn. Sterkte en bedankt voor het compliment. Yelina is inderdaad een lekker guitekoppie. Suzanne, wat vervelend dat er in het ziekenhuis zo zonder gevoel werd gereageerd. Ik kan me goed voorstellen dat je daar niet meer naar terug wil, maar liever naar je eigen ziekenhuis gaat. Dat het niet goed is gelopen met je zwangerschap is al erg genoeg, laat staan dat er nog eens zo wordt gereageerd door een gyn. Wat fijn dat vrienden en familie zo lief reageren en dat je man een paar dagen vrij heeft gekregen van z'n werk. En heel goed van je dat je de verjaardag van je dochter 'gewoon' doorlaat gaan. Zal niet makkelijk zijn, maar inderdaad, het leidt wel even af. Hopelijk is curretage niet nodig en komt de MK vanzelf op gang. In ieder geval nogmaals heel veel sterkte. Liesben, prachtig gedicht.
Dank Hellen, nog goed dat we hier ons ei kwijt kunnen,vind ik persoonlijk heel belangrijk. En ik neem er alles bij zolang ik maar een gezond babytje krijg Wat vinden jullie van het wegblijven van NEFERTARY? iK WEET HET MAAK ME DIRECT ONGERUST,ze zal wel komen opdagen Morgen is mijn zoon Eliot jarig.12jaar
Ines, Ben ik nu zo mis of ben je er jonger op geworden? voor de vernieuwing v h forum was je toch 40,,?
@ Koffieleutje: Gefeliciteerd met je echo! @ Bebek: Balen zeg Ik zou denk ik ook kiezen voor optie2.... @ Ollebolleke: Heb je al een bekkenband geprobeerd voor extra steun? Misschien is het sowieso wel verstandig om eens een afspraak te maken bij een fysio. Die kan allicht eens kijken en je voorzien van wat tips en/of behandeling.
GIEGEL neen ,ik weet zelfs niet wat het pricies is zon bekkenband?moet je daarvoor altijd eerst bij fysio of kan je dit gewoon gaan kopen bij appotheek? Ik zat net wat te surfen op net en las toen ook dat je pijnscheuten kon krijgen bij startbewegingen(bv snel rechtkomen uit zetel)dit is bij mij zeker het geval
@ ollebolleke: Er zijn verschillende soorten bekkenbanden. Bij bijvoorbeeld Prenatal hadden ze van het merk Anita een bekkenband en via de fysio wordt soms een ander soort bekkenband geadviseerd. De band van Anita ondersteunt de buik e geeft om de heupen (bekken) extra steun. Ik zou als ik jou was even langs een fysio gaan en kijke wat die zegt.